Skocz do zawartości

[KzAK] PickUp w 2022 roku


Wiza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

mamy zamiar do firmy kupić pick up. Ma to być auto raczej do użytku niż "bulwarówka". 

Podwójna kabina, kamera cofania - to podstawowe wymagania. 

Jeżeli chodzi o zabudowę - najchętniej roleta zasuwana. Czasem będzie trzeba przewieźć paletę towaru (do 300kg). Głównie będzie woził śmieci, paczki, puste palety itp. 

 

 

Na wstępie odrzucam ISUZU - zbyt mułowate. 

Co wybrać? Na co zwrócić uwagę?

 

 

ps. tak wiem, mógłby być mały busik - ale nie chcę 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wybór masz obecnie taki sobie - D-Max, L200, Hilux, nie pamiętam co Forda i jeszcze jeden od SsangJoung (czy jak mu tam). Pierwsze dwa kupisz z podwójną kabiną za 200 kzł, D-Max jest pod każdym względem lepszy. Potem dużo drożej Ford i Toyota. Najtańszy jest ten koreański. Moim zdaniem - jak budżet nie gra roli to Toyota. Jak ma być taniej, ale nadal znośnie D-Max. Chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał(a):

Pierwsze dwa kupisz z podwójną kabiną za 200 kzł, D-Max jest pod każdym względem lepszy.

 

Możesz więcej? 

 

34 minuty temu, 51cent napisał(a):

 

 

1.9 diesel 163KM i mułowate?

 

 

Takie miałem doniesienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wiza napisał(a):

Co wybrać? Na co zwrócić uwagę?

 

Kupić w USA F150, ogarnąć mechanika/blacharza/lakiernika żeby zrobil jak dla siebie i jeździć. Jak nie przycyganisz na akcyzie to i leasing szarpniesz na niego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wiza napisał(a):

Cześć, 

mamy zamiar do firmy kupić pick up. Ma to być auto raczej do użytku niż "bulwarówka". 

Podwójna kabina, kamera cofania - to podstawowe wymagania. 

Jeżeli chodzi o zabudowę - najchętniej roleta zasuwana. Czasem będzie trzeba przewieźć paletę towaru (do 300kg). Głównie będzie woził śmieci, paczki, puste palety itp. 

 

 

Na wstępie odrzucam ISUZU - zbyt mułowate. 

Co wybrać? Na co zwrócić uwagę?

 

 

ps. tak wiem, mógłby być mały busik - ale nie chcę 😄 

 

Z obecnie dostępnych najmocniejszy* jest Ranger biturbo: 213KM, 500Nm. Potem Hilux: 204KM, 500Nm. Następnie L200 z fabrycznym chipem: 184KM, 500Nm. I na końcu Isuzu oraz Ssangyong.

Ranger 2023 będzie być może miał jeszcze mocniejszy silnik V6 ale cena na pewno będzie zaporowa. Ja bym brał obecnego Rangera, jeśli uda Ci się jeszcze gdzieś znaleźć taki egzemplarz, co jest wątpliwe. Na drugim miejscu ex aequo Hilux i L200. L200 przegrywa wyposażeniem z zakresu aktywnych systemów bezpieczeństwa, za to wygrywa ceną i napędem 4x4, którym można jeździć też po suchym asfalcie.

 

 

 

 

 

 

 

 

* Najmocniejszy jest Jeep Gladiator ale sensowne wersje zaczynają się od 350k więc na pewno nie jest to auto do wożenia palet, tylko do lansu. IMO nawet jak na lansowóz cena jest absurdalna.

 

 

 

 

 

 

 

PS. Jeśli naprawdę ma być auto do roboty to bierz Ssangyonga. Jeździć jeździ, będzie najtańszy i ma największą pakę.

