Jump to content

Stara wysuszyła P2008


Fili_P
 Share

Recommended Posts

95kkm 7 rok 110KM 1,2PT ASB

 

1.Uprzedzajac

Poprzedni właściciel miał walkę z paskiem w porę. Wszystkie sitka czyste, wymieniony pasek bez zarzutu aktualnie.

 

2. Stara dzwoni że komunikat awaria silnika.

 

3. Oleju poniżej minimum, plam wycieku na ulicy brak, nie dymi przy odpalaniu i przegazowkach.

 

4. Z 10 kkm temu wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów bo się pocila

 

5. Niestety płyn chłodniczy zbrązowiał ( nie przybyło go i nie jest oleisty, masła pod korkiem też nie ma)-fota

 

6. Miska olejowa wygląda na nie uderzona, ale cała w oleju ( fota)

 

7. Błędy zczytane- fota -ktoś pomoże?

Czego się spodziewać? Uszczelka pod głowicą? Turbo?

 

( Mechanior umówiony na środę)

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Fili_P said:

3

 

Oby sie nie skonczylo jak u kolegi @Rudobrody... Jak czesto kontolowales poziom oleju?

Miska faktycznie uwalona, ale raczej z tego wycieku ponizej minimum by nie zeszlo. 

Bledy trzeba by zczytac jakims dedykowany softem do PSA, bo inaczej to wrozenie z fusow.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 
Oby sie nie skonczylo jak u kolegi [mention=141918]Rudobrody[/mention]... Jak czesto kontolowales poziom oleju?
Miska faktycznie uwalona, ale raczej z tego wycieku ponizej minimum by nie zeszlo. 
Bledy trzeba by zczytac jakims dedykowany softem do PSA, bo inaczej to wrozenie z fusow.
 
 
Przed zimą. Teraz na środę miałem już umówiony przegląd.
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Fili_P said:

Przed zimą. Teraz na środę miałem już umówiony przegląd.

 

Oby nic powaznego :ok: 

Troche juz musztarda po obiedzie, ale warto dosc regularnie sprawdzac, bo przy 100kkm one czesto zaczynaja brac olej 😕

Ale jak sie okaze, ze trzeba rozbierac to bym zrzucil miske, wyczyscil smok i pewnie dla swietego spokoju dal nowy pasek.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, iwik napisał:

Przede wszystkim do ustalenia skąd cieknie olej po misce.

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

12 godzin temu, Fili_P napisał:

1.Uprzedzajac

Poprzedni właściciel miał walkę z paskiem w porę. Wszystkie sitka czyste, wymieniony pasek bez zarzutu aktualnie.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Rudobrody napisał:

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

... za jedyne 20kPLN ...

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Rudobrody said:

Tylko, że ten wyciek nie wygląda na tak duży żeby wyżarło cały olej.

To nie jest pocieszająca informacja. I tak jak napisał kolega @Maciej__ przebieg wskazuje na to, że możesz usłyszeć diagnozę,  silnik jest nadmiernie zużyty i zalecana jest jego wymiana.

 

Jesli tylko zeszlo ponizej minimum i nie jezdzila dlugo z suchym bagnetem, to moze nie bedzie tak zle :ok:

Szczegolnie, ze duzych przebiegow chyba nie robi i najwyzej cos tam doleje od wymiany do wymiany.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Szczegolnie, ze duzych przebiegow chyba nie robi i najwyzej cos tam doleje od wymiany do wymiany.

Do tego silnika wchodzi stosunkowo niewiele oleju raptem 3.5 litra.

Ja dolewałem litr na 150 km więc osuszenie silnika z oleju na stosunkowo niedługiej trasie to nic trudnego.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Rudobrody said:

Do tego silnika wchodzi stosunkowo niewiele oleju raptem 3.5 litra.

Ja dolewałem litr na 150 km więc osuszenie silnika z oleju na stosunkowo niedługiej trasie to nic trudnego.

 

 

 

U Ciebie to juz faktycznie dwusow byl ;)

W przypadku autora, skoro przez kilka miesiecy zeszlo ponizej minimum + wyciek, to moze jeszcze nie jest az tak zle.

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

 
U Ciebie to juz faktycznie dwusow byl 
W przypadku autora, skoro przez kilka miesiecy zeszlo ponizej minimum + wyciek, to moze jeszcze nie jest az tak zle.
 
