Skocz do zawartości

Stara wysuszyła P2008


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dostałem taką ofertę na wymianę rozrządu w P2008. Serwis po oględzinach stwierdził, że wszystko jest ok i pasek nie kwalifikuje się do wymiany.
 
image.png.d65f2b963ab6a2091d32f66570d4d1b5.png
u mnie tez w ramach akcji serwisowe JZR przy zdaje sie 82 kkm stwierdzili ze wymieniony przy 62 pasek jest OK i wsxystko jest cacy

18 kkm pozniej juz stwierdzili ze "silnik jest do wymiany" a auto brało 1L/ 1000km bez butowania :-(

tak ze niekoniecznie liczylbym na rzetelna opinie ASO w tym temacie.... zwlaszcza ze sorawdzenie paska polega na wsunieciu czegos na ksztalt przymiaru/ suwmiarki przez wlew i sprawdzenie czy nie jest szerszy.... to juz wiecej Ci powie odkrecenie tych dwoch dynksow od zmiennych faz i oblukanie sitek ich i szukanie "gumowych opiłków paska"
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Fili_P napisał(a):

u mnie tez w ramach akcji serwisowe JZR przy zdaje sie 82 kkm stwierdzili ze wymieniony przy 62 pasek jest OK i wsxystko jest cacy

18 kkm pozniej juz stwierdzili ze "silnik jest do wymiany" a auto brało 1L/ 1000km bez butowania 😞

tak ze niekoniecznie liczylbym na rzetelna opinie ASO w tym temacie.... zwlaszcza ze sorawdzenie paska polega na wsunieciu czegos na ksztalt przymiaru/ suwmiarki przez wlew i sprawdzenie czy nie jest szerszy.... to juz wiecej Ci powie odkrecenie tych dwoch dynksow od zmiennych faz i oblukanie sitek ich i szukanie "gumowych opiłków paska"

oczywiście spuścili mnie na drzewo :)

 

Rozumiem, że wymieniać pasek? Chyba zrobię poza ASO, bo jednak cena lekko kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Niezaleznie od decyzji, zeby sprzedac to i tak wg mnie musisz naprawic...
Z uszkodzonym silnikiem kupi tylko handlarz za czapke sliwek.
jesli bede robil to dla siebie i juz wiem ze czeka mnie zakres 8-10-12( mechanik) do 18 (ASO)

jesli bede zmienial - zostawiam w rozliczniu i z ta awaria oferuja mi przecietnie 36 kzl za auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście spuścili mnie na drzewo
 
Rozumiem, że wymieniać pasek? Chyba zrobię poza ASO, bo jednak cena lekko kosmos.
zakop sie w sniegu zeby abs/ esp zglupial - wywali Ci bledy ESP/ ABS/ hamulcow kaze Ci jechac na serwis.....

opcja nr 2 szybka jazda autostrada i pare ostrzejszych hamowan oraz luznego zrzucania biegow ( jak na zjazdach- hamowanie silnikiem) jezeli cos sie dzieje powinno wywalic kontrolke oleju lub hamulcow wlasnie....

... badz gotowy zeby porobic fotki komunikatow telefonem i wtedy szybciutko do ASO

zatkanie pompy hamulcowej to gruba awaria zagrazajaca bezpieczenstwu - Twoj rocznik zdaje sie juz sie zalapal na te akcje serwisowa nakazana przez UOKiK....teraz tylko musisz wywolac sytuacje ze wywali komunikat i ASO samo za free Ci wymieni pasek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Fili_P napisał(a):

jesli bede robil to dla siebie i juz wiem ze czeka mnie zakres 8-10-12( mechanik) do 18 (ASO)

jesli bede zmienial - zostawiam w rozliczniu i z ta awaria oferuja mi przecietnie 36 kzl za auto

 

Czyli pewnie nie jestes pierwszym, nie spodziewalem sie, ze ASO wezmie w rozliczeniu ;]

Ale pewnie wrzuca nowy silnik, ktory ich kosztuje sporo mniej i jeszcze zarobia :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, bergerac napisał(a):

Rozumiem, że wymieniać pasek?

Teoretycznie sam pasek. Osprzęt przy kolejnej wymianie.

 

Nie liczyłbym na to, że wyskoczy błąd silnika albo problemy z hamowaniem. Musiałby być bardzo mocno zużyty pasek żeby pojawiały się takie komunikaty i sporo strzępków w oleju. Niestety pasek rozrządu to nie jedyna bolączka tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

Teoretycznie sam pasek. Osprzęt przy kolejnej wymianie.

