Skocz do zawartości

Audi E-tron GT


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

133 mil to i tak bez sikania i obiadu nie da się przejechać więc ładowanie po drodze nie będzie problemem. 

 

 

214 km to by zrobil tesla pewnie z 150 na tempomacie...

i na miejscu z gniazdka sie naladowal na powrot

Edytowane przez PawelWaw
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2023 o 18:36, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Zalety Tesli są znane - zasięg, osiągi, superchargery i autopilot. I dlatego nadal się zastanawiam czy jednak się nie złamać i nie kupić S. Ale za każdym razem jak wsiądę do tego samochodu to mnie odrzuca. 

 

Tesla jest przede wszystkim za mało krzykliwa, a Ty potrzebujesz krzykliwego auta. Kup jakiegoś różowego prosiaka, obowiązkowo używanego, w kredycie i nie nawijaj nam makaronu na uszy że się zmieniłeś ;] 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, format napisał(a):

 

Tesla jest przede wszystkim za mało krzykliwa, a Ty potrzebujesz krzykliwego auta. Kup jakiegoś różowego prosiaka, obowiązkowo używanego, w kredycie i nie nawijaj nam makaronu na uszy że się zmieniłeś ;] 


Powiedział człowiek który odkleił swoją Tesle na różowo ;) 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2023 o 14:52, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Do tego u mnie nie „umiarkowanej”

pogody i trzeba doliczyć zużycie prądu przez klimatyzację chodzącą na dużych obrotach. 

 

Klima żre, ale stosunkowo mało.

Znacznie większe zużycie energii jest przy 0 stopniach niż przy 30.

Ogrzewanie żre, a u Ciebie to odpada. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Klima żre, ale stosunkowo mało.

Znacznie większe zużycie energii jest przy 0 stopniach niż przy 30.

Ogrzewanie żre, a u Ciebie to odpada. 


Zarówno Tesla jak i Audi mają pompę ciepła więc ogrzewanie jest tańsze energetycznie. Ale masz rację - w najgorszym wypadku trzeba schłodzić samochód o 10C w gorącym klimacie. A w zimnym trzeba podgrzać o 20-30C i nie ma mocnych, to musi zużywać więcej energii. O tym że akumulatory też nie mogą spaść poniżej pewnej temperatury nawet nie ma co wspominać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Zarówno Tesla jak i Audi mają pompę ciepła więc ogrzewanie jest tańsze energetycznie. Ale masz rację - w najgorszym wypadku trzeba schłodzić samochód o 10C w gorącym klimacie. A w zimnym trzeba podgrzać o 20-30C i nie ma mocnych, to musi zużywać więcej energii. O tym że akumulatory też nie mogą spaść poniżej pewnej temperatury nawet nie ma co wspominać. 

 

Ty piszesz o teorii a ja o praktyce.

W moim eGolfie jest pompa ciepła. I sytuacja wygląda jak pisałem.

W Golfie hybrydowym nie mam pompy ciepła i przez to w zimie nie ma szans na zejście poniżej 20kWh/100km

 

Ogrzewanie żre prąd bardzo. Ciebie ten problem nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2023 o 22:19, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Zarówno Tesla jak i Audi mają pompę ciepła więc ogrzewanie jest tańsze energetycznie. Ale masz rację - w najgorszym wypadku trzeba schłodzić samochód o 10C w gorącym klimacie. A w zimnym trzeba podgrzać o 20-30C i nie ma mocnych, to musi zużywać więcej energii. O tym że akumulatory też nie mogą spaść poniżej pewnej temperatury nawet nie ma co wspominać. 


 

Trzeba naprawdę mieć nudne życie i szukać problemów aby się zajmować takimi rzeczami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2023 o 08:17, kravitz napisał(a):

Ogrzewanie żre prąd bardzo. Ciebie ten problem nie dotyczy.

 

Zależy jak masz to rozwiązane. Jest wiele powodów dla których VAG z EV jest gdzie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):

Trzeba naprawdę mieć nudne życie i szukać problemów aby się zajmować takimi rzeczami. 

 

O, jest i nasz specjalista od ciekawego życia. Opowiadaj cóż to ciekawego zrobiłeś w ten świąteczny poranek! :jem: 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał(a):

 

Zależy jak masz to rozwiązane. Jest wiele powodów dla których VAG z EV jest gdzie jest.

 

Juz pisałem.

W GTE jest tragedia, bo tam nie ma pompy ciepła.

W eGolfie jest pompa i źle nie jest, ale i tak zima/lato to jest średnio 17/13kWh/100km

 

W upałach mocnych zużycie wzrasta o 1kWh/100km względem temperatury wiosenno letniej (jakieś 20-25 stopni), kiedy to klima już chodzi, ale nie jakiś wysokich obrotach.

 

I patrz wyżej. Ja jadę w cieple, bez kurtki. Może jakbym ustawił z 19 stopni i czapka, sytuacja by inaczej wyglądała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

Juz pisałem.

W GTE jest tragedia, bo tam nie ma pompy ciepła.

W eGolfie jest pompa i źle nie jest, ale i tak zima/lato to jest średnio 17/13kWh/100km

 

Spoko, różnica polega na tym że pompa może brać ciepło z zewnątrz, czyli przy -10 kompresować czynnik by miał jeszcze niższą temperaturę. A może też pompa brać ciepło z silników, z baterii, nawet z chłodzenia wodnego komputera od infotainmentu, oczywiście z zewnątrz, jak potrzeba, również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2023 o 19:23, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Tyle że naładowanie go na publicznej ładowarce jest przerażająco drogie - znacznie droższe niż benzyna. 

No, strasznie. Ja płacę $6.38 za 44.7 kWh ~180 mil czyli 288 km.

Na taki dystans za benzynę do Lexusa musiałbym zapłacić  $35-40. Faktycznie przerażająco :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 16.04.2023 o 07:09, bergerac napisał(a):

wczoraj na parkingu oglądałem Aut e-tron GT. Przepiękne auto.

IMG_9120.jpeg.0dc6bc88ebbefd83a0c104844337abb6.jpeg

 

Ładnie mi do żony pasuje. 
 

Po pierwszym miesiącu posiadania jestem na maxa zadowolony. Jednak trzeba było spokojnie poczekać aż tradycyjni producenci samochodów zrobią elektryczny - przynajmniej to jakoś wygląda z zewnątrz i w środku. 
 

Zużycie prądu na trasie 2.9 mili na kWh. W mieście jak się turlam bez wariactw około 3 mil na kWh. Jak sobie pozwalam to poniżej 2 mil na kWh. Nowa wersja oprogramowania poprawiła czas do 60 MPH z 3.1 na 2.9 sekundy czyli tyle samo co w Taycan Turbo. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
  • Lubię to 4
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

IMG_9120.jpeg.0dc6bc88ebbefd83a0c104844337abb6.jpeg

 

Ładnie mi do żony pasuje. 
 

Po pierwszym miesiącu posiadania jestem na maxa zadowolony. Jednak trzeba było spokojnie poczekać aż tradycyjni producenci samochodów zrobią elektryczny - przynajmniej to jakoś wygląda z zewnątrz i w środku. 
 

Zużycie prądu na trasie 2.9 mili na kWh. W mieście jak się turlam bez wariactw około 3 mil na kWh. Jak sobie pozwalam to poniżej 2 mil na kWh. Nowa wersja oprogramowania poprawiła czas do 60 MPH z 3.1 na 2.9 sekundy czyli tyle samo co w Taycan Turbo. 

 

To zużycie sporo  nam mówi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2023 o 18:32, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Ładnie mi do żony pasuje.

 

Bardzo ładnie. To tam na kołach to są kołpaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Zawsze mogło być w stopach na jard...czy coś ;]

 

aż dziwne, ze nie mają jakiś swoich jednostek związanych z prądem. Poszli na łatwiznę i tylko zmienili napięcie w sieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał(a):

 

Bardzo ładnie. To tam na kołach to są kołpaki?


Podobne rozwiązanie jak w Tesli - normalne felgi + plastikowe wkładki które można zdjąć kosztem pogorszenia zasięgu ale zwiększajac chłodzenie hamulców. Podobno się to łatwo zdejmuje, nie próbowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Podobne rozwiązanie jak w Tesli - normalne felgi + plastikowe wkładki które można zdjąć kosztem pogorszenia zasięgu ale zwiększajac chłodzenie hamulców. Podobno się to łatwo zdejmuje, nie próbowałem. 

 

No tak, w najbiedniejszych wersjach takie coś dają w Tesli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał(a):

 

No tak, w najbiedniejszych wersjach takie coś dają w Tesli

 

O to to to!