 
Zobaczymy. Mam nadzieję tylko że mua Szanowna go nie zagotowala- jeździ niestety w trybie niemalże 0/1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Fili_P said:

Zobaczymy. Mam nadzieję tylko że mua Szanowna go nie zagotowala- jeździ niestety w trybie niemalże 0/1

 

Plyn jest w zbiorniczku, wiec nie powinien sie przegrzac :ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mechanior oocmokal pomodzil, zrobił prawie 60km i mówi tak:
1. Wytargali oba jakieś czujniki zmiennych faz rozrzadu i na sitkach czysto, rozcięli filtr oleju, polookali na sam pasek i mówi że też nie ma się do czego przyczepić nawet napisy i krawędzie sa. Więc na razie nie zrzucał miski olejowej.
2. Umyli silnik i pomimo jazd nie są w stanie dojść skąd ciekl olej. Mam pojeździć tydzień i podjechać.
3. Wrócił do 5W30 pomimo zmian w biuletynach i lania od kilku lat 0W30 ( m.in. po akcjach z paskami)- zobaczymy.
4. Opierniczyl że częściej mam sprawdzać poziom oleju i to że bagnet był suchy znaczy że w obiegu było jakieś 2,5L oleju jeszcze więc bez paniki jeśli nie trzepie tras

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Fili_P said:

Mechanior oocmokal pomodzil, zrobił prawie 60km i mówi tak:
1. Wytargali oba jakieś czujniki zmiennych faz rozrzadu i na sitkach czysto, rozcięli filtr oleju, polookali na sam pasek i mówi że też nie ma się do czego przyczepić nawet napisy i krawędzie sa. Więc na razie nie zrzucał miski olejowej.
2. Umyli silnik i pomimo jazd nie są w stanie dojść skąd ciekl olej. Mam pojeździć tydzień i podjechać.
3. Wrócił do 5W30 pomimo zmian w biuletynach i lania od kilku lat 0W30 ( m.in. po akcjach z paskami)- zobaczymy.
4. Opierniczyl że częściej mam sprawdzać poziom oleju i to że bagnet był suchy znaczy że w obiegu było jakieś 2,5L oleju jeszcze więc bez paniki jeśli nie trzepie tras

 

No to ciekawe :) 

Odnosnie oleju to tez juz spotkalem sie z opinia, ze ten "starszy" 5w30 jednak lepiej sie sprawdza i mniej degraduje pasek.

Ale ile w tym prawdy to nie wiem. 

Link to comment
Share on other sites

sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym i na gorącym silniku. Na gorącym pracującym i wyłączonym i po około 2h. Napisz co zaobserwowano
Na szybko- na spokojnie w weekend sprawdze dokladniej
Na zimnym ciut pod połowa skali
Na gorącym ( ale już zgaszonym z godzinę, bliżej punktu max na skali).
100 %zimny sprawdzę jeszcze raz po nocy dzisiaj.
I gorący chodzący za godzinę jak dojadę do chałupy....

A czemu i co może dać?
Przed akcją nie przybywało , ubywało też chyba nie.....jeśli to ten trop....
Link to comment
Share on other sites

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.

A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.
A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.
Spodziealbym się chmury za soba- nictakiwgo nie obserwuje
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.06.2022 o 11:52, Rado_ napisał:

Ten silnik obawiam sie jest w agonii.

A że bierze olej, mój THP tez brał, jeżdziłem z bańką w bagażniku i miałem assistance, lecz i tak obawiałem się ran szarpanych z eksplodującego silnika. Silniki PSA dla prawdziwych fanów.

 

VTi i THP nie są silnikami PSA :) jeno Będziesz Miał Wydatki :P
TP niestety konstrukcja nieudana PSA...

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, jedrocha said:

VTi i THP nie są silnikami PSA :) jeno Będziesz Miał Wydatki :P

 

To chyba byla wspolna konstrukcja i  jednak BMW duzo szybciej niz PSA przestalo ja montowac w swoich modelach ;]

NIestety PSA ma tak uboga game silnikowa, ze nic innego im nie zostalo jak wciskac ten kit przez kolejne lata :no:

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jedrocha napisał:

 

VTi i THP nie są silnikami PSA :) jeno Będziesz Miał Wydatki :P
TP niestety konstrukcja nieudana PSA...

