kmark2 Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Witam. Mamy tutaj jakiegoś uzytkownika Citroena DS5 ? Czy to auto faktycznie tak źle się prowadzi? Auto wizualnie podoba mi się, wyposażenie i silniki też na plus, tylko mnóstwo opinii negatywnych odnośnie prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Ciężkie, krowiaste... Szczególnie polecane z 1.6THP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 21 minut temu, kmark2 napisał: Witam. Mamy tutaj jakiegoś uzytkownika Citroena DS5 ? Czy to auto faktycznie tak źle się prowadzi? Auto wizualnie podoba mi się, wyposażenie i silniki też na plus, tylko mnóstwo opinii negatywnych odnośnie prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Nie lepiej się samemu przejechać i przekonać co i jak ? Podobne opinie sa np o Insigni, ale mnie osobiscie to w niczym nie przewszkadzalo jak jezdzilem Nie traktuje drogi jak toru wyścigowego, wiec jak zwykle sporo zależy od tego co oczekujesz... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Mamy w fabryce 2.0 HDI 180km automat. Silnik super, psuje beznadziejna skrzynia biegów. Dla 2 osób fajny, ale z tyłu ciasnawo i średni bagażnik. Prowadzi się tak jak wygląda... oryginalnie zawieszenie ok, ale układ kierowniczy jest męczący. Ogólnie jak ktoś się nie śpieszy, tylko przemiszcza z punktu A do B to całkiem fajny samochód. Fajnie wykończony, w miarę cichy i wygodny. Nawet się nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Citroeny miały i chyba nadal mają opinię pontonów ze względu na zachowanie się na drodze - ale wielu to własnie odczytuje jako zaletę tego typu zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 15 minut temu, rwIcIk napisał: Citroeny miały i chyba nadal mają opinię pontonów ze względu na zachowanie się na drodze - ale wielu to własnie odczytuje jako zaletę tego typu zawieszenia. To nie tylko zawieszenia (te się w ostatnich latach poprawiły i już nie są tak bardzo kanapowe jak w latach 90), ale też układy kierownicze, które są dość leniwe i do tego zbyt lekko chodzą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 (edytowane) Akurat w DS5 to zawieszenie jest bardzo twarde. Ogólnie to mało już jest pontonów - a szkoda bo po co twarde zawieszenie w aucie na codzień. Edytowane 30 Września 2019 przez cesarz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 4 godziny temu, kmark2 napisał: Witam. Mamy tutaj jakiegoś uzytkownika Citroena DS5 ? Czy to auto faktycznie tak źle się prowadzi? Auto wizualnie podoba mi się, wyposażenie i silniki też na plus, tylko mnóstwo opinii negatywnych odnośnie prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. kolega z pracy miał. Dokladnie ten sam egzemplarz który testował swego czasu Zachar. Jechalem tym raz jako pasażer. Super mega fajne wnętrze. Bardzo fajnie na pewno codziennie do czegoś takiego wsiadać. Z tylu było mało miejsca. Twardo na wybojach. I dość głośno. Mialem wrażenie ze ten 1.6t się deko męczył, ale nie pamietam w jakiej wersji mocowej był ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 4 godziny temu, K3 napisał: Szczególnie polecane z 1.6THP... Podobno super jeździ ale koszty obsługi serwisowej tego silnika to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 5 godzin temu, rwIcIk napisał: Citroeny miały i chyba nadal mają opinię pontonów ze względu na zachowanie się na drodze - ale wielu to własnie odczytuje jako zaletę tego typu zawieszenia. No nie wszystkie i nie zawsze. Wersje "activa" czy jakoś tak w starszych cytrynach jeździły bardzo dobrze (wersje z aktywnym stabilizatorem) i dodatkowymi kulami. Niestety kwestia skomplikowania układu nie czyniła go bezawaryjnym. Przy czym standardowe wersje też się całkiem dobrze prowadziły. Miekkie cytryny to wg mnie na tradycyjnym zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Kolega z pracy ma diesla 2.0 163KM w manualu i uwielbia to auto. Do tego stopnia że kazał przedłużyć leasing Jak dla mnie dziwoląg i całe wnętrze jest pod kątem design a nie użyteczności. Przykładowo przyciski otwierania okien są w tunelu środkowym który jest ogromny. Ale fajne to w sumie. Lataliśmy tym w szybkie delegacje do Niemiec z pedałem w podłodze i nie bałem się jako pasażer lecąc 180-200 non stop. Jedyną awarią był jakiś rozwarstwiony wąż od turbo (ASO nie mogło zdiagnozować - jakiś Zenek z warsztatu koło firmy to znalazł) i jakieś łożysko. Auto ma 4 tata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 8 godzin temu, kmark2 napisał: Witam. Mamy tutaj jakiegoś uzytkownika Citroena DS5 ? Czy to auto faktycznie tak źle się prowadzi? Auto wizualnie podoba mi się, wyposażenie i silniki też na plus, tylko mnóstwo opinii negatywnych odnośnie prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Mam hybrydę. Co do prowadzenia to ja mam z tyłu wielowahacz a samochód jest na 19" felgach. Próbowałem