pilzner Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać. Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm. Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać? A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 popsikac wd, poklupac srubokretem plaskim w kilku miejscach naprzemiennie,raz prostopadle raz pod katem jak sie da. nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca... osobiscie kupilbym dobre wiertlo kobaltowe moze rozm 8mm, nawiercil otwor i sprobowal wykretakiem wykrecic. lub majac miga dobral nakretke i "cyknął" srodkiem (wpierw nawiercilbym troche srodek zeby ocynk i korozje sciagnac ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 13 minut temu, pilzner napisał: Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm. Chyba 24, bo 22 raczej nie wbijesz... 13 minut temu, pilzner napisał: A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł? Czymś popukać i może magnes, choć czarno to widzę... Jedź do jakiegoś spawacza, przyspawa rurkę i nawet felga się nie okopci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Może coś tego typu https://m.ceneo.pl/13128097 da radę (szwagier takim odkręcał śruby w durango). A jak nie to może dobry spawacz dospawa kawałek pręta do tej śruby?Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 na przyszłość warto zainwestowac w klucz z przekładnia planetarna , ruszysz każda śrube, osobiscie uzywałem takiego klucza do odkrecania bardzo zapieczonej śruby na przegubie... dało rade foto podgladowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Godzinę temu, HARDTECHNO napisał: (...) nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca... Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 2 godziny temu, pilzner napisał: Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać. Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm. Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać? A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł? Przyspawać jakiś pręt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Spróbuj poluzowac trochę pozostałe sruby i pojezdzić lewo-prawo samochodem, tak, zeby felga względem piasty miała sie szanse trochę ruszac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 57 minut temu, pilzner napisał: Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić. Próbuj jeżeli to nie duże koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Spróbuję nasadką, jak nie pójdzie to będę wiercił. Klucz z przekładnią planetarną jest ciekawym rozwiązaniem, może nie działa to tak "agresywnie" jak zwykły klucz z przedłużką i można wyeliminować jakieś dodatkowe, niekorzystne momenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Jakiś jełop podokręcał koła udarem . Też kiedyś walczyłem z przedłużkami, w końcu kupiłem tani klucz udarowy elektryczny z Juli i idzie bez problemu. Tymi przedłużkami jest większa szansa na urwanie śruby albo uszkodzenie nasadki chyba, bo pojawiają się na pewno dodatkowe siły zginające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Mam akumulatorowy klucz udarowy, ale z tego co wiem to śrub antykradzieżowych udarem nie powinno się dokręcać. Zresztą sam byłem świadkiem takiego odkręcania pneumatem i zniszczenia mi nasadki w innym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Czasami dokręcisz normalnie i wcale nie tak mocno a po iluś tam miesiącach bez rury nie podchodź a tym kluczem z Julii to se można Efekt zauważony przy alufelgach i wynika z zablokowania się łba śruby w gnieździe felgi mimo smarowania przy dokręcaniu... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 55 minut temu, volf6 napisał: (...) a tym kluczem z Julii to se można... Nie wiem o jaki klucz z Julii chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 1 minutę temu, pilzner napisał: Nie wiem o jaki klucz z Julii chodzi? Ten w odpowiedzi wyżej, ze idzie bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 6 godzin temu, volf6 napisał: Ten w odpowiedzi wyżej, ze idzie bez problemu Nie miałem problemu z odkręceniem żadnej śruby w kole, gdzie np kluczem 'krzyżakowym' już mi żyłka na czole pulsowała jak się mocowałem . Ale pewnie po prostu jestem słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Też nigdy kluczem z Juli nie miałem problemu. Ostatnio całe zawieszenie + maglownica w 17 letnim P307. Lekko nie miał. W amatorskich zastosowaniach spoko użyteczność do ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 W dniu 4.05.2021 o 10:54, pilzner napisał: Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać. Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm. Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać? A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł? Największe goowno te śruby. U mnie skończyło się na spawaniu. Felgi do malowania były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 (edytowane) Wykręcone a w zasadzie rozwiercone. Najpierw małym wiertłem, później coraz szerszym aż do średnicy gwintu śruby z jednoczesną kontrolą głębokości aż do osłabienia przekroju. Później wyłamanie śruby kołem i wykręcenie jej... palcami. Żadne nasadki, wykrętaki czy klucze planetarne nie działają (próbowałem samodzielnie), aluminiowa felga przy bardzo dużym momencie dokręcenia się odkształca i sprężynuje na stożek śruby tak, że całość działa jak połączenie sprężane. Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny. Edytowane 11 Maja 2021 przez pilzner 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 1 godzinę temu, pilzner napisał: Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny. Nic by nie zniszczyło, dobierasz rurkę stalową taką by weszła na łeb owej śruby i spawasz elektrodą w środku rurki przyspawując śrubę do rurki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Dokładnie, przerabiałem osobiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.