Skocz do zawartości

Przewożenie rowerów na przyczepie


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory przewożę rowery na dachu.

 

Mam belki na relingi i 2 bagażniki rowerowe.

Niestety jak nie przewożę rowerów to puste bagażniki strasznie irytująco gwiżdżą (od ok. 55 km/h).

Już kombinowałem i zdejmowałem bagażniki rowerowe, ale same belki też gwiżdżą.

Niby montaż belek to jakieś 10-15 minut (skręcanie dodanym kluczem), do tego 2 bagażników to kolejne kilka (zaczepy szybkomontażowe Thule), ale jednak trochę upierdliwe to jest.

 

Mam odkrytą przyczepkę towarową 2,05 x 1,25 i pomyślałem, żeby mieć jakiś stojak na rowery.

 

Wpisałem w Google "stojak na rowery na przyczepkę", ale niestety nie znajduje nic ciekawego:

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=558074753&sxsrf=AB5stBjrhr0R_af0sn4e5yQUxKPjFvQ9dA:1692354651814&q=stojak+na+rowery+na+przyczepkę&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwiMw-uugOaAAxWzGxAIHSEnCKsQ0pQJegQICxAB&biw=2048&bih=999&dpr=1.25

 

Najczęściej po prostu pokazuje się zwykły chodnikowy stojak przymocowany do podłogi przyczepy.

 

Zastanawiam się nad czymś solidniejszym i przede wszystkim z cywilizowanym mocowaniem rowerów.

 

Spotkaliście się może z czymś takim, albo może macie pomysł na to ?

 

----

 

Na potrzeby tego wątku nie rozmawiamy o bagażniku na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tomo napisał(a):

Na potrzeby tego wątku nie rozmawiamy o bagażniku na hak.

 

😄

 

no, miałem taki sam dylemat jakiś czas temu.

przyczepa jest, bagażnika na hak nie ma, ale i tak by się taki nie sprawdził bo....

potrzeba przewiezienia 2 rowerów oraz przyczepki, o takiej: https://www.rower-trojkolowy-rehabilitacyjny.pl/oferta/rowery-trojkolowe-rehabilitacyjne/przyczepka-rowerowa-z-napedem-wolnobiegowym.html

 

zleciłem ojcu robotę: drewniana ramka wkładana do przyczepy, aby nie latała na boki.

do niej przymocowane 2 uchwyty rowerowe dachowe thule, do których został zagubiony klucz i tak se leżały bezużytecznie. Zamek rozwiercono i bez klucza mozna mocować rowery.

dodatkowo mocowanie przyczepki rowerowej też zrobiono, aby stabilnie się przewoziła.

oraz 2 podjazