Skocz do zawartości

Do ilu % ladowac w domu ?


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, PawelWaw napisał(a):

Wlasnie, wszedzie pisza ze niby smigac w zakresie 20-80 po miescie.

Ja raczej robie to w zakresie 10-90.

Pytanie czy to wystarczajacy zakres zeby @maras77 byl zadowolony za 10 lat ?

Należy mieć to w dOOpie i ładować jak się potrzebuje 😁

Kol. Maras i tak nie będzie zadowolony .

  • Lubię to 1
  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

Wlasnie, wszedzie pisza ze niby smigac w zakresie 20-80 po miescie.

Ja raczej robie to w zakresie 10-90.

Pytanie czy to wystarczajacy zakres zeby @maras77 byl zadowolony za 10 lat ?

Jest ok. Tylko za szybko nie ładuj, bo grzanie degeneruje ogniwa.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Należy mieć to w dOOpie i ładować jak się potrzebuje 😁

Kol. Maras i tak nie będzie zadowolony .

Zadowolony bede, jak bedę mogl tak jak dzis kupic sprawne auto za jedną, dwie wyplaty.

 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

Wlasnie, wszedzie pisza ze niby smigac w zakresie 20-80 po miescie.

Ja raczej robie to w zakresie 10-90.

Pytanie czy to wystarczajacy zakres zeby @maras77 byl zadowolony za 10 lat ?

 

Właśnie. Da się to jakoś ustawić do ilu ma ładować czy trzeba o trzeciej w nocy wstać i zejść do auta odpiąć wtyczkę?

;]

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Właśnie. Da się to jakoś ustawić do ilu ma ładować czy trzeba o trzeciej w nocy wstać i zejść do auta odpiąć wtyczkę?

;]

 

 

Nie. Ja robię to inaczej.

Jak mam ładowanie i chcę do 90%, to po prostu idę później spać i podłączam przykładowo o 1:00 i na rano jak wstaję to akurat jest ok. 90%. 

Naprawdę, nie ściemniam. 

  • Kocham 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HanYs napisał(a):

A ilość cykli ładowania ? 
 

Cykl cyklowi nierówny. Poczytaj sobie o zużyciu ogniw. W niektórych telefonach masz opcję wydłużania trwałości baterii i jest wtedy limit ładowania 85%.

Ogniwo dobrej jakości eksploatowane w zakresie 20-80 i bez zbytniego grzania wytrzyma długie lata.

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Właśnie. Da się to jakoś ustawić do ilu ma ładować czy trzeba o trzeciej w nocy wstać i zejść do auta odpiąć wtyczkę?

;]

 

 

Można ustawić w opcjach, ale jak ktoś ma tak wielkie serce dla innych, jak @PawelWaw dla mnie, to schodzi odłączać osobiście :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał(a):

Cykl cyklowi nierówny. Poczytaj sobie o zużyciu ogniw. W niektórych telefonach masz opcję wydłużania trwałości baterii i jest wtedy limit ładowania 85%.

Ogniwo dobrej jakości eksploatowane w zakresie 20-80 i bez zbytniego grzania wytrzyma długie lata.

 

 

 

Ja mam i używam zamiast czytać bajki.

Po roku użytkowania statystyki pokazują, że praktycznie nie ma różnicy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HanYs napisał(a):

Ja mam i używam zamiast czytać bajki.

Po roku użytkowania statystyki pokazują, że praktycznie nie ma różnicy.

 

Wiadomo, że jeden przykład z życia jest lepszy niż lata rzetelnych badań i ci pseudonaukowcy, którzy je wykonują piszą bajki.

https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał(a):

Wiadomo, że jeden przykład z życia jest lepszy niż lata rzetelnych badań i ci pseudonaukowcy, którzy je wykonują piszą bajki.

https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries

 

To prawda. Każdy sobie może napisać w internecie co zechce.


Ostatnie kilka smartfonów ładowałem ZAWSZE do 100% i nigdy nie zauważyłem spadku wydajności więc zastanawianie się miało by sens jakbym to miał użytkować 10 lat.

W Tesli mogę sobie porównać degradację baterii z flotą i tak jak napisałem różnicy praktycznie nie ma.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maras77 napisał(a):

Wiadomo, że jeden przykład z życia jest lepszy niż lata rzetelnych badań i ci pseudonaukowcy, którzy je wykonują piszą bajki.

https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries

 

Telefon, a EV to trochę inny temat.

 


Podstawowa różnica to bufory, chłodzenie i obciążenie. 
Z uwagi na pojemność cykle

rownież inne.

 

Co więcej, są przypadki nadgorliwców, że ładujący notorycznie do 80% mają bardziej zdegradowane baterie od ładujących do 100, bo BMS zgłupiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Telefon, a EV to trochę inny temat.

 


Podstawowa różnica to bufory, chłodzenie i obciążenie. 
Z uwagi na pojemność cykle

rownież inne.

 

Co więcej, są przypadki nadgorliwców, że ładujący notorycznie do 80% mają bardziej zdegradowane baterie od ładujących do 100, bo BMS zgłupiał.

Ale podeprzyj to co piszesz chodziarz jakimś linkiem do badań lub opracowania. :ok:

 

I nie mieszaj spartolonego oprogramowania BMSa z chemią i fizyką ogniw.

 

Edytowane przez maras77
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, HanYs napisał(a):

To prawda. Każdy sobie może napisać w internecie co zechce.


Ostatnie kilka smartfonów ładowałem ZAWSZE do 100% i nigdy nie zauważyłem spadku wydajności więc zastanawianie się miało by sens jakbym to miał użytkować 10 lat.

W Tesli mogę sobie porównać degradację baterii z flotą i tak jak napisałem różnicy praktycznie nie ma.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przekraczasz poziomem  ekspertów od Macierewicza, którzy znali się na lotnictwie bo dużo latali o widzieli przez okno jak klapy działają.

Edytowane przez maras77
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maras77 napisał(a):

Ale podeprzyj to co piszesz chodziarz jakimś linkiem do badań lub opracowania. :ok:

 

I nie mieszaj spartolonego oprogramowania BMSa z chemią i fizyką ogniw.

 

Piszę na podstawie doświadczeń swoich i wielu osób dookoła, zainteresowanych tematem. Porównań między różnymi opcjami ładowania itd. itp. 
Opracowań EV jest mnóstwo, możesz googlac, klikać, analizować  i czytać do pożygu :) 

Ja sobie jeżdżę dalej i ładuję do 100% jeśli chcę 😁 

 

W skrócie, nie ma sensu wariować 😌
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

Piszę na podstawie doświadczeń swoich i wielu osób dookoła, zainteresowanych tematem. Porównań między różnymi opcjami ładowania itd. itp. 
Opracowań EV jest mnóstwo, możesz googlac, klikać, analizować  i czytać do pożygu :) 

Ja sobie jeżdżę dalej i ładuję do 100% jeśli chcę 😁 
 

Spoko, szanuję chłopski rozum  podparty dowodami anegdotycznymi :ok:

Edytowane przez maras77
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HanYs napisał(a):

Powiedział teoretyk fantasta 😂

Trochę baterii skonstruowałem, między innymi do swojego roweru.

Generalnie przewaliło się przez moje ręce około 1000 ogniw., kilka BMSów, mam zgrzewarkę do pakietów. Mam jeszcze ogniwa z 2009 r, które ciągle działają.

A Ty, co zrobiłeś oprócz patrzenia przez okno jak działają klapy?

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maras77 napisał(a):

Trochę baterii skonstruowałem, między innymi do swojego roweru.

Generalnie przewaliło się przez moje ręce około 1000 ogniw., kilka BMSów, mam zgrzewarkę do pakietów. Mam jeszcze ogniwa z 2009 r, które ciągle działają.

A Ty, co zrobiłeś oprócz patrzenia przez okno jak działają klapy?

 

Sprzedałem Ci dużą paczkę Mefedronu. 🙁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, HanYs napisał(a):

Sprzedałem Ci dużą paczkę Mefedronu. 🙁

Znowu chcesz mnie obrażać i sugerować, że biorę narkotyki? Przesadzasz.

 

Ale bawi mnie Twoja bezsilność w dyskusji.

Edytowane przez maras77
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, maras77 napisał(a):

Znowu chcesz mnie obrażać i sugerować, że biorę narkotyki? Przesadzasz.

 

Ale bawi mnie Twoja bezsilność w dyskusji.

Ja Cię nie obrażam.

Nie sądzę, że pisałbyś takie kocopoły „na trzeźwo”. 
 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

20 minut temu, HanYs napisał(a):

Ważne, że się dobrze bawisz. 👍🏼

Obiecałem sobie nie odpowiadać chamstewm na chamstwo.

 

12 minut temu, rwIcIk napisał(a):

Dyskusja zabrnęła w kąt bez merytoryki.

Proponuję STOP.

 

Mam nadzieję, że zadziałasz odpowiednio - ja za takie wypowiedzi dostawałem bana na pisanie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał(a):

 

 

Obiecałem sobie nie odpowiadać chamstewm na chamstwo.

 

 

Mam nadzieję, że zadziałasz odpowiednio - ja za takie wypowiedzi dostawałem bana na pisanie :ok:

STOP.

Tylko miłość wzajemna Was uratuje :old:

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

Wlasnie, wszedzie pisza ze niby smigac w zakresie 20-80 po miescie.

Ja raczej robie to w zakresie 10-90.

Pytanie czy to wystarczajacy zakres zeby @maras77 byl zadowolony za 10 lat ?

Ja ładuje praktycznie zawsze do 100 bo głównie na nic podpinam. Po 3 latach i 40kkm nie zauważyłem różnicy w zasiegu. Ale ładuje wolnym prądem ze zwykłego gniazdka, jeśli ma to jakieś znaczenie. Szybkiej ładowarki auto nigdy nie widziało :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, zinger napisał(a):

Ja ładuje praktycznie zawsze do 100 bo głównie na nic podpinam. Po 3 latach i 40kkm nie zauważyłem różnicy w zasiegu. Ale ładuje wolnym prądem ze zwykłego gniazdka, jeśli ma to jakieś znaczenie. Szybkiej ładowarki auto nigdy nie widziało :palacz:

 

Nooo i jeszcze 27 lat takiego ładowania i zobaczysz, zobaczysz co będzie, ojjj zobaczysz 😄 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

 

Nooo i jeszcze 27 lat takiego ładowania i zobaczysz, zobaczysz co będzie, ojjj zobaczysz 😄 

 

Zobaczy @maras77 z 150 000 zł który będzie chciał kupić pierwszego elektryka, już z drugą żona bo obecna po 47 latach w Punto powie dość ;l

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał(a):

Ja ładuje praktycznie zawsze do 100 bo głównie na nic podpinam. Po 3 latach i 40kkm nie zauważyłem różnicy w zasiegu. Ale ładuje wolnym prądem ze zwykłego gniazdka, jeśli ma to jakieś znaczenie. Szybkiej ładowarki auto nigdy nie widziało :palacz:

Ma znaczenie wolne ładowanie. Przykładowo jak się kupuje leafa, to należy sprawdzić ilość szybkich ładowań ( z jakiegoś powodu producent zrobił oddzielne liczniki na wolne i szybkie ładowania :hehe:  )

 

Generalnie leafy, które nie widziały szybkiej ładowarki mają całkiem dobrą baterie po latach.

 

Jednak, aby nie uogólniać - leafy nie mają chłodzonej baterii, więc w innych modelach nie musi być tak samo.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, maras77 napisał(a):

Ma znaczenie wolne ładowanie. Przykładowo jak się kupuje leafa, to należy sprawdzić ilość szybkich ładowań ( z jakiegoś powodu producent zrobił oddzielne liczniki na wolne i szybkie ładowania :hehe:  )

 

Generalnie leafy, które nie widziały szybkiej ładowarki mają całkiem dobrą baterie po latach.

 

Jednak, aby nie uogólniać - leafy nie mają chłodzonej baterii, więc w innych modelach nie musi być tak samo.