Takie mam. Właśnie wróciłem ze Szczecina. Dwie noce auto pod blokiem, kołpaków nawet nie ukradli

 

W dniu 19.05.2023 o 18:32, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Po pierwszym miesiącu posiadania jestem na maxa zadowolony. Jednak trzeba było spokojnie poczekać aż tradycyjni producenci samochodów zrobią elektryczny - przynajmniej to jakoś wygląda z zewnątrz i w środku

 

Gratulacje. Cudownie wyglada. Na pewno się świetnie jeździ. :ok:

 

Czekamy na relację z jakiegoś porządnego road trip. Wyprawa do Yellowstone, czy nawet Grand Canyon to byłoby coś. 🤩 

 

Moja Y w 2.5 miesiąca zrobiła już 7000 km 🙆‍♂️

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Małe podsumowanie po paru miesiącach. Nie będę pisał o tym co

mnie nadal zachwyca, bo lista była by długa. Za to krótka lista co mnie wkurza:

 

- za nic nie mogę zaprogramować otwierania bramy na osiedle. O ile garaż zaprogramował się za pierwszym razem o tyle brama odmawia i już. Do tego trzeba ją programować stojąc przy bramie bo GPS musi zapamiętać lokalizację. Dla wyjaśnienia - brama używa jakiegoś antycznego systemu sprzed 20 lat ze stałym (nie skaczącym) kodem. 
 

- są dwie opcje hamowania silnikiem - sterowana ręcznie (łopatkami na kierownicy) i automatyczna (radarem). Ta ostatnia jest bardzo wygodna bo sama hamuje jak coś przed nami zwalnia bez włączania cruise control. Ale po każdym uruchomieniu resetuje się na manualną i trzeba grzebać w menu żeby to zmienić. 
 

- samochód jest strasznie nisko zawieszony i trzeba pamiętać by go podnieść do góry jak tylko jest jakiś bardziej stromy podjazd. Niestety nie ma jak w Corvette że GPS sam zapamiętuje gdzie trzeba się podnieść. Na szczęście dotarcie do tej opcji jest banalne - jeden guzik. Sama operacja z zewnątrz wyglada komicznie. 
 

- Zmiany biegów są trochę nieoczekiwane i czasem wkurzają bo są bardzo gwałtowne / nieprzyjemnie mechaniczne / szarpiące. 
 

- hamulce to chyba tylko do jakichś awarii zamontowali bo nawet ostre hamowanie ich nie używa. Wszystko elektrycznymi. Ale to chyba zaleta a nie wada. 
 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Florydzialski napisał(a):

Zmiany biegów są trochę nieoczekiwane i czasem wkurzają bo są bardzo gwałtowne / nieprzyjemnie mechaniczne / szarpiące. 

 

To jest chyba największa wada tego auta. Skrzynia biegów.

Trudno pojąć po co ona tam jest.

Żeby raz w życiu przejechać się z prędkością, kiedy ten drugi bieg w elektryku nabiera znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

To jest chyba największa wada tego auta. Skrzynia biegów.

Trudno pojąć po co ona tam jest.

Żeby raz w życiu przejechać się z prędkością, kiedy ten drugi bieg w elektryku nabiera znaczenia?

 

Raczej dla poprawienia przyspieszenia. Poza modem sportowym samochód jeździ stale na "drugim" biegu. "Jedynka" jest tylko do ruszania i tylko w modzie sportowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

To jest chyba największa wada tego auta. Skrzynia biegów.

Trudno pojąć po co ona tam jest.

Żeby raz w życiu przejechać się z prędkością, kiedy ten drugi bieg w elektryku nabiera znaczenia?

 

Też tego nie ogarniam. EV I skrzynia.

Pewnie olej się zmie ia co 20kkm, sprzęgło do wymiany, wajcha zmiany biegów zajmuje miejsce itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Też tego nie ogarniam. EV I skrzynia.

Pewnie olej się zmie ia co 20kkm, sprzęgło do wymiany, wajcha zmiany biegów zajmuje miejsce itp...


1.  W normalnym elektryku też masz przekładnię która używa oleju który co jakiś czas zmieniasz. Nawet w Tesli. 
2. Nie ma zwykłego sprzęgła bo jest niepotrzebne, są sprzęgła kłowe które się nie zużywają. 
3. Nie ma opcji ręcznej zmiany biegów, tym się samochód zajmuje. 
 

