Skocz do zawartości

Rabaty na premiumy


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Jestem po aktualizacji i rzeczywiście lewy przesył kierownicy ożył można przerzucać między ACC a AP ale mam wrażenie że zepsuli Spotify bo nie ma funkcji na pauzy emoji6.png

Tak, to działa sprawdziłem. Zmieniaja się też stacje radiowe .. jak na razie ;).

10 godzin temu, Rado_ napisał(a):

No wlasnie nie. Zmienia sie tylko ekran z mapą i bez mapy.

Ok, tak było w poprzednim. W tym jest widok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Taki tam typowy dzień z zycia posiadaczy Volvo😂

Na lawecie pojechał, spalanie wyszło mniejsze jak w EV.😊

-6048350964487929287_121.jpg

 

nieźle trafiłeś 👎. Pozostaje mieć nadzieję, że serwis ogarnie w końcu temat. Człowiek powienien się cieszyć nowym autem, a nie załatwiać lawety i jeździć po serwisach. Nawet jak mają dobrą kawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, maro_t napisał(a):

 

nieźle trafiłeś 👎. Pozostaje mieć nadzieję, że serwis ogarnie w końcu temat. Człowiek powienien się cieszyć nowym autem, a nie załatwiać lawety i jeździć po serwisach. Nawet jak mają dobrą kawę.

Gdyby to był za moje pieniądze, to bym się wk.. a tak to mnie to po prostu nie dziwi. Dobrze, że poprzednie auto jest pod ręką, bo samo załatwianie zastępczego przez assistance Volvo to jakiś lekki śmiech na sali.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Taki tam typowy dzień z zycia posiadaczy Volvo😂

Na lawecie pojechał, spalanie wyszło mniejsze jak w EV.😊

 

Szykuje się coraz lepiej zapowiadająca przyjaźń polsko-chińsko-szwedzka. :O

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Gdyby to był za moje pieniądze, to bym się wk.. a tak to mnie to po prostu nie dziwi. Dobrze, że poprzednie auto jest pod ręką, bo samo załatwianie zastępczego przez assistance Volvo to jakiś lekki śmiech na sali.

THP psułeś, Volvo psujesz. A idź ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2023 o 17:59, Rado_ napisał(a):

Gdyby to był za moje pieniądze, to bym się wk.. a tak to mnie to po prostu nie dziwi. Dobrze, że poprzednie auto jest pod ręką, bo samo załatwianie zastępczego przez assistance Volvo to jakiś lekki śmiech na sali.

Swoją droga, nie wiem, jak im Tosia oplaca

 zony XC40 juz 2 razy assistance

pierwszy - całkowicie sierozladowal po 4 dnia stania nad morzem na majówkę. Przyjechał, podładowal - wrócił do zycia. Zdecydowaliśmy nie brać zastępczy, bo w innym mieście, to trochę upierdliwe.

drugi - końcówka drążka stabilizatora chyba. Ściągnęli do serwisu, prawie tydzień stal, prążek ten czas samochod zastępczy. Widziałem kwotę na umówię, nie pamietam dokladnie kwoty, ale cos ponad 1kpln dziennie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Nie wiem czy wszędzie serwis Volvo jest tak słaby,  czy tylko w Olsztynie. Ogólnie to jestem rozczarowany poziomem.

Ja serwisowałem/odbierałem w Dom Volvo i Euroserwis w Warszawie. Wszystko na najwyższym poziomie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał(a):
13 godzin temu, sherif napisał(a):
Ja serwisowałem/odbierałem w Dom Volvo i Euroserwis w Warszawie. Wszystko na najwyższym poziomie :ok:

Wrocław Brucnera też bez najmniejszych uwag.

BTW. Radio działa idealnie na nowym sofcie. Rzeczywiście teraz brak pauzy jest na wszelkich odtwarzaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie podsumowanie. ASO cały czas szuka przyczyny awarii. 3 dni nie znaleźli, ale mam wrażenie, że tym się zajmują z doskoku, pewnie kontakt ze Szwecją, co mają robić, nie wiedzą, odnoszę wrażenie, że ta awaria to pierwsza w historii koncernu Volvo. 

Zastępcze dali XC60 FWD B4 Pb. No i tak porażka to auto. FWD to jakiś dramat na mokrym. Trochę mocniejsze wciśnięcie gazu  spod świateł kończy się mruganiem ASR. Depniecie w podłogę na mokrym jadąc np 30 km/h kończy się utrata trakcji, mieszaniem biegami, wyciem..na początku nie wiedziałem o co chodzi, póki nie skumalem, że to FWD. Na ostrych zakrętach nie mam zaufania, czuć, że to FWD. 