:ok:

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi by był pickup. Czasem muszę przewieźć coś wysokiego. Coś co się do busa nie zmieści. Miedzy magazynami nie mam drutów więc 1,1 km spokojnie mogę przewieźć pomad dwumetrową paletę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to ma być wół roboczy to dlaczego pickup? Mkże wystarczy zwykły bis brygadówka ze skrzynią?
Np.:
https://www.olx.pl/d/oferta/volkswagen-transporter-skrzyniowy-3400mm-doka-2-0-tdi-110-km-produkcja-2023-CID5-IDRRmYL.html

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zbynek napisał(a):

Skoro to ma być wół roboczy to dlaczego pickup? Mkże wystarczy zwykły bis brygadówka ze skrzynią?
Np.:
https://www.olx.pl/d/oferta/volkswagen-transporter-skrzyniowy-3400mm-doka-2-0-tdi-110-km-produkcja-2023-CID5-IDRRmYL.html

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Pickup miał być kompromisem między busem a autem codziennym. Dodatkowo mieszkam na wsi i tu się dróg nie odśnieża. 

Chodzi o to by nie utrzymywać busa i osobówki - gdzie każdym robił bym miesięcznie max 500 km. 

 

Wówczas mam jedno auto, jedno ubezpieczenie jeden spadek wartości itd. 

Edytowane przez Wiza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 16:31, Wiza napisał(a):

Co wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Tylko Hi-Lux, reszta to złom chociaż i zakupu Hi-Lux-a będziesz żałował. Wszelkie pick-up-y z terenówek są tragiczne do jazdy. Miałem okazję jeździć dużo różnymi. Jeździć nimi to kara. Jedyne usprawiedliwienie to absolutna konieczność np. ze względu na prowadzenie budowy w trudnym terenie albo konieczność wożenia worków z kartoflami z zaoranego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, malrapida napisał(a):

Tylko Hi-Lux, reszta to złom chociaż i zakupu Hi-Lux-a będziesz żałował. Wszelkie pick-up-y z terenówek są tragiczne do jazdy. Miałem okazję jeździć dużo różnymi. Jeździć nimi to kara. Jedyne usprawiedliwienie to absolutna konieczność np. ze względu na prowadzenie budowy w trudnym terenie albo konieczność wożenia worków z kartoflami z zaoranego pola.

 

No i proszę jak można się różnić opiniami...

Bo ja na przykład jeżdżę pickupem wyłącznie dla przyjemności.

:skromny:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pickup miał być kompromisem między busem a autem codziennym. Dodatkowo mieszkam na wsi i tu się dróg nie odśnieża. 
Chodzi o to by nie utrzymywać busa i osobówki - gdzie każdym robił bym miesięcznie max 500 km. 
 
Wówczas mam jedno auto, jedno ubezpieczenie jeden spadek wartości itd. 
Busy są zwykle wyżej zawieszone niż osobówki więc na gorsze i nieodśnieżone drogi dobrze się nadają. Ale rozumiem że chcesz bardziej osobówkę, ale z możliwością przewiezienia palety na krótkim odcinku. Myślałeś o jakimś SUV-ie i przyczepce?

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Zbynek napisał(a):

Busy są zwykle wyżej zawieszone niż osobówki więc na gorsze i nieodśnieżone drogi dobrze się nadają. Ale rozumiem że chcesz bardziej osobówkę, ale z możliwością przewiezienia palety na krótkim odcinku. Myślałeś o jakimś SUV-ie i przyczepce?

Taptaraptap
 

Kolega chce pickupa i 160 KM mu mało, więc go raczej nie przekonasz do busa 110 KM. Z drugiej strony przy planowanych przebiegach, wg mnie, nie ma to większego znaczenia i niech sobie kupi co mu się podoba i spełnia założenia transportowe. Jakbym miał codziennie, czy nawet dwa razy w tygodniu bawić się z przyczepką, to też wybrałbym pickupa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zbynek napisał(a):

Busy są zwykle wyżej zawieszone niż osobówki więc na gorsze i nieodśnieżone drogi dobrze się nadają. Ale rozumiem że chcesz bardziej osobówkę, ale z możliwością przewiezienia palety na krótkim odcinku. Myślałeś o jakimś SUV-ie i przyczepce?