Nie wdajac sie w szczegoly, są montowane przez PSA.😉

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To chyba byla wspolna konstrukcja i  jednak BMW duzo szybciej niz PSA przestalo ja montowac w swoich modelach ;]

NIestety PSA ma tak uboga game silnikowa, ze nic innego im nie zostalo jak wciskac ten kit przez kolejne lata :no:

 

 

Nie, nie była, została przyjęta z "dobrodziejstwem inwentarza", "dopasowana" do aut PSA.

 

BMW znacznie dłużej je montowało, PSA zastąpiło swoimi PT...

Edited by jedrocha
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Rado_ napisał:

Nie wdajac sie w szczegoly, są montowane przez PSA.😉

To tak jakbyś powiedział, że świetne diesele ma Ford i Volvo :) bo montuje HDi od PSA :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, jedrocha napisał:

To tak jakbyś powiedział, że świetne diesele ma Ford i Volvo :) bo montuje HDi od PSA :P

No ale, czy to była by nieprawda? Jeżeli masz go w aucie Forda, to znaczy, ze Ford ma świetne dzizle. A czy sam je robi, czy z kimś, czy jakiś podwykonawca, to ma znaczenie?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Rado_ napisał:

No ale, czy to była by nieprawda? Jeżeli masz go w aucie Forda, to znaczy, ze Ford ma świetne dzizle. A czy sam je robi, czy z kimś, czy jakiś podwykonawca, to ma znaczenie?

 

To dlaczego ludzie jak szukają auta od Forda i od Volvo to pytają czy jest to NA PEWNO z silnikiem Citroen/Peugeota ?

Link to comment
Share on other sites

Na szybko- na spokojnie w weekend sprawdze dokladniej
Na zimnym ciut pod połowa skali
Na gorącym ( ale już zgaszonym z godzinę, bliżej punktu max na skali).
100 %zimny sprawdzę jeszcze raz po nocy dzisiaj.
I gorący chodzący za godzinę jak dojadę do chałupy....

A czemu i co może dać?
Przed akcją nie przybywało , ubywało też chyba nie.....jeśli to ten trop....
I ostatni brakujący element. Na zupełnie zimnym po nocy tak trochę poniżej maxa, ale zdecydowanie więcej niż połowa między min i max[mention=130116]dodomela[/mention]
?
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.06.2022 o 15:15, Fili_P napisał:

I ostatni brakujący element. Na zupełnie zimnym po nocy tak trochę poniżej maxa, ale zdecydowanie więcej niż połowa między min i max[mention=130116]dodomela[/mention]
?

taka weryfikacja czy nie pompuje do chłodzenia. Jakby był mały wyciek do komory spalania to z rury by nic nie leciało a i tak by pompowało ciśnenie. Wygląda OK.

Na zimnym mniej niż na gorącym. Chociaż pierwsze na zimnym było poniżej połowy a po nocy poniżej max..... tak jakby jednak coś... Niech się mądrzejsi wypowiedzą.

Jeszcze.... jak na zimnym poniżej połowy...po 2h, to odkręć korek i jak zrobi fruuu i podniesie stan no to masz objaw, trzeba będzie znaleźć dziurkę.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.06.2022 o 13:24, jedrocha napisał:

 

To dlaczego ludzie jak szukają auta od Forda i od Volvo to pytają czy jest to NA PEWNO z silnikiem Citroen/Peugeota ?

A dlaczego jak kupuj Peugeota to nie pytają czy jest z silnikiem BMW?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

taka weryfikacja czy nie pompuje do chłodzenia. Jakby był mały wyciek do komory spalania to z rury by nic nie leciało a i tak by pompowało ciśnenie. Wygląda OK.
Na zimnym mniej niż na gorącym. Chociaż pierwsze na zimnym było poniżej połowy a po nocy poniżej max..... tak jakby jednak coś... Niech się mądrzejsi wypowiedzą.
Jeszcze.... jak na zimnym poniżej połowy...po 2h, to odkręć korek i jak zrobi fruuu i podniesie stan no to masz objaw, trzeba będzie znaleźć dziurkę.
Sprawdzę jeszcze raz- ale wygląda że nie ma nadciśnienia w układzie chłodzenia po ostygnieciu
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.06.2022 o 19:57, Rado_ napisał:

A dlaczego jak kupuj Peugeota to nie pytają czy jest z silnikiem BMW?