Niestety, jak SUV to nie FWD, nie ma to sensu.

  • Lubię to 5
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Rado_ napisał(a):

Krótkie podsumowanie. ASO cały czas szuka przyczyny awarii. 3 dni nie znaleźli, ale mam wrażenie, że tym się zajmują z doskoku, pewnie kontakt ze Szwecją, co mają robić, nie wiedzą, odnoszę wrażenie, że ta awaria to pierwsza w historii koncernu Volvo. 

Zastępcze dali XC60 FWD B4 Pb. No i tak porażka to auto. FWD to jakiś dramat na mokrym. Trochę mocniejsze wciśnięcie gazu  spod świateł kończy się mruganiem ASR. Depniecie w podłogę na mokrym jadąc np 30 km/h kończy się utrata trakcji, mieszaniem biegami, wyciem..na początku nie wiedziałem o co chodzi, póki nie skumalem, że to FWD. Na ostrych zakrętach nie mam zaufania, czuć, że to FWD. 

Niestety, jak SUV to nie FWD, nie ma to sensu.

 

a ile to ma kuni? Ja przyznam, że jak kupowałem Qashqai'a to jedyne czego żałowałem, to że jest właśnie FWD. Ale po kilku miesiącach trochę zmieniłem zdanie. Wcześniej miałem doświadczenia z Astry kombi, gdzie 200KM na przedniej osi powoduje, że każde, nawet nie gwałtowne, ale w miarę żwawe włączenie się do ruchu z podporządkowanej, powoduje utratę przyczepności i działanie kontroli trakcji. Na mokrym to w ogóle jest dramat, a szybsze ruszanie spod świateł odpada. Ale w Qashqai'u jest zupełnie inaczej. Mimo że moc i moment praktycznie takie same, to wrażenia całkiem inne. Nie wiem, może to kwestia innego rozłożenia masy, samej masy, docisku, rozmiaru kół, tego że napęd jest elektryczny i może łatwiej go "dozować" na koła, ale jeździ to zupełnie inaczej, przyczepność jest dużo lepsza. Nawet jak na mokrym poczuję że jakieś koło przy ruszaniu na chwilę ma uślizg, to kontrola trakcji działa jakby dużo lepiej, dohamuje je i nie czuję że samochód traci moc i cały zaczyna szarpać jak Opel. Tak po prostu dużo sprawniej to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Krótkie podsumowanie. ASO cały czas szuka przyczyny awarii. 3 dni nie znaleźli, ale mam wrażenie, że tym się zajmują z doskoku

A to chodzi o błąd zawieszenia?

Masz jakies pneumatyczne zawieszenie, czy on i zwykle zawieszenie w jakis sposób moze „testować i wyrzucać blad”?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, akisel napisał(a):

A to chodzi o błąd zawieszenia?

Masz jakies pneumatyczne zawieszenie, czy on i zwykle zawieszenie w jakis sposób moze „testować i wyrzucać blad”?

Pneumatyka. Wywaliło błąd. Wtedy nie dało sie obniżać zawieszenia i nie działała wycieraczka tylnej szyby. Pojechalem do ASO. Auto postało z godzine czekajac na serwis i się samo naprawiło.  Stwierdzili,ze zrobią upgrate softu, więc podczas tej operacji uwalili sterownik, ktory musieli wymienic. Auto oddali sprawne, po czym po kilku dniach znowu to samo, z tym ,że zawias na maksa się podniósł  i komunikat zatrzymaj auto i juz samo się nie naprawiło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Krótkie podsumowanie. ASO cały czas szuka przyczyny awarii. 3 dni nie znaleźli, ale mam wrażenie, że tym się zajmują z doskoku, pewnie kontakt ze Szwecją, co mają robić, nie wiedzą, odnoszę wrażenie, że ta awaria to pierwsza w historii koncernu Volvo. 

Zastępcze dali XC60 FWD B4 Pb. No i tak porażka to auto. FWD to jakiś dramat na mokrym. Trochę mocniejsze wciśnięcie gazu  spod świateł kończy się mruganiem ASR. Depniecie w podłogę na mokrym jadąc np 30 km/h kończy się utrata trakcji, mieszaniem biegami, wyciem..na początku nie wiedziałem o co chodzi, póki nie skumalem, że to FWD. Na ostrych zakrętach nie mam zaufania, czuć, że to FWD. 

Niestety, jak SUV to nie FWD, nie ma to sensu.