Jak pewnie niektórzy pamiętają, Tesla planowała także dwubiegową skrzynie w Roadsterze ale nigdy nie udało im się wyprodukować czegoś wystarczająco trwałego więc się poddali. 
 

https://www.tesla.com/blog/tesla-motors-selects-borgwarner-production-new-gearbox-tesla-roadster

 

https://www.technologyreview.com/2008/08/19/219217/tesla-roadster-2/#:~:text=The first version of the,over 120 miles per hour).

 

To że coś Tesli nie wyszło nie oznacza że to nie ma sensu. 
 

A tu ciekawy artykuł dlaczego to rozwiązanie ma sens:

https://www.caranddriver.com/news/a28903274/porsche-taycan-transmission/

Edytowane przez Florydzialski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 14:32, Florydzialski napisał(a):


1.  W normalnym elektryku też masz przekładnię która używa oleju który co jakiś czas zmieniasz. Nawet w Tesli. 
2. Nie ma zwykłego sprzęgła bo jest niepotrzebne, są sprzęgła kłowe które się nie zużywają. 
3. Nie ma opcji ręcznej zmiany biegów, tym się samochód zajmuje. 
 

 

Ile najwięcej kW prędkości ładowania Ci się udało wyciągnąć z publicznej ładowarki ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HanYs napisał(a):

Ile najwięcej kW prędkości ładowania Ci się udało wyciągnąć z publicznej ładowarki ? 

 


Praktycznie nie używam publicznych. Jak dobrej pory dwa razy i oba było przy początkowym poziomie załadowania baterii powyżej 60% wiec prędkości nie były jakieś szczególnie duże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Florydzialski napisał(a):


Praktycznie nie używam publicznych. Jak dobrej pory dwa razy i oba było przy początkowym poziomie załadowania baterii powyżej 60% wiec prędkości nie były jakieś szczególnie duże. 

 

U was można już teslowskie używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 
Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 
 
Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 
Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 
Co sądzicie o takim samochodzie? 
Zobacz





Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
  • zszokowany 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2023 o 14:26, Raku napisał(a):

Zobacz
 

 

 

 


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

 


Mam gwarancji na tyle że mi to zwisa. A poza tym e-tron GT i e-tron mają ze sobą tyle wspólnego co Kaczka i Kaczyński. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2023 o 12:18, PawelWaw napisał(a):

 

U was można już teslowskie używać?


Jeszcze sporo wody w Mississippi upłynie zanim to nastąpi. Teoretycznie Tesla mogła by to jednej nocy rozwiązać instalując nowe oprogramowanie na superchargerach i wstawiając do sklepu „magic dock” który trzeba by sobie kupić. Ale praktycznie to znacznie bardzie poważny problem z uwagi na lokalizację gniazdek do ładowania w nie-Teslach. Żeby te nie-Tesle nie blokowały po kilka superchargerów naraz, trzeba wydłużyć kabelki. A tego się przez zmianę oprogramowania nie da zrobić. Drugi problem do napięcie - Tesla V3 ma tylko 400V. Dopiero V4 ma mieć 1000V i 1 MW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Florydzialski napisał(a):


Jeszcze sporo wody w Mississippi upłynie zanim to nastąpi. Teoretycznie Tesla mogła by to jednej nocy rozwiązać instalując nowe oprogramowanie na superchargerach i wstawiając do sklepu „magic dock” który trzeba by sobie kupić. Ale praktycznie to znacznie bardzie poważny problem z uwagi na lokalizację gniazdek do ładowania w nie-Teslach. Żeby te nie-Tesle nie blokowały po kilka superchargerów naraz, trzeba wydłużyć kabelki. A tego się przez zmianę oprogramowania nie da zrobić. 

No to trzeba do sklepu wstawić "magic extender" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Florydzialski napisał(a):


Jeszcze sporo wody w Mississippi upłynie zanim to nastąpi. Teoretycznie Tesla mogła by to jednej nocy rozwiązać instalując nowe oprogramowanie na superchargerach i wstawiając do sklepu „magic dock” który trzeba by sobie kupić. Ale praktycznie to znacznie bardzie poważny problem z uwagi na lokalizację gniazdek do ładowania w nie-Teslach. Żeby te nie-Tesle nie blokowały po kilka superchargerów naraz, trzeba wydłużyć kabelki. A tego się przez zmianę oprogramowania nie da zrobić. Drugi problem do napięcie - Tesla V3 ma tylko 400V. Dopiero V4 ma mieć 1000V i 1 MW. 

1MW

 

Generatory w Polsce lubią to  🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.