Skocz do zawartości

2021 Skoda Enyaq iV


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Napisz chociaż, że to elektryczne.

Ja wiem, że tu są fani wyłącznie kształtu blach, ale niech będzie jakieś minimum o motoryzacji.

Tymczasem jest to, co zwykle - z przodu mi przypomina to, z tyłu co innego, a ze skosa to tak 30% tego, 10% tamtego i 60% jeszcze innego ale po faceliftingu.

Podejrzewam, że gdyby pojawił się pojazd z napędem antygrawitacyjnym, to najpierw i tak musiałoby być przemielone, do czego kształt blach podobny.

 

Edytowane przez Polarny
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

 

Długość Kodiaq, ale nizsze...

Napęd na tyl.....

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Czyli coś pomiędzy Octavią a Superbem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli coś pomiędzy Octavią a Superbem?

EV jak[mention=128975]Polarny[/mention] mówi - czyli tak.

 

Silnik z tylu na osi, w wersji sprzedaj nerkę, albo dwie - 150kW - jakieś 201KM + bateria 82kWh, do 500km na jednym ładowaniu wg WLPT.

 

Ma być tez RS poprzez dodanie jeszcze jednego silnika, 302KM, 6.2 sec na 0-100km/h i ograniczony elektronika do 180km/h.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz chociaż, że to elektryczne.

Ja wiem, że tu są fani wyłącznie kształtu blach, ale niech będzie jakieś minimum o motoryzacji.

Tymczasem jest to, co zwykle - z przodu mi przypomina to, z tyłu co innego, a ze skosa to tak 30% tego, 10% tamtego i 60% jeszcze innego ale po faceliftingu.

Podejrzewam, że gdyby pojawił się pojazd z napędem antygrawitacyjnym, to najpierw i tak musiałoby być przemielone, do czego kształt blach podobny.

 

A co tu jest pisać? 🥱 przecież każdy widzi ze kura...

 

 

286bd74b6c432cd06e0b095240572ace.jpg&key=739f4cea669e0016478a7889a5422cb4934e1f95c822b3286fba061cbaad9d88

 

Elektryczna kura perpetum EV-ile

 

I już wiem gdzie to widziałem...

 

W jakimś seat w EU - kombi

 

1e11f8d8dbf5fdfd485f67dd02dfd348.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Nie rzuciło Ci się coś na oczy?

Co Ty tam podobnego w nich z tyłu widzisz?

Ten kształt przetłoczenia z boku - tak trochę pomiędzy i40 a fiatem uno z lat '90. To chyba lepiej nie kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Polarny napisał:

Ten kształt przetłoczenia z boku - tak trochę pomiędzy i40 a fiatem uno z lat '90. To chyba lepiej nie kupować?

Wręcz przeciwnie, kupować!

Każdy chciałby mieć takie przetłoczenie na czasie.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, OZI napisał:

A co tu jest pisać? 🥱 przecież każdy widzi ze kura... emoji215.pngemoji215.pngemoji215.png

 

Od dwóch miesięcy samochody służą głównie do oglądania a ten się dalej czepia, że wygląd nie jest najważniejszy. Co najciekawsze, najwięcej właśnie o tym wyglądzie sam napisał.

;l

 

Ja uważam, że auto jest nijakie i podobne zupełnie do niczego. Ale chyba taka właśnie powinna być Skoda. Jeśli rzeczywiście jest elektryczna to oczywiście rozmowa sprowadza się do zupełnie nieistotnego (jak twierdzą przecież użytkownicy aut elektrycznych ;l) parametru takiego jak zasięg i czas ładowania. Można odnieść wrażenie, że auta elektryczne służą wyłącznie do tego żeby je ładować a następnie się stresować na ile nam to ładowanie wystarczy.

:hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

Ja uważam, że auto jest nijakie i podobne zupełnie do niczego. Ale chyba taka właśnie powinna być Skoda.

Tak - taka powinna być. Skoda jest dla tych, co lubią jeździć, a nie się gapić na kształt blach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Polarny napisał:

Tak - taka powinna być. Skoda jest dla tych, co lubią jeździć, a nie się gapić na kształt blach.

 

Ja się zgadzam. Skoda to typowy driver's car. Dlatego trzon oferty stanowią modele z tylnym napędem, mocnymi silnikami, typowo sportowe i bezkompromisowe: coupe, kabriolety... Statystyczny właściciel Skody zabiera ją od czasu do czasu na tor, gdzie cieszy się wysublimowanym prowadzeniem, niezwykłą kontrolą pojazdu w zakrętach i oszałamiającymi osiągami sportowych silników. Z pogardą patrząc na wyprzedzane Porsche czy Ferrari, jako że tamte są przede wszystkim ładne, a nie o to w samochodach typu GT przecież chodzi...

