Skocz do zawartości

Hałas w golfie 7.5


Chalek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Chalek napisał(a):

Pany i panewki.

Golf 7.5 1.5 ts, 1.4tsi generalnie benzynowy. Głośne to w środku?

@pejus1982 @kravitz?

Tak w porównaniu nie wiem do jakiejś octavii, passta b7 etc?


W Passacie jest ciszej.

W Octavii jest nieco głośniej.

Tylko ja mam porownanie do 1.0tsi a nie 1.4

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam G7 1.4 tsi, wcześniej jeździłem BMW 1 f20, a jeszcze wcześniej BMW e46. Beemki były cichsze wewnątrz i po przesiadce do Golfa trochę mi to przeszkadzało. Jestem dość wrażliwy na dźwięki w aucie, z tego powodu nigdy nic nie wieszam na lusterku, ani na kluczykach w stacyjce, bo denerwują mnie szmery, czy jakieś brzdęki. Generalnie w Golfie jest dobrze spasowane wnętrze, nie słychać żadnego elementu plastikowego nawet na nierównościach, kiedyś dostałem traumy, jak zacząłem słyszeć jakieś cyk, cyk i już myślałem, że gdzieś pod deską rozdzielczą odczepił się kabelek od mocowania i obija, ale okazało się, że odkładając okulary przeciwsłoneczne do schowka w podsufitce nie złożyłem do końca zausznika i obijał się o oprawę szkieł. Największy problem w G7 jest przy prędkościach 0-70 km/h, bo wtedy najbardziej do wnętrza dociera dźwięk toczących się kół, szczególnie tylnych. Auto kupiłem na fabrycznych oponach Hankook, było je słychać, zabrałem się za wyciszanie. Cały tył od kanapy po zderzak jest bez skrawka wygłuszenia, pod plastikami przy kanapie i w bagażniku goła blacha. Wszystko to wykleiłem pianką 6 mm, dodatkowo wnęki kół od zewnątrz pod nadkolami wygłuszyłem matami butylowymi i pianką 6 mm. Zrobiło się ciszej, ale dalej nie to, co chciałem. Zmieniłem opony na nowe Bridgestone, nadal bez zmian, po założeniu zimówek o dziwo trochę ciszej. Później na lato zmieniłem koła na większe i znów kupiłem kpl Bridgestone, jednak w trakcie sezonu hałas z opon zmusił mnie do wymiany opon na Pirelli, które deklarowały najniższą wartość w rozmiarze 225/45. W końcu pozbyłem się dźwięku kół. Żeby było śmieszniej, ten sam model Bridgestone mam w Alfie Mito i tam ich tak nie słychać. 

Kwestia wiatru przy dużych prędkościach jest akceptowalna, do 150 km/h można podróżować przez wiele godzin i głowa nie boli. Wyciszenie silnika mogłoby być trochę lepsze, np w Mito też benzyna 1.4, a silnik jakby mniej słyszalny, ale to raczej kwestia tego, że 1.4 tsi w G7 ma układ wydechowy zaczynający się z tyłu silnika, a w Mito z przodu przed silnikiem. 

Jeździłem Passatem B8 2.0 tdi i poza lepiej wyciszonymi kołami miałem wrażenie, że cała reszta jest na tym samym poziomie z Golfem, a nawet bywało gorzej, bo słyszałem jakieś trzaski z wnętrza.

  • Lubię to 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Mam G7 1.4 tsi, wcześniej jeździłem BMW 1 f20, a jeszcze wcześniej BMW e46. Beemki były cichsze wewnątrz i po przesiadce do Golfa trochę mi to przeszkadzało. Jestem dość wrażliwy na dźwięki w aucie, z tego powodu nigdy nic nie wieszam na lusterku, ani na kluczykach w stacyjce, bo denerwują mnie szmery, czy jakieś brzdęki. Generalnie w Golfie jest dobrze spasowane wnętrze, nie słychać żadnego elementu plastikowego nawet na nierównościach, kiedyś dostałem traumy, jak zacząłem słyszeć jakieś cyk, cyk i już myślałem, że gdzieś pod deską rozdzielczą odczepił się kabelek od mocowania i obija, ale okazało się, że odkładając okulary przeciwsłoneczne do schowka w podsufitce nie złożyłem do końca zausznika i obijał się o oprawę szkieł. Największy problem w G7 jest przy prędkościach 0-70 km/h, bo wtedy najbardziej do wnętrza dociera dźwięk toczących się kół, szczególnie tylnych. Auto kupiłem na fabrycznych oponach Hankook, było je słychać, zabrałem się za wyciszanie. Cały tył od kanapy po zderzak jest bez skrawka wygłuszenia, pod plastikami przy kanapie i w bagażniku goła blacha. Wszystko to wykleiłem pianką 6 mm, dodatkowo wnęki kół od zewnątrz pod nadkolami wygłuszyłem matami butylowymi i pianką 6 mm. Zrobiło się ciszej, ale dalej nie to, co chciałem. Zmieniłem opony na nowe Bridgestone, nadal bez zmian, po założeniu zimówek o dziwo trochę ciszej. Później na lato zmieniłem koła na większe i znów kupiłem kpl Bridgestone, jednak w trakcie sezonu hałas z opon zmusił mnie do wymiany opon na Pirelli, które deklarowały najniższą wartość w rozmiarze 225/45. W końcu pozbyłem się dźwięku kół. Żeby było śmieszniej, ten sam model Bridgestone mam w Alfie Mito i tam ich tak nie słychać. 