 

Nie liczyłbym na to, że wyskoczy błąd silnika albo problemy z hamowaniem. Musiałby być bardzo mocno zużyty pasek żeby pojawiały się takie komunikaty i sporo strzępków w oleju. Niestety pasek rozrządu to nie jedyna bolączka tego silnika.

 

Pisal, ze po 5 latach ma cale 25kkm przebiegu, wiec raczej nie ma czym sie martwic.

Nawet jesli cos sie zacznie dziac, to raczej juz nie za jego kadencji.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Rudobrody napisał(a):

W sam raz na wymianę paska... :)

 

Jesli planuje jeszcze kilka lat pojedziec to mozna pewnie dac nowy juz teraz :ok:

Ale jesli w ciagu roku zamierza zmienic auto, to niech nowy wlasciciel sobie juz wymienia.

I tak przy przegladzie po 6 latach idzie nowy pasek, zgodnie z zaleceniami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 14.03.2023 o 15:39, Fili_P napisał(a):

😞

Screenshot_20230314-153728.png

Mają w d... polski rynek, bo nikt tutaj nie ciąga ich po sądach. 

Polski klient "odwdzięcza się" nie kupowaniem badziewia sprzedawanego przez Stellantisa. W tej chwili to już są pojedyncze egzemplarze miesięcznie. Jak dla mnie mogą zniknąć z oferty z tym swoim przewartościowanym złomem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
hehe
litra na tysiaka

teraz wyglada ze bedzie litr na 3 tysie
A długo Ci spalał te tony oleju?
Bo generalnie to plukanka co może to zluzować pierścienie i może troszkę uelastycznić uszczelniacze. Generalnie wymyć nagar.
Skoro coś pomogła to by znaczyło że ilość gruzu w silniku jest ogromna.


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A długo Ci spalał te tony oleju?
Bo generalnie to plukanka co może to zluzować pierścienie i może troszkę uelastycznić uszczelniacze. Generalnie wymyć nagar.
Skoro coś pomogła to by znaczyło że ilość gruzu w silniku jest ogromna.


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

ciezko tak naprawde stwierdzic.

wczesniej dojezdzal od wymiany do wymiany. ale poniewaz nie za duzo jezdzony i wymiany co okolo 10 kkm to mogl ten litr znikac niezauwazenie ( caly znacznik na bagnecie to okolo litra wlasnie

przy 95 kkm chyba pierwszy komunikat stop, dolej.od razu poszla wymiana na nowy

od 98-99 kkm zauwazalnie rosnace- doszedl do poziomu 1-1,2L/1000km

przy 102kkm poszly po koleji jakis szuwax na wtrysk benzyny od ceracostami, jakis microflex Tunap polecany niby w co poniektorych ASO na denka tlokow i 3 porcje plukanki longlife Oilsyn po niecale 100 mL z czesciowymy odciagnieciami oleju

Jeden z mechaniorow ogladajacych silnik po diagnozie z ASO "silnik szrot, wymiana na nowy"
sugerowal m.in. nagari zapieczone pierscienie

Bawie sie dopoki zabawa w magiczne dolewki nie stanie sie za droga i bez sensu- zakladam ze i tak silnik do wymiany... ( w miedzyczasie jeszcze sie tez boksujemy ze sprzedawca i Peugeotem przy wspoludziale Rzecznika Konsumentow- moze a noz kogos ruszy sumienie albo zmeczenie materialu... ;-))))
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
11 godzin temu, Fili_P napisał(a):

wjechala nowa pokrywa zaworow z nowa odma i uszczelka.... zuzycie oleju i czestosc puszczania siwego olejowego baka za autem jakby mniejsza....

Jeżeli nastąpiło zużycie cylindrów i nie występuje ślad po honowaniu fabrycznym tak jak u mnie to niestety tylko przedłużysz agonię tego motoru.

Zapieczone pierścienie i nadmierne zużycie gładzi cylindrów. Oby udało Ci się wywalczyć od producenta wymianę silnika i zwrot poniesionych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fili_P napisał(a):

wjechala nowa pokrywa zaworow z nowa odma i uszczelka.... zuzycie oleju i czestosc puszczania siwego olejowego baka za autem jakby mniejsza....