kilka razy szaleć po zakrętach i jest spoko. Czuć niestety dużą masę auta ale jak miałbym narzekać to bardziej na cholernie twarde zawieszenie. Wizualnie samochód jest ładny a wnętrze piękne. Nie wiem czy mogę polecić bo trzeba mieć fazę na ten samochód. Ja miałem i kupiłem choć nie miało to większego sensu. Chciałem mieć coś, co będzie nieprzeciętne i ma swój styl. I tu się nie zawiodłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 30 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Mam hybrydę. Co do prowadzenia to ja mam z tyłu wielowahacz a samochód jest na 19" felgach. Próbowałem kilka razy szaleć po zakrętach i jest spoko. Czuć niestety dużą masę auta ale jak miałbym narzekać to bardziej na cholernie twarde zawieszenie. Wizualnie samochód jest ładny a wnętrze piękne. Nie wiem czy mogę polecić bo trzeba mieć fazę na ten samochód. Ja miałem i kupiłem choć nie miało to większego sensu. Chciałem mieć coś, co będzie nieprzeciętne i ma swój styl. I tu się nie zawiodłem.O świetnie. Też celowałbym właśnie w hybrydę. Mógłbyś napisać coś więcej na temat eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Biała perła z biało- czarną skórą, wygląd wynagradza mi wszystko. Według mnie największą wadą jest brak hydro- to wręcz nie przystoi aby w nawiązaniu do legendy DS'a nie zamontować tego zawieszenia no ale tu nic nie da się zrobić i trzeba się z tym pogodzić albo odrzucić zakup. Kupiłem w marcu z 82.000mil, teraz mam 85.000. Używam na dojazdy do pracy, czasem po dzieci do szkoły do sklepu, do kina, głównie dla polepszenia samopoczucia co wychodzi doskonale. Nie czuć prędkości, bardzo ładnie się prowadzi nawet i ponad 200km/h. Bagażnik jest bardzo mały, zastanów się jeśli na nim ma zależeć. 2013 rok, bateria ma 96%. Prądu potrafi styknąć na ponad 2km ale to nie do końca zależy od kierowcy. Zasadniczo jak chcesz jechać na prądzie to lepiej jest przełączać na EV, wyłączać klimę/ogrzewanie i pogoda też powinna być ładna. Z prądem to w sumie taka zabawa i niewielka oszczędność. Ja kupiłem bo samochód ma jednak te 200KM a płacę śmiesznie niski podatek drogowy. Dodatkowo pali maksymalnie tyle co albo i troszkę mniej niż lżejsze C4 grand Picasso ze swoimi 136KM. Mi konkretnie spala około 6litrów. Połączenie skrzyni zautomatyzowanej i silnika elektrycznego jest świetne. Samochód pełza, przy zmianie biegów jest identycznie mięciutko jak w klasycznym hydraulicznym automacie a dopiero ciśnięcie na maxa powoduje, że czuć wyraźną zmianę biegów. Domyślny tryb Auto jest mułowaty, Sport powoduje brak trybu elektrycznego, jest tylko S&S ale za to samochód jest jak pocisk. EV to jazda ze słabym silnikiem elektrycznym w ciszy a 4x4 nie używam. Co jeszcze, radio z całym tym kompem odpala się powoli. Ja wsiadam, ruszam i dopiero po chwili włącza się muzyka ale Citroen nigdy nie był w tym szybki. Kamera cofania mizerna, w nocy wręcz bezużyteczna. Funkcja masażu w fotelu kierowcy to nic szczególnego. Nie polecam dużych felg, ja mam turbinowe 19". Ładne ale bardzo łatwo je poobdzierać a i z pewnością nie pomagają w komforcie jazdy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 Dnia 30.09.2019 o 15:07, kmark2 napisał: Witam. Mamy tutaj jakiegoś uzytkownika Citroena DS5 ? Czy to auto faktycznie tak źle się prowadzi? Auto wizualnie podoba mi się, wyposażenie i silniki też na plus, tylko mnóstwo opinii negatywnych odnośnie prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Dla mnie auto to bardziej jak dzielo sztuki i cholernie podoba mi sie na tyle, ze moglbym miec. Jednak pragmatyzm rodziny 2+2 poki co nie pozwala na taka fanaberie. Biala perla i nawet silnik 1.6 i automat zadowolilby mnie na maxa . W wersji chic najlepiej. Srodek poezja, oryginalnosc na dlugo. Zadnych nudnych VAGowych rozwiazan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 9 minut temu, fanlan napisał: Dla mnie auto to bardziej jak dzielo sztuki i cholernie podoba mi sie na tyle, ze moglbym miec. Jednak pragmatyzm rodziny 2+2 poki co nie pozwala na taka fanaberie. Biala perla i nawet silnik 1.6 i automat zadowolilby mnie na maxa . W wersji chic najlepiej. Srodek poezja, oryginalnosc na dlugo. Zadnych nudnych VAGowych rozwiazan. Jedyny sensowny silnik w tym aucie to niestety 2.0hdi... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 Dnia 1.10.2019 o 01:13, Igorek napisał: Co jeszcze, radio z całym tym kompem odpala się powoli. Ja wsiadam, ruszam i dopiero po chwili włącza się muzyka ale Citroen nigdy nie był w tym szybki. Bo te multimedia to dają w Citroen/Peugeot włoske Magneti Marelli Kolejne generaracje tych całych RNEG/RT6/RNEG2?eMyWay jak zwał tak zwał, niestety kapryśne i zawodne. U mnie w C5 to jedyna rzecz która zaczyna szwankować (radio potrafi zrobić samoistny reset w czasie jazdy) a auto ma już 205.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.