Skocz do zawartości

Stara wysuszyła P2008


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Dziś zaświecił się check auto chwilowo straciło moc i za chwilę ona powróciła. 40 kkm od wymiany silnika. gwarancji jest 12 miesięcy minęło 15. Najbliższy termin w ASO 25.07... Jestem bardzo zainteresowany takim pozwem...

 

Ten pozew pewnie bedzie sie ciagnal latami i raczej sautomatycznie nie przelozy na inne kraje...

Ale z pewnoscia bedzie latwiej cos wywalczyc na drodze sadowej jesli PSA dostanie po dupie w IT czy FR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ten pozew pewnie bedzie sie ciagnal latami i raczej sautomatycznie nie przelozy na inne kraje...

Ale z pewnoscia bedzie latwiej cos wywalczyc na drodze sadowej jesli PSA dostanie po dupie w IT czy FR. 

Nie spodziewam się cudów. Natomiast spróbuje coś ugrać przez rzecznika praw konsumenta. Bo to jest kpina.

 

 

A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi.

Edytowane przez Rudobrody
  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi.

 

Skad masz takie info o interwalach? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

Nie spodziewam się cudów. Natomiast spróbuje coś ugrać przez rzecznika praw konsumenta. Bo to jest kpina.

 

 

A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi.

a podrzuc vin :) z checia zobacze co tam w dokumentacji na ten temat jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Skad masz takie info o interwalach? 

 

Ten pierwszy od pracownika serwisu, że wypadałoby robić wymianę oleju co maksymalnie 10000 km.

 

A błąd, który się objawił to niewłaściwy skład spalin oraz spalanie stukowe... Więc zapewne początek pojawiającego się nagaru w cylindrach.

Pytanie czy jest ktoś w stanie to potwierdzić. ewentualnie czy jest sposób aby poradzić sobie z nagarem. Silnik jeszcze nie spala oleju, pasek był kontrolowany i wygląda dobrze. Praca sondy jest poprawna, wtryski dawkują paliwo poprawnie.  Niestety wizyta w serwisie dopiero na 25.07... Po skasowaniu błędów auto jeździ. A jeszcze podejrzane są ewentualnie cewki lub świece zapłonowe i wypadanie zapłonów. Natomiast sterownik silnika nie wyłapał anomalii w tym kierunku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Ten pierwszy od pracownika serwisu, że wypadałoby robić wymianę oleju co maksymalnie 10000 km.

 

A błąd, który się objawił to niewłaściwy skład spalin oraz spalanie stukowe... Więc zapewne początek pojawiającego się nagaru w cylindrach.

Pytanie czy jest ktoś w stanie to potwierdzić. ewentualnie czy jest sposób aby poradzić sobie z nagarem. Silnik jeszcze nie spala oleju, pasek był kontrolowany i wygląda dobrze. Praca sondy jest poprawna, wtryski dawkują paliwo poprawnie.  Niestety wizyta w serwisie dopiero na 25.07... Po skasowaniu błędów auto jeździ. A jeszcze podejrzane są ewentualnie cewki lub świece zapłonowe i wypadanie zapłonów. Natomiast sterownik silnika nie wyłapał anomalii w tym kierunku.

 

 

Rekomendacja pracownika, to jednak nie jest oficjalna zmiana interwalu w dokumentacji.

Wiadomo, ze im czesciej wymieniasz tym lepiej, bo paskowi najbardziej szkodzi nie tyle sam olej, co syf i paliwo, ktore sie do niego dostaje w trakcie eksploatacji. Ja bym nie panikowal, tutaj faktycznie moze byc kwestia swiec (interwal chyba maja 40kkm) albo cewek.

Watpie, zeby nagar powstal po tak krotkim czasie i odpowiadal za te bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rudobrody napisał(a):

Świece wymienione. W międzyczasie był jeden większy przegląd obejmujący wymianę świec po wymianie silnika.

 

No to w pierwszej kolejnosci cewki do sprawdzenia.

Zeby diagnozowac pod katem nagaru to chyba trzeba by zapuscic kamere do cylindrow.

Zobaczysz czy blad bedzie powracal, czy moze jakis chwilowy problem.

W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

Zobaczysz czy blad bedzie powracal, czy moze jakis chwilowy problem.

W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic

Miałem kilka francuskich i jestem nieprzyzwyczajony jednak do tego.

Ten jest pierwszy, który sprawia takie problemy.

 

A co do cewek tak jak napisałem nie było błędów od układu zapłonowego.