W takim razie szybko to sprzedaj póki jest dobrze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nastąpiło zużycie cylindrów i nie występuje ślad po honowaniu fabrycznym tak jak u mnie to niestety tylko przedłużysz agonię tego motoru.
Zapieczone pierścienie i nadmierne zużycie gładzi cylindrów. Oby udało Ci się wywalczyć od producenta wymianę silnika i zwrot poniesionych kosztów.
bez szans :-// juz pisalem ze PugPL spuscil mnie na drzewo :-(
  • Smutny 1
  • Zły 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2023 o 23:24, Fili_P napisał(a):
W dniu 24.05.2023 o 10:32, wujek napisał(a):
W takim razie szybko to sprzedaj póki jest dobrze.

bad idea

Najlepiej skasować auto. Mi sie przypadkiem udało przez nieuwagę. I problem moralny zniknął. 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Najlepiej skasować auto. Mi sie przypadkiem udało przez nieuwagę. I problem moralny zniknął. 

To byłoby najlepsze rozwiązanie. A tak poważnie to jak przestał brać to natychmiast sprzedawać i pozbyć się kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wujek napisał(a):

To byłoby najlepsze rozwiązanie. A tak poważnie to jak przestał brać to natychmiast sprzedawać i pozbyć się kłopotu.

Jak przestał brać,  czy tam mu się pragnienie mocno zmniejszyło, sprzedać i tyle. Najlepiej handlarzowi. Co z tego, ze ja thp skasowałem jak po naprawie i tak warsztat pogonił je do ludzi. Tyle, ze ja nie musiałem się z tym bujać i przejmować za miesiąc wscieklym telefonem w niedzielę przy obiedzie.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przestał brać,  czy tam mu się pragnienie mocno zmniejszyło, sprzedać i tyle. Najlepiej handlarzowi. Co z tego, ze ja thp skasowałem jak po naprawie i tak warsztat pogonił je do ludzi. Tyle, ze ja nie musiałem się z tym bujać i przejmować za miesiąc wscieklym telefonem w niedzielę przy obiedzie.
 
ale wiecie ze teraz potencjalny kupijacy ma nie miesiac tylko 2 lata na taki wsciekly telefon....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Fili_P napisał(a):
22 godziny temu, Rado_ napisał(a):
Jak przestał brać,  czy tam mu się pragnienie mocno zmniejszyło, sprzedać i tyle. Najlepiej handlarzowi. Co z tego, ze ja thp skasowałem jak po naprawie i tak warsztat pogonił je do ludzi. Tyle, ze ja nie musiałem się z tym bujać i przejmować za miesiąc wscieklym telefonem w niedzielę przy obiedzie.
 

ale wiecie ze teraz potencjalny kupijacy ma nie miesiac tylko 2 lata na taki wsciekly telefon....

Podobno wystarczy w umówie wylaczyc rękojmie, ale trzeba znaleźć takiego kupującego frajera. Sprzedać taniej handlarzowi, jak się uda, albo w bok tira na skrzyżowaniu :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ochkarol napisał(a):

Tylko czy takie wyłączenie rękojmi w umowie jest skuteczne prawnie. 

Nie sądzę. 

 

nawet strona rzadowa daje przyklad umowy z wylaczeniem rekojmi takze chyba nie masz racji :)

https://www.gov.pl/attachment/0b807daf-8688-4ab9-a31f-27136ee5ae30

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ale nie w każdym przypadku. W przypadku transakcji pomiędzy osobami fizycznymi (w telegraficznym skrócie) faktycznie rękojmię można wyłączyć zapisem w umowie. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no Pany

gadalem z jednym sprytnym mechaniorem
stwierdzil ze dwa objawy (t j. brak problemow utrata mocy i puszczenie baka po jeździe na luzie- np z górki ( de facto Drive bez gazu)).... moze sugerować skonczone uszczelniacze zaworow wydechowych..... brakuje 3go objawu tj puszczenia baka po odpaleniu zimnego silnika....

nie pamietal niesteyy nazwy siuwaxa ale ponoc w jakis midelach mercedesow jest to czesty przypadek i przywrocenie elastycznosci tymze uszczelniaczom jakas chemia potrafi zdzialac cuda....

hmmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fili_P napisał(a):

no Pany

gadalem z jednym sprytnym mechaniorem
stwierdzil ze dwa objawy (t j. brak problemow utrata mocy i puszczenie baka po jeździe na luzie- np z górki ( de facto Drive bez gazu)).... moze sugerować skonczone uszczelniacze zaworow wydechowych..... brakuje 3go objawu tj puszczenia baka po odpaleniu zimnego silnika....

nie pamietal niesteyy nazwy siuwaxa ale ponoc w jakis midelach mercedesow jest to czesty przypadek i przywrocenie elastycznosci tymze uszczelniaczom jakas chemia potrafi zdzialac cuda....

hmmm?