Też miałem takie wrażenie jak po latach AWD przesiadłem się na FWD ;). Ten silnik jest dość mocny z dołu, więc nie ciśnij mu jak ruszasz.

Zresztą w 2.0 TFSI też jest podobnie i nie trzeba do tego SUVa.

 

1 godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Pneumatyka. Wywaliło błąd. Wtedy nie dało sie obniżać zawieszenia i nie działała wycieraczka tylnej szyby. Pojechalem do ASO. Auto postało z godzine czekajac na serwis i się samo naprawiło.  Stwierdzili,ze zrobią upgrate softu, więc podczas tej operacji uwalili sterownik, ktory musieli wymienic. Auto oddali sprawne, po czym po kilku dniach znowu to samo, z tym ,że zawias na maksa się podniósł  i komunikat zatrzymaj auto i juz samo się nie naprawiło

Taką mają procedurę, że na początku robią upgraid. U mnie też tak radio "naprawiali" 2x :phi:, ale fakt soft w końcu pomógł. Tak to już niestety jest w obecnych autach, gdzie wszystko opiera się na sofcie 8-).

BTW. Dlaczego pneumatyka ?

Po rozmowach ze sprzedawcami, właśnie jedyną rzeczą której nie domówiłem to była pneumatyka. Wg ich opinii zbędna rzecz w tym aucie.

Ja na zwykłe zawieszenie nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

 

BTW. Dlaczego pneumatyka ?

Po rozmowach ze sprzedawcami, właśnie jedyną rzeczą której nie domówiłem to była pneumatyka. Wg ich opinii zbędna rzecz w tym aucie.

Ja na zwykłe zawieszenie nie narzekam.

Juz mam któreś z kolei volvo. Przez zakupem pierwszego, brałem na weekend xc60 z pneumatyka. Po wyjezdzie z salonu wyskoczył blad ;)

po tym zdarzeniu, w żadnym juz nawet nie zastanawiałem sie nad domówieniem pneumatyki 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał(a):

więc nie ciśnij mu jak ruszasz.

Wiem, zauważyłem wczoraj na mokrym😉

1 godzinę temu, sherif napisał(a):

 Dlaczego pneumatyka?

W Q5 mieliśmy, więc teraz też musiała być. A czemu? Z  pneumatyką zawias jest adaptacyjny. Jak zaladujesz bagażnik, to trzyma prześwit, jest też tryb offroad, więc można podnieść w wyjątkowych sytuacjach, można też ustawić, by się obniżał przy wsiadaniu i wysiadaniu. No i jak nie brać, jeżeli za to nie placisz:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał(a):

Wiem, zauważyłem wczoraj na mokrym😉

W Q5 mieliśmy, więc teraz też musiała być. A czemu? Z  pneumatyką zawias jest adaptacyjny. Jak zaladujesz bagażnik, to trzyma prześwit, jest też tryb offroad, więc można podnieść w wyjątkowych sytuacjach, można też ustawić, by się obniżał przy wsiadaniu i wysiadaniu. No i jak nie brać, jeżeli za to nie placisz:hehe:

 

No to efekt jest taki, że owszem, nie płacisz, ale też jak na razie nie masz auta. ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał(a):

 

No to efekt jest taki, że owszem, nie płacisz, ale też jak na razie nie masz auta. ;]

Ja mam Clio stoi w garażu😆 Sa dobre strony też, bo co rusz jeżdżę innym modelem Volvo hehe. Auto służbowe, więc jak dają tej samej klasy lub lepsze, gdy stoi w ASO to co mnie to.

Oczywiście, że bywa to irytujące, ale chyba w końcu to naprawią? Paść może wszystko, czy masz pneumatykę, czy nie. W znanym mi XC90 padł czujnik w klamce i stał w ASO ponad 2 miechy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Rado_ napisał(a):

Ja mam Clio stoi w garażu😆 Sa dobre strony też, bo co rusz jeżdżę innym modelem Volvo hehe. Auto służbowe, więc jak dają tej samej klasy lub lepsze, gdy stoi w ASO to co mnie to.

Oczywiście, że bywa to irytujące, ale chyba w końcu to naprawią? Paść może wszystko, czy masz pneumatykę, czy nie. W znanym mi XC90 padł czujnik w klamce i stał w ASO ponad 2 miechy!

Było Fiata kupić? Alternator jest w każdym sklepie :)

A na poważnie to tu raczej chwalili markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

Było Fiata kupić? Alternator jest w każdym sklepie :)

A na poważnie to tu raczej chwalili markę.