 

 

 

 

 

soryyy :(

wlasnie podlaczylem drugiego EV do ladowania do 100%, jutro rusza w trase 200km :jem:

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, maras77 napisał(a):

Generalnie leafy, które nie widziały szybkiej ładowarki mają całkiem dobrą baterie po latach


I tu jak zwykle zderza się teoria z praktyką. 
Leafy niezależnie jak używane mają podobnie zdegradowane baterie.

Po analizach tematu wniosek był jeden, że główny czynnik degradacji to CZAS. 


Mój ex Leaf miał kilka sztuk sesji QC, spory przebieg i podobnie zdegradowaną baterię jak Leaf z dwukrotnie takim przebiegiem i dużą ilością QC. 


Po latach mam kontakt z użytkownikami Leafów nadal i degradacje bardzo zwalniają w okolicach SOH 85%, niezależnie kto jak ładuje 80% czy 100%. 
 

Oczywiście pomijamy jakieś skrajne przypadki, a szczególnie przedliftowe Leafy do połowy 2013 r. z wadliwą chemią, bo tam pakiety degradowały od patrzenie się na nie. 
 

Leaf to poligon doświadczalny, najwiecej jest materiałów w sieci na jego podstawie i czytając to wszystko można się konkretnie zafiksować tymi dantejskimi tematami o degradacji.
 

Tylko później kupujesz auto z chłodzoną baterią, większą pojemnością, konkretnymi buforami z góry i dołu, BMSem mądrzejszym, lepszą chemią…, i okazuje się, że Leafy to jakaś patologia w kwestii degradacji baterii :) 

 

Bo obecne degradacje to rząd 5%, a Leafy w tych samych warunkach 15%. 
A dalej to już malutkie % uciekają zazwyczaj. 

 

Dobrze jest czytać, ale mimo wszystko polecam doświadczać, trochę horyzont się rozszerza. 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej zdumiewa Volvo. Jako ze jest mała bateria (11 kWh) to ona codziennie biedna od 100% do 0% i do 100%. I tak od 5 lat dzień w dzień. I nadal ma ponad 90% oryginalnej pojemności - zasięg mi spadł o 1 milę.

Edytowane przez Florydzialski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Florydzialski napisał(a):

Mnie najbardziej zdumiewa Volvo. Jako ze jest mała bateria (11 kWh) to ona codziennie biedna od 100% do 0% i do 100%. I tak od 5 lat dzień w dzień. I nadal ma ponad 90% oryginalnej pojemności - zasięg mi spadł o 1 milę.

 

To ma jakieś 50 km zasięgu?

Coś jak ten elektryczny golf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2023 o 11:20, PawelWaw napisał(a):

Wlasnie, wszedzie pisza ze niby smigac w zakresie 20-80 po miescie.

Ja raczej robie to w zakresie 10-90.

Pytanie czy to wystarczajacy zakres zeby @maras77 byl zadowolony za 10 lat ?


Moj eGolf właśnie skończył 4 lata.

Ladowany zawsze na 100% zwykła domowa ładowarka 10A

Czasem ładuje go tą większa cegłą co przywiozłem, na gniazdo siłowe, ale niezbyt często.

Jakos tak wyszło zupełnie przypadkiem ze tą mocniejsza ładuje tylko hybrydę, chociaż to auto nawet nie potrafi wykorzystać mocy tej ładowarki.

 

Na jakiejś mocniejszej był moze z 5x

 

Tak czy siak, eGolf ma chyba coś około 50kkm przebiegu i nie widze żeby zasięg spadł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadal robi na pełnej baterii te 20-30km ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydzialski napisał(a):

Mnie najbardziej zdumiewa Volvo. Jako ze jest mała bateria (11 kWh) to ona codziennie biedna od 100% do 0% i do 100%. I tak od 5 lat dzień w dzień. I nadal ma ponad 90% oryginalnej pojemności - zasięg mi spadł o 1 milę.


To chyba normalne w pluginach.

Dokladnie tak samo ładuje Golfa GTE.

Codziennie i zawsze do 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.