Taptaraptap
 

 

Jest taka opcja. Jednakże mieszkam przy wąskiej gminnej drodze o szerokości między ogrodzeniami 3,5 metra. Na przeciwko mojej posesji jest hydrant i słup niskiego napięcia. Brama równoległa do jezdni, co powoduje, że nie bardzo mam miejsce by wjechać z przyczepą. Zwyczajnie nie ma miejsca by się łamać. Jasne da sie, raz czy dwa razy to zrobić, ale jakbym miał to robić codziennie to wolę dymać taczką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

No i proszę jak można się różnić opiniami...

Bo ja na przykład jeżdżę pickupem wyłącznie dla przyjemności.

:skromny:

 

 

Współczuję. Musiałem to robić służbowymi przez lata. Na początku wszyscy się cieszyli. Jakie fajne auta. Po pół roku nikt nie chciał nimi jeździć i były traktowane jak auta za karę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, malrapida napisał(a):

Współczuję. Musiałem to robić służbowymi przez lata. Na początku wszyscy się cieszyli. Jakie fajne auta. Po pół roku nikt nie chciał nimi jeździć i były traktowane jak auta za karę.

Tylko jest różnica jak masz robić takim autem kilkaset kilometrów dziennie, a jak kilkadziesiąt. Autor raczej nie będzie nim kilometrów nabijał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janusz napisał(a):

Tylko jest różnica jak masz robić takim autem kilkaset kilometrów dziennie, a jak kilkadziesiąt. Autor raczej nie będzie nim kilometrów nabijał. 

 

No, ja moim zrobiłem w 1.5 roku 30kkm, co nie jest chyba tak mało jak na wakacjowóz. Wszystko to oczywiście jakieś wakacyjne lub weekendowe trasy, więc jak juz jadę to robię po kilkaset kilometrów naraz.

I za każdym razem wsiadam do niego zachwycony a sama jazda sprawia mi przyjemność. Jak dłużej postoi to szukam preteksu żeby tylko się nim przejechać. Wygląda na to, że ja to dziwny jestem.

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, malrapida napisał(a):

Współczuję. Musiałem to robić służbowymi przez lata. Na początku wszyscy się cieszyli. Jakie fajne auta. Po pół roku nikt nie chciał nimi jeździć i były traktowane jak auta za karę.

 

Może dlatego, że służbowe to się źle kojarzyły? Ja niezmiennie jestem zakochany w pickupach.

;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Może dlatego, że służbowe to się źle kojarzyły? Ja niezmiennie jestem zakochany w pickupach.

;)

 

Bo to kwestia tego, gdzie sie jedzie, a nie czym ;)

Lepiej Dacka na urlop niz nawet S-klasa w ramach roboty ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

Bo to kwestia tego, gdzie sie jedzie, a nie czym ;)

Lepiej Dacka na urlop niz nawet S-klasa w ramach roboty ;]

 

 

Trochę prawda. Wyrobiłem sobie odruch Pawłowa, że wsiadanie do Rangera oznacza wyjazd na jakieś wakacje czy weekend. To się nie ma prawa źle kojarzyć. 

:ok:

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Bo to kwestia tego, gdzie sie jedzie, a nie czym ;)

Lepiej Dacka na urlop niz nawet S-klasa w ramach roboty ;]

Mam raczej odwrotnie. One są po prostu potwornie niewygodne i niepraktyczne. Na nierównych drogach jazda to jakiś dramat, nie ma co zrobić bagażem bo nawet dobrze zabudowana skrzynia jest zawsze zasyfiona w środku kurzem, nie ma jak go zamocować żeby nie uwalić ubrań błotem z klapy, pozycja za kierownicą beznadziejna, ni to jak w osobówce ni to dostawczaku, auta duże a kabiny ciasne, głośne, z tyłu nogi pod brodą bo kanapy nisko a podłogi wysoko, szybko pojechać się nie da bo hałas nie do zniesienia itd. Takie klamoty drogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, malrapida napisał(a):

Mam raczej odwrotnie. One są po prostu potwornie niewygodne i niepraktyczne. Na nierównych drogach jazda to jakiś dramat, nie ma co zrobić bagażem bo nawet dobrze zabudowana skrzynia jest zawsze zasyfiona w środku kurzem, nie ma jak go zamocować żeby nie uwalić ubrań błotem z klapy, pozycja za kierownicą beznadziejna, ni to jak w osobówce ni to dostawczaku, auta duże a kabiny ciasne, głośne, z tyłu nogi pod brodą bo kanapy nisko a podłogi wysoko, szybko pojechać się nie da bo hałas nie do zniesienia itd. Takie klamoty drogowe.