Kwestia wiatru przy dużych prędkościach jest akceptowalna, do 150 km/h można podróżować przez wiele godzin i głowa nie boli. Wyciszenie silnika mogłoby być trochę lepsze, np w Mito też benzyna 1.4, a silnik jakby mniej słyszalny, ale to raczej kwestia tego, że 1.4 tsi w G7 ma układ wydechowy zaczynający się z tyłu silnika, a w Mito z przodu przed silnikiem. 

Jeździłem Passatem B8 2.0 tdi i poza lepiej wyciszonymi kołami miałem wrażenie, że cała reszta jest na tym samym poziomie z Golfem, a nawet bywało gorzej, bo słyszałem jakieś trzaski z wnętrza.

Z tym Passatem b8 to mnie zaskoczyłeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Chalek napisał(a):

Z tym Passatem b8 to mnie zaskoczyłeś. 

No szczerze mówiąc, to sam byłem zdziwiony, jechałem nim i tak sobie myślałem, że czuję się identycznie, jak w swoim Golfie. Gdybym wsiadł z opaską na oczach to przez jakiś czas mógłbym nie rozpoznać wnętrza, tylko właśnie podczas jazdy było słychać, a to coś w fotelu, a to w kanapie z tyłu, a to pod deską. Ten Passat miał większy przebieg od mojego o jakieś 40 kkm, no i diesel. Jeszcze sobie przypomniałem, że jesienią zrobiłem trochę km P508, w tym również z większymi prędkościami po ekspresówce i ten już zupełnie gorzej wypada z wyciszeniem od Golfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje odczucia :)

Jest trochę ciszej jak w Octavii/Scali, ale żadna spektakularna różnica.

Od megane jest już zauważalna różnica.

Astra jest gdzieś na podobnym poziomie, tak jak focus, ale te szmaciane nadkola w focusie robią robotę i nie słychać kamyków, czy każdej kałuży.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 18:55, Chalek napisał(a):

Pany i panewki.

Golf 7.5 1.5 ts, 1.4tsi generalnie benzynowy. Głośne to w środku?

@pejus1982 @kravitz?

Tak w porównaniu nie wiem do jakiejś octavii, passta b7 etc?

Jeździłem octavia 3 1,5 TSI i mam G7 1,4 TSI , oba kombi.

Octavia do 36 tys km, golf od 70.

Golf wg mnie sporo ciszej w środku szczególnie od 120 w górę, przy 160 różnica już duża. W octavia podróżowanie z prędkością 140 wymagało już podnoszenia głosu i było uciążliwe na dłuższą metę.

Zawieszenie też było sporo głośniejsze w octavia, te same dziury a różnica naprawdę spora.

Choć moim zdaniem nowa corolla zawieszeniowo jest jeszcze lepsza.

Jeśli chodzi o motory to 1,5 TSI jest delikatniejszy w brzmieniu. Takie samo wrażenie miałem prowadząc O3 1,4 i 1,5.

1,4 zaczyna warczeć szczególnie jak się mu wciśnie w podłogę.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 18:55, Chalek napisał(a):

Pany i panewki.

Golf 7.5 1.5 ts, 1.4tsi generalnie benzynowy. Głośne to w środku?

@pejus1982 @kravitz?

Tak w porównaniu nie wiem do jakiejś octavii, passta b7 etc?

