Cendra Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 Cześć. Czas zmienić opony w aucie ojca, rozmiar 205/55R16 Auto robi w miesiącu trasę DE-PL i PL-DE, każda Ok. 1200 km czyli miesięcznie 2500 km, reszta dni praktycznie stoi. teraz jest pytanie, czy brac standardowo oddzielnie zimowe i letnie czy może przejsc na wielosezon? Nigdy takich opon nie miałem i nie mam z nimi doświadczenia. Czytam, ze na kręcenie się po mieście i małe przebiegi są Ok. A co z rzadkimi ale jednak sporymi przebiegami? Wyjdzie ponad 30000 km rocznie, duże prędkości, itp. przemawia za nimi to, ze tak jak teraz ojciec jej w DE na letnich a zaskoczy go zima to gdyby miał wielosezon całym rokiem to jedzie i nie ma stresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/494273-wysoka-cena-opon-ca%C5%82orocznych/&_rid=130724 Powyżej link do wątku na MK - wybierzesz co będziesz chciał. Ja jeżdżę generalnie na wielosezonowych w większości po autostradach, ostatnio ściągałem i zakładałem nowe po 62kkm. Pewnie by jeszcze zrobiły z 15kkm, ale nowe się nudziły w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 Mam teraz wielosezonowe Klebery własnie w tym rozmiarze i po jakiś 20kkm zostało mi 5mm bieznika...Nie wiem jak inne, ale u mnie znikają bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 W tym rozmiarze kupisz GY czy Michelin za ok 1200-1400 komplet. Poczytaj ktore sie wolniej zuzywaja, starcza pewnie na 2 sezony przy tych przebiegach. Jestem zwolennikiem calorocznych ale przy takim trybie bym sie jednak zastanowil czy maja sens. Ile razy do tej pory zaskoczyla go w takiej trasie zima na letnich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 (edytowane) 18 minut temu, czachabrava napisał: Mam teraz wielosezonowe Klebery własnie w tym rozmiarze i po jakiś 20kkm zostało mi 5mm bieznika...Nie wiem jak inne, ale u mnie znikają bardzo szybko. Pewnie zależy od opon. tego gdzie jeździsz i jak jeździsz. U mnie głównie autostrady i Goodyear 4Seasons oraz Vredestein Quatrac (kolejne odsłony) - po 50kkm można atakować zimę, chociaż jak ktoś przewiduje cięższe warunki zimowe to pewnie warto zmienić na nowe. Teraz "testuję" Michelin CC+. Edytowane 6 Grudnia 2020 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 6 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 (edytowane) 44 minuty temu, zinger napisał: W tym rozmiarze kupisz GY czy Michelin za ok 1200-1400 komplet. Poczytaj ktore sie wolniej zuzywaja, starcza pewnie na 2 sezony przy tych przebiegach. Jestem zwolennikiem calorocznych ale przy takim trybie bym sie jednak zastanowil czy maja sens. Ile razy do tej pory zaskoczyla go w takiej trasie zima na letnich? W tym roku nie mógł wrócić bo potem musiałby odbyć kwarantannę i wróci dopiero na święta, na letnich, które są ostatni sezon na aucie Edytowane 6 Grudnia 2020 przez Cendra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 Wez tez pod uwage niemieckie przepusy dotyczace opon.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 W dniu 6.12.2020 o 11:03, futrzak napisał: Goodyear 4Seasons oraz Vredestein Quatrac Które lepsze do czego i dlaczego? Możesz jakoś je porównać, bo ciekaw jestem opinii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 6 minut temu, WaWeR napisał: Wez tez pod uwage niemieckie przepusy dotyczace opon. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Dopuszczone są wielosezonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Dopuszczone są wielosezonowe. Nie są dopuszczone wielosezonowe, a wszystkie spełniające warunki 3PMSF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 (edytowane) 6 minut temu, futrzak napisał: Nie są dopuszczone wielosezonowe, a wszystkie spełniające warunki 3PMSF. Zdaje się M+S jest minimalnie wymagane? Czy coś się zmieniło? "Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF." https://www.oponeo.pl/artykul/dlaczego-opony-zimowe-w-niemczech-sa-obowiazkowe Edytowane 7 Grudnia 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 13 minut temu, mrBEAN napisał: Zdaje się M+S jest minimalnie wymagane? Czy coś się zmieniło? "Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF." https://www.oponeo.pl/artykul/dlaczego-opony-zimowe-w-niemczech-sa-obowiazkowe Opony wyprodukowane po 31 grudnia 2017 muszą mieć 3PMSF - warunkowo dopuszczono do 2024 opony bez tego oznakowania, ale z M+S. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 On 12/6/2020 at 11:03 AM, futrzak said: Pewnie zależy od opon. tego gdzie jeździsz i jak jeździsz. U mnie głównie autostrady i Goodyear 4Seasons oraz Vredestein Quatrac (kolejne odsłony) - po 50kkm można atakować zimę, chociaż jak ktoś przewiduje cięższe warunki zimowe to pewnie warto zmienić na nowe. Teraz "testuję" Michelin CC+. Ktora z tych 3 opon bys polecil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 5 godzin temu, Maciej__ napisał: Ktora z tych 3 opon bys polecil? Żadnych Są porównywalne w mojej opinii i nie jeździłem jeszcze dłużej na najnowszych (a pewnie będziesz w najnowsze modele uderzał) GY Vector 4Seasons G3 oraz Vredestein Quatrac, a te się coraz bardziej "wyletniają". Z drugiej strony z tych wyletnionych kupiłem najnowsze CC+ i mogę spokojnie napisać, że dają radę bez problemu i to o dziwo w taką zimę jak ostatnio, przedzieranie się przez zaspy i jazda po zaśnieżonych autostradach. Skoro one tak, a wcześniej nie było problemów, to spokojnie dla urozmaicenia kupię jako kolejne GY 4Seasons G3 Każdy niech sobie wybierze co chce, ja mogę się najwyżej podzielić wrażeniami z moich kontaktów z nimi, a jak chcesz polecenia to są od tego inni: https://fb.watch/3UHeKjVchS/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 W dniu 6.12.2020 o 08:48, Cendra napisał: Wyjdzie ponad 30000 km rocznie, duże prędkości, itp. IMHO kompletnie bez sensu. Przy takiej eksploatacji zaryzykuję stwierdzenie, że to będzie 1kpl/sezon Latem przy wysokich temp, wysokich prędkościach i długich trasach wielosezonowe opony będą znikały w oczach. W dniu 6.12.2020 o 08:48, Cendra napisał: przemawia za nimi to, ze tak jak teraz ojciec jej w DE na letnich a zaskoczy go zima to gdyby miał wielosezon całym rokiem to jedzie i nie ma stresu. jak nie ma mentalności 'drogowców', których zima zaskakuje zawsze to nic mu nie grozi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 W dniu 27.02.2021 o 13:54, Ozarek napisał: Latem przy wysokich temp, wysokich prędkościach i długich trasach wielosezonowe opony będą znikały w oczach. Pokazałbym zdjęcia Quatrac 5 po 60kkm eksploatowanych głównie na autostradach w dowolnych warunkach. Bieżnik nie zniknął w oczach i było go nadal "dużo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 11 minut temu, futrzak napisał: Pokazałbym zdjęcia Quatrac 5 po 60kkm eksploatowanych głównie na autostradach w dowolnych warunkach. Bieżnik nie zniknął w oczach i było go nadal "dużo". W sumie dlaczego miałby na A znikać ? Jak ktoś nie wariuje to na A jest lżej dla opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 2 minuty temu, Koonrad napisał: W sumie dlaczego miałby na A znikać ? Jak ktoś nie wariuje to na A jest lżej dla opon Pisałem już dawno, że znikały mi w wysokich temperaturach na górskich serpentynach, gdzie raczej bawiłem się jazdą w takich warunkach, a nie jak zwykle. Letnie też znikały przy takiej jeździe W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 4 godziny temu, futrzak napisał: Pisałem już dawno, że znikały mi w wysokich temperaturach na górskich serpentynach, gdzie raczej bawiłem się jazdą w takich warunkach, a nie jak zwykle. Letnie też znikały przy takiej jeździe W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje Opony można zjechać w różnych warunkach, w mieście czy na trasie, jak ktoś uznaje tylko 0-1 położenie pedałów Moje całoroczne nokiany zjechały już kilka razy południe EU i to holując ciężki kemping Jakoś bieżnika nie ubyło Na górskich serpentynach też się bawiliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 W dniu 26.02.2021 o 06:39, Maciej__ napisał: Ktora z tych 3 opon bys polecil? W Scenicu zony przez 4 sezony byly GY 4S - jazda miejsko-podmiejska. Byly, imo, bardzo ok. Patrzac po testach, sa zawsze w czolowce, wiec mozna przyjac, ze to jedne z lepszych wielosezonow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 1 minute ago, zinger said: W Scenicu zony przez 4 sezony byly GY 4S - jazda miejsko-podmiejska. Byly, imo, bardzo ok. Patrzac po testach, sa zawsze w czolowce, wiec mozna przyjac, ze to jedne z lepszych wielosezonow. Zamowilem dzisiaj wlasnie GY 4S - gen 3 Co ciekawe lokalny wulkanizator sciagnie mi na jutro o 20PLN/szt taniej niz na Oponeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Teraz, Maciej__ napisał: Zamowilem dzisiaj wlasnie GY 4S - gen 3 Co ciekawe lokalny wulkanizator sciagnie mi na jutro o 20PLN/szt taniej niz na Oponeo Jaki rozmiar i cena? Ja kupowalem nowe do scenica (bo jeszcze nie wiedzialem, ze za chwile sprzedam auto) chyba w pazdzierniku 205/55/16 po 308/szt. Po przeszukaniu sicei znalazlem przez allegro u mnie w Krk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 10 minutes ago, zinger said: Jaki rozmiar i cena? Ja kupowalem nowe do scenica (bo jeszcze nie wiedzialem, ze za chwile sprzedam auto) chyba w pazdzierniku 205/55/16 po 308/szt. Po przeszukaniu sicei znalazlem przez allegro u mnie w Krk. Dokladnie taki sam rozmiar, 320PLN/szt. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 W dniu 28.02.2021 o 16:33, futrzak napisał: Letnie też znikały przy takiej jeździe W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje U mnie znikały w oczach Fuldy Ecocontrol HP. A co do zimówek u lokalsów w środku lata w Chorwacji, to potwierdzam. Dziwne zjawisko, ale występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Godzinę temu, aviator napisał: U mnie znikały w oczach Fuldy Ecocontrol HP. Być może, u mnie zniknąć tak od razu nie chciały i "oddałem" prawie nowe za pół darmo. Ze znikających "szybciej niż zwykle" pamiętam dobrze Uniroyal Rainsport 3 - do tego głośne, ale genialne na mokrym. Godzinę temu, aviator napisał: A co do zimówek u lokalsów w środku lata w Chorwacji, to potwierdzam. Dziwne zjawisko, ale występuje. Czemu dziwne? Normalnie użytkują samochody i obce im są różne dziwaczne dywagacje na AK Sam kiedyś chciałem "dojeździć" zimówki latem, bo niby szybciej się zużywają, nikną w oczach, trakcji nie ma, bieżnik się rozłazi itd. Taaaaa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 51 minut temu, futrzak napisał: Czemu dziwne? Normalnie użytkują samochody i obce im są różne dziwaczne dywagacje na AK A tak. Właściwie to biorąc pod uwagę co poniektóre AK opinie to zamiast kupna nowych opon, w dobrym guście powinno być od razu kupno nowego auta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 W dniu 1.03.2021 o 18:50, futrzak napisał: Ze znikających "szybciej niż zwykle" pamiętam dobrze Uniroyal Rainsport 3 - do tego głośne, ale genialne na mokrym. Uniroyal rainexpert też zjechałem w jeden sezon, czyli jakieś 30kkm w Partnerze, nigdy więcej nie miałem takiej sytuacji, a trochę km zrobiłem tym modelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 11 minut temu, Koonrad napisał: Uniroyal rainexpert też zjechałem w jeden sezon, czyli jakieś 30kkm w Partnerze, Uniroyal Rainexpert chyba celują w trochę inne rozmiary. 11 minut temu, Koonrad napisał: nigdy więcej nie miałem takiej sytuacji, a trochę km zrobiłem tym modelem Mam wrażenie, że Rainsport 2 na dłużej wystarczyły, ale to było dawno. Rainsport 3 po 30kkm nadawały się do wyrzucenia. Więcej ich nie kupię - chyba wolę Nexena, jak już w tym segmencie operujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.