Skocz do zawartości

Rewolucja za rogiem?


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Nawet z uwzględnieniem 6 tysięcy dopłaty?

Gdzie dają 6 tysi dopłaty do kilkunastutysięcznej instalacji w ogólnodostępnym i ogólnopolskim programie?

Mi dali 3kzł dopłaty do 18kzł.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Gdzie dają 6 tysi dopłaty do kilkunastutysięcznej instalacji w ogólnodostępnym i ogólnopolskim programie?

Mi dali 3kzł dopłaty do 18kzł.

 

Dofinansowanie do fotowoltaiki przysługuje:

1. Wnioskodawcom rozliczającym się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie tzw. net-billing oraz dla wnioskodawców rozliczających się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy nie skorzystali z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej, pod warunkiem przejścia na system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej tzw. net-billing. Wysokość dofinansowania w formie dotacji wynosi:

tylko do mikroinstalacji PV – do 50% kosztów kwalifikowanych nie więcej niż 6 tys. zł,

W przypadku zgłoszenia do dofinansowania mikroinstalacji PV wraz z elementem dodatkowym dofinansowanie wyniesie:

do mikroinstalacji PV do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 7 tys. zł,

do magazynu energii do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 16 tys. zł,

do magazynów ciepła do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 5 tys. zł,

do systemu EMS / HEMS do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 3 tys. zł.

 

W pewnych warunkach rzeczywiście może być tylko 3 tysiące.

 

2. Wnioskodawcom rozliczającym się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy skorzystali z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej m.in. z programu Mój Prąd (w poprzednich naborach), pod warunkiem przejścia na system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej tzw. net-billing. Wysokość dofinansowania w formie dotacji wynosi:

dla mikroinstalacji PV dla której zakupiony i zamontowany zostanie co najmniej jeden dodatkowy element wskazany w punktach poniżej - do 50% kosztów kwalifikowanych (wpisanych w wypłaconym już wniosku) nie więcej niż 3 tys. zł,

do magazynu energii do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 16 tys. zł,

do magazynów ciepła do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 5 tys. zł,

do systemu EMS / HEMS do 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 3 tys. zł.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Zadzwoń i zapytaj. Poza tym to najmniejsza możliwa instalacja jaką montują firmy, więc powinna być za kilka tysięcy, bo pisałeś chyba "kilka, kilkanaście tysięcy". To ta najmniejsza musiałaby być za kilka, bo chyba byś nie zmyślał?

Masz powyżej osobę, która zrobiła instalację za kilkanaście tysięcy.

4 Panele po ok 500Wp to koszt na poziomie 3 tysięcy, do tego falownik za 2 tysiące, do tego potrzebny jakiś stelaż, okablowanie i robocizna. Znam takich co się ogarnęli z tym w kilku tysiącach nawet za instalację 3kWp (z dopłatą). No ale dla Ciebie nie ma możliwości żeby wyszło poniżej 30. No to żyj sobie w takim świecie. Powodzenia.

 

 

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje VW potrafi sprzedawać swoje ID.3 w Chinach za 17,5 tysiąca dolarów (cena z dopłatami), co i tak jest droższe niż chińska konkurencja i sprzedaje się słabo. Chińczycy mają do wyboru blisko 250 modeli aut elektrycznych i kupują ich miliony rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2023 o 10:30, Roman XXL napisał(a):

Masz powyżej osobę, która zrobiła instalację za kilkanaście tysięcy.

 

18 tysięcy to nie "kilka, kilkanaście tysięcy" to raz. Dwa, że ta instalacja nie była po dzisiejszych cenach a już na pewno nie po jutrzejszych.

 

 

 

W dniu 11.07.2023 o 10:30, Roman XXL napisał(a):

4 Panele po ok 500Wp to koszt na poziomie 3 tysięcy, do tego falownik za 2 tysiące, do tego potrzebny jakiś stelaż, okablowanie i robocizna. Znam takich co się ogarnęli z tym w kilku tysiącach nawet za instalację 3kWp (z dopłatą).

 

No, jak tak to wezmę dwie. Albo trzy. ;l

 

PS. Pisałem już, że liczenie dopłat w sytuacji gdy masz zamiar zelektryfikować wszystkich jest bez sensu bo wtedy zrzucą się na to wszyscy. Ty uparcie myślisz, że pieniądze na dopłaty biorą się z powietrza.

;l

 

 

W dniu 11.07.2023 o 10:30, Roman XXL napisał(a):

No ale dla Ciebie nie ma możliwości żeby wyszło poniżej 30. No to żyj sobie w takim świecie. Powodzenia.

 

Ja bym bardzo chciał żyć w takim świecie gdzie za instalację PV i magazyn energii (pisałem już dlaczego bez magazynu używanie PV do ładowania auta jest bez sensu, bo wtedy gdy panele produkują prąd to go tam nie ma) zapłacisz kilka tysięcy. No, fajny to świat. Niestety dostęp do tego świata znika po podaniu lorazepamu.

;l

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Jak się okazuje VW potrafi sprzedawać swoje ID.3 w Chinach za 17,5 tysiąca dolarów (cena z dopłatami), co i tak jest droższe niż chińska konkurencja i sprzedaje się słabo. Chińczycy mają do wyboru blisko 250 modeli aut elektrycznych i kupują ich miliony rocznie.

Mogą mieć i 1000 modeli i co z tego ?

Byłeś kiedyś w Chinach ? Tam wszystkiego jest więcej, jest masę marek u nas nieznanych. Na przykład telefony komórkowe. Salony (ala EuroRTV) tylko z telefonami o powierzchni naszych marketów, wybór przeolbrzymi. Możesz sobie np kupić telefon wyglądajacy identyko jak iPhone ale z dwoma LCD :bzik:. Tylko, że w większości te produkty nigdy nie wejdą na rynek EU.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

18 tysięcy to nie "kilka, kilkanaście tysięcy" to raz. Dwa, że ta instalacja nie była po dzisiejszych cenach a już na pewno nie po jutrzejszych.

Z pewnością, ceny modułów i falowników lecą na łeb.

 

16 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

PS. Pisałem już, że liczenie dopłat w sytuacji gdy masz zamiar zelektryfikować wszystkich jest bez sensu bo wtedy zrzucą się na to wszyscy. Ty uparcie myślisz, że pieniądze na dopłaty biorą się z powietrz

no tak, dyskutujesz sam ze sobą i potem są takie efekty, że utożsamiasz własne wyobrażenia z moimi myślami.

 

16 godzin temu, sherif napisał(a):

Tylko, że w większości te produkty nigdy nie wejdą na rynek EU.

i tu się zgadzam, ale niektóre wejdą (już wchodzą), niestety na razie za znacznie wyższe pieniądze, ale to się zmienia. Przykładem jest choćby VOLVO, które ostro narusza status quo. Do tej pory poniżej 200 tysięcy mogłeś kupić w Polsce jakiś marny substytut auta, teraz możesz kupić zauważalnie poniżej tej granicy produkt marki "premium".

To jest chińskie auto, wyprodukowane w stu procentach w Chinach. W Europie też ceny zaczynają spadać (choćby Tesli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem:

Z uzgodnień wynika, że do 2026 r. stacje ładowania samochodów o mocy co najmniej 400 kW będą musiały być rozmieszczone co najmniej co 60 km wzdłuż bazowej sieci TEN-T. Następnie ich moc wyjściowa wzrośnie do 600 kW do 2028 r

https://globenergia.pl/ladowarki-beda-co-60-km-koniec-problemow-z-ladowaniem-elektrykow/#:~:text=Rozmieszczenie ładowarek Z uzgodnień wynika%2C że do 2026,wyjściowa wzrośnie do 600 kW do 2028 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roman XXL napisał(a):

i tu się zgadzam, ale niektóre wejdą (już wchodzą), niestety na razie za znacznie wyższe pieniądze, ale to się zmienia. Przykładem jest choćby VOLVO, które ostro narusza status quo. Do tej pory poniżej 200 tysięcy mogłeś kupić w Polsce jakiś marny substytut auta, teraz możesz kupić zauważalnie poniżej tej granicy produkt marki "premium".

To jest chińskie auto, wyprodukowane w stu procentach w Chinach. W Europie też ceny zaczynają spadać (choćby Tesli).

Tylko, że Volvo było na tym rynku od dziesiątek lat, auta EV też są w ofercie od jakiegoś czasu. Na razie mają mieć jeden tańszy model o którym piszesz. Ma się to nijak to Chin. Niektóre wersje spalinowe jak np XC60 też były produkowane w CHRL.

Tesla to co innego, inna jak widać polityka i strategia.

Czy będzie taniej ? Wątpię, prędzej stalinówki dojadą do cen EV.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

Tylko, że Volvo było na tym rynku od dziesiątek lat, auta EV też są w ofercie od jakiegoś czasu. Na razie mają mieć jeden tańszy model o którym piszesz. Ma się to nijak to Chin. Niektóre wersje spalinowe jak np XC60 też były produkowane w CHRL.

Tesla to co innego, inna jak widać polityka i strategia.

Czy będzie taniej ? Wątpię, prędzej stalinówki dojadą do cen EV.

no ma się to nijak do Chin w tym sensie, że tam auta są ponad dwa razy tańsze niż w UE, także te europejskie. Dla przykładu ID.3 w Chinach kosztuje równowartość 70 tysięcy PLN. To są ceny które na razie pokazują tylko jakie są rezerwy i możliwości schodzenia z cenami. Zanim to się w jakimś stopniu objawi w Europie trochę czasu minie, choć pierwsze jaskółki już są (jak to VOLVO na przykład). Obecnie w Chinach jest tak tanio, że opłaca się kupić tam auto w i kontenerze przywieźć do Europy. Z czasem to wymusi dalsze spadki cen. Podstawowym czynnikiem kosztowym są akumulatory, a tu koszty spadają wraz z ogniwami o coraz większej gęstości energetycznej. To oczywiście wymaga czasu, postęp jest na poziomie kilku procent rocznie (średnio), ale za 10 lat to się skumuluje na tyle, że zaowocuje znacznym obniżeniem kosztów produkcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

Z pewnością, ceny modułów i falowników lecą na łeb.

 

I transportu, i robocizny, i w ogóle wszystko tanieje w zastraszającym tempie. Glapiński byłby z Ciebie dumny.

;l

 

 

3 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

no tak, dyskutujesz sam ze sobą i potem są takie efekty, że utożsamiasz własne wyobrażenia z moimi myślami.

 

Tak, wiem, nawet jeśli sam sobie dopłacisz do PV to się cieszysz, że miałeś tanio, bo z dopłatą.

;]

 

 

3 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

i tu się zgadzam, ale niektóre wejdą (już wchodzą), niestety na razie za znacznie wyższe pieniądze, ale to się zmienia. Przykładem jest choćby VOLVO, które ostro narusza status quo. Do tej pory poniżej 200 tysięcy mogłeś kupić w Polsce jakiś marny substytut auta, teraz możesz kupić zauważalnie poniżej tej granicy produkt marki "premium".

 

Problem polega na tym, że jeśli marka premium staje się tańsza zamiast droższej to staje się przez to mniej premium.

 

 

3 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

To jest chińskie auto, wyprodukowane w stu procentach w Chinach. W Europie też ceny zaczynają spadać (choćby Tesli).

 

Tylko Tesli. Bo ceny Skody na przykład mają się dobrze, w wątku obok masz Octavię za 230k.

:skromny:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

no ma się to nijak do Chin w tym sensie, że tam auta są ponad dwa razy tańsze niż w UE, także te europejskie. Dla przykładu ID.3 w Chinach kosztuje równowartość 70 tysięcy PLN. To są ceny które na razie pokazują tylko jakie są rezerwy i możliwości schodzenia z cenami. Zanim to się w jakimś stopniu objawi w Europie trochę czasu minie, choć pierwsze jaskółki już są (jak to VOLVO na przykład). Obecnie w Chinach jest tak tanio, że opłaca się kupić tam auto w i kontenerze przywieźć do Europy. Z czasem to wymusi dalsze spadki cen. Podstawowym czynnikiem kosztowym są akumulatory, a tu koszty spadają wraz z ogniwami o coraz większej gęstości energetycznej. To oczywiście wymaga czasu, postęp jest na poziomie kilku procent rocznie (średnio), ale za 10 lat to się skumuluje na tyle, że zaowocuje znacznym obniżeniem kosztów produkcji.

 

Skoro jest tak tanio to kup tam i daj znać jak poszło z rejestracją.

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie, wirtualnego


ale chyba " wirtualnego" jest tu kkuczem czyz nie?
toost przypomnisz ile w te nasze niewietualne szczytowo pompowe w skali kraju jestesmy w stanie wpompowac?

do tego dorzuc straty na przesyle i obskudze+ koszty utrzymania i kudzi i ci wyjdzie ile w % niewietualnie wyniesie to kazdego uzyszkodnika gdyby chciec to rozkiczac jak bog przykazal. ( a i tak xaly czas w zalozeniu ze taki Zarnowiec np pozostaje tylko do dyspozycji tych co sobie tam napompuja za dnia przez te 6 mcy w roku

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz powyżej osobę, która zrobiła instalację za kilkanaście tysięcy.
4 Panele po ok 500Wp to koszt na poziomie 3 tysięcy, do tego falownik za 2 tysiące, do tego potrzebny jakiś stelaż, okablowanie i robocizna. Znam takich co się ogarnęli z tym w kilku tysiącach nawet za instalację 3kWp (z dopłatą). No ale dla Ciebie nie ma możliwości żeby wyszło poniżej 30. No to żyj sobie w takim świecie. Powodzenia.
 
 
ale nie widzisz ze "znam takich" oznacza waska grupe specjalistow a jeśli chcesz to upowszechnic to jednak zdecydowana wiekszosc zatrudni do tej roboty specjalistow za 30kola jak ja i Ryb

mimo najszczerszych checi przychylam sie w tej kwesti do opini Ryba

zeby nie bylo: PV 6,8 na dachu z doplata i tak ksztowala mnie ponad 22 kzl

przy wsch70%: zach30% i robi rocznie tyle. ( od tego odejmnij jeszcze 20%) ...

w korzysciach dolicz obnizenie z 6kWh do ciut ponad 4 zuzytych calosciow bo autokonsumpcje mam niezla na poziomie 1/351990d951db4056f88dddb5fa125406b.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Fili_P napisał(a):

ale nie widzisz ze "znam takich" oznacza waska grupe specjalistow a jeśli chcesz to upowszechnic to jednak zdecydowana wiekszosc zatrudni do tej roboty specjalistow za 30kola jak ja i Ryb

mimo najszczerszych checi przychylam sie w tej kwesti do opini Ryba

zeby nie bylo: PV 6,8 na dachu z doplata i tak ksztowala mnie ponad 22 kzl

przy wsch70%: zach30% i robi rocznie tyle. ( od tego odejmnij jeszcze 20%) ...

w korzysciach dolicz obnizenie z 6kWh do ciut ponad 4 zuzytych calosciow bo autokonsumpcje mam niezla na poziomie 1/351990d951db4056f88dddb5fa125406b.jpg

Ale jak pisałem kumpel który zakładał instalację nie robił tego sam. Zlecił firmie. Zapłacił 12 tysięcy i dostał kilka tysięcy zwrotu.

 

Tu masz ofertę z reklamy, która mi się wyświetliła sprzed kilku dni:

image.png.5e1c321691d683a074b1a79af84b1f96.png

 

Do rocznego zaopatrzenia w energię auta elektrycznego jeżdżącego typowe przebiegi wystarczy instalacja 2kWp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2023 o 12:09, Fili_P napisał(a):

ale nie widzisz ze "znam takich" oznacza waska grupe specjalistow a jeśli chcesz to upowszechnic to jednak zdecydowana wiekszosc zatrudni do tej roboty specjalistow za 30kola jak ja i Ryb

mimo najszczerszych checi przychylam sie w tej kwesti do opini Ryba

zeby nie bylo: PV 6,8 na dachu z doplata i tak ksztowala mnie ponad 22 kzl

przy wsch70%: zach30% i robi rocznie tyle. ( od tego odejmnij jeszcze 20%) ...

w korzysciach dolicz obnizenie z 6kWh do ciut ponad 4 zuzytych calosciow bo autokonsumpcje mam niezla na poziomie 1/351990d951db4056f88dddb5fa125406b.jpg

A jesteś pewien, że ta instalacja działa prawidłowo? :) Bo wygląda jakby ten zachód w ogóle nie pracował 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak pisałem kumpel który zakładał instalację nie robił tego sam. Zlecił firmie. Zapłacił 12 tysięcy i dostał kilka tysięcy zwrotu.
 
Tu masz ofertę z reklamy, która mi się wyświetliła sprzed kilku dni:
image.png.5e1c321691d683a074b1a79af84b1f96.png
 
Do rocznego zaopatrzenia w energię auta elektrycznego jeżdżącego typowe przebiegi wystarczy instalacja 2kWp.
 
 
TAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że ta instalacja działa prawidłowo?  Bo wygląda jakby ten zachód w ogóle nie pracował
dziwne pytanie

pytasz pewnie o to co masz z falownika wykresiki ladne ... zaraz oonizej wkleje.

powyzej masz realne dane ile udalo sie wpompowac do sieci i czym sie rozkiczam z zakladem energetycznym

( zajarzyles ze blisko 2 MWh konsumuje bezposrednio?)f30ee83de408d36229db7b515ed67ace.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dla rzeczonego roku 2022 troche oonad 6 MWh6139c37bde5fb5d068a525dc46de4f67.jpg


instalacja 6,8 za 22kzl " netto" dajace calosciowo 6,1 a oddajaca realnie 4,4MW z tego minus 20%=3,52 na czysto do odebranie wtedy jiedy wracasz z pracy i mozesz naladowac auto

kolega twierdzi uparcie ze instalacja 2kWp ktora moze zamontowac za , wroc "od" 5-6kzl zalatwia sprawe " typowego przebiegu 6-8 tys rocznie"-( BTW tyle to osoba majaca domek na suburbians, czyli w miejscu gdzie moglaby na dachu zamontowac PV taka jak ja to rowerem i motocyklem czyli trzecim i czwartym pojazdem w rodzinie robi)..... tak wiec jak widzisz nie widze pola do dalszej dyskusji z kolega

raczej widze dla niego droge jaka zaobserwowalem u znajomych w Monachium. klasyk cabrio w garazu wyjmowany raz na miesiac, carsharing i zbiorkom+ biura podrozy i samolot..... tylko po co mu wtedy elektryk i 2 kWp PV?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

nie widzę takiej potrzeby, w Polsce jest wystarczająco tanio jak dla mnie.

Tanio to już było :skromny:.

Jak wstawiałem panele to większość robiła jeszcze instalacje grzania wody na kolektorach. Może PV była drozsza, ale większe były dotacje, obecnie po kilku latach instalacja spłaciła się (a miała się nie zwrócić i zepsuć).

EV też kupiłem już dobry czas temu, tu nie miało się co zwracać bo auto było w cenie noPB.

Od zakupu ani razu nie zapłaciliśmy za ładowanie, w domu obecnie też ładujemy bez opłat. Gdybym miał teraz kupić EV, miałbym duży z tym problem. Podobnie z panelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 13:59, Roman XXL napisał(a):

Tak mi się zdaje, że za "chwilę" elektryki będą tańsze niż auta spalinowe.

 

Wydaje mi się, że to będzie szybciej niż nam się zdaje.

120km zasięgu, klima, 4 miejsca radio cena niecałe 17 tysięcy PLN za nówkę (22 tysiące za wersję zasięgiem 170 km).

Obecnie dostępne są też wersje z mocniejszym silnikiem (40KM) i zasięgiem do 300km. Poduszka powietrzna jest już standardem.

Od czasu nakręcenia tego filmu auto przeszło sporą ewolucję. Sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy. 

Ma być wkrótce produkowane w Wilnie na rynek europejski. Cena zapewne będzie w okolicach 10-15 tysięcy Euro, co jednak w porównaniu ze Springiem wydaje się całkiem atrakcyjne.

 

 

Edytowane przez Roman XXL
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał(a):

Tanio to już było :skromny:.

Jak wstawiałem panele to większość robiła jeszcze instalacje grzania wody na kolektorach. Może PV była drozsza, ale większe były dotacje, obecnie po kilku latach instalacja spłaciła się (a miała się nie zwrócić i zepsuć).

EV też kupiłem już dobry czas temu, tu nie miało się co zwracać bo auto było w cenie noPB.

Od zakupu ani razu nie zapłaciliśmy za ładowanie, w domu obecnie też ładujemy bez opłat. Gdybym miał teraz kupić EV, miałbym duży z tym problem. Podobnie z panelami.

A problem to na czym by polegał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Fili_P napisał(a):

kolega twierdzi uparcie ze instalacja 2kWp ktora moze zamontowac za , wroc "od" 5-6kzl zalatwia sprawe " typowego przebiegu 6-8 tys rocznie"-( BTW tyle to osoba majaca domek na suburbians, czyli w miejscu gdzie moglaby na dachu zamontowac PV taka jak ja to rowerem i motocyklem czyli trzecim i czwartym pojazdem w rodzinie robi)..... tak wiec jak widzisz nie widze pola do dalszej dyskusji z kolega

no jak wymyślasz rzeczy, które mi przypisujesz to możesz dyskutować co najwyżej sam ze sobą. 2MWh (tyle produkuje mniej więcej instalacja 2kWp) starcza na ok 12 tysięcy km rocznie. 5-6kPLN kosztują graty do niej (panele plus falownik). Można oczywiście zapłacić 30 tysięcy za taką instalację, tylko po co? Obecnie dofinansowanie wynosi 6 tysięcy (jeśli nie ma akumulatora, bo z akumulatorem więcej). Tak więc przy cenie 15 tysięcy za instalację do zapłaty realnie jest poniżej dychy. Za 15 tysięcy da się postawić sporo więcej niż 2kWp

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał(a):

Z cenami EV+ wątpliwa opłacalność PV.

Ceny EV raczej idą w dół, a nie w górę, a co do opłacalności  PV - tu dużo zależy od poziomu autokonsumpcji i lokalnych warunków.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Roman XXL napisał(a):

Ceny EV raczej idą w dół, a nie w górę, a co do opłacalności  PV - tu dużo zależy od poziomu autokonsumpcji i lokalnych warunków.

To pokaż mi proszę EV w cenie Yarisa.

PV zależy od wielu czynników, ale uwzględniając spore dotacje, których już nie ma i sposób rozliczania to jakbyś nie liczył nie wyjdzie to tak korzystnie jak kilka lat temu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roman XXL napisał(a):

 

Wydaje mi się, że to będzie szybciej niż nam się zdaje.

120km zasięgu, klima, 4 miejsca radio cena niecałe 17 tysięcy PLN za nówkę (22 tysiące za wersję zasięgiem 170 km).

Obecnie dostępne są też wersje z mocniejszym silnikiem (40KM) i zasięgiem do 300km. Poduszka powietrzna jest już standardem.

Od czasu nakręcenia tego filmu auto przeszło sporą ewolucję. Sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy. 

Ma być wkrótce produkowane w Wilnie na rynek europejski. Cena zapewne będzie w okolicach 10-15 tysięcy Euro, co jednak w porównaniu ze Springiem wydaje się całkiem atrakcyjne.

 

 

10-15 tysięcy EURO to dzisiaj ok 40-60 tysięcy złotych.

Większość ludzi mając do dyspozycji taki budżet kupuje kilkuletni kompakt lub nawet jakiś 10-letni premium (C-klasa, A4 itp.).

Sądzisz, że z radością przesiądą się do tego TOI-TOIA o mocy 40KM?

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

10-15 tysięcy EURO to dzisiaj ok 40-60 tysięcy złotych.

Większość ludzi mając do dyspozycji taki budżet kupuje kilkuletni kompakt lub nawet jakiś 10-letni premium (C-klasa, A4 itp.).

Sądzisz, że z radością przesiądą się do tego TOI-TOIA o mocy 40KM?

myślę, że chętnych będzie sporo, bo to kompletnie inne koszty eksploatacji. Kupi to przede wszystkim masa firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Roman XXL napisał(a):

z dopłatą choćby Dacia Spring wyjdzie tyle co najtańszy Yaris.

Dotacje wciąż są dostępne (chyba że w tym momencie się skończyła pula).  

Ok, mowa o normalnym samochodzie ..

Dotacje w m.st spadały z roku na rok. Ostatnio chyba już w ogóle nie było.

14 minut temu, delco napisał(a):

Cena Yarisa to chyba dość Szeroki zakres nie wiem Od ilu się Yaris zaczyna Ale kończy się w granicach 115000 zł

Mowa o hybrid, czyli ok 100kzł. Chyba nic się nie kupi obecnie w tym przedziale poza chińską Dacią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Roman XXL napisał(a):

z dopłatą choćby Dacia Spring wyjdzie tyle co najtańszy Yaris.

Dotacje wciąż są dostępne (chyba że w tym momencie się skończyła pula).  

I tak lepiej yarisa...

https://elektrowoz.pl/auta/dacia-spring-kupilam-jestem-bardzo-rozczarowana-nie-polecam-list-czytelniczki/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sherif napisał(a):

Mowa o hybrid, czyli ok 100kzł. Chyba nic się nie kupi obecnie w tym przedziale poza chińską Dacią.

nowy Yaris hybrid na wypasie to jest obecnie 130 kPLN, VOLVO EX30 kosztuje 170 - 28kPLN dopłaty = 142kPLN do zapłacenia to jest jakaś istotna różnica w cenie?

44 minuty temu, sherif napisał(a):

Dotacje w m.st spadały z roku na rok. Ostatnio chyba już w ogóle nie było.

Masz wciąż dostępny program mój prąd z dotacją 6 tysięcy w najprostszej wersji (bez akumulatora, bo z akumulatorem więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Roman XXL napisał(a):

obecnie 130 000 bez dodatków, które można jeszcze dobrać.

Jesteś pewny że mówimy o tym samym yarisie - :old:byłem pewny że 115 to Max ze wszystkimi dodatkami

No chyba że mówisz o GR Yaris :panic:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Roman XXL napisał(a):

obecnie 130 000 bez dodatków, które można jeszcze dobrać.

To jest aktualny cennik ze strony Toyoty. Jak widać uaktualniony 5 dni temu.

Możesz pokazać tą wersję za 130 tysięcy?

 

 

yaris.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Roman XXL napisał(a):

nowy Yaris hybrid na wypasie to jest obecnie 130 kPLN, VOLVO EX30 kosztuje 170 - 28kPLN dopłaty = 142kPLN do zapłacenia to jest jakaś istotna różnica w cenie?

Nie potrzebowałem i nie potrzebuje wypasu do auta miejskiego. Miał być mały i prosty. Yaris wtedy kosztował ok 75kzl, teraz niecałe 100kzł. Tak, 50% to różnica spora.

 

27 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Masz wciąż dostępny program mój prąd z dotacją 6 tysięcy w najprostszej wersji (bez akumulatora, bo z akumulatorem więcej).

O tym piszę, ja dostałem przeszło x2 i to bez dodatkowych wymogów typu stawienia tabliczek pro-rządowych ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fili_P napisał(a):

dziwne pytanie

pytasz pewnie o to co masz z falownika wykresiki ladne ... zaraz oonizej wkleje.

powyzej masz realne dane ile udalo sie wpompowac do sieci i czym sie rozkiczam z zakladem energetycznym

( zajarzyles ze blisko 2 MWh konsumuje bezposrednio?)f30ee83de408d36229db7b515ed67ace.jpg

To nie pytanie to troska 😌
Dostarczyłeś niespójne dane to się zatroszczyłem.

 

Skoro te 4400 kWh to wprowadzona energia, a nie produkcja, to już wszystko gra. 
 

SolarEdge, nie ma lipy ;) 👍
 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wybieramy wersję z nieopublikowanego oficjalnie cennika wersji, której nie ma jeszcze w sprzedaży, aby pasowała do udowodnienia założonej tezy?

 

To może idźmy dalej-przyjmijmy, że VOLVO śladem Tesli obniży cenę najtańszego modelu, wtedy twoje porównanie będzie jeszcze korzystniejsze dla elektryka.

 

 

  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach









. 2MWh (tyle produkuje mniej więcej instalacja 2kWp) starcza na ok 12 tysięcy km rocznie.

5-6kPLN kosztują graty do niej (panele plus falownik). Można oczywiście zapłacić 30 tysięcy za taką instalację, tylko po co? Obecnie dofinansowanie wynosi 6 tysięcy (jeśli nie ma akumulatora, bo z akumulatorem więcej). Tak więc przy cenie 15 tysięcy za instalację do zapłaty realnie jest poniżej dychy. Za 15 tysięcy da się postawić sporo więcej niż 2kWp


polecam posty nr 314 i 320
do skutku
i odpowiedzi na posty Ryba- bez emocji i na spokojnie przeczytaj co sam napisales...

"2MW=12kkm"... bedziesz ładował auto od 8 do 16? a jezdzil do pracy wieczorem rozumiem?

to juz nie "od" 14999....?
"sporo" to ile?

znowu nie mozesz sie zdecydowac i traktujesz fakty wybiorczo
2kW ( albo i " sporo" wiecej) pomoze Ci czesciowo pokryc zaporrzebowanie na domowe potrzeby....chyba ,e stawiasz offgrida tylko dla auta z i ladujesz no wlasnie nie ladujesz bo wtedy jezdzisz...albo+aku... ( koszty rosna trwalosc zwrot z inwestycji spada)

do tego net billing a nie 20/30% w wirtualnym magazynie+ przekroczenie limitow tanszych i nagke sie okazuje ze to co wieszczysz jako "szybko" dla calkiem sporej rzeszy myslacych realistycznie sie raczej oddala niz przybliza...

aha... no i jeszcze piekarnik... on tez Cie bedzie w konsekwencji wiecej kosztowal w drugiej polowie roku w aktualnym systemie.......nawet nie ma za bardzo jak sie taryfami weekendowymi itp podratowac :-(
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wciąż dostępny program mój prąd z dotacją 6 tysięcy w najprostszej wersji (bez akumulatora, bo z akumulatorem więcej).
wszyscy kupujacy maja trojke dzieci w PL? albo jednak nie jezdza 12 tylko 15 bo juz sie pogubilem w tym jak zonglujesz faktami na potrzeby ooparcia Twojego punktu widzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



To nie p gra. 
 
SolarEdge, nie ma lipy  
 
 


no wiesz wiedzialem ze orzyjdzie ten moment ze ktos za AK po 4 latach mi powie ze sie nie da wydac na 6kWh 30 kola i bede musial mu udowodnic ze nie ma racji....poza tym szanujmy sie to AK jeszcze by mnie wykluczyli z klubu za jakiegoś chinczyka za 5 zl i co ja bym zrobil ;-))))))
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Babcie kocham Roman popieram Twoj entuzjazm ( i niestety widze hurra optymuzm teoretyka)... sam sie wstrzymuje z reanimacja mojego drugiego miejskiego wozidla spogladajac na EV....ale nijak mi sie to nie spina ( a PV na dachu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Fili_P napisał(a):

jak Babcie kocham Roman popieram Twoj entuzjazm ( i niestety widze hurra optymuzm teoretyka)... sam sie wstrzymuje z reanimacja mojego drugiego miejskiego wozidla spogladajac na EV....ale nijak mi sie to nie spina ( a PV na dachu)

 

no jak PV na dachu i sie nie spina to czas zmienic prace :jem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
nie oszukujmy sie, juz tylko maksymalni wyrobnicy jezdza na 8 do fabryki i wracaja o 16.
jakbym mial PV to bym w dzien ciagle byl naladowany
 
Otóż to, robota od ósmej rano to jakieś plebejskie pozostałośći, cywilizowany człowiek to tera wszystko on-line załatwia, nawet robotę.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.