 

Zmieniasz Sportage na Golfa? To mysle, ze bedzie duuzo ciszej :ok:

Wg mnie Golf 7.5 to chyba najlepszy Golf jaki powstal i jest naprawde fajnie wyciszony jak na swoja klase :)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gorsza wersje golfa bo Leona. Najgorzej jest z szumem z opon. Reszta jest do zaakceptowania choć IMO w passacie jest ciszej. Zimówki na tyle już wyząbkowały i wyraźnie je słychać. Do 160 a tak najczęściej jeżdżę nie ma problemu. Głośno robi się powyżej 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 18:55, Chalek napisał(a):

Pany i panewki.

Golf 7.5 1.5 ts, 1.4tsi generalnie benzynowy. Głośne to w środku?

@pejus1982 @kravitz?

Tak w porównaniu nie wiem do jakiejś octavii, passta b7 etc?

Duzo lepiej niż w Octavii.

 

Przejedz się Leonem FR/Xcellence. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pejus1982 napisał(a):


Może miałeś lepiej wyposażone wersje z jakimiś pakietami. Ja piszę o wersji zaślepka 🙂

Żeby być precyzyjnym mówiąc o Astrze mam na myśli mk v.

 

Focus Mk 4.

 

Najlepszy Golf to dla mnie niezmiennie MK 6.

 

Mk 7 było bardziej multimedialne, a od MK 7,5 rozpoczęły się oszczędności w Golfie, które zaczęły psuć obraz tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Zmieniasz Sportage na Golfa? To mysle, ze bedzie duuzo ciszej :ok:

Wg mnie Golf 7.5 to chyba najlepszy Golf jaki powstal i jest naprawde fajnie wyciszony jak na swoja klase :)

 

No właśnie w tym sportage mnie wkurza hałas I twardość tego auta. Niektórzy to lubią ale ja nie. W grę wchodzi właśnie albo golf 7.5 albo passat b8

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Chalek napisał(a):

No właśnie w tym sportage mnie wkurza hałas I twardość tego auta. Niektórzy to lubią ale ja nie. W grę wchodzi właśnie albo golf 7.5 albo passat b8

Jechałem kilka razy trasę do Kopenhagi B8 , wersja b.dobrze wyposażona więc nie wiem czy nie miał jakichś dodatkowych wygłuszeń. Generalnie przy 160 czy 180 w aucie jest bardzo ok, pod względem hałasu.Prowadzenie też bardzo poprawnie przy takich prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Chalek napisał(a):

No właśnie w tym sportage mnie wkurza hałas I twardość tego auta. Niektórzy to lubią ale ja nie. W grę wchodzi właśnie albo golf 7.5 albo passat b8

Popatrz jeszcze na "merce".

Ja miałem chyba z połowę modeli Paseratti, jakieś Golfy w tym II GTI.

Już za namową żonki miałem kupić paska, ale jakoś tak wahałem się i wahałem i ceny odjechały.

I w końcu napatoczył się merc (ostatnio jakimi jeździłem dużo sam to 123 i 124 :) )

Jakie moje zdziwienie, że z "kompa" dla kierowcy mogę ustawić:

- układ kierowniczy

- tryby silnika

- tryby skrzyni biegów

O podświetleniach "zagłówków"  i innych pierdołach nie wspomnę ...

 

Co do twardości - mam 18" na profilu 40 i tu jest problem, bo trzeba wkładać "szczękę bokserską" jak się jeździ po dziurach w mieście, żadne tryby komfort super coś tego nie zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Camel napisał(a):

Popatrz jeszcze na "merce".

Ja miałem chyba z połowę modeli Paseratti, jakieś Golfy w tym II GTI.

Już za namową żonki miałem kupić paska, ale jakoś tak wahałem się i wahałem i ceny odjechały.

I w końcu napatoczył się merc (ostatnio jakimi jeździłem dużo sam to 123 i 124 :) )

Jakie moje zdziwienie, że z "kompa" dla kierowcy mogę ustawić:

- układ kierowniczy

- tryby silnika

- tryby skrzyni biegów

O podświetleniach "zagłówków"  i innych pierdołach nie wspomnę ...

 

Co do twardości - mam 18" na profilu 40 i tu jest problem, bo trzeba wkładać "szczękę bokserską" jak się jeździ po dziurach w mieście, żadne tryby komfort super coś tego nie zmienią.

Do vaga mam sentyment bo miałem b7 i fajne auto to było.

Co do mercow to się trochę boję serwisowania. Vaga to byle kowal zna 😁 A jakimś obd11 pół auta zmienisz haha

No i chyba c klasa kombi będzie wyraźnie droższa w zakupie od paska lub golfa?