 

Niestety pojawiły się dwukrotnie spadki mocy bez zarejestrowania błędów przez sterownik silnika i bez wyświetlenia błędu na ekranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rudobrody napisał(a):

Miałem kilka francuskich i jestem nieprzyzwyczajony jednak do tego.

Ten jest pierwszy, który sprawia takie problemy.

 

A co do cewek tak jak napisałem nie było błędów od układu zapłonowego.

 

Niestety pojawiły się dwukrotnie spadki mocy bez zarejestrowania błędów przez sterownik silnika i bez wyświetlenia błędu na ekranie.

 

Trzymam zaten kciuki, zeby to jednak okazala sie jakas duperela :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic ;)

 

No nie przesadzaj. Jeżdżę 308 T7 od 2015 roku i check wywaliło tylko jak padła przepustnica i diody gdzieś w układzie ABS. 

Zdiagnozowane, naprawione i żadne bezsensowne checki się nie świecą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zaświecił się check auto chwilowo straciło moc i za chwilę ona powróciła. 40 kkm od wymiany silnika. gwarancji jest 12 miesięcy minęło 15. Najbliższy termin w ASO 25.07... Jestem bardzo zainteresowany takim pozwem...
cenne info
dzieki

gwara rok ale rekojmia..... jesli nie b2b to chyba 2 lata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chyba a 2 lata. I o ile dobrze pamiętam szkolenie, to dobrze kombinując faktami można "skutecznie" składać reklamacje z tytułu rękojmi nawet 6 lat po zakupie. 
dajesz
mnie spuscili na drzewo chwile po 2ch katach
rzecznik nic nie wskórał:-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2023 o 15:56, Rudobrody napisał(a):

Ciekaw jestem wyniku i ewentualnych rekompensat dla użytkowników tego padła w pozostałych państwach UE...

 

Nie będzie żadnego przełożenia na inne rynki. Pewnie tylko we Francji dostaną jakąś kasę w ramach ugody. 

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-afera-wokol-popularnego-silnika-jest-szansa-na-duze-odszkodo,nId,6899926

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, iwik napisał(a):

 

Nie będzie żadnego przełożenia na inne rynki. Pewnie tylko we Francji dostaną jakąś kasę w ramach ugody. 

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-afera-wokol-popularnego-silnika-jest-szansa-na-duze-odszkodo,nId,6899926

 

Bezposredniego przelozenia nie bedzie, ale po przegranym pozwie w FR, moga byc bardziej sklonni do "wspolpracy" w sadzie na innych rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, r1sender napisał(a):

wyjątek potwierdzający regułę:hehe:


Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika.
A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe.
Wg speców z serwisu czymś takim:

https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA

Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania.

Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu...

Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Rudobrody napisał(a):


Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika.
A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe.
Wg speców z serwisu czymś takim:

https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA

Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania.

Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu...

Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna.

 

Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne?

NIe wiem czy @Rado_ w THP nie mial tak czyszczonego dolotu, bo tam problem z nagarem byl nagminny...

NIe zazdroszcze 😕

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne?

Głowica nowa dolot stary. Nie ma na wykazie części uszczelki głowicy. Jest uszczelka dolotu.

Kompletny silnik został wymieniony. Ze Starego silnika przyszła sprężarka, kolektory i prawdopodobnie pompa wody i pompa próżniowa. Bo na liście części jest pasek do pompy wody i uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rudobrody napisał(a):


Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika.
A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe.
Wg speców z serwisu czymś takim:

https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA

Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania.

Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu...

Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna.

Tunap stosuje ASO już od dawna. Też tak mi czyścili. Myślałam, że chociaż z nagarem się uporali w 1,2, a tu jednak porażka na całej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne?

NIe wiem czy @Rado_ w THP nie mial tak czyszczonego dolotu, bo tam problem z nagarem byl nagminny...

NIe zazdroszcze 😕

 

 

Jak pisalem, a drugi raz czyściłem, już sam. 😵‍💫

Screenshot_20230725_204359_Photos.jpg

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rado_ napisał(a):

Tunap stosuje ASO już od dawna. Też tak mi czyścili. Myślałam, że chociaż z nagarem się uporali w 1,2, a tu jednak porażka na całej linii.

Jeszcze może się okazać, że winnym jest katalizator. Natomiast to co się stało z pierwszym silnikiem może być winą miedzy innymi poprzedniego ASO, które nie wymieniało oleju a tylko dolewało. Z kolei błędy w obecnym mogą być efektem uszkodzenia katalizatora. nieszczelnościami w dolocie i całą masą różnych innych rzeczy związanych z osprzętem silnika, świecami oraz cewkami.

