Skocz do zawartości

Stara wysuszyła P2008


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.02.2024 o 19:45, Igorek napisał(a):

Przygotowujemy PCD i Vauxhall. Najwięcej Cors, 208, potem 3008, 5008 i tak aż do pojedynczych DSów od czasu do czasu. Raczej najgorzej wypadają 208, one są chyba klepane w Hiszpanii. No ale z extremum to mieliśmy już 308 oraz chyba C5 aircross, które przyjechały do nas bez oleju w silniku...

 

EV tez robicie ? :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 08:31, 4thelement napisał(a):

Jak swego czasu pracowałem w VGP to takie rzeczy robiło się u dealera. Była check lista Elsa, cześć robił handlowiec przyjmujący auto z lohry a reszta jechała na serwis i myjnie . Auto wracało na salon/magazyn przygotowane dla klienta 

 

pamietam jak odebiaralem mojego fiata bravo MJ w najwyzszej wersji.

nacisnalem znaczek na klapie ktory otwieral bagaznik, podczas odbioru a on odpadl :lol:

ale jak to we fiacie, zaraz jebneli mamutem i za 15 minut odebralem sprawne auto ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

EV tez robicie ? :jem:

Oczywiście. Pisałem kiedyś, że szykuję się do zakupu elektrycznej 208. Po tym co zobaczyłem w pracy to pozostanę jednak przy MG4

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło prawie 2 tyś km od wymiany paska, elektrozaworu, uszczelek, płukania układu dwoma porcjami oleju.........  i wcześniejszych  moich traktowań silnika specyfikami różnej maści.... Złomek prawie nie obniżył ilości notowanego na bagnecie oleju..... trzymajcie kciuki wraz ze mną...

  • Lubię to 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fili_P napisał(a):

Minęło prawie 2 tyś km od wymiany paska, elektrozaworu, uszczelek, płukania układu dwoma porcjami oleju.........  i wcześniejszych  moich traktowań silnika specyfikami różnej maści.... Złomek prawie nie obniżył ilości notowanego na bagnecie oleju..... trzymajcie kciuki wraz ze mną...

 

Pozoztaje miec nadzieje, ze ubytek oleju nie jest na biezaco uzupelniany benzyna ;]

A tak na serio, to trzymam kciuki zeby bylo dobrze :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
4 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=IsyJXLajvxs

 

Jakby ktoś miał wątpliwości dlaczego nie... :)

 

Dwa miesiace temu robil rozrzad w takiej samej C3 z przebiegiem 90kkm+ i mowil, ze styka lac dobry olej i nie ma dramatu ;]

Sitko tez  przytkane nie bylo mimo, ze pasek mocno zmeczony.

https://www.youtube.com/watch?v=Y80VFzHrzIU&ab_channel=RommieRen

Teraz na fali ogolnego hejtu na PT, chyba postanowil chyba zwiekszyc zasiegi.

 

Ta sztuka z nowszego materialuy wyglada na mocno zmeczona...

Szkoda, ze nie ma info o historii serwisowej, cos czuje ze tam olej to bym max 1 raz zmieniony.

Gwarancja jest na 2 lata, wiec jak to pierwszy przeglad po gwarancji to by tak wypadalo.

 

Nie zmienia to faktu, ze w dobrym napedzie to po 45kkm nie powinno byc zadnego zuzycia, nawet jesli by oleju wcale nie wymieniac :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dwa miesiace temu robil rozrzad w takiej samej C3 z przebiegiem 90kkm+ i mowil, ze styka lac dobry olej i nie ma dramatu ;]

Sitko tez  przytkane nie bylo mimo, ze pasek mocno zmeczony.

https://www.youtube.com/watch?v=Y80VFzHrzIU&ab_channel=RommieRen

Teraz na fali ogolnego hejtu na PT, chyba postanowil chyba zwiekszyc zasiegi.

 

Ta sztuka z nowszego materialuy wyglada na mocno zmeczona...

Szkoda, ze nie ma info o historii serwisowej, cos czuje ze tam olej to bym max 1 raz zmieniony.