Edytowane przez Chalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Chalek napisał(a):

Do vaga mam sentyment bo miałem b7 i fajne auto to było.

Co do mercow to się trochę boję serwisowania. Vaga to byle kowal zna 😁 A jakimś obd11 pół auta zmienisz haha

No i chyba c klasa kombi będzie wyraźnie droższa w zakupie od paska lub golfa?

W mercu nawet zaciski/tłoczki cofniesz z kierownicy przy wymianie klocków hamulcowych :) Muszę spr. cenę nowego Paska. Może się okazać że ceny się zbliżyły.

EDIT:

Sprawdziłem ceny Paseratti, od 140 000 PLN, toż to auto Premium już normalnie :) 

EDIT 2:

Może wrócę do VW jak kolejna edycja będzie ładniejsza :) 

EDIT 3:

nowa C klasa od 180 000, ale tu jest przepaść jak zobaczysz samą deskę na "tablecie" :) 

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2022 o 10:10, prawoimotoryzacja napisał(a):

Żeby być precyzyjnym mówiąc o Astrze mam na myśli mk v.

 

ja mam Astrę K kombi i z jednej strony racja, jest naprawdę przyzwoicie wyciszona jak na kompakta, zwłaszcza jeśli chodzi o wycieszenie od oporów powietrza przy wyższych prędkościach czy silnika, trochę gorzej jeśli chodzi o odgłosy toczenia czy obijającego się o nadkola piachu/śniegu/soli. Natomiast, przynajmniej w moim ezgemplarzu, wystąpiły chyba wszystkie upierdliwe świerszcze/stuki o których czytałem w internecie. Grzechotanie czegoś za zegarami, szmery z okolic schowka, cykanie z okolic klamek przednich drzwi, stukanie mocowań tylnych pasów. Z większością się uporałem, ale musiałem w tym celu rozbierać pół auta, a do tego trzeba pamiętać żeby przypadkiem nie pozwolić w ASO na przeglądzie żeby wymieniali filtr kabinowy, bo jak rozbiorą schowek i go złożą to jest gwarancja że szmery powrócą i znowu muszę sam rozebrać i złożyć po swojemu ;]. Także chyba bym wolał nawet trochę gorzej wyciszony samochód, za to lepiej poskładany w fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

ja mam Astrę K kombi i z jednej strony racja, jest naprawdę przyzwoicie wyciszona jak na kompakta, zwłaszcza jeśli chodzi o wycieszenie od oporów powietrza przy wyższych prędkościach czy silnika, trochę gorzej jeśli chodzi o odgłosy toczenia czy obijającego się o nadkola piachu/śniegu/soli. Natomiast, przynajmniej w moim ezgemplarzu, wystąpiły chyba wszystkie upierdliwe świerszcze/stuki o których czytałem w internecie. Grzechotanie czegoś za zegarami, szmery z okolic schowka, cykanie z okolic klamek przednich drzwi, stukanie mocowań tylnych pasów. Z większością się uporałem, ale musiałem w tym celu rozbierać pół auta, a do tego trzeba pamiętać żeby przypadkiem nie pozwolić w ASO na przeglądzie żeby wymieniali filtr kabinowy, bo jak rozbiorą schowek i go złożą to jest gwarancja że szmery powrócą i znowu muszę sam rozebrać i złożyć po swojemu ;]. Także chyba bym wolał nawet trochę gorzej wyciszony samochód, za to lepiej poskładany w fabryce.

Masz pakiet dodatkowego wyciszenia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

mam. Ale w tym pakiecie to była tylko teoretycznie grubsza szyba czołowa i kilka szmatek w bagażniku

Szyby dużo dają. Potem to nadkola i sama podłoga. O ile nadkola łatwo poprawić to podłoga nie jest już prostym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 21:23, kaczorek79 napisał(a):

Później na lato zmieniłem koła na większe i znów kupiłem kpl Bridgestone, jednak w trakcie sezonu hałas z opon zmusił mnie do wymiany opon na Pirelli, które deklarowały najniższą wartość w rozmiarze 225/45.