 

Mozesz probowac, zaszkodzic i tak juz przeciez nie zaszkodzi ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Mozesz probowac, zaszkodzic i tak juz przeciez nie zaszkodzi ;)

 

na bawię się bawię

Płukaneczka long life coś tam wyraźnie zdziałała... testuję sobie dalej (jak to kolega jeden zauwazył przełużam agonię :-))) dopóki koszty rzędu 30-40 zł za jakiś dodatek do oleju czy paliwa to traktuję to eksperymentalnie i z ciekawością...    😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał(a):

Polecasz coś do silnika po wymianie słupka ? Może przedłużę mu żywot w ten sposób.

 

 

Biorac pod uwage, ze pasek sie tapla w oleju, to chyba zamiast dolewac rozne szuwaksy, lepiej go wymieniac co max 10kkm ;)

Jak silnik juz i tak zgon, to wtedy mozna eksperymentowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Wymieniam 3 razy w ciągu roku. :)

 

 

Sporo jezdzisz, ile juz nakreciles po wymianie?

Mialem niedawno Corse z tym silnikiem 1,2T przez ponad tydzien i bardzo fajnie to jezdzi :ok:

Dzien do nocy w porownaniu z wolnossacym, ktore mamy w C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Kiedy planujesz wymienic pasek? Zrzucales w miedzyczasie miske, zeby podejrzec smok?

Jest na rękojmi/gwarancji do kwietnia przyszłego roku. Tak był  na akcji serwisowej dotyczącej sprawdzenia stanu paska. Miska nie była zrzucana.

Pasek przy 70 000 pójdzie do wymiany.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecasz coś do silnika po wymianie słupka ? Może przedłużę mu żywot w ten sposób.
 
jak na razie to chyba najwieksze wrazenie na mnie i silniku wywarla plukanka long life ( taka fioletowa od OilSyn... ale nie ta "power" wlewana na 15 minut tylko ta LL- jezdzisz na niej chyba 1500km bez "palowania"..).. poza wrazeniami sluchowo anty falujacymi na wolnych obrotach to olej po 10 kkm i tej plukance to z benzyniaka zlecial jak z diesla czarny jak smola....... no i zauwazalnie apetety na olej spadl....ale zaznaczam glownie miasto, trojmiejska obwodnica raz w tygodniu....a z tego co pamietam ty glownie S i A.... wiec problem nagaru moze u Ciebie nie istniec...

z eksperymentow korci mnie jeszcze mazidlo od Bachusa wlewame od gory na cylindry przez otwory po swiecach... ale to przed kolejna wymiana zaeksoerymentuje....

...teraz probuje jeszcze namierzyc o czym ten nechanior z tymi zaworami mowil...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fili_P napisał(a):

pamietam ty glownie S i A.... wiec problem nagaru moze u Ciebie nie istniec...

S i A na przemian z drogami lokalnymi. Praktycznie bez ruchu na krótkich dystansach i po mieście.

A mimo tak komfortowych warunków pracy mam drugi silnik...

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S i A na przemian z drogami lokalnymi. Praktycznie bez ruchu na krótkich dystansach i po mieście.
A mimo tak komfortowych warunków pracy mam drugi silnik...
to ze psa dalo cialo konstrukcyjnie to wiemy :-//

nagar wyglada ze jest tylko jednym z elementow
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fili_P napisał(a):

to ze psa dalo cialo konstrukcyjnie to wiemy :-//

nagar wyglada ze jest tylko jednym z elementow

 

Ciekawe jak sie bedzie sprawowal ten nowy mild-hybrid na lancuszku ;]

Zeby nie bylo nudno to przy okazji zastapili niezawodne EAT8 jakas nowa dwusprzeglowka 6b ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
14 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Ciekaw jestem wyniku i ewentualnych rekompensat dla użytkowników tego padła w pozostałych państwach UE...

 

https://francuskie.pl/citroen-peugeot-i-opel-w-obliczu-pozwu-zbiorowego-za-silnik-1-2-puretech-chodzi-m-in-o-pasek-rozrzadu-w-kapieli-olejowej/

 

Do kompletu jeszcze pozew o zbiorniki Ad-blue w dieslach ;]

https://francuskie.pl/jest-pozew-zbiorowy-w-zwiazku-z-wada-zbornikow-adblue-w-samochodach-citroen-peugeot-i-opel/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Dziś zaświecił się check auto chwilowo straciło moc i za chwilę ona powróciła. 40 kkm od wymiany silnika. gwarancji jest 12 miesięcy minęło 15. Najbliższy termin w ASO 25.07... Jestem bardzo zainteresowany takim pozwem...

  • Lubię to 1
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.