Skocz do zawartości

Duży pobór oleju


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od jakiegoś czasu Passata :dziekidzieki: 1.9 :dziekidzieki: tdi :dziekidzieki: 130KM :dziekidzieki: jako auto zastępcze, docelowo ma zostać jako wół roboczy. W rodzinie jest już ze 3 lata, spala dużo oleju a jeździ na 5W30. Rano po odpaleniu widać chmurkę niebieskiego dymu, na postoju czuć ewidentnie że pali olej. Nie znam dokładnej ilości ale pali olej.

 

Jako że ma służyć jako wół roboczy do wożenia narzędzi i wyjazdu na awarie, to pewnie zmienię olej na 10W40 i zapomnę o sprawie :phi:  przy przebiegu 2-3kkm rocznie jeszcze mnie przeżyje. 

 

Zastanawiam się co to może być, auto wg dupohamowni idzie jak przecinak, a przy puszczających pierścieniach powinien tracić kompresję :hmm: turbo wymienione rok temu, jest sucho ale nie przyniosło to żadnego efektu :hmm: czyżby pozostały do wymiany uszczelniacze zaworowe?

Wymiana pierścieni odpada bo skończy się na remoncie silnika co nie ma żadnego sensu.

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kaczorek79 napisał:

Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju.

 

Da się tam zmienić uszczelniacze bez ruszania głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, swienty napisał:

 

Nie przesadzaj, miałem kilka tdi 130 i do każdego lałem 10w40 i żadnego problemu nie było. 

A mój BRU zdechł i co teraz?;]

Ja bym wymienił uszczelniacze i dalej lał olej dedykowany do PD.

W takim Pasku ma to sens jeżeli naprawę zrobisz sam. Inaczej podwoisz wartość auta.;]

Oczywiście zrobisz jak zechcesz.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DamU napisał:

A mój BRU zdechł i co teraz?;]

Ja bym wymienił uszczelniacze i dalej lał olej dedykowany do PD.

W takim Pasku ma to sens jeżeli naprawę zrobisz sam. Inaczej podwoisz wartość auta.;]

Oczywiście zrobisz jak zechcesz.

 

 

Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. 

 

Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, swienty napisał:

 

Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. :hmm:

Tu doświadczenia nie mam.

Zmierzyłbym ciśnienie. Chociaż podobno może uszczelnić się olejem i taka próba niekoniecznie będzie wyznacznikiem.

Ile to może mieć przebiegu?

Poniżej głowicy te silniki raczej są pancerne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, swienty napisał:

 

Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. 

 

Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. :hmm:

Najpierw bym przeszedł na inny olej, niekoniecznie 10/40, moze 5/40 a potem sprawdził ile faktycznie tego oleju bierze, bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, volf6 napisał:

Najpierw bym przeszedł na inny olej, niekoniecznie 10/40, moze 5/40 a potem sprawdził ile faktycznie tego oleju bierze, bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są:)

 

Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, swienty napisał:

 

Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas.

Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś:)

Zresztą jeśli faktycznie roczny przebieg to 2 czy 3 kkm to szkoda sobie tym głowy zawracać, wystarczy pilnować by nie brakło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś:)

Zresztą jeśli faktycznie roczny przebieg to 2 czy 3 kkm to szkoda sobie tym głowy zawracać, wystarczy pilnować by nie brakło.


Problemy tutaj są dwa: po pierwsze jak spala olej to będzie problem podczas przeglądu na SKP, a drugi to jazda za takim kopciuchem nie należy do przyjemności. Auto potrzebne jak widać więc ja bym zlecił właściwą naprawę silnika i dalej korzystał z auta.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pejus1982 napisał:


Problemy tutaj są dwa: po pierwsze jak spala olej to będzie problem podczas przeglądu na SKP, a drugi to jazda za takim kopciuchem nie należy do przyjemności. Auto potrzebne jak widać więc ja bym zlecił właściwą naprawę silnika i dalej korzystał z auta.

Niby jaki problem na SKP? Tam badają w przypadku diesli (jeśli już) to stopień zadymienia spalin a nie skład mieszanki...

Po drugie napisał, ze puszcza chmurę po rozruchu-to nie jest tożsame z ciągłym kopceniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Niby jaki problem na SKP? Tam badają w przypadku diesli (jeśli już) to stopień zadymienia spalin a nie skład mieszanki...

Po drugie napisał, ze puszcza chmurę po rozruchu-to nie jest tożsame z ciągłym kopceniem...

 

24 minuty temu, swienty napisał:

 

Pisałem wyżej, auto po odpaleniu zakopci na niebiesko ale czuć że olej pali cały czas.

 

Dla mnie oznacza to, że auto przez cały czas spala olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, swienty napisał:

 

Jeśli to tylko uszczelniacze to dam do zrobienia. 

 

Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop. :hmm:

Mocno rozgrzany silnik, dobra droga i dać w pędzel obserwując, czy zostawia chmurę. W dieslu może być utrudnienie w odróżnieniu spalonego oleju od sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Jak puszcza bąki przy porannym odpaleniu, to zapewne uszczelniacze. Po dłuższym postoju przejdzie olej przez gumki i spali się zaraz po odpaleniu. Wlać tani 10w40 i jeździć, można spróbować jakiegoś Valvoline Max Life, tego typu oleje czasem zawierają dodatki, które rewitalizują uszczelnienia. Może z czasem się pomniejszyć to spalanie oleju.

specol ?

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DamU napisał:

Ile to może mieć przebiegu?

Poniżej głowicy te silniki raczej są pancerne.

 

Na liczniku 300 ale to rocznik 2003 i stawiam bardziej na 600 ;]

 

7 godzin temu, volf6 napisał:

Nie ma silnika spalinowego, który nie pobiera oleju, kwestia dotyczy jedynie ilości spalanego oleju a tego nie podałeś:)

 

Daj spokój z takimi filozofiami, znam budowę samochodów na równo z mechanikiem.

 

6 godzin temu, pejus1982 napisał:

Dla mnie oznacza to, że auto przez cały czas spala olej.

 

Bo tak jest. Czuć spalony olej z wydechu, ale poza zimnym rozruchem nie kopci.

 

6 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Mocno rozgrzany silnik, dobra droga i dać w pędzel obserwując, czy zostawia chmurę. W dieslu może być utrudnienie w odróżnieniu spalonego oleju od sadzy.

 

Nie zostawia. Ale śmierdzi olejem, nie polecam jazdy za mną.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, volf6 napisał:

bo to, ze puści bąka na zimnym przy odpalaniu to raczej norma przy starym dieslu bez DPF-wtryski czy tam pompowtryski nowe pewnie nie są:)

 

Trzymasz się jakiejś swojej teorii która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Stary diesel zakopci na czarno przy odpalaniu, tutaj dym jest niebieski. Tester w nosie, na podstawie doświadczenia, ewidentnie wskazuje olej. :phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, swienty napisał:

Zastanawiam się tylko jak wyeliminować pierścienie, żeby zaraz się nie okazało że zrobię na darmo uszczelniacze a to nie ten trop

 

Zalej mu jakąś DOBRĄ płukankę do oleju. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.