 

Ma kolega z tyłu wielowahacz czy belkę ?  Jaki model tych Pirelli w rozmiarze 225/45 R17 zastosowałeś, bo od roku na lato mam Continental PremiumContact6 i właśnie z tyłu są strasznie głośne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klo Mam wielowahacz, opony fabrycznie były 16" Hankook VP2 i były głośne (miałem identyczne w Fiacie Stilo i nie było ich słychać), później miałem Turanza T005 16", było ciszej, następnie zmieniłem na 17" i też Turanza T005, hałas się zwiększył do poziomu Hankooka, bo zwiększyłem rozmiar. Na dwa tygodnie przed przekładką  na zimowe w listopadzie kupiłem Pirelli Powergy 225/45r17, sugerowałem się opiniami w necie, bo praktycznie każdy pisał o hałasie (jego braku) i się nie zawiodłem, bo są naprawdę ciche. Wydają mniej decybeli, ale też dużo niższy ton dźwięku, co przekłada się na komfortowe wrażenia, że jakby auto po ubitym śniegu jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

 kupiłem Pirelli Powergy 225/45r17

Ten model opony można kupić z indeksem nośności 91 czy tylko 94 z oznaczeniem XL ? Cinturato P7 to ta sama opona z niższym indeksem nośności, czy coś zupełnie innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

@klo Mam wielowahacz, opony fabrycznie były 16" Hankook VP2 i były głośne (miałem identyczne w Fiacie Stilo i nie było ich słychać), później miałem Turanza T005 16", było ciszej, następnie zmieniłem na 17" i też Turanza T005, hałas się zwiększył do poziomu Hankooka, bo zwiększyłem rozmiar. Na dwa tygodnie przed przekładką  na zimowe w listopadzie kupiłem Pirelli Powergy 225/45r17, sugerowałem się opiniami w necie, bo praktycznie każdy pisał o hałasie (jego braku) i się nie zawiodłem, bo są naprawdę ciche. Wydają mniej decybeli, ale też dużo niższy ton dźwięku, co przekłada się na komfortowe wrażenia, że jakby auto po ubitym śniegu jechało.

 

ja miałem w Astrze te Turanzy T005 w rozmiarze 17". Teraz je wyrzuciłem po zmianie na zimowe i przejechaniu czterech sezonów letnich. To były najgłośniejsze opony jakie miałem licząc chyba każdy samochód. Nawet zmiana na zimowe Dunlopy w tym samym rozmiarze powoduje że jest ciszej jak w innym lepszym samochodzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, klo napisał(a):

 

Ma kolega z tyłu wielowahacz czy belkę ?  Jaki model tych Pirelli w rozmiarze 225/45 R17 zastosowałeś, bo od roku na lato mam Continental PremiumContact6 i właśnie z tyłu są strasznie głośne ?

Tez ma Conti , głośne są. Zimowe cichsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Octavię 3 L&K 2,0tsi i generalnie było to genialne auto z małym ale.

 

 

Niesamowicie denerwował mnie w niej wyraźny szum powietrza podczas jazdy >100km/h. Na dłuższych wielogodzinnych trasach było to naprawdę  irytujące.

 

Wygłuszyłem drzwi, wygłuszyłem podłogę bagażnika oraz wszystkie nadkola, w uszczelki włożony został specjalny sznur gumowy i nie powiem zmiana była mocno na plus. Auto zyskało przytulności i poprawiło się wrażenie solidności budowy. ALe...

 

Szum opływającego powietrza pozostał a przez to, że tło się uspokoiło to był jeszcze bardziej wyraźny.

 

Problemem w tym aucie były prawdopodobnie cienkie szyby tj przednia oraz boczne (brak opcji szyb akustycznych laminowanych), słabe uszczelnienie drzwi, może lokalizacja lusterek bocznych, może sposób mocowania szyby przedniej, a najpewniej wszstko razem. Najgorsze że z tym nic już nie można było zrobić. 

Choćby dokleić jescze z 30kg mat i pianek to szumu aerodynamicznego dochodzącego przez szyby się nie usunie.

 

Zaczełem przyglądać się konstrukcji uszczelek w Octavii ich liczbie ułożeniu itp i porównywać je na parkingu z passatem b8 (szwagra😀). Różnice w konstrukcji uszczelek były duże pomiędzy tymi autami. Passat miał dodatkową uszczelkę taką jakby flokowaną, uszczelki miały grubszy profil. Drzwi miały więcej "mięsa". NIestety nie zmierzyliśmy wówczas grubości szyb by zobaczyc czy jest tu jakaś różnica.  

Szyba przednia passata otoczona jest plastikowymi listwami, w octavii szyba przednia ma odsłonięte szczeliny dookoła.

itd,itp

 

 

 

 

 

 

140583069_836770840213912_849749435149710826_n.jpg

141591398_1157607188032661_8551348110172891430_n.jpg

141028437_839069223325963_9157017205216446201_n.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.