swienty Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Mam od jakiegoś czasu Passata 1.9 tdi 130KM jako auto zastępcze, docelowo ma zostać jako wół roboczy. W rodzinie jest już ze 3 lata, spala dużo oleju a jeździ na 5W30. Rano po odpaleniu widać chmurkę niebieskiego dymu, na postoju czuć ewidentnie że pali olej. Nie znam dokładnej ilości ale pali olej. Jako że ma służyć jako wół roboczy do wożenia narzędzi i wyjazdu na awarie, to pewnie zmienię olej na 10W40 i zapomnę o sprawie przy przebiegu 2-3kkm rocznie jeszcze mnie przeżyje. Zastanawiam się co to może być, auto wg dupohamowni idzie jak przecinak, a przy puszczających pierścieniach powinien tracić kompresję turbo wymienione rok temu, jest sucho ale nie przyniosło to żadnego efektu czyżby pozostały do wymiany uszczelniacze zaworowe? Wymiana pierścieni odpada bo skończy się na remoncie silnika co nie ma żadnego sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Lać, jeździć, się nie interesować 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 18 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 5 minut temu, kaczorek79 napisał: Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju. Da się tam zmienić uszczelniacze bez ruszania głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Da się, rozrząd out, wałek out. Tam nawet chyba nie trzeba ciśnienia dawać w cylindry, bo tłok w GMP prawie się dotyka z zamkniętym zaworem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz___F Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 W końcu macie wspolny temat z @Chorzyn mize nawet kolegami zostaniecie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 (edytowane) jeździć, aby nie przede mną , a uszczelniacze i tak wymienić Edytowane 19 Lutego 2022 przez Waldek40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 4 godziny temu, Łukasz___F napisał: W końcu macie wspolny temat z @Chorzyn mize nawet kolegami zostaniecie Fakt, skupuje passaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 9 godzin temu, kaczorek79 napisał: Wlać tani 10w40 i jeździć IMHO może to zabić wałek rozrządu. Zakładam, że 130 KM to pompowtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 4 minuty temu, DamU napisał: IMHO może to zabić wałek rozrządu. Zakładam, że 130 KM to pompowtryski. Nie przesadzaj, miałem kilka tdi 130 i do każdego lałem 10w40 i żadnego problemu nie było. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 Teraz, swienty napisał: Nie przesadzaj, miałem kilka tdi 130 i do każdego lałem 10w40 i żadnego problemu nie było. A mój BRU zdechł i co teraz? Ja bym wymienił uszczelniacze i dalej lał olej dedykowany do PD. W takim Pasku ma to sens jeżeli naprawę zrobisz sam. Inaczej podwoisz wartość auta. Oczywiście zrobisz jak zechcesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 1 minutę temu, DamU napisał: A mój BRU zdechł i co teraz? Ja bym wymienił uszczelniacze i dalej lał olej dedykowany do PD. W takim Pasku ma to sens jeżeli naprawę zrobisz sam. Inaczej podwoisz wartość auta. Oczywiście zrobisz jak zechcesz. Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 3 minuty temu, swienty napisał: Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. Tu doświadczenia nie mam. Zmierzyłbym ciśnienie. Chociaż podobno może uszczelnić się olejem i taka próba niekoniecznie będzie wyznacznikiem. Ile to może mieć przebiegu? Poniżej głowicy te silniki raczej są pancerne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 jak przez pierścienie brał to znaczy że pierścienie są zabite żużlem na amen i nie pracują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 54 minuty temu, swienty napisał: Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. Najpierw bym przeszedł na inny olej, niekoniecznie 10/40, moze 5/40 a potem sprawdził ile faktycznie tego oleju bierze, bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 47 minut temu, volf6 napisał: Najpierw bym przeszedł na inny olej, niekoniecznie 10/40, moze 5/40 a potem sprawdził ile faktycznie tego oleju bierze, bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 3 minuty temu, swienty napisał: Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas. Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś Zresztą jeśli faktycznie roczny przebieg to 2 czy 3 kkm to szkoda sobie tym głowy zawracać, wystarczy pilnować by nie brakło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 (edytowane) 5 minut temu, volf6 napisał: Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś Zresztą jeśli faktycznie roczny przebieg to 2 czy 3 kkm to szkoda sobie tym głowy zawracać, wystarczy pilnować by nie brakło. Problemy tutaj są dwa: po pierwsze jak spala olej to będzie problem podczas przeglądu na SKP, a drugi to jazda za takim kopciuchem nie należy do przyjemności. Auto potrzebne jak widać więc ja bym zlecił właściwą naprawę silnika i dalej korzystał z auta. Edytowane 19 Lutego 2022 przez pejus1982 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 3 minuty temu, pejus1982 napisał: Problemy tutaj są dwa: po pierwsze jak spala olej to będzie problem podczas przeglądu na SKP, a drugi to jazda za takim kopciuchem nie należy do przyjemności. Auto potrzebne jak widać więc ja bym zlecił właściwą naprawę silnika i dalej korzystał z auta. Niby jaki problem na SKP? Tam badają w przypadku diesli (jeśli już) to stopień zadymienia spalin a nie skład mieszanki... Po drugie napisał, ze puszcza chmurę po rozruchu-to nie jest tożsame z ciągłym kopceniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 3 minuty temu, volf6 napisał: Niby jaki problem na SKP? Tam badają w przypadku diesli (jeśli już) to stopień zadymienia spalin a nie skład mieszanki... Po drugie napisał, ze puszcza chmurę po rozruchu-to nie jest tożsame z ciągłym kopceniem... 24 minuty temu, swienty napisał: Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas. Dla mnie oznacza to, że auto przez cały czas spala olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 2 godziny temu, swienty napisał: Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. Mocno rozgrzany silnik, dobra droga i dać w pędzel obserwując, czy zostawia chmurę. W dieslu może być utrudnienie w odróżnieniu spalonego oleju od sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 12 godzin temu, kaczorek79 napisał: Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju. specol ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 8 godzin temu, DamU napisał: Ile to może mieć przebiegu? Poniżej głowicy te silniki raczej są pancerne. Na liczniku 300 ale to rocznik 2003 i stawiam bardziej na 600 7 godzin temu, volf6 napisał: Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś Daj spokój z takimi filozofiami, znam budowę samochodów na równo z mechanikiem. 6 godzin temu, pejus1982 napisał: Dla mnie oznacza to, że auto przez cały czas spala olej. Bo tak jest. Czuć spalony olej z wydechu, ale poza zimnym rozruchem nie kopci. 6 godzin temu, kaczorek79 napisał: Mocno rozgrzany silnik, dobra droga i dać w pędzel obserwując, czy zostawia chmurę. W dieslu może być utrudnienie w odróżnieniu spalonego oleju od sadzy. Nie zostawia. Ale śmierdzi olejem, nie polecam jazdy za mną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 8 godzin temu, Waldek40 napisał: jak przez pierścienie brał to znaczy że pierścienie są zabite żużlem na amen i nie pracują Tyle że to to z fusów, a silnika przy tej wartości auta nie mam zamiaru rozbierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 8 godzin temu, volf6 napisał: bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są Trzymasz się jakiejś swojej teorii która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Stary diesel zakopci na czarno przy odpalaniu, tutaj dym jest niebieski. Tester w nosie, na podstawie doświadczenia, ewidentnie wskazuje olej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 6 godzin temu, deszczowyRoman napisał: specol ? Uzasadnij bo nie jestem w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 10 godzin temu, swienty napisał: Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop Zalej mu jakąś DOBRĄ płukankę do oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.