Blues_Brother Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 (edytowane) Panowie problem dotyczy silnika montowanego w wielu markach samochodów więc pozwolę sobie dodaj zapytać. Passat b5 silnik 1.9 tdi AHU 90km. Problem. Podczas jazdy wyświetla napis STOP wyłącz natychmiast silnik. Świeci czerwona kontrolka oleju. Co dalej? Problem pojawił się znikąd 1000km po serwisie olejowym. Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok. Po robocie ponad 300km zrobione z różnymi prędkościami bez problemów. Dzisiaj po 15km jazdy problem powrócił. Wcześniej to mobil1, teraz vavoline Max life. Co dalej? Ktoś podpowie? Silnik pracuje normalnie bez żadnych problemów. Czyżby jakiś problem z pompą oleju lub zapchanym smokiem? Pozdrawiam i czekam na pomysły. Edytowane 27 Września 2020 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 Zegary. Znany problem w starszych VW. Trzeba dać elektrykowi, zeby przejrzał, czy nie ma zimnych lutów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 4 godziny temu, kaczorek79 napisał: Zegary. Znany problem w starszych VW. Trzeba dać elektrykowi, zeby przejrzał, czy nie ma zimnych lutów. Dzięki. Chyba muszę sprawić sobie jakieś ustrojstwo aby na bieżąco mieć wskazanie ciśnienia oleju podłączone pod komputer bo ryzyko duże jeśli trop jest mylny. Może ktoś ma inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 Filtr oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2020 (edytowane) chyba nie, był zmieniany raz przy serwisie olejowym, drugi raz podczas ponownego serwisu. zmian nie zaobserwowano, czyli dalej pojawia się STOP silnik. Edytowane 27 Września 2020 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2020 49 minut temu, ghost2255 napisał: Filtr oleju? Może jednak słaba pompa oleju i na mobilu1 dawała radę, przy zmianie oleju na vavoline już nie daje ciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 23 godziny temu, Blues_Brother napisał: Panowie problem dotyczy silnika montowanego w wielu markach samochodów więc pozwolę sobie dodaj zapytać. Passat b5 silnik 1.9 tdi AHU 90km. Problem. Podczas jazdy wyświetla napis STOP wyłącz natychmiast silnik. Świeci czerwona kontrolka oleju. Co dalej? Problem pojawił się znikąd 1000km po serwisie olejowym. Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok. Po robocie ponad 300km zrobione z różnymi prędkościami bez problemów. Dzisiaj po 15km jazdy problem powrócił. Wcześniej to mobil1, teraz vavoline Max life. Co dalej? Ktoś podpowie? Silnik pracuje normalnie bez żadnych problemów. Czyżby jakiś problem z pompą oleju lub zapchanym smokiem? Pozdrawiam i czekam na pomysły. Natychmiast jedziesz na pomiar cisnienia manometrem. Jezdzenie na za niskim cisnieniu zmasakruje najpierw glowicę, a dokładnie walki rozrzadu i szklanki. A potem reszte silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 I turbo Ale ja bym najpierw sprawdził elektrykę Może przewód od czujnika się gdzieś przetarł i zwiera do masy, bo czujnik właśnie masę zwiera, sprawdź to dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 2 minuty temu, technix napisał: I turbo Ale ja bym najpierw sprawdził elektrykę Może przewód od czujnika się gdzieś przetarł i zwiera do masy, bo czujnik właśnie masę zwiera, sprawdź to dokładnie Slaba rada. Najpierw sprawdza się, czy nie ma awarii, ktora moze zniszczyc silnik, a potem inne. Wykluczy faktycznie niskie cisnienie, to moze na spokojnie szukac w elektryce. Pomiar cisnienia oleju to kilkadziesiat zł w warsztacie i powinni od reki zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2020 42 minuty temu, maras77 napisał: Natychmiast jedziesz na pomiar cisnienia