Gwarancja jest na 2 lata, wiec jak to pierwszy przeglad po gwarancji to by tak wypadalo.

 

Nie zmienia to faktu, ze w dobrym napedzie to po 45kkm nie powinno byc zadnego zuzycia, nawet jesli by oleju wcale nie wymieniac :ok:

 

Widziałem ten jego poprzedni materiał...

Mnie bardziej martwi brak osiowości wału w silniku, który ma 45 000 km. Ten egzemplarz nie zostanie wykończony przez drobinki gumy z paska rozrządu. :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał(a):

Widziałem ten jego poprzedni materiał...

Mnie bardziej martwi brak osiowości wału w silniku, który ma 45 000 km. Ten egzemplarz nie zostanie wykończony przez drobinki gumy z paska rozrządu. :)

 

 

Ciezko sie do tego odniesc, najlepiej byloby miec pomierzony fabrycznie nowy silnik i wtedy porownac.

Ludziki w komentarza pisali, ze ten jego pomiar to tak nie do konca zgodny ze sztuka.

Cholera tez wie co sie dzialo z tym egzemplarzm, krzywki tez juz dostaly po dupie... Moze ktos jezdzil bez oleju :nie_wiem:

Ten z przebiegiem 90kkm wygladal duzo lepiej pod tym wzgledem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ciezko sie do tego odniesc, najlepiej byloby miec pomierzony fabrycznie nowy silnik i wtedy porownac.

Ludziki w komentarza pisali, ze ten jego pomiar to tak nie do konca zgodny ze sztuka.

Cholera tez wie co sie dzialo z tym egzemplarzm, krzywki tez juz dostaly po dupie... Moze ktos jezdzil bez oleju :nie_wiem:

Ten z przebiegiem 90kkm wygladal duzo lepiej pod tym wzgledem.

 

Może zależy od egzemplarza. Materiały użyte w zależności od miejsca powstania się różnią. Źle utwardzone krzywki czy inne wady materiałowe też spowodują, że  będą się szybciej zużywać.

Poza tym skoro samochód po gwarancji to miał 2 lata... Wymiana oleju w tych silnikach było co rok lub co 10 000/15 000 km. Chyba, że serwis nie wymieniał. Historia zna takie przypadki niestety.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rudobrody napisał(a):

Może zależy od egzemplarza. Materiały użyte w zależności od miejsca powstania się różnią. Źle utwardzone krzywki czy inne wady materiałowe też spowodują, że  będą się szybciej zużywać.

Poza tym skoro samochód po gwarancji to miał 2 lata... Wymiana oleju w tych silnikach było co rok lub co 10 000/15 000 km. Chyba, że serwis nie wymieniał. Historia zna takie przypadki niestety.

 

 

Interwal zgodnie z rozpiska jak kupowalem byl 20 000 /15 000, a samochod na zegarach odlicza w dol od 25,000 ;]

To jest dokladnie taki egzemplarz i wersja jak ma moja zona, wersja po liftingu, wiec 2020+.

Patrzac po klockach tarczach, to lekko nie mial bo u nas przy 35kkm zero rantu i klocki jeszcze maja 3/4 grubosci. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Interwal zgodnie z rozpiska jak kupowalem byl 20 000 /15 000, a samochod na zegarach odlicza w dol od 25,000 ;]

To jest dokladnie taki egzemplarz i wersja jak ma moja zona, wersja po liftingu, wiec 2020+.

Patrzac po klockach tarczach, to lekko nie mial bo u nas przy 35kkm zero rantu i klocki jeszcze maja 3/4 grubosci. 

 

 

 

W cactusie oryginalne  tarcze i klocki wystarczyły na 70 000 km a w poprzednim większym i cięższym samochodzie zużywały się wolniej. Tym byłem akurat bardzo mocno zaskoczony.

Ale to dziwne ustawienie interwały gdyż od 2018 ustawiano w serwisach citroena interwał wymiany oleju na 15 000 dla wersji turbo i 10 000 dla wersji NA.

