Igorek Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 Kupiłem pierwszy raz zestaw sprzęgła Valeo. Wymienione, silnik uruchomiony i dwumasa klepie. Wyjąłem całość ponownie i tak to wygląda: Jutro się zamierzam skontaktować z Valeo, niech ktoś to obejrzy i coś na ten temat powie zanim kupię kolejne koło. Macie jakieś podobne doświadczenia z Valeo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 A całkiem nowe czyli po wyciągnięciu z pudełka też takie luzy miało czy nie sprawdzałeś? Ogólnie to pewnie zależy od auta ale np w silnikach jtd fabrycznie idzie Valeo i trwałość jest całkiem dobra, moze nawet lepsza niż silnikach innych i to droższych marek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 Godzinę temu, volf6 napisał(a): A całkiem nowe czyli po wyciągnięciu z pudełka też takie luzy miało czy nie sprawdzałeś? Ogólnie to pewnie zależy od auta ale np w silnikach jtd fabrycznie idzie Valeo i trwałość jest całkiem dobra, moze nawet lepsza niż silnikach innych i to droższych marek.... Luz skrętny był taki sam natomiast wzdłużny dużo mniejszy Skusiłem się na Valeo bo taki był fabryczny zestaw, prawie 160 tys mil na nim i sprzęgło wyglądało bardzo ładnie. Przyczyną wymiany była kompletnie wywalona dwumasa. No i teraz taka wtopa już z nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 kiedyś ktoś tu wstawiał link do filmiku i było pokazywane że markowe nowe koła dwu masowe maja większe luzy niż wyjęte stare z samochodu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 10 godzin temu, Igorek napisał(a): Kupiłem pierwszy raz zestaw sprzęgła Valeo. Wymienione, silnik uruchomiony i dwumasa klepie. Wyjąłem całość ponownie i tak to wygląda: Jutro się zamierzam skontaktować z Valeo, niech ktoś to obejrzy i coś na ten temat powie zanim kupię kolejne koło. Macie jakieś podobne doświadczenia z Valeo? Reklamuje kasę oddadzą. Ja teraz reklamowałam pompę dolza do Punto 1.2 rzeziła niemiłosiernie. W sklepie gość zarzekał się że sprzedał ich kilogramy i nic. No pech za ja mam dobry słuch i oddałem na reklamacje . Po 30 dniach zwrot kasy sprzedawca zgłupiał ... Myślę że teraz części to loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Normalna sprawa i to nie tylko z Valeo. Jakość obecnie produkowanych kół jest taka, że najlepiej zamówić od razu z 5 sztuk. Wybrać z nich dobre, a resztę oddać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 16 godzin temu, Igorek napisał(a): Kupiłem pierwszy raz zestaw sprzęgła Valeo. Wymienione, silnik uruchomiony i dwumasa klepie. Wyjąłem całość ponownie i tak to wygląda: Jutro się zamierzam skontaktować z Valeo, niech ktoś to obejrzy i coś na ten temat powie zanim kupię kolejne koło. Macie jakieś podobne doświadczenia z Valeo? Każde koło dwumasowe ma fabryczny luz wzdłużny i poprzeczny. W katalogach LUK można znaleźć informację ile stopni poprzecznego i ile mm luzu wzdłużnego ma mieć nowe koło. Nie musi ( ale może) to oznaczać że coś z kołem jest nie tak. Nie odnoszę się tu do Twojego koła, nie wiem ile powinno mieć, chodzi mi generalnie o zasadę że luz normalnie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2022 Przyszło kolejne koło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 19 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2022 Dwumasy z łożyskami ślizgowymi mają zazwyczaj taki luz, sam dźwięk jak na filmie już niekoniecznie. A ta wymieniona klepie cały czas po odpaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2022 2 godziny temu, goofer007 napisał(a): Dwumasy z łożyskami ślizgowymi mają zazwyczaj taki luz, sam dźwięk jak na filmie już niekoniecznie. A ta wymieniona klepie cały czas po odpaleniu? Ta pierwsza klepała od pierwszego odpalenia, drugiej nie zakładałem bo dziś przyszła i nie wiem co robić. Część słabo dostępna, tak naprawdę mam jeszcze opcje zamówić Sachs z wyprzedaży a potem kończą się możliwości dalszego zamawiania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2022 9 godzin temu, Igorek napisał(a): Ta pierwsza klepała od pierwszego odpalenia, drugiej nie zakładałem bo dziś przyszła i nie wiem co robić. Część słabo dostępna, tak naprawdę mam jeszcze opcje zamówić Sachs z wyprzedaży a potem kończą się możliwości dalszego zamawiania. A pytales w ASO co montuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2022 (edytowane) Wg Valeo, maks. przechył wewnętrznej masy, dla koła z łożyskiem ślizgowym, wynosi 2,4mm (z łożyskiem tocznym - połowa tego). Mierzony na krawędzi koła. Edytowane 20 Grudnia 2022 przez Orochimaru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 20 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): A pytales w ASO co montuja? Nie dodzwoniłem się do dwóch ASO w pobliżu, więc nie wiem ani ile chcą za "oryginalne", ani jakie montują. Z samochodu wyjąłem fabrycznie montowane Valeo. Uważam, że jak na 11 lat i dość spory przebieg prawie 160 tys mil to warto było zamontować to co było. 1 godzinę temu, Orochimaru napisał(a): Wg Valeo, maks. przechył wewnętrznej masy, dla koła z łożyskiem