 

To ja bym powiedział, że są niesamowicie praktyczne a przy tym całkiem wygodne. Nierówne drogi i dziury im nie straszne, nawet brak drogi nie jest problemem, miękkie zawieszenie połyka wszystkie nierówności bez żadnego wysiłku, bagaż wchodzi w ilościach, których normalny człowiek nie da rady wykorzystać, na pace jest milion haków do jego mocowania, wystarczy dokupić taśmy, siatki i gumowe linki, pozycja za kierownicą jak w dużym SUVie, wszystko widać znad dachów osobówek, kabina przestronna i dobrze wykończona, z tyłu wygodna kanapa jak w aucie osobowym, bez wysiłku i komfortowo jeździ z prędkościami autostradowymi (130km/h), przy tym dysponując wszystkimi nowoczesnymi udogodnieniami (pilnuje pasa ruchu, ma aktywny tempomat, strefową klimę, podgrzewane wszystko co trzeba, nawigację, hot-spot i nowoczesne multimedia), a do tego jest wielki, bezpieczny, wystarczająco dynamiczny i nie tak źle nawet z ekonomią.

 

 

 

 

Mam wrażenie, że Ty po prostu piszesz o tym:

isuzu-d-max-184733-L-1O818.jpg

 

A ja o tym:

dsc0247-f08d265195db8a4cf17ebf7c.jpg

 

 

 

Równie dobrze można porównywać to:

mercedes-vito-efektowna-wizytowka-firmy-

 

Z tym:

202202161315537576.jpg

 

 

To też ten sam model.

:skromny:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 19:05, 51cent napisał(a):

 

 

Bez problemu robisz z niego 200KM

 

obraz.png.3d9a658b7fd72e605e8afba2751c0e8c.png

 

obraz.png.5b7bb54e81c26a4fc82567269bd7f800.png

Zgadza się, tylko wykres jednak ciut inaczej wygląda. Do 2100 obrotów nie ma różnicy względem serii, dopiero wyżej na obrotach zaczyna się po sofcie przyrost momentu i mocy. Kivi robi taki tjun, serwis nie widzi zmian w sofcie więc jesteś po bezpiecznej stronie. Bez problemu wypluwa 205-210KM i 430-440Nm. 

 

W dniu 19.11.2022 o 16:31, Wiza napisał(a):

Na wstępie odrzucam ISUZU - zbyt mułowate. 

Z Czosnowa jesteś, to masz blisko do Q-service. Pogadaj z Marcinem, a wszystko ci wyjaśni. W cale nie jest mułowaty, co nie zmienia faktu, że to maszyna rolnicza z zaskakująco wygodnym wnętrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2022 o 09:21, Olas1 napisał(a):

A nie lepiej jakiegoś małego blaszaka? Dwa rzędy siedzeń i oddzielona paka. Pickupem jeździ się beznadziejnie. 

Proponuję pojeździć nowymi konstrukcjami - są bardzo cywilizowane i wygodne. Czasy Navary D40 już minęły.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, zejk napisał(a):

Proponuję pojeździć nowymi konstrukcjami - są bardzo cywilizowane i wygodne. Czasy Navary D40 już minęły.