 

Może parę lat temu. Teraz Volvo niestety raczej przoduje jeśli chodzi o awaryjność.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

Było Fiata kupić? Alternator jest w każdym sklepie :)

A na poważnie to tu raczej chwalili markę.

Ogólnie taki trend, jak trafisz. I tak dobrze, że to nie covidowa skoda, czy VW, bo pewnie byłby jeszcze większy dramat. Pewnie jak się posypały łańcuchy dostaw, to i jakość podzespołów. Niech to naprawią i zobaczymy co będzie dalej. Nie jest powiedziane, że znowu się posypie. Jest gwara, nie ma co włosów rwać. Oby tylko to.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał(a):

Uff, dobrze, ze zrezygnowalem z adaptycejnego zawieszenie zamiawiajac Kile, jak z nim takie kwiatki :palacz:

 

Adaptacyjne niekoniecznie musi być pneumatyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rado_ napisał(a):

Ogólnie taki trend, jak trafisz. I tak dobrze, że to nie covidowa skoda, czy VW, bo pewnie byłby jeszcze większy dramat. Pewnie jak się posypały łańcuchy dostaw, to i jakość podzespołów. Niech to naprawią i zobaczymy co będzie dalej. Nie jest powiedziane, że znowu się posypie. Jest gwara, nie ma co włosów rwać. Oby tylko to.

 

Jak wyskoczy Ci krytyczny błąd układu ładowania 12V, to zgaś samochód, wyjdź i zamknij. Po restarcie podobno dalej można jechać. Sytuacja dzieje się regularnie w samochodach z Mild Hybrid ;].

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rado_ napisał(a):

W Q5 mieliśmy, więc teraz też musiała być. A czemu? Z  pneumatyką zawias jest adaptacyjny. Jak zaladujesz bagażnik, to trzyma prześwit, jest też tryb offroad, więc można podnieść w wyjątkowych sytuacjach, można też ustawić, by się obniżał przy wsiadaniu i wysiadaniu. No i jak nie brać, jeżeli za to nie placisz:hehe:

Miałem podobną dyskusję w Mercedesie, bo zastanawiałem się nad GLC, potem w Volvo. W mniejszych autach jest to zbędne.

Woziłem i płytki i całą rodzinę z bagażami i rowerami. Nie wiem co trzeba zrobić, żeby posadzić SUVa pokroju XC60. Może coś źle robię :phi:.

Argument jaki do mnie przemawiał to komfort, ale no właśnie podobno jest nieodczuwalny.

Też nie płacę za auto ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał(a):

Też nie płacę za auto ;).

 

Jeżeli nie jest to podstawowe narzędzie w danym zawodzie/pracy, tylko bonus do wynagrodzenia, to wcale bym tego nie traktował w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał(a):

Bardzo mozliwe, ze to ubozsza wersja, nie kojarze zeby byla opcja recznego sterowana wys zawieszenia np.

Bo to tylko sterownie zaworkiem w amortyzatorze klasycznym. Miękko twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, sdss napisał(a):

Hmm nie zauważyłem.

Ale czego nie zauważyłeś? Adaptacja zawieszenia to nie trzymanie poziomu jak nivomacie tylko regulacja twardości amortyzatora na bieżąco na podstawie wskazań wielu czujników. Kiedy jedziesz gładkim asfaltem amortyzator jest miękki, ale w momencie wykonania gwałtownego manewru momentalnie się utwardza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Woockush napisał(a):

Ale czego nie zauważyłeś? Adaptacja zawieszenia to nie trzymanie poziomu jak nivomacie tylko regulacja twardości amortyzatora na bieżąco na podstawie wskazań wielu czujników. Kiedy jedziesz gładkim asfaltem amortyzator jest miękki, ale w momencie wykonania gwałtownego manewru momentalnie się utwardza.

Adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Miałem podobną dyskusję w Mercedesie, bo zastanawiałem się nad GLC, potem w Volvo. W mniejszych autach jest to zbędne.

Woziłem i płytki i całą rodzinę z bagażami i rowerami. Nie wiem co trzeba zrobić, żeby posadzić SUVa pokroju XC60. Może coś źle robię :phi:.

Argument jaki do mnie przemawiał to komfort, ale no właśnie podobno jest nieodczuwalny.

Też nie płacę za auto ;).

Nie zastanawiałem się,  czy brać,  tylko jak zobaczylem,  ze jest w konfiguratorze, to wyklikałem. Glupio by bylo nie brać, jezeli w poprzednim było.  Wychodzę z założenia, ze jak dają to trzeba brac, a nie się zastanawiać.😉

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.