OZI Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Długość Kodiaq, ale nizsze... Napęd na tyl..... Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 nie wiem czemu pierwszej skojarzenie mialem takie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Tył, gdzieś widziałem w jakimś EU aucie, ale nie wiem gdzie....Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 (edytowane) Napisz chociaż, że to elektryczne. Ja wiem, że tu są fani wyłącznie kształtu blach, ale niech będzie jakieś minimum o motoryzacji. Tymczasem jest to, co zwykle - z przodu mi przypomina to, z tyłu co innego, a ze skosa to tak 30% tego, 10% tamtego i 60% jeszcze innego ale po faceliftingu. Podejrzewam, że gdyby pojawił się pojazd z napędem antygrawitacyjnym, to najpierw i tak musiałoby być przemielone, do czego kształt blach podobny. Edytowane 12 Maja 2020 przez Polarny 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 3 godziny temu, OZI napisał: Długość Kodiaq, ale nizsze... Napęd na tyl..... Sent from my iPhone using Tapatalk Czyli coś pomiędzy Octavią a Superbem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Czyli coś pomiędzy Octavią a Superbem?EV jak[mention=128975]Polarny[/mention] mówi - czyli tak. Silnik z tylu na osi, w wersji sprzedaj nerkę, albo dwie - 150kW - jakieś 201KM + bateria 82kWh, do 500km na jednym ładowaniu wg WLPT. Ma być tez RS poprzez dodanie jeszcze jednego silnika, 302KM, 6.2 sec na 0-100km/h i ograniczony elektronika do 180km/h. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Napisz chociaż, że to elektryczne. Ja wiem, że tu są fani wyłącznie kształtu blach, ale niech będzie jakieś minimum o motoryzacji. Tymczasem jest to, co zwykle - z przodu mi przypomina to, z tyłu co innego, a ze skosa to tak 30% tego, 10% tamtego i 60% jeszcze innego ale po faceliftingu. Podejrzewam, że gdyby pojawił się pojazd z napędem antygrawitacyjnym, to najpierw i tak musiałoby być przemielone, do czego kształt blach podobny. A co tu jest pisać? przecież każdy widzi ze kura... Elektryczna kura perpetum EV-ile I już wiem gdzie to widziałem... W jakimś seat w EU - kombi Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 5 godzin temu, OZI napisał: I już wiem gdzie to widziałem... W jakimś seat w EU - kombi Nie rzuciło Ci się coś na oczy? Co Ty tam podobnego w nich z tyłu widzisz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 13 godzin temu, ZUBERTO napisał: Nie rzuciło Ci się coś na oczy? Co Ty tam podobnego w nich z tyłu widzisz? Ten kształt przetłoczenia z boku - tak trochę pomiędzy i40 a fiatem uno z lat '90. To chyba lepiej nie kupować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 20 minut temu, Polarny napisał: Ten kształt przetłoczenia z boku - tak trochę pomiędzy i40 a fiatem uno z lat '90. To chyba lepiej nie kupować? Wręcz przeciwnie, kupować! Każdy chciałby mieć takie przetłoczenie na czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 23 godziny temu, OZI napisał: A co tu jest pisać? przecież każdy widzi ze kura... Od dwóch miesięcy samochody służą głównie do oglądania a ten się dalej czepia, że wygląd nie jest najważniejszy. Co najciekawsze, najwięcej właśnie o tym wyglądzie sam napisał. Ja uważam, że auto jest nijakie i podobne zupełnie do niczego. Ale chyba taka właśnie powinna być Skoda. Jeśli rzeczywiście jest elektryczna to oczywiście rozmowa sprowadza się do zupełnie nieistotnego (jak twierdzą przecież użytkownicy aut elektrycznych ) parametru takiego jak zasięg i czas ładowania. Można odnieść wrażenie, że auta elektryczne służą wyłącznie do tego żeby je ładować a następnie się stresować na ile nam to ładowanie wystarczy. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 4 godziny temu, ZUBERTO napisał: Wręcz przeciwnie, kupować! Każdy chciałby mieć takie przetłoczenie na czasie. To kupuję - nawet nie będę sprawdzał, czy w ogóle silnik ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Godzinę temu, Ryb napisał: Ja uważam, że auto jest nijakie i podobne zupełnie do niczego. Ale chyba taka właśnie powinna być Skoda. Tak - taka powinna być. Skoda jest dla tych, co lubią jeździć, a nie się gapić na kształt blach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 8 minut temu, Polarny napisał: Tak - taka powinna być. Skoda jest dla tych, co lubią jeździć, a nie się gapić na kształt blach. Ja się zgadzam. Skoda to typowy driver's car. Dlatego trzon oferty stanowią modele z tylnym napędem, mocnymi silnikami, typowo sportowe i bezkompromisowe: coupe, kabriolety... Statystyczny właściciel Skody zabiera ją od czasu do czasu na tor, gdzie cieszy się wysublimowanym prowadzeniem, niezwykłą kontrolą pojazdu w zakrętach i oszałamiającymi osiągami sportowych silników. Z pogardą patrząc na wyprzedzane Porsche czy Ferrari, jako że tamte są przede wszystkim ładne, a nie o to w samochodach typu GT przecież chodzi... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 8 minut temu, Ryb napisał: Ja się zgadzam. Skoda to typowy driver's car. Dlatego trzon oferty stanowią modele z tylnym napędem, mocnymi silnikami, typowo sportowe i bezkompromisowe: coupe, kabriolety... A po co komu tylny napęd? Silniki - owszem - są mocne. Np. 272 KM w ofercie do zwykłego dupowozu, oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie. Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej? Czy właśnie kształt blach się tam liczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 12 minut temu, Polarny napisał: A po co komu tylny napęd? Jeśli nie widzisz różnicy w prowadzeniu auta z tylnym napędem i przednim, zwłaszcza w kategoriach przyjemności z jazdy w warunkach innych niż miejskie korki to faktycznie powinieneś wrócić do kontestowania kształtu nadwozi. 12 minut temu, Polarny napisał: Silniki - owszem - są mocne. Np. 272 KM w ofercie do zwykłego dupowozu, Nie "są mocne" a "jest mocny". Jeden. Dostępny w JEDNYM modelu. Któremu daleko do bycia sportowym i w którym wersja "sport" oznacza felgi w innym kolorze. To by było na tyle tego, jak firma rozumie sport. 12 minut temu, Polarny napisał: oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie. Umknął Ci drobny szczegół, że w tamtych się od tego zaczyna a nie kończy. 12 minut temu, Polarny napisał: Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej? No właśnie jeżdżą lepiej. Zgrywasz się, czy serio nie wiedziałeś? 12 minut temu, Polarny napisał: Czy właśnie kształt blach się tam liczy? No. Tak jak w Porsche, Ferrari i McLarenie. Ze 150KM, czterodrzwiowym nadwoziem i przednim napędem byłyby tak samo sportowe jak pierwsza lepsza Skoda. Dziwne, że producenci na to nie wpadli, zamiast takie wydumki na rynek wprowadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 16 minut temu, Ryb napisał: Jeśli nie widzisz różnicy w prowadzeniu auta z tylnym napędem i przednim, zwłaszcza w kategoriach przyjemności z jazdy w warunkach innych niż miejskie korki to faktycznie powinieneś wrócić do kontestowania kształtu nadwozi. No nie widzę. Uświadom mi, co jest aż tak przyjemnego w tylnym napędzie. Miałem przez ok. 2 lata w bmw 525i - i jakoś szału nie było. 16 minut temu, Ryb napisał: Nie "są mocne" a "jest mocny". Jeden. W przystępnej cenie. Po co ma być ich więcej? 18 minut temu, Ryb napisał: Cytuj oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie. Umknął Ci drobny szczegół, że w tamtych się od tego zaczyna a nie kończy. I co ten szczegół oznacza - kogo to obchodzi, gdzie się te silniki zaczynają albo gdzie się kończą? Jak komuś pasuje 1.0 i taki jest w ofercie, to co to zmienia w fakcie, że są też mocniejsze do wyboru? 19 minut temu, Ryb napisał: Cytuj Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej? No właśnie jeżdżą lepiej. Zgrywasz się, czy serio nie wiedziałeś? No muszę się wybrać w trasę 1000 km i porównać, czy będę mniej zmęczony niż po jeździe superbem. 19 minut temu, Ryb napisał: Cytuj Czy właśnie kształt blach się tam liczy? No. Tak jak w Porsche, Ferrari i McLarenie. Ze 150KM, czterodrzwiowym nadwoziem i przednim napędem byłyby tak samo sportowe jak pierwsza lepsza Skoda. Ale ja nie piszę o "sportowości". Pytam, czy tymi samochodami lepiej się jeździ, czy liczy się w ich przypadku kształt blach. Zapomniałem zdefiniować "lepiej się jeździ" - nie chodzi o popisywanie się piskiem opon przed remizą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 48 minut temu, Polarny napisał: Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej? Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 11 minut temu, Filipfm napisał: Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy Bardziej chodzi mi o to, że mamy wszystko to samo - silnik, zawieszenie, hamulce - jedynie np. z hatchbacka robimy kabrioleta. I już sama ta "kabrioletowość" podobno powoduje, że jeździ lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 4 minuty temu, Polarny napisał: No nie widzę. Uświadom mi, co jest aż tak przyjemnego w tylnym napędzie. O nie. Ja nie mam zamiaru udowadniać Ci, że czarne jest czarne a białe jest białe. Z łatwością przecież obalisz argumenty o wpływie napędu na układ kierowniczy, o rozkładzie mas, przyczepności i wiele innych. Powyższa wypowiedź nie jest motywem do uświadamiania Cię w czymkolwiek a do serdecznego uśmiania się i zakończenia dyskusji. 