 

Jeździłem nową navarą, isuzu i rangerem. Dramat jak dla mnie, do jazdy na co dzień to się nie nadaje. Typowe auto do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2022 o 16:40, Furvus_Eques napisał(a):

To ja bym powiedział, że są niesamowicie praktyczne a przy tym całkiem wygodne. Nierówne drogi i dziury im nie straszne, nawet brak drogi nie jest problemem, miękkie zawieszenie połyka wszystkie nierówności bez żadnego wysiłku, bagaż wchodzi w ilościach, których normalny człowiek nie da rady wykorzystać, na pace jest milion haków do jego mocowania, wystarczy dokupić taśmy, siatki i gumowe linki, pozycja za kierownicą jak w dużym SUVie, wszystko widać znad dachów osobówek, kabina przestronna i dobrze wykończona, z tyłu wygodna kanapa jak w aucie osobowym, bez wysiłku i komfortowo jeździ z prędkościami autostradowymi (130km/h), przy tym dysponując wszystkimi nowoczesnymi udogodnieniami (pilnuje pasa ruchu, ma aktywny tempomat, strefową klimę, podgrzewane wszystko co trzeba, nawigację, hot-spot i nowoczesne multimedia), a do tego jest wielki, bezpieczny, wystarczająco dynamiczny i nie tak źle nawet z ekonomią.

W sumie mamy podobne odczucia. Jak pierwszy raz wsiadłem do D-maxa i zrobiłem nim 100km, to wiedziałem, że to auto bardzo do mnie pasuje. Bardziej niż wszystkie inne, jakimi miałem okazję jeździć włącznie z limuzynami segmentu E. Chociaż zgodzę się, że to nie jest samochód dla wszystkich.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Olas1 napisał(a):

 

Jeździłem nową navarą, isuzu i rangerem. Dramat jak dla mnie, do jazdy na co dzień to się nie nadaje. Typowe auto do pracy.

No cóż, nie są to samochody dla każdego, jednak postęp w komforcie względem tego, co było w ofercie 10-15 lat temu jest znaczący w dziedzinie komfortu i systemów wspomagania. Może mentalnie trzeba być rolnikiem albo człowiekiem "dobrej roboty", żeby takie auto się sprawdziło. W naszych warunkach taki pickup to albo, jak pisałeś, auto do pracy, albo samochód lifestylowy ze wszystkimi konsekwencjami tego. Dodatkowo są to bardzo wszechstronne auta - można jechać na zakupy, do pracy, można przewieźć lodówkę bez kombinacji. Można też pojechać na wakacje w formie dostępnej tylko dla aut terenowych.

 

Nadmienię też, że polecałeś jako alternatywę blaszaki, czyli też auta do pracy.1521991398_d-max2.jpg.fe3ea68b4ab57ec7221ff76011d911b6.jpgd-max.jpg.0141ea3859bb376eea62b6fa7b77de60.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, zejk napisał(a):

No cóż, nie są to samochody dla każdego, jednak postęp w komforcie względem tego, co było w ofercie 10-15 lat temu jest znaczący w dziedzinie komfortu i systemów wspomagania. Może mentalnie trzeba być rolnikiem albo człowiekiem "dobrej roboty", żeby takie auto się sprawdziło. W naszych warunkach taki pickup to albo, jak pisałeś, auto do pracy, albo samochód lifestylowy ze wszystkimi konsekwencjami tego. Dodatkowo są to bardzo wszechstronne auta - można jechać na zakupy, do pracy, można przewieźć lodówkę bez kombinacji. Można też pojechać na wakacje w formie dostępnej tylko dla aut terenowych.

 

Nadmienię też, że polecałeś jako alternatywę blaszaki, czyli też auta do pracy.

 

Tak, szukałem swego czasu pickupa jako auto na co dzień i dodatkowo wakacyjne, które będzie woziło kapsułę kempingową, ale z uwagi na dramatyczne prowadzenie, utrudnione poruszanie się po mieście czy problematyczny bagażnik wybrałem vana. 

Nie proponowałem blaszaka, tylko auta dostawcze z dwoma rzędami siedzeń. Jeżdżę takimi, ale w wersji 2 osobowej i jest to auto milion razy bardziej komfortowe niż pickupy, którymi jeździłem. 

Pickup to tak jak piszesz - tylko dla świadomego użytkownika i pod konkretne potrzeby 👍 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.