 

Bo innego 1.6 benzyna w PSA nie ma, więc nie ma dylematu :)  jest dogmat :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaja jak berety wygląda na to korkiem puszcza. France zrobiły nie zakręcamy/dokręcamy/na docisk tylko taki na klik. Albo uszczelka pod korkiem się wyrobiła albo turbawka za dużo pompuje i pluje gora

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Fili_P said:

Jaja jak berety wygląda na to korkiem puszcza. France zrobiły nie zakręcamy/dokręcamy/na docisk tylko taki na klik. Albo uszczelka pod korkiem się wyrobiła albo turbawka za dużo pompuje i pluje gora
 

 

Hmm, chodzi o korek do oleju? To ja bym dodatkowo sprawdzil droznosc odmy...

Nie wiem czy turbo moze miec z tym cos wspolnego. Gdyby przeladowywalo to na pewno sterownik by zlapal jakies bledy.

Link to comment
Share on other sites

 
Hmm, chodzi o korek do oleju? To ja bym dodatkowo sprawdzil droznosc odmy...
Nie wiem czy turbo moze miec z tym cos wspolnego. Gdyby przeladowywalo to na pewno sterownik by zlapal jakies bledy.
Tak tym na górze co to normalnie przy wymianie wlewa się nowy olej
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

no dobra wyjasnilo sie
nie korek
mechaniory wymienily uszczelke pod pokrywa zaworow ( nie UPG) tylko ta gorna pokrywa silnika po prostu i okazuje sie ze to bylo za malo- nie trzymala - musieli ja " wkleic"-dodatkowo uszczelnic po obwodzie silikonem temp.
mechanior twierdzi ze jest z tworzywa i niestety nie wytrzymuje temperatur i sie na tyle juz odksztalca ze nie trzymala szc,elnosci i geometrii nawet po wymianie uszczelk i ze albo wklejamy albo zamawiamy nowa.
przedmuchow nie stwierdzili.
na razie wyglada ,e sie uspokoilo, pocenia sie nie stwierdzono

Edited by Fili_P
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Fili_P said:

no dobra wyjasnilo sie
nie korek
mechaniory wymienily uszczelke pod pokrywa zaworow ( nie UPG) tylko ta gorna pokrywa silnika po prostu i okazuje sie ze to bylo za malo- nie trzymala - musieli ja " wkleic"-dodatkowo uszczelnic po obwodzie silikonem temp.
mechanior twierdzi ze jest z tworzywa i niestety nie wytrzymuje temperatur i sie na tyle juz odksztalca ze nie trzymala szc,elnosci i geometrii nawet po wymianie uszczelkize albo wklejamy albo zamawiamy nowa.
przedmuchow nie stwierdzili.
na razie wyglada ,e sie uspokoilo, pocenia sie nie stwierdzono

 

Z miska olejowa w tym silniku jest podobnie ;]

Oficjalna procedura zakłada wymianę na nową po demontażu;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z miska olejowa w tym silniku jest podobnie ;]

Oficjalna procedura zakłada wymianę na nową po demontażu;)

W sumie należy się cieszyć, że nie zakłada wymiany całego silnika (ekologia po francusku :facepalm:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

 

Wydaje mi się, że auto dalej żre olej - jeszcze za krótko jeżdzimy po całej akcji żeby jednoznacznie stweirdzić.... poza oczywistym (oby nie) znalazłem, że może być kwestia nagaru

 

 

Wlałem jakiś specyfik do czyszczenia układu paliwowego i aktualnie na drugi bak (niby zalecany też w ASO) TuneAp 978.

 

Co zauważyłem:

1. jadę chwilę od startu (z 5-6km) , dojeżdżam do korka, staję  - czuję zapach jakiś kabinie (nie benzyny, i nie spalin - taki raczej przepalonego oleju/może płynu chłodniczego polanego na rozgrzany silnik, nie wiem....)

2. jadę na rozgrzanym już aucie na tempomacie po miejskiej średnicówce 50-60km/h z kilometr półtora, dwa - wyłączam tempomat, bo zbliżam się do mojego zjazdu - auto zaczyna toczyć się samo, lekko hamować silnikiem, zrzucać biegi  (ASB-cały czas na Drive) - za sobą widzę siwą chmurę dymu. TunAp działa? czy pierścienie na tłokach papa?