 

Rada człowieka, który zajmuje się czyszczeniem komór spalania tych silników to zacząć od diagnostyki katalizatora, oraz obejrzenia za pomocą kamery stanu dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
55 minut temu, Rudobrody napisał(a):

 

Jak dla mnie to wyglada na artykul sponsorowany przez producenta tego oleju ;]

Juz od jakiegos czasu ASO leje Totala 0w20, ktory spelnia ta sama norme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Jak dla mnie to wyglada na artykul sponsorowany przez producenta tego oleju ;]

Juz od jakiegos czasu ASO leje Totala 0w20, ktory spelnia ta sama norme.

I jest tańszy... Aczkolwiek na degradujący się pasek to i tak nie pomoże...

 

Gdyż cytując jednego z użytkowników forum aut francuskich problem jest gdzie indziej

 

"...Bo nie w olejach problem, tylko w mechanizmie destrukcji mokrego paska, o czym juz kiedyś pisałem gdzieś na tym forum. Przypomnę - kazdy pasek gumowy czy suchy czy mokry dostaje z czasem mikropęknięć, taka jest natura gumy. W te mikroszczeliny wchodzi olej i pełni już tylko rolę mikroklina. Młotkiem do wbijania tego mikroklina jest rolka napinacza, która z kazdym obrotem z wielką siłą wciska tego klina głębiej dokonując dzieła zniszczenia. Na początku były paski od nowości z porowatą powierzchnią - te padały jak muchy. Zmienili na bardziej gładkie - te są odporniejsze, ale do czasu, wszystko ma swój kres w opisanym mechanizmie. Moim zdaniem, jeśli ktoś już uzytkuje ten silnik, to nie żonglerka olejami, ale systematyczna obserwacja i wymiana paska jeśli są tylko podejrzenia, że już może mieć dość."...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rudobrody napisał(a):

I jest tańszy... Aczkolwiek na degradujący się pasek to i tak nie pomoże...

 

Gdyż cytując jednego z użytkowników forum aut francuskich problem jest gdzie indziej

 

"...Bo nie w olejach problem, tylko w mechanizmie destrukcji mokrego paska, o czym juz kiedyś pisałem gdzieś na tym forum. Przypomnę - kazdy pasek gumowy czy suchy czy mokry dostaje z czasem mikropęknięć, taka jest natura gumy. W te mikroszczeliny wchodzi olej i pełni już tylko rolę mikroklina. Młotkiem do wbijania tego mikroklina jest rolka napinacza, która z kazdym obrotem z wielką siłą wciska tego klina głębiej dokonując dzieła zniszczenia. Na początku były paski od nowości z porowatą powierzchnią - te padały jak muchy. Zmienili na bardziej gładkie - te są odporniejsze, ale do czasu, wszystko ma swój kres w opisanym mechanizmie. Moim zdaniem, jeśli ktoś już uzytkuje ten silnik, to nie żonglerka olejami, ale systematyczna obserwacja i wymiana paska jeśli są tylko podejrzenia, że już może mieć dość."...

 

Teorii czemu te paski padaja jest przynajmniej kilka i pewnie w kazdej troche prawdy ;)

Mnie osobiscie najbardziej przekonuje, ze degradacji dokonuje paliwo, ktore dostaje sie do oleju, dlatego tez 1,2T z wtryskiem bezposrednim padaja szybciej niz 1,2 NA. Mozliwe, ze na LPG problem bylby jeszcze mniejszy.

Podgladalem ostatnio w C3 i po 3 latach i 30kkm pasek wyglada poki co jak nowy...

 

 

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Teorii czemu te paski padaja jest przynajmniej kilka i pewnie w kazdej troche prawdy ;)

Mnie osobiscie najbardziej przekonuje, ze degradacji dokonuje paliwo, ktore dostaje sie do oleju, dlatego tez 1,2T z wtryskiem bezposrednim padaja szybciej niz 1,2 NA. Mozliwe, ze na LPG problem bylby jeszcze mniejszy.

Podgladalem ostatnio w C3 i po 3 latach i 30kkm pasek wyglada poki co jak nowy...

 

 

 

 

I mnie też się wydaje, że benzyna w oleju robi najwięcej bałaganu. Mam w pracy bańkę ze zwykłą Pb95 i czasem domywam nią ręce, jak się ubrudzą jakimś syfem, np klejem poliuretanowym, silikonem, czy starą zmurszałą gumą. Benzyna świetnie to rozpuszcza. 