4 minuty temu, Polarny napisał: Miałem przez ok. 2 lata w bmw 525i - i jakoś szału nie było. W przystępnej cenie. Po co ma być ich więcej? O, to to. Cena i pojemność bagażnika są najważniejszymi parametrami samochodów mających oferować przede wszystkim przyjemność z jazdy. Świadomość poczynionych oszczędności oraz pewność że w razie czego uda się zapakować kanapę z Ikei dostarczają więcej przyjemności wchodzenie w zakręty nawet najlepszym BMW. 4 minuty temu, Polarny napisał: I co ten szczegół oznacza - kogo to obchodzi, gdzie się te silniki zaczynają albo gdzie się kończą? Jak komuś pasuje 1.0 i taki jest w ofercie, to co to zmienia w fakcie, że są też mocniejsze do wyboru? No muszę się wybrać w trasę 1000 km i porównać, czy będę mniej zmęczony niż po jeździe superbem. Ale ja nie piszę o "sportowości". Pytam, czy tymi samochodami lepiej się jeździ, czy liczy się w ich przypadku kształt blach. Zapomniałem zdefiniować "lepiej się jeździ" - nie chodzi o popisywanie się piskiem opon przed remizą. Muszę Cię zmartwić - autem dla tych co lubią jeździć nie jest Skoda. Biorąc pod uwagę wszystkie istotne oraz nieistotne aspekty przyjemności z jazdy, które wymieniłeś idealnym samochodem dla wymagającego kierowcy, oczekującego przyjemności z jazdy bez oglądania się na nieistotny kształt blach jest ten oto model: Dacia Lodgy: Dysponuje przednim napędem nie różniącym się przecież niczym od tylnonapędowych BMW, silnik ma moc akurat dla takich co mógłby im pasować 1.0, po 1000-kilometrowej trasie wyjdziesz mniej zmęczony niż z Superba, przewieziesz nim 2x więcej sadzonek na działkę (istotny parametr dla szukających radości z jazdy klientów Skody), a na Nurnburgring możesz nim zabrać wszystkich znajomych (i tak nie znajdziesz więcej niż 6 chętnych na taką wycieczkę takim samochodem), którzy będą podziwiać jak zawstydzasz nim te wszystkie sportowe coupe, których kształt jest tylko po to, żeby ukryć deficyty układu napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 (edytowane) 25 minut temu, Filipfm napisał: Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy Oczywiście miałem na myśli kabriolety oparte o samochody coupe, które są sztywniejsze od czterodrzwiowego, rodzinnego liftbacka (BTW, liftbacki są nawet mniej sztywne niż sedany). Ale jestem przekonany, że nasz kolega raczej na hasło "kabriolet" nie pomyśli o tym: lecz o tym: Jak na prawdziwego fana samochodów dających przyjemność z jazdy przystało. Edytowane 13 Maja 2020 przez Ryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 21 minut temu, Ryb napisał: O nie. Ja nie mam zamiaru udowadniać Ci, że czarne jest czarne a białe jest białe. To po co się odzywasz? 22 minuty temu, Ryb napisał: O, to to. Cena i pojemność bagażnika są najważniejszymi parametrami samochodów mających oferować przede wszystkim przyjemność z jazdy. Mowa o silniku 272 KM, czyli mocnym silniku, którego jakoby nie ma w ofercie skody. Coś na temat napiszesz? 22 minuty temu, Ryb napisał: autem dla tych co lubią jeździć nie jest Skoda Ale gdyby dach obciąć, to by się już dobrze jeździło? Bo podobno kabriolety jeżdżą lepiej. Co do lodgy - ma mocny silnik? No widzisz - nie zadałeś sobie wpierw tego pytania i cała twoja wysilona, wieśniacka ironia psu na budę się zdała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Dnia 12.05.2020 o 09:48, OZI napisał: Napęd na tyl..... Wersje 80x i vRS będą miały AWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 7 godzin temu, Ryb napisał: Ale jestem przekonany, że nasz kolega raczej na hasło "kabriolet" nie pomyśli o tym: Bo to pierwsze, to nie jest kabriolet... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Najlepszy jest Fiat Panda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Maja 2020 Udostępnij Napisano 14 Maja 2020 14 godzin temu, K3 napisał: Bo to pierwsze, to nie jest kabriolet... Technicznie rzecz biorąc to jest. Akurat to auto dostępne jest jako targa z dachem twardym lub jako spider z dachem miękkim (żeby było śmieszniej wersja targatop też nazywa się... Spider). A spider to roadster, czyli rodzaj nadwozia zaliczany do grupy kabrioletów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 To jest proszę państwa ładne auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.