 

 

Edited by Fili_P
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Fili_P napisał(a):

 

 

Wydaje mi się, że auto dalej żre olej - jeszcze za krótko jeżdzimy po całej akcji żeby jednoznacznie stweirdzić.... poza oczywistym (oby nie) znalazłem, że może być kwestia nagaru

 

 

Wlałem jakiś specyfik do czyszczenia układu paliwowego i aktualnie na drugi bak (niby zalecany też w ASO) TuneAp 978.

 

Co zauważyłem:

1. jadę chwilę od startu (z 5-6km) , dojeżdżam do korka, staję  - czuję zapach jakiś kabinie (nie benzyny, i nie spalin - taki raczej przepalonego oleju/może płynu chłodniczego polanego na rozgrzany silnik, nie wiem....)

2. jadę na rozgrzanym już aucie na tempomacie po miejskiej średnicówce 50-60km/h z kilometr półtora, dwa - wyłączam tempomat, bo zbliżam się do mojego zjazdu - auto zaczyna toczyć się samo, lekko hamować silnikiem, zrzucać biegi  (ASB-cały czas na Drive) - za sobą widzę siwą chmurę dymu. TunAp działa? czy pierścienie na tłokach papa?

 

 

 

Ale to ubywa Ci tego oleju na bagnecie czy nie? Jesli tak to ile musisz dolewac na 1000km? 

Bez tego to ciezko cos wrozyc...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Fili_P napisał(a):

wyglada ze jednak ubywa... zaczalem zapisywac
w ciagu 2 kkm bagnet z max do min zszedl...

 

Nie chce byc zlym prorokiem ale obawiam, ze silnik sie niestety konczy powoli.

Jak nie robicie duzych przebiegow to pozostaje pilnowac stanu i dolewac.

Juz pewnie wczesniej bral ale nie sprawdzaliscie i zjechal grubo ponizej minimum co raczej nie pomoglo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 
Nie chce byc zlym prorokiem ale obawiam, ze silnik sie niestety konczy powoli.
Jak nie robicie duzych przebiegow to pozostaje pilnowac stanu i dolewac.
Juz pewnie wczesniej bral ale nie sprawdzaliscie i zjechal grubo ponizej minimum co raczej nie pomoglo.
grubo to raczej nie. ponoc pracowal na ok 2,5L- w sensie do tej wattosci schodzi ( troche ponad kitr mniej niz standardowo powinien).

( ale faktem jest technologia uratowala nam tylek: auto przy kazdym odpaleniu wyrzuca komunikat "poziom oleju prawdidlowy"- a wtedy kobicie wywalilo jakies alarmy dzwonki ze "dolek, uzuoelnij itp...")
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Fili_P napisał(a):

grubo to raczej nie. ponoc pracowal na ok 2,5L- w sensie do tej wattosci schodzi ( troche ponad kitr mniej niz standardowo powinien).

( ale faktem jest technologia uratowala nam tylek: auto przy kazdym odpaleniu wyrzuca komunikat "poziom oleju prawdidlowy"- a wtedy kobicie wywalilo jakies alarmy dzwonki ze "dolek, uzuoelnij itp...")

Silnik zgon. Będzie żarł co raz więcej. Remont albo wymiana.

Niestety w tych silnikach pasek należy wymieniać maksymalnie co 70000 km. Przekroczenie tego interwału przebiegu skutkuje niestety rozwarstwieniem i uszkodzeniami  paska (często niewidocznymi) a reszta to konsekwencje tego faktu.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Rudobrody napisał(a):

Silnik zgon. Będzie żarł co raz więcej. Remont albo wymiana.

Niestety w tych silnikach pasek należy wymieniać maksymalnie co 70000 km. Przekroczenie tego interwału przebiegu skutkuje niestety rozwarstwieniem i uszkodzeniami  paska (często niewidocznymi) a reszta to konsekwencje tego faktu.

 

W przyszlym roku wchodzi do oferty wersja 136KM mild-hybrid na lancuszku rozrzadu :)

Jesli nie powiela bledow z 1,6THP to moze byc calkiem udany silnik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.