Miałem kiedyś klienta, który dość długo przyjeżdżał do mnie firmowym P208 1.2 vti na mokrym pasku, ale z lpg. On tam dowolny olej wlewał, nawet 5w40, zależy co mu się trafiło w sklepie. Pamiętam go jeszcze, jak miał ok 180 kkm najechane i dopiero wtedy zaczął powoli robić dolewki oleju, ale tragedii jeszcze nie było.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

taram
komunikaty z dzisiaj
"usterka silnika- napraw samochód"
i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik"
ze czytanych błędów
P0014


chwilę wcześniej wlany tym razem:
XENUM Complex Petrol
https://allegro.pl/oferta/xenum-complex-petrol-wtryski-pierscienie-egr-kat-13426155627

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2023 o 19:23, Fili_P napisał(a):

taram
komunikaty z dzisiaj
"usterka silnika- napraw samochód"
i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik"
ze czytanych błędów
P0014


chwilę wcześniej wlany tym razem:
XENUM Complex Petrol
https://allegro.pl/oferta/xenum-complex-petrol-wtryski-pierscienie-egr-kat-13426155627

 

Ty go w koncu jakos naprawilas, czy tak dolewasz oleju i roznych specyfikow i jezdzisz? ;]

Ten blad wg internetu to  cos z elektrozawowami od zmiennych faz.

Moze trzeba wymontowac i wyczyscic... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ty go w koncu jakos naprawilas, czy tak dolewasz oleju i roznych specyfikow i jezdzisz? default_zlosnik.gif
Ten blad wg internetu to  cos z elektrozawowami od zmiennych faz.
Moze trzeba wymontowac i wyczyscic... 
poszła nowa pokrywą z odma i uszczelka pod tym plastikiem i testuje sobie różne specyfiki dolewając oleju.

Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm
Przed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem.

Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie.

Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda...

Po cichu liczę tez na rozwój technologii elektrycznej i spadek cen do jakiś akceptowalnych poziomów. Drugie auto w rodzinie EV przy PV na dachu może mieć sens. Zobaczymy

Może ten Xenium cos ruszył i poszło na sitka elektrozaworów... wykrece, zobacze



  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fili_P napisał(a):

Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm
Przed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem.

Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie.

Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda...
 

 

Jak auto nie robi duzych przebiegow to faktycznie dolewac i jezdzic :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fili_P napisał(a):

Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm

Przy takim spalaniu oleju to różne kwiaty mogą wychodzić co chwilę, bo przecież nagaru robią się całe 'kilogramy' - od zatkanego dolotu i problemów z zaworami ssącymi, przez stojące pierścienie, po zatkane kanały olejowe, przytarcia panewek, czy niedrożny katalizator.

A Stellantis to padło cały czas sprzedaje :facepalm:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2023 o 19:23, Fili_P napisał(a):

"usterka silnika- napraw samochód"
i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik"

Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ?

 

W Skawinie jest zakład, który zajmuje się czyszczeniem kolektorów dolotowych i zaworów w tych silnikach z powstającego nagaru...

Nie jest to tania operacja. Generalnie zalecenie mechaników dotyczących tego silnika jest jedno.

Pozbyć się...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rudobrody napisał(a):

Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ?

 

Ta akcja to chyba polega na ewentualnej kontroli paska, samej pompy nie ruszaja...

Z tego tez wzgledu wersje wolnossace nie sa objete akcja na pasek, bo tam nie ma ryzyka zatkania vacuum pompy ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Fili_P napisał(a):

poszła nowa pokrywą z odma i uszczelka pod tym plastikiem i testuje sobie różne specyfiki dolewając oleju.

Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm
Przed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem.

Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie.

Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda...

Po cichu liczę tez na rozwój technologii elektrycznej i spadek cen do jakiś akceptowalnych poziomów. Drugie auto w rodzinie EV przy PV na dachu może mieć sens. Zobaczymy

Może ten Xenium cos ruszył i poszło na sitka elektrozaworów... wykrece, zobacze


 

Panie ceny lecą na łeb na szyję:phi:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-id-3-nowy-id-3-pro-performance-fl-ID6FJv5i.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2023 o 12:23, Rudobrody napisał(a):

Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ?

 

W Skawinie jest zakład, który zajmuje się czyszczeniem kolektorów dolotowych i zaworów w tych silnikach z powstającego nagaru...

Nie jest to tania operacja. Generalnie zalecenie mechaników dotyczących tego silnika jest jedno.

Pozbyć się...

Niby wszystkie możliwe akcje mam zaliczone - pompy chyba nie ruszali z tego co kojarzę

Bzyk z grudnia 2015 to wiesz... :-//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.