ślizgowym, wynosi 2,4mm (z łożyskiem tocznym - połowa tego). Mierzony na krawędzi koła. No to nieźle. To pierwsze koło ma 1,5 mm luzu. Problem w tym, że to jest luz od odbicia się jedna stroną od masy pierwotnej, do odbicia się drugą stroną. I oczywistym jest, że większego luzu miało nie będzie. Koło dzwoniło po pierwszym uruchomieniu silnika. To kolejne, które przyszło wczoraj, bardzo możliwe, że padnie w tym samym momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2022 W dniu 19.12.2022 o 22:47, Igorek napisał(a): zamówić Sachs z wyprzedaży Zamówić konkretną markę to jedno, a co będzie w brandowanym pudełku to drugie. Zamówiłem kiedyś sprzęgło LuK, w pudełku w takiej termokurczliwej folii z logo LuK, sprzęgło z grawerką Sachs. Z kolei komplet DKZ+sprzęgło+docisk+łożysko od Sachs : 3 razy wymieniałem łożysko oporowe Sachs, bo po 2-3miesiącach ciekło i zapowietrzało układ. Taka jakość ostatnio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sorantor250 Napisano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2022 dlatego dwumas tylko oryginalny, brandowany marka producenta auta. numer czesci moze byc ten sam, a jakosc zupelnie inna. kontrola jakosci robi swoje. producenci nie mogliby pzowolic sobie na montowanie w aso takiego bubla. ja przerobilem 5 kół sachsa, każde dzwoniło. zamontowałem oryginałem - również sachsa, tylko z logiem volvo - cisza jak makiem zasiał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 27 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2022 W dniu 26.12.2022 o 17:45, sorantor250 napisał(a): dlatego dwumas tylko oryginalny, brandowany marka producenta auta. numer czesci moze byc ten sam, a jakosc zupelnie inna. kontrola jakosci robi swoje. producenci nie mogliby pzowolic sobie na montowanie w aso takiego bubla. ja przerobilem 5 kół sachsa, każde dzwoniło. zamontowałem oryginałem - również sachsa, tylko z logiem volvo - cisza jak makiem zasiał Jasne. Część oryginalna w cenie trzykrotnie wyższej i dostępna będzie pod koniec stycznia bo trzeba ściągać z Italii- pytałem dokładnie tydzień temu Przy okazji napiszę jak się sprawa skończyła: namówiłem właściciela do zaryzykowania i zakupu troszkę droższego koła Sachs, które będzie na specjalne zamówienie. Zgodził się. Pojechałem więc do sklepu a tam się okazało, że jednak nie będzie to Sachs a Valeo, oczywiście odmówiłem bo przecież Valeo leżało w domu. Jakiekolwiek inne koło niedostępne. W ramach desperacji podjechałem do lokalnego dealera Fiata i tam zaproponowano mi "oryginalne" koło do Alfy za trzykrotność ceny albo fabrycznie regenerowane za 2.5x Valeo jakie miałem. Producent nieznany. Zapadła decyzja, że zakładam to drugie Valeo bo nie ma możliwości zakupu innego. Koło na szczęście pracuje poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 W dniu 27.12.2022 o 20:56, Igorek napisał(a): Jasne. Część oryginalna w cenie trzykrotnie wyższej i dostępna będzie pod koniec stycznia bo trzeba ściągać z Italii- pytałem dokładnie tydzień temu Przy okazji napiszę jak się sprawa skończyła: namówiłem właściciela do zaryzykowania i zakupu troszkę droższego koła Sachs, które będzie na specjalne zamówienie. Zgodził się. Pojechałem więc do sklepu a tam się okazało, że jednak nie będzie to Sachs a Valeo, oczywiście odmówiłem bo przecież Valeo leżało w domu. Jakiekolwiek inne koło niedostępne. W ramach desperacji podjechałem do lokalnego dealera Fiata i tam zaproponowano mi "oryginalne" koło do Alfy za trzykrotność ceny albo fabrycznie regenerowane za 2.5x Valeo jakie miałem. Producent nieznany. Zapadła decyzja, że zakładam to drugie Valeo bo nie ma możliwości zakupu innego. Koło na szczęście pracuje poprawnie Z czystej ciekawości co to za auto i jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 28 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Teraz, HARDTECHNO napisał(a): Z czystej ciekawości co to za auto i jaki silnik? Alfa 159 2.0 diesel, 170KM. Silnik dostępny do 2011 albo 2012 roku, więc od tych 10 lat koło już nie montowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 1 godzinę temu, Igorek napisał(a): Alfa 159 2.0 diesel, 170KM. Silnik dostępny do 2011 albo 2012 roku, więc od tych 10 lat koło już nie montowane. A tak z ciekawości "sztywnego" jako zamiennika nie ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 28 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 9 minut temu, Camel napisał(a): A tak z ciekawości "sztywnego" jako zamiennika nie ma ? Nawet nie wiem, Nigdy się do tego nie zniżyłem i tym razem też nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 32 minuty temu, Igorek napisał(a): Nawet nie wiem, Nigdy się do tego nie zniżyłem i tym razem też nie sprawdzałem. Prawdziwy diesel musi mieć koło "zaspawane" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 12 godzin temu, Camel napisał(a): Prawdziwy diesel musi mieć koło "zaspawane" Chyba tylko 1.9 TDI, w innych silnikach raczej nikt takich modyfikacji nie robi oprócz garażowych mistrzów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.