manometrem. Jezdzenie na za niskim cisnieniu zmasakruje najpierw glowicę, a dokładnie walki rozrzadu i szklanki. A potem reszte silnika. dzięki, jestem świadom zagrożenia. za pierwszym razem kiedy pojawił się komunikat byłem na pomiarze ciśnienia, ciśnienie było ok. zrobiłem to co napisałem wcześniej, czyli: "Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok." pomimo tego wczoraj znowu pojawił mi się komunikat. dlatego poszukuje jakiegoś sprytnego urządzonka które potrafi pokazać mi ciśnienie w czasie rzeczywistym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2020 40 minut temu, technix napisał: I turbo Ale ja bym najpierw sprawdził elektrykę Może przewód od czujnika się gdzieś przetarł i zwiera do masy, bo czujnik właśnie masę zwiera, sprawdź to dokładnie czujnik nowy ze sklepu. stary poszedł na emeryturę. dlatego pytam o poradę co dalej. jest sposób abym ciśnienie mógł monitorować podczas jazdy w starym pasku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 5 minut temu, Blues_Brother napisał: dzięki, jestem świadom zagrożenia. za pierwszym razem kiedy pojawił się komunikat byłem na pomiarze ciśnienia, ciśnienie było ok. zrobiłem to co napisałem wcześniej, czyli: "Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok." pomimo tego wczoraj znowu pojawił mi się komunikat. dlatego poszukuje jakiegoś sprytnego urządzonka które potrafi pokazać mi ciśnienie w czasie rzeczywistym. Brakuje pomiaru ciśnienia manometrem mechanicznym na magistrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2020 Dzięki. Zapytam mechanika jak mierzył bo nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 6 godzin temu, Blues_Brother napisał: czujnik nowy ze sklepu. stary poszedł na emeryturę. dlatego pytam o poradę co dalej. jest sposób abym ciśnienie mógł monitorować podczas jazdy w starym pasku? Odpiąć kabel z czunika i odłączyć od instalacji pojazdu. Przeciągnąć sobie |"lampkę" do kabiny. Jak będzie błyskać to inspekcja mechaniki silnika. Jak nie będzie błyskać to rozbebeszać instalację.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 Ja piszę o przewodzie, nie czujniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 28 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2020 Jedynym rozsądnym wyjściem będzie wymiana pompy oleju i dalszą obserwacja pacjenta. Auto ma 20 lat więc na pewno nie zaszkodzi. Opcja bezpieczniejsza z punktu użytkowania samochodu. Pacjent idzie pod nóż w przyszłym tygodniu. Dziękuję za porady. Jaki będzie ciąg dalszy historii nie omieszkam napisać choćby dla potomnych. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 Ale glupizna Lepiej byś smok w misce wyczyścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 To przy okazji. Nie mam czasu na następne dociekania. Auto ma jeździć jeszcze 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 Godzinę temu, Blues_Brother napisał: To przy okazji. Nie mam czasu na następne dociekania. Auto ma jeździć jeszcze 2 lata. Jeśli faktycznie usterka jest w elektryce/elektronice to po kiego zmieniać pompę czy czyścić smok? Pierwszym krokiem jest podłączenie manometru i obserwacja jego wskazań i jeśli jest ok to szukasz problemu w elektryce ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 3 godziny temu, volf6 napisał: Jeśli faktycznie usterka jest w elektryce/elektronice to po kiego zmieniać pompę czy czyścić smok? Pierwszym krokiem jest podłączenie manometru i obserwacja jego wskazań i jeśli jest ok to szukasz problemu w elektryce ... Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem. Problem w elektryce charakteryzuje się nieprawidłowym działaniem licznika. U mnie licznik w całości działa poprawnie. Wczoraj powtórnie było sprawdzone ciśnienie manometrem i jest ok. Tylko czy jest też takie na przestrzeni 200 ÷ 300 km? Nie wiem. Czy jest jakiś problem z pracą pompy w czasie? Przejechałem ponad 200km bez żadnych problemów z bardzo różnymi prędkościami, a problem jednak znowu wrócił. Zarządzający ryzykiem wolę wymienić pompę i mieć z "z bani" niż podczas wyjazdu 300km mieć problem z drogą powrotną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 3 minuty temu, Blues_Brother napisał: Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem. Pompa to chyba ostania rzecz co by się miała popsuć (przy normalnej eksploatacji, bo jak pójdzie panewka i pełno opiłków w układzie to wiadomo, ze i ją poharata) i to jeszcze w taki sposób, rozumiem spadek ciśnienia na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku ale w taki przypadkowy sposób... Cyba, ze jej napęd ale ten słynny imbus to był chyba dopiero w 2 litrowcach Jak już to zamontowałbym jakiś dodatkowy manometr czy czujnik (na stałe, by mieć w kabinie podgląd w kabinie)... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 (edytowane) No właśnie, brak ciśnienia raczej wskazywało na wyższych obrotach i przy rozgrzanym silniku/oleju. Może trybiki się wytarły ? Z braku pomysłów szukam inspiracji na forum. Może ktoś miał taki przypadek. Internet już przepatrzyłem ale żadnej wskazówki nie znalazłem. Edytowane 29 Września 2020 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 W dniu 27.09.2020 o 22:38, technix napisał: Ja piszę o przewodzie, nie czujniku Czujnik został wymieniony na nowy. Zakładam że ma swój kabelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 43 minuty temu, Blues_Brother napisał: Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem. Problem w elektryce charakteryzuje się nieprawidłowym działaniem licznika. U mnie licznik w całości działa poprawnie. W Pasku B4 kiedyś miałem ten problem. Migał alladyn i brzęczało. Nic z licznikiem poza tym się nie działo. Oczywiście zacząłem od pomiaru ciśnienia. Sam poprawiłem luty i było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 26 minut temu, Blues_Brother napisał: No właśnie, brak ciśnienia raczej wskazywało na wyższych obrotach i przy rozgrzanym silniku/oleju. Może trybiki się wytarły ? Z braku pomysłów szukam inspiracji na forum. Może ktoś miał taki przypadek. Internet już przepatrzyłem ale żadnej wskazówki nie znalazłem. Mi padł kiedyś w trasie czujnik. 300 km holowania z assistance. Wymiana 50 zł. Jak manometr pokazuje dobre ciśnienie, to jeździć i szukać usterki elektryki. Sprawdz masy, kabelki, izolacje i wtyczki. Zasymuluj tez czujnik opornikiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 6 godzin temu, Blues_Brother napisał: Czujnik został wymieniony na nowy. Zakładam że ma swój kabelek. A ja zakładam, że nie czytasz ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 Wszystko się zgadza. Tylko nie mam 100% pewności, że ciśnienie w funkcji czasu jest w całym zakresie prędkości obrotowej silnika w normie. Musiałbym mieć ciągły pomiar ciśnienia. Nie mogę ryzykować, bo pomyłka wysyła auto na złom. Wymiana pompy daje gwarancję, że ciśnienie jest w normie. Jak będzie dalej się pojawiać kontrolka to będę hobbistycznie szukał w elektronice. Taki mam plan na chwilę obecną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 1 minutę temu, technix napisał: A ja zakładam, że nie czytasz ze zrozumieniem Nie idźmy w tą stronę. Chcesz to podjadę (Jak dojadę) i mi auto od ręki ogarniesz. Z radością zapłacę i jeszcze 1l postawie. Zapchany smok powoduje, że ciśnienia nie będzie bo pompa nie ma co pchać. Można kabelkiem, ale co jak zacznie mi migac 30km od roboty? Zadzwonię do szefa, że dzisiaj mnie nie będzie? Ile razy w tygodniu? Niestety nie mam czasu na jazdę i obserwacje. Potrzebuje auta jezdzacego. Wychodzę z domu jak jest ciemno, wracam jak jest ciemno. Nie bardzo mam czas na grzebania pod blokiem w aucie po ciemku. Tak więc sam rozumiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 (edytowane) 6 godzin temu, DamU napisał: W Pasku B4 kiedyś miałem ten problem. Migał alladyn i brzęczało. Nic z licznikiem poza tym się nie działo. Oczywiście zacząłem od pomiaru ciśnienia. Sam poprawiłem luty i było Ok. A czy coś innego się z licznikiem działo? W necie piszą, że zimne luty z reguły objawiają się tym, że licznik wariuje, wskazówki latają i różne kontroli mijają bez ładu i składu. Czy możliwe jest to, że miga tylko kontrolka ciśnienia oleju? Edytowane 29 Września 2020 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 Godzinę temu, Blues_Brother napisał: Nie idźmy w tą stronę. Chcesz to podjadę (Jak dojadę) i mi auto od ręki ogarniesz. Z radością zapłacę i jeszcze 1l postawie. Zapchany smok powoduje, że ciśnienia nie będzie bo pompa nie ma co pchać. Można kabelkiem, ale co jak zacznie mi migac 30km od roboty? Zadzwonię do szefa, że dzisiaj mnie nie będzie? Ile razy w tygodniu? Niestety nie mam czasu na jazdę i obserwacje. Potrzebuje auta jezdzacego. Wychodzę z domu jak jest ciemno, wracam jak jest ciemno. Nie bardzo mam czas na grzebania pod blokiem w aucie po ciemku. Tak więc sam rozumiesz. Aha, to po co był ten post? Zamiast pisać to do mechanika jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 @Blues_Brother Czyli rozumiem, że wolisz odstawić auto do mechanika, żeby w ciemno wymienił pompę oleju, a co za tym idzie, trzeba kupić nową pompę (Chińczyk za ok 200 zł, dobrej firmy za 600 zł), następnie trzeba zdemontować wózek z całym zawieszeniem, dźwignąć silnik do góry, wymienić uszczelkę miski olejowej, wypadałoby nowy olej, po zmontowaniu ustawić geometrię. I mówisz, że po tym wszystkim, jak nadal będzie mrugała kontrolka, to pogrzebiesz w zegarach, albo kablu od czujnika? Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. Jak będzie się zapalać w czasie jazdy, to wtedy wrócisz to tego, co napisałem wyżej. Pamiętaj, że te czujniki ciśnienia dają sygnał o zbyt niskim ciśnieniu dopiero poniżej 0,75 bar, a to już jest zbyt mało i wyraźnie słychać, że hydraulika w silniku nie działa, masz 8 hydraulicznych popychaczy zaworów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 14 minut temu, kaczorek79 napisał: @Blues_Brother Czyli rozumiem, że wolisz odstawić auto do mechanika, żeby w ciemno wymienił pompę oleju, a co za tym idzie, trzeba kupić nową pompę (Chińczyk za ok 200 zł, dobrej firmy za 600 zł), następnie trzeba zdemontować wózek z całym zawieszeniem, dźwignąć silnik do góry, wymienić uszczelkę miski olejowej, wypadałoby nowy olej, po zmontowaniu ustawić geometrię. I mówisz, że po tym wszystkim, jak nadal będzie mrugała kontrolka, to pogrzebiesz w zegarach, albo kablu od czujnika? Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. Jak będzie się zapalać w czasie jazdy, to wtedy wrócisz to tego, co napisałem wyżej. Pamiętaj, że te czujniki ciśnienia dają sygnał o zbyt niskim ciśnieniu dopiero poniżej 0,75 bar, a to już jest zbyt mało i wyraźnie słychać, że hydraulika w silniku nie działa, masz 8 hydraulicznych popychaczy zaworów. No właśnie tylko tego nie rozumiem. Silnik pracuje ok, na "ucho" żadnej różnicy. Przekonałeś mnie rzeczowo. Podepnę kabelek w sobotę i zacznę jazdę próbną. Zobaczymy co dalej. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 40 minut temu, technix napisał: Aha, to po co był ten post? Zamiast pisać to do mechanika jechać Byłem. Pogrzebał. Po kilku setkach km problem wrócił. Podepnę lampkę do czujnika jak inni koledzy radzili i w sobotę testy. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Blues_Brother napisał: Byłem. Pogrzebał. Po kilku setkach km problem wrócił. Podepnę lampkę do czujnika jak inni koledzy radzili i w sobotę testy. Dzięki. Niedawno wymieniałem czujnik zapięcia wstecznego w skrzyni. Podziałał pół roku i znowu musiałem wymienić. Trzeba przyjąć, że wymieniony kilkaset km temu czujnik mógł się też popsuć. Czujnik kosztuje kilkadziesiąt zł i łatwo się go wymienia. Więc jak test z kabelkiem wykaże, że nadal są problemy, to nie wahaj się wymienić czujnik. Edytowane 29 Września 2020 przez maras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 30 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2020 Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 13 godzin temu, Blues_Brother napisał: Ok. A czy coś innego się z licznikiem działo? W necie piszą, że zimne luty z reguły objawiają się tym, że licznik wariuje, wskazówki latają i różne kontroli mijają bez ładu i składu. Czy możliwe jest to, że miga tylko kontrolka ciśnienia oleju? Możliwe, bo tak było początkowo u mnie. Po pomiarze ciśnienia, kiedy wiedziałem że to problem z elektryką zdarzyło się, że po włączeniu kontrolki puknąłem w licznik i przestawało dzwonić Zanim rozebrałem licznik to rzeczywiście zaczęły się z nim inne problemy ( chyba obrotomierz wariował). Podkreślam, że przez pewien czas problemem była tylko kontrolka ciśnienia oleju. Tak na marginesie w benzynowym AAM były dwa czujniki ciśnienia. Oba przy filtrze i potencjalnie oba mogły powodować problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 30 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2020 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Nie wiem na ile to pomoże ale w grupie VW w różnych silnikach występowały często 2 (czasami ponoć 3) czujniki ciśnienia oleju, które w połączeniu z informacją o obrotach silnika informowały o problemie ze smarowaniem. To raz. Dwa - np fabia mk1 na wolnych obrotach może nie mieć ciśnienia - to nie uruchomi kontrolki ciśnienia oleju. Ona zapali się dopiero po przekroczonej ilości obrotów. Kapnąłem się gdy przez przypadek zapomniałem zapiąć wtyczkę. Do czego zmierzam - każdy sterownik może mieć jakąś strategię informacji o niskim ciśnieniu. I niekoniecznie będzie to oficjalne info producenta. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Dzięki. Pewnie przy zimnym silniku nie daje sygnału niskiego ciśnienia, dopiero kiedy przekroczy się pewną granicę obrotów. Pozostaje sprawa zaworu ciśnienia/regulatora w samej pompie. Zdarzały się przypadki za czasów golfa, że padło ustrojstwo i lampa dawała ciśnienie ile mogła wysyłając cały olej z miski. Kończyło to się np. Wywaleniem filtra oleju i śmiercią silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 On 9/29/2020 at 9:59 PM, kaczorek79 said: Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. Wyjasni mi ktos co ten test sprawdza? Czy czujnik zwira do masy? Rozumiem ze plus do zapalniczki do zarowki i potem od zarowki do tego czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 @patgaw w ten sposób pomijasz elektronikę i ewentualne przerwy/zwarcia w instalacji elektrycznej. Czujnik ciśnienia ma jedno wyjście, które przy braku tego ciśnienia zwiera się z masą. Zakładając, że czujnik jest dobry, na krótko pomijamy zegary i całą kablownię. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.