:ok:

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

 

Ja się zgadzam. Skoda to typowy driver's car. Dlatego trzon oferty stanowią modele z tylnym napędem, mocnymi silnikami, typowo sportowe i bezkompromisowe: coupe, kabriolety...

 

A po co komu tylny napęd? Silniki - owszem - są mocne. Np. 272 KM w ofercie do zwykłego dupowozu, oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie.

Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej? Czy właśnie kształt blach się tam liczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Polarny napisał:

A po co komu tylny napęd?

 

Jeśli nie widzisz różnicy w prowadzeniu auta z tylnym napędem i przednim, zwłaszcza w kategoriach przyjemności z jazdy w warunkach innych niż miejskie korki to faktycznie powinieneś wrócić do kontestowania kształtu nadwozi.

:ok:

 

12 minut temu, Polarny napisał:

Silniki - owszem - są mocne. Np. 272 KM w ofercie do zwykłego dupowozu,

 

Nie "są mocne" a "jest mocny". Jeden. Dostępny w JEDNYM modelu. Któremu daleko do bycia sportowym i w którym wersja "sport" oznacza felgi w innym kolorze. To by było na tyle tego, jak firma rozumie sport.

:ok:

 

12 minut temu, Polarny napisał:

oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie.

 

Umknął Ci drobny szczegół, że w tamtych się od tego zaczyna a nie kończy.

;l

 

12 minut temu, Polarny napisał:

Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej?

 

No właśnie jeżdżą lepiej. Zgrywasz się, czy serio nie wiedziałeś?

8]

 

12 minut temu, Polarny napisał:

Czy właśnie kształt blach się tam liczy?

 

No. Tak jak w Porsche, Ferrari i McLarenie. Ze 150KM, czterodrzwiowym nadwoziem i przednim napędem byłyby tak samo sportowe jak pierwsza lepsza Skoda. Dziwne, że producenci na to nie wpadli, zamiast takie wydumki na rynek wprowadzać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Ryb napisał:

Jeśli nie widzisz różnicy w prowadzeniu auta z tylnym napędem i przednim, zwłaszcza w kategoriach przyjemności z jazdy w warunkach innych niż miejskie korki to faktycznie powinieneś wrócić do kontestowania kształtu nadwozi.

No nie widzę. Uświadom mi, co jest aż tak przyjemnego w tylnym napędzie. Miałem przez ok. 2 lata w bmw 525i - i jakoś szału nie było.

16 minut temu, Ryb napisał:

Nie "są mocne" a "jest mocny". Jeden.

W przystępnej cenie. Po co ma być ich więcej?

18 minut temu, Ryb napisał:
Cytuj

oprócz tego 150 i 190 KM - taka sama moc, co w vw, audi i mercedesie.

 

Umknął Ci drobny szczegół, że w tamtych się od tego zaczyna a nie kończy.

I co ten szczegół oznacza - kogo to obchodzi, gdzie się te silniki zaczynają albo gdzie się kończą? Jak komuś pasuje 1.0 i taki jest w ofercie, to co to zmienia w fakcie, że są też mocniejsze do wyboru?

 

19 minut temu, Ryb napisał:
Cytuj

Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej?

 

No właśnie jeżdżą lepiej. Zgrywasz się, czy serio nie wiedziałeś?

No muszę się wybrać w trasę 1000 km i porównać, czy będę mniej zmęczony niż po jeździe superbem.

19 minut temu, Ryb napisał:
Cytuj

Czy właśnie kształt blach się tam liczy?

 

No. Tak jak w Porsche, Ferrari i McLarenie. Ze 150KM, czterodrzwiowym nadwoziem i przednim napędem byłyby tak samo sportowe jak pierwsza lepsza Skoda.

Ale ja nie piszę o "sportowości". Pytam, czy tymi samochodami lepiej się jeździ, czy liczy się w ich przypadku kształt blach.

Zapomniałem zdefiniować "lepiej się jeździ" - nie chodzi o popisywanie się piskiem opon przed remizą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Polarny napisał:

Coupe i kabriolety jeżdżą jakoś lepiej?

 

Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia ;) z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

 

Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia ;) z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy

Bardziej chodzi mi o to, że mamy wszystko to samo - silnik, zawieszenie, hamulce - jedynie np. z hatchbacka robimy kabrioleta. I już sama ta "kabrioletowość" podobno powoduje, że jeździ lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Polarny napisał:

No nie widzę. Uświadom mi, co jest aż tak przyjemnego w tylnym napędzie.

 

O nie. Ja nie mam zamiaru udowadniać Ci, że czarne jest czarne a białe jest białe. Z łatwością przecież obalisz argumenty o wpływie napędu na układ kierowniczy, o rozkładzie mas, przyczepności i wiele innych.

Powyższa wypowiedź nie jest motywem do uświadamiania Cię w czymkolwiek a do serdecznego uśmiania się i zakończenia dyskusji.

:ok:

 

4 minuty temu, Polarny napisał:

Miałem przez ok. 2 lata w bmw 525i - i jakoś szału nie było.

W przystępnej cenie. Po co ma być ich więcej?

 

O, to to. Cena i pojemność bagażnika są najważniejszymi parametrami samochodów mających oferować przede wszystkim przyjemność z jazdy. Świadomość poczynionych oszczędności oraz pewność że w razie czego uda się zapakować kanapę z Ikei dostarczają więcej przyjemności wchodzenie w zakręty nawet najlepszym BMW.

:ok:

 

4 minuty temu, Polarny napisał:

I co ten szczegół oznacza - kogo to obchodzi, gdzie się te silniki zaczynają albo gdzie się kończą? Jak komuś pasuje 1.0 i taki jest w ofercie, to co to zmienia w fakcie, że są też mocniejsze do wyboru?

No muszę się wybrać w trasę 1000 km i porównać, czy będę mniej zmęczony niż po jeździe superbem.

Ale ja nie piszę o "sportowości". Pytam, czy tymi samochodami lepiej się jeździ, czy liczy się w ich przypadku kształt blach.

Zapomniałem zdefiniować "lepiej się jeździ" - nie chodzi o popisywanie się piskiem opon przed remizą.

 

Muszę Cię zmartwić - autem dla tych co lubią jeździć nie jest Skoda. Biorąc pod uwagę wszystkie istotne oraz nieistotne aspekty przyjemności z jazdy, które wymieniłeś idealnym samochodem dla wymagającego kierowcy, oczekującego przyjemności z jazdy bez oglądania się na nieistotny kształt blach jest ten oto model:

 

Dacia Lodgy:

lodgy1390x602.jpg

 

 

Dysponuje przednim napędem nie różniącym się przecież niczym od tylnonapędowych BMW, silnik ma moc akurat dla takich co mógłby im pasować 1.0, po 1000-kilometrowej trasie wyjdziesz mniej zmęczony niż z Superba, przewieziesz nim 2x więcej sadzonek na działkę (istotny parametr dla szukających radości z jazdy klientów Skody), a na Nurnburgring możesz nim zabrać wszystkich znajomych (i tak nie znajdziesz więcej niż 6 chętnych na taką wycieczkę takim samochodem), którzy będą podziwiać jak zawstydzasz nim te wszystkie sportowe coupe, których kształt jest tylko po to, żeby ukryć deficyty układu napędowego.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Filipfm napisał:

 

Kabriolety najczęściej gorzej z uwagi na ograniczoną sztywność nadwozia ;) z roadsterami jest lepiej, bo oprocz tego, ze często nie mają zamkniętego odpowiednika, to są 2 osobowe i łatwiej zadbac o sztywnosc budy

 

Oczywiście miałem na myśli kabriolety oparte o samochody coupe, które są sztywniejsze od czterodrzwiowego, rodzinnego liftbacka (BTW, liftbacki są nawet mniej sztywne niż sedany). Ale jestem przekonany, że nasz kolega raczej na hasło "kabriolet" nie pomyśli o tym:

 

0005PXI3FH5B4LQU-C122-F4.jpg

 

lecz o tym:

 

peug206cc2_750_500_70.jpg

 

 

Jak na prawdziwego fana samochodów dających przyjemność z jazdy przystało.

:ok:

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ryb napisał:

O nie. Ja nie mam zamiaru udowadniać Ci, że czarne jest czarne a białe jest białe.

To po co się odzywasz?

22 minuty temu, Ryb napisał:

O, to to. Cena i pojemność bagażnika są najważniejszymi parametrami samochodów mających oferować przede wszystkim przyjemność z jazdy.

Mowa o silniku 272 KM, czyli mocnym silniku, którego jakoby nie ma w ofercie skody. Coś na temat napiszesz?

22 minuty temu, Ryb napisał:

autem dla tych co lubią jeździć nie jest Skoda

Ale gdyby dach obciąć, to by się już dobrze jeździło? Bo podobno kabriolety jeżdżą lepiej.

 

Co do lodgy - ma mocny silnik?

No widzisz - nie zadałeś sobie wpierw tego pytania i cała twoja wysilona, wieśniacka ironia psu na budę się zdała.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, K3 napisał:

 

Bo to pierwsze, to nie jest kabriolet... ;]

 

Technicznie rzecz biorąc to jest. Akurat to auto dostępne jest jako targa z dachem twardym lub jako spider z dachem miękkim (żeby było śmieszniej wersja targatop też nazywa się... Spider). A spider to roadster, czyli rodzaj nadwozia zaliczany do grupy kabrioletów.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.