Skocz do zawartości

Czy e91 to takie guano?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, kaczorek79 napisał:

@bizz W Gdyni mamy taki warsztat, co tylko BMW naprawia, głównie od strony elektronicznej i diagnostycznej. Cały szkopuł tkwi w jednym pracowniku, który zrobi wszystko za pomocą kabla i klawiatury. Kiedy już lokalne ASO nie radzi sobie z elektroniką w np nowej 7er na gwarancji, to na lawecie wiozą do tego warsztatu i chłopak ogarnia. Fajne furki stoją u nich na placu, głównie G seria i I seria, oraz kilka F. W starych już tak nie grzebią.

 

W tym powyższym też tak to wyglądało, początki z 15 lat temu to sporo E34, E36, E46, później coraz młodsze co jest naturalne i zgodne z upływem czasu, ale teraz jak patrzysz na ich parking i okoliczne ulice to auta w większości do 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 22:58, kaczorek79 napisał:

Ja po trzech egzemplarzach zmieniłem markę, choć nie powiem, z e36 i e46 byłem bardzo zadowolony i przewiozły dupę w niejedno miejsce, ale f20 wróżyło tylko kłopoty w przyszłości.


Już? Szybciutko :) 

Czyli powiedzenie, że i tak wszyscy skończą w Golfie coś w sobie ma 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 11:31, czachabrava napisał:

 

W takim wypadku jak lubisz czasem sam pogrzebac przy aucie i nie wymagasz od niego by wsiasc i bez awarii zrobic dluzsza trase to jak najbardziej mozna. Nie zaprzeczam rowniez ze sie nie da. Ale to tylko moje prywatne spotrzezenia. Na Twoim miejscu kupilbym cos taniego, bo i tak bedzie trzeba dolozyc.  No i napewno nie 4 cylindrowym silnikiem jak chcesz spelnic marzenie. Jedyne co milo wspominam z bmw to drzwiek silnika :)

 

co Wy macie z tymi dłuższymi trasami ;] to ja nie wiem ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 16:17, bizz napisał:

 

Nie wmówisz mi że spełniasz marzenie motoryzacyjne E92 320i z manualem.

 

Kup 328i, bo na 330i budżetu nie styknie. Jak chcesz pozapitalać to 330d i zrób program, możesz się ganiać z 540i bez wstydu. Oczywiście wszystko to dotyczy E46.

Bo dla mnie nadal, pomimo bardzo dużych pieniędzy wkładanych w utrzymanie E39 jest to najlepsze kiedykolwiek wyprodukowane BMW.

 

strasznie górnolotne słowa z tym najlepszym BMW ;]

ja bym jednak wolał E9 ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, koNik napisał:

 

strasznie górnolotne słowa z tym najlepszym BMW ;]

ja bym jednak wolał E9 ;] 

 

W sumie masz rację - odniosłem się tylko do tego co sam poznałem, a niczym starszym niż E34/E32 nie jeździłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, koNik napisał:

 

strasznie górnolotne słowa z tym najlepszym BMW ;]

ja bym jednak wolał E9 ;] 

 

A napiszesz w paru zdaniach dlaczego E9?

Przymierzam się do kupienia z powrotem jakiejś BMW, takiej na kilka dobrych lat do jeżdżenia w weekendy - najbardziej chodzi mi po głowie E38, bo najbardziej mi się podoba, ale chętnie coś nowego poczytam. Na forach BMW słowa o E9 nie uświadczysz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bizz napisał:

 

A napiszesz w paru zdaniach dlaczego E9?

Przymierzam się do kupienia z powrotem jakiejś BMW, takiej na kilka dobrych lat do jeżdżenia w weekendy - najbardziej chodzi mi po głowie E38, bo najbardziej mi się podoba, ale chętnie coś nowego poczytam. Na forach BMW słowa o E9 nie uświadczysz:)

 

W skrócie to dlatego że jest piękne i ma M30 ;] 

 

047b2011cd6d2e6c333c02bc50bcb0a7.jpg

 

@OZI wytłumacz koledze ;] 

Edytowane przez koNik
  • Lubię to 1
  • Kocham 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

W skrócie to dlatego że jest piękne i ma M30 ;] 

 

 

 

@OZI wytłumacz koledze ;] 

 

 

Już nie musisz, spojrzałem na ceny;]

 

Jakbym miał nielimitowany budżet to bezwarunkowo BMW 507.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bizz napisał:

 

 

Już nie musisz, spojrzałem na ceny;]

 

Jakbym miał nielimitowany budżet to bezwarunkowo BMW 507.

 

 

 

ceny E9 zabijaja teraz.

Ale zobacz na E3 - duzo bardzie strawne a nie wyglądaja duzo gorzej a mechanicznie to to samo :)

 

uobTNsNsyE67yZ8pBSKfBGrVEaqEhxLMB5N0U7EO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koNik napisał:

 

ceny E9 zabijaja teraz.

Ale zobacz na E3 - duzo bardzie strawne a nie wyglądaja duzo gorzej a mechanicznie to to samo :)

 

 

 

Nie jestem w stanie zaakceptować tylnych lamp. Nie zniósłbym tego.

 

Najłatwiej kupić E38, ale jest ich w cholerę. Kolejne - E28, ale im bardziej diesel tym lepszy stan. A ja najchętniej przyjąłbym 535i.

Podoba mi się E12, ale ich prawie nie ma.

Przy czym E28 i E12 to max plastik w środku, dobrej jakości, ale czarno i brzydko.

Jak się ma przedział 20-30 kpln to pozostaje jednak coś bardziej współczesnego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bizz napisał:

 

Nie jestem w stanie zaakceptować tylnych lamp. Nie zniósłbym tego.

 

 

No tylne lampy sa totalnie dziwne jak na BMW, zalatują Lancią z lat 60 ;] ale mi się nawet podobają

 

Xeba96mWxnBqQ04GyuOeC5HPMltr3NeYpHWRPGY5

 

ogólnie brzmisz jak ktoś dla którego stworzono E34 535i w manualu ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, koNik napisał:

 

No tylne lampy sa totalnie dziwne jak na BMW, zalatują Lancią z lat 60 ;] ale mi się nawet podobają

 

ogólnie brzmisz jak ktoś dla którego stworzono E34 535i w manualu ;] 

 

No nie do końca.

Wolę automat. Wolę duże wolnossące motory. Wolę ładne kolorystycznie wnętrza (nie czarne), stare dobrej jakości materiały (nie skóra) - bardziej plusz, welur itp. Lubię cichą, podróż z pomrukiem silnika. W 528i praktycznie nie używałem audio, lubię dźwięk R6 w BMW.

 

Nie lubię plastiku, czarnego, manuali, za słabych silników (E38 728i), napędu na przód. Nie lubię zapier...ć.

 

Mi wychodzi z tego E38. Albo E12, ale za +50 kpln.

Albo E39 535i, 540i. E34 też, ale nie na I miejscu.

Edytowane przez bizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bizz napisał:

 

No nie do końca.

Wolę automat. Wolę duże wolnossące motory. Wolę ładne kolorystycznie wnętrza (nie czarne), stare dobrej jakości materiały (nie skóra) - bardziej plusz, welur itp. Lubię cichą, podróż z pomrukiem silnika. W 528i praktycznie nie używałem audio, lubię dźwięk R6 w BMW.

 

Nie lubię plastiku, czarnego, manuali, za słabych silników (E38 728i), napędu na przód. Nie lubię zapier...ć.

 

Mi wychodzi z tego E38. Albo E12, ale za +50 kpln.

Albo E39 535i, 540i. E34 też, ale nie na I miejscu.

 

niestety stare automaty 4biegowe w BMW nie mają nadbiegów. Miałem E32 735i z automatem  to jest absurd bo komfortowa podróż kończy się przy 160km/h bo ma za wysokie obroty gdzie buda i zawias spokojnie daje rade jechać cały czas i 200+ mimo lat...

A znów M60 to za skomplikowany silnik jest w obsłudze jak na klasyka moim zdaniem. Wiem coś o tym utrzymuję E34 z M60 od 7 lat na co dzień...

 

E12 jest super z 3.5 - ma wręcz zaskakujace osiagi (poniżej 7s do 100 i płynnie idzie na 3 do 150)  i piekny dzwiek ale znajdź takie niezgnite. I znów automaty są 3 biegowe jak w E3 i E9 ale za to manual to doskonały getrag 265 ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koNik napisał:

 

co Wy macie z tymi dłuższymi trasami ;] to ja nie wiem ;]

 

 

Jak się gniecie gruza wkoło domu i Ci go szwagier na sznurku przyciągnie na wiochę to idzie przeżyć. Ale jak się jedzie na wakacje z rodziną takim pełnoletnim E46 bez asistance to już czlowiek chce mieć spokój psychiczny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czachabrava napisał:

 

Jak się gniecie gruza wkoło domu i Ci go szwagier na sznurku przyciągnie na wiochę to idzie przeżyć. Ale jak się jedzie na wakacje z rodziną takim pełnoletnim E46 bez asistance to już czlowiek chce mieć spokój psychiczny.

 

Z mojego doświadczenia wynika że to raczej jest pochodną stanu auta a niekoniecznie jego wieku. 

 

MgGJ0REmJqGhc2TsaoL_HEFqPMx13JIVSCWBcYbc

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, koNik napisał:

 

Z mojego doświadczenia wynika że to raczej jest pochodną stanu auta a niekoniecznie jego wieku. 

 

 

I rozumiem, ze na tych wojażach nigdy Ci się auto nie rozkraczyło? z racji wieku wymieniasz w aucie wszystko? na moim przykładzie wystarczyło, że z racji wieku pekł plastikowy króciec i jazdy nie można było kontynuować. Wiem, ze kiedyś sie jezdziło na wakacje malczanem z kompletem kluczy i zapasowym gaznikiem w bagazniku. Ale chyba nie zaprzeczysz, że w takim pełnoletnim BMW jest wieksza szansa, ze cos może sie zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, czachabrava napisał:

 

I rozumiem, ze na tych wojażach nigdy Ci się auto nie rozkraczyło? z racji wieku wymieniasz w aucie wszystko? na moim przykładzie wystarczyło, że z racji wieku pekł plastikowy króciec i jazdy nie można było kontynuować. Wiem, ze kiedyś sie jezdziło na wakacje malczanem z kompletem kluczy i zapasowym gaznikiem w bagazniku. Ale chyba nie zaprzeczysz, że w takim pełnoletnim BMW jest wieksza szansa, ze cos może sie zepsuć.

 

No na tym wojażu (28325km) w sumie stały się 3 rzeczy:

- półoś przywaliła w filtr oleju na hopie - wina hurtowni akurat i źle dobranego filtra o czym nie wiedziałem

- deska odkręciła się od grodzi wraz z wszystkimi czterema kołami - to akurat wina drogi której nie pokonałby bez szkód myślę że większość nowych samochodów (coś jak poukładane na sztorc krawężniki przez 40km)

- syfiate paliwo przytkało gaźnik

 

I nie mimo zjeżdżania większej części Europy autami z lat 50-70 nigdy nic mi się nie stało ;] dlatego uważam że przygotowanie to podstawa. No i też świadomość wozu i jego słabych punktow które należy wyeliminować.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czachabrava napisał:

 

I rozumiem, ze na tych wojażach nigdy Ci się auto nie rozkraczyło? z racji wieku wymieniasz w aucie wszystko? na moim przykładzie wystarczyło, że z racji wieku pekł plastikowy króciec i jazdy nie można było kontynuować. Wiem, ze kiedyś sie jezdziło na wakacje malczanem z kompletem kluczy i zapasowym gaznikiem w bagazniku. Ale chyba nie zaprzeczysz, że w takim pełnoletnim BMW jest wieksza szansa, ze cos może sie zepsuć.

 

No dobra, ale ja zjeździłem pół Europy i to tej z gorszymi drogami starą 530d i później 528i, jedyne co mi się w trasie przytrafiło to pędzący Rumun który skasował mi to drugie auto. Assistance w ciągu 8 godzin dostarczyło mi auto zastępcze, zabrało zwłoki poprzedniego i koniec tematu.

Akurat w BMW z tamtych lat usterka zadbanego egzemplarza który wykluczyłaby samochód z dalszej jazdy to bardzo mały procent możliwości. Choć ja bez porządnego ass się nie ruszałem, ale to kwestia jazdy z dzieciakami. W nowym aucie też kupiłem swoje ubezpieczenie z rozszerzeniem ass na kraje typu Rosja, zamiast wziąć dwukrotnie tańsze od dealera.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, koNik napisał:

I nie mimo zjeżdżania większej części Europy autami z lat 50-70 nigdy nic mi się nie stało ;] dlatego uważam że przygotowanie to podstawa. No i też świadomość wozu i jego słabych punktow które należy wyeliminować.

 

 

 

Zawsze podobało mi się to stare Volvo którym chwilę jeździłeś, nie 244, tylko takie starsze o kolejne 20 lat. Masz go dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bizz napisał:

 

Zawsze podobało mi się to stare Volvo którym chwilę jeździłeś, nie 244, tylko takie starsze o kolejne 20 lat. Masz go dalej?

 

PV ?

Amazon?

 

PV sprzedalem do WWA rok temu a Amazona kombi i Duetta mam

 

MfQ5T5PIHiLOYL3JptYkiDcSqLruwf8ZaCb0lBxE

 

Jest to bardzo fajne auto do posiadania. Proste. Zaskakująco normalnie się prowadzi i hamuje i jest niezawodne. praktycznie wszystkie części do niego są łatwo i szybko dostępne przez Scandix. Nic dziwnego że w Szwecji czy Holandii zdarza się że jest jeszcze normalnie użytkowane na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, koNik napisał:

 

PV ?

Amazon?

 

PV sprzedalem do WWA rok temu a Amazona kombi i Duetta mam

 

 

 

Jest to bardzo fajne auto do posiadania. Proste. Zaskakująco normalnie się prowadzi i hamuje i jest niezawodne. praktycznie wszystkie części do niego są łatwo i szybko dostępne przez Scandix. Nic dziwnego że w Szwecji czy Holandii zdarza się że jest jeszcze normalnie użytkowane na co dzień.

'

 

Ten ze zdjęcia - to jest PV?

Piękne jest to auto. Ile trzeba na takie wydać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bizz napisał:

'

 

Ten ze zdjęcia - to jest PV?

Piękne jest to auto. Ile trzeba na takie wydać?

 

To PV444 z dzielona szyba. Trzeba za takie w miarę dać 20-30k

Natomiast popularniejsze PV544 jest trochę tańsze i generalnie lepsze bo ma lepszy silnik i skrzynię natomiast jest moim zdaniem minimalnie brzydsze (lampy, deska rozdzielcza etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, koNik napisał:

 

To PV444 z dzielona szyba. Trzeba za takie w miarę dać 20-30k

Natomiast popularniejsze PV544 jest trochę tańsze i generalnie lepsze bo ma lepszy silnik i skrzynię natomiast jest moim zdaniem minimalnie brzydsze (lampy, deska rozdzielcza etc)

 

Na Marktplaats trzy sztuki, wszystko powyżej 10 tyś EUR.  Gdzie jeszcze szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

 

No dobra, ale ja zjeździłem pół Europy i to tej z gorszymi drogami starą 530d i później 528i, jedyne co mi się w trasie przytrafiło to pędzący Rumun który skasował mi to drugie auto.

 

 

No widzisz, a mi w 325i jednego razu stwierdziło ze zrzuci płyn przez pompę wody. Innym razem ze starości puściła uszczelka pod termostatem. A za ostatnim razem pękł plastikowy króciec i znowu płyn wyleciał. Niby błahe przypadki i tanie w naprawie, ale w drodze ciężko to zrobić samemu. O 316i nawet nie będę pisał, chociaż kilka lat temu kuzyn kupił i do dzisiaj jezdzi z tym, ze czasem na sznurku 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Młody ma jeszcze C 2,2 z początku produkcji - ale już ją ruda podgryza. ;]

 

Że 2.2 dojezdzilo to i tak dobrze, Ale ja to traktuje jako fun car do remontu, VB 2.2DTI ale za to Zender, prawdziwy i limitowany jakoś tam. :ok: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Że 2.2 dojezdzilo to i tak dobrze, Ale ja to traktuje jako fun car do remontu, VB 2.2DTI ale za to Zender, prawdziwy i limitowany jakoś tam. :ok: :P

Wymieniony z Anglika - łańcuchy były do wymiany, więc taniej było podmienić ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał:

To ja bym nie ryzykował i wymienił łańcuch, te silniki sypią sie jak piasek po plaży.

Nie potwierdzam ;]

To auto ma ponad 350 kkm, z czego ponad 250 kkm na pierwszym silniku, gdzie do wymiany były łańcuchy i ślizgi.

To jeszcze wersja bez bezpośredniego wtrysku. No i z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

No widzisz, a mi w 325i jednego razu stwierdziło ze zrzuci płyn przez pompę wody. Innym razem ze starości puściła uszczelka pod termostatem. A za ostatnim razem pękł plastikowy króciec i znowu płyn wyleciał. Niby błahe przypadki i tanie w naprawie, ale w drodze ciężko to zrobić samemu. O 316i nawet nie będę pisał, chociaż kilka lat temu kuzyn kupił i do dzisiaj jezdzi z tym, ze czasem na sznurku 😄

 

Akurat chłodzenie w R6 BMW to podstawa. Ja w obu po zakupie wymieniałem termostat i gumowe węże - co i tak nie uchroniło mnie przed zagotowaniem, na szczęście 10 km od domu. W takim celu zawsze miałem i mam assistance.

A zagotowała się bo miała totalnie zapchane katalizatory. Miałem kupować zamienniki, ale auto zakończyło żywot na wakacjach w Rumunii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 07:43, bielaPL napisał:

Przeglądam sobie ostatnio e91 i trafiłem na przyjemne ogłoszenie

https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-3-e91-320i-hak-CID5-IDDZa7i.html

 

2008r 226tys na blacie, 2.0 benzyna 170KM

 

naprawiany już most

klima już dotykana

skrzynia do wymiany (manual)

 

sporo rzeczy jak na premium...

Słuchaj mama ma praktycznie od nowości taki wóz. Był odkupiony jako 2letni miał - 25tys km przebiegu. Silnik m47n 163KM w manualu. Minęło jakoś 13lat od zakupu, na liczniku ma teraz 170tys km.

Przez ten cały czas poza filtrami olejem hamulcami i oponami, do wymiany były:

Akumulator; odma; turbo; dwumas.

Zadnych czujników, żadnych problemow z elektryka, silnikiem, itd. 
Aktualnie trzeba zrobić podporę wału, zajrzeć do zawieszenia,

termostatow i znowu wymienić dwumas. Samochód od conajmniej 10lat jest uważny jako wózek na zakupy. Miasto, odcinki po 2-3km. Pali 8,5l. To jest pancerny samochód. Jakieś mosty, skrzynie biegów? Nie wiem co oni tam robili z tym autem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 165k km, ori sprzęgło i dwumasę. TFSI też miało żłopać olej a u mnie nie było takich problemów. Jak ma się coś popsuć to się popsuje. Każda cześć w obecnej motoryzacji jest eksploatacyjną :) 
a premium to się skończyło jak te auta masowo poszły do floty i w najmy. No i do drogówki oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.