W peugeocie natomiast były to interwały standardowe czyli 30 000 i 20 000. Możliwe, że zależało to od serwisu i trzymania się norm przez pracowników lub kwestia szkoleń.  :)

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to by było na tyle w kwestii wsparcia szumnie opisywanego. :-//

Ponieważ wymieniany przeze mnie pasek za moją kasę w styczniu był robiony w aucie 8 letnim (czyli po czasie obowiązywania przedłużonej gwarancji w biuletynie nr 3 tak go nazwijmy) to jak teraz wszedł biuletyn nr 4 z ochroną na auta do 10 lat to " przykro nam bardzo" ale nie zwracamy kasy trzeba było cierpliwie poczekać półtora roku i nie używać auta aż pod naciskiem opinie publicznej UOKiKu i DT zmienilibyśmy wytyczne

najlepsze że koles w Kuleju potwierdza "tak warunki się zmienily- ale ponieważ zapłacił Pan fakturę to nie ma jak Panu pomoc bo nie zwracamy kasy"

Tyle w kwestii paska. :-//

Zmóżdżzaja się jeszcze czy przysługuje mi wymiana silnika w związku z nadmiernym poborem oleju bo też przy okazji wydłużyli czasokresu tolerancji z +/-1000km i 1 mca na +/-3000km i 3 m-ce co było podstawa odmowy partycypacji w pierwszej wersji roszczenia

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2024 o 10:05, Rudobrody napisał(a):

W cactusie oryginalne  tarcze i klocki wystarczyły na 70 000 km a w poprzednim większym i cięższym samochodzie zużywały się wolniej. Tym byłem akurat bardzo mocno zaskoczony.

Ale to dziwne ustawienie interwały gdyż od 2018 ustawiano w serwisach citroena interwał wymiany oleju na 15 000 dla wersji turbo i 10 000 dla wersji NA.

W peugeocie natomiast były to interwały standardowe czyli 30 000 i 20 000. Możliwe, że zależało to od serwisu i trzymania się norm przez pracowników lub kwestia szkoleń.  :)

 

 

 

 

 

Szukalem cos w papierach i znalazlem przy okazji. Takie interwaly byly w lutym 2021.

Przeglad co 20000 lub 15000 dla trudnych warunkow.

 

IMG_3916.jpeg.87319d77237afd83d17ac674007ef823.jpeg

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na pierwszy przegląd C5A. Jak dzwoniłem do serwisu z pytaniem, jak to w końcu z tymi interwałami w 1.2 PT jest, to mi powiedzieli, że zalecają rok lub 12,5 max 15 tys. km., choć producent zaleca nadal 20 tys. Ja mam tą ostatnią wersję na pasku, po zmianach w zeszłym roku.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny i co z tego skoro firma uznała że jak przy okazji przeglądu wpisali że następny ( zmyślam) za 10 tys to to są nowe obowiązujące warunki do tego skutecznie doręczone i jak zrobiłeś zgodnie z taką kartka jak na zdjęciu to nie dotrzymałem czasookresu. praeoimotoryzacja już to skomentowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fili_P napisał(a):

Mam podobny i co z tego skoro firma uznała że jak przy okazji przeglądu wpisali że następny ( zmyślam) za 10 tys to to są nowe obowiązujące warunki do tego skutecznie doręczone i jak zrobiłeś zgodnie z taką kartka jak na zdjęciu to nie dotrzymałem czasookresu. praeoimotoryzacja już to skomentowal

 

U mnie bylo odwrotnie, po pierwszym roku wpisali mi w ksiazeczce kolejny przeglad za +25kkm ;]

Pewnie wtedy be twierdzili, ze obowiazuje to co na harmonogramie, gdybym przekroczyl 20kkm :hehe:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

U mnie bylo odwrotnie, po pierwszym roku wpisali mi w ksiazeczce kolejny przeglad za +25kkm ;]

Pewnie wtedy be twierdzili, ze obowiazuje to co na harmonogramie, gdybym przekroczyl 20kkm :hehe:

 

 

Od początku w cytrynie miałem ustawione 15 000 jak dla ciężkich warunków mimo, że moje warunki eksploatacji nie spełniają wymogów aby taki interwał stosować.

Przeważnie i tak wymiana oleju wychodziła 2-3 razy w roku.

Natomiast nie wyobrażam sobie stosować wymiany oleju co 30 000 jak sugerował producent dla warunków normalnych.

Natomiast jednostki wolnossące miały 20 000 i 10 000 dla warunków ciężkich.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Od początku w cytrynie miałem ustawione 15 000 jak dla ciężkich warunków mimo, że moje warunki eksploatacji nie spełniają wymogów aby taki interwał stosować.

Przeważnie i tak wymiana oleju wychodziła 2-3 razy w roku.

Natomiast nie wyobrażam sobie stosować wymiany oleju co 30 000 jak sugerował producent dla warunków normalnych.

Natomiast jednostki wolnossące miały 20 000 i 10 000 dla warunków ciężkich.

 

 

Wrzucilem wyzej rozpiske dla mojego wolnossaka z 2021, 15000 jest dla warunkow ciezkich ;)

Natomiast na zegarach odlicza zawsze w dol od 25000 ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Natomiast na zegarach odlicza zawsze w dol od 25000

To ustawia serwis na przeglądzie i chyba teraz nie da się ustawić z poziomu kierowcy. W starszych samochodach PSA mogłeś to ustawić sam klikając odpowiednią kombinacją klawiszy od licznika dziennego przy resetowaniu przeglądu olejowego i było to opisane w instrukcji samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rudobrody napisał(a):

To ustawia serwis na przeglądzie i chyba teraz nie da się ustawić z poziomu kierowcy. W starszych samochodach PSA mogłeś to ustawić sam klikając odpowiednią kombinacją klawiszy od licznika dziennego przy resetowaniu przeglądu olejowego i było to opisane w instrukcji samochodu.

 

Nie wiem czy to sie ustawia, czy tylko mozna zresetowac zeby liczylo od poczatku :nie_wiem:

Mnie to do niczego nie jest potrzebne, interwalu kilometrow zona nigdy nie przekroczy.

W kazdym razie troche bajzel jest z tymi interwalami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie wiem czy to sie ustawia, czy tylko mozna zresetowac zeby liczylo od poczatku :nie_wiem:

Mnie to do niczego nie jest potrzebne, interwalu kilometrow zona nigdy nie przekroczy.

W kazdym razie troche bajzel jest z tymi interwalami.

 

Ustawia się przy resetowaniu przeglądu olejowego. Komuś się nie chce ustawić krótszego interwału w kilometrach. :)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

Ustawia się przy resetowaniu przeglądu olejowego. Komuś się nie chce ustawić krótszego interwału w kilometrach. :)

Żeby to ustawić to trzeba kompa podłączyć. Myślisz, że komuś się chciało? Resetuje się przyciskiem na desce i jazda :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Igorek napisał(a):

Żeby to ustawić to trzeba kompa podłączyć. Myślisz, że komuś się chciało? Resetuje się przyciskiem na desce i jazda :ok:

Tak jak pisałem. W poprzednich wersjach samochodów PSA nie trzeba było komputera tylko klikało się przycisk resetu przebiegu dziennego podczas przekręcania kluczyka w położenie zapłonu i można było ustawić przebieg do następnej wymiany oleju. :) Jak widać za prosto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rudobrody napisał(a):

Tak jak pisałem. W poprzednich wersjach samochodów PSA nie trzeba było komputera tylko klikało się przycisk resetu przebiegu dziennego podczas przekręcania kluczyka w położenie zapłonu i można było ustawić przebieg do następnej wymiany oleju. :) Jak widać za prosto :)

Mam lwa z '11 roku i diagboxem musiałem ustawić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U mnie bylo odwrotnie, po pierwszym roku wpisali mi w ksiazeczce kolejny przeglad za +25kkm default_zlosnik.gif
Pewnie wtedy be twierdzili, ze obowiazuje to co na harmonogramie, gdybym przekroczyl 20kkm default_hehe.gif
 
 
A to luzik. Teraz w Rifterze się sami Zaorali bo wpisali właśnie więcej... bo nikt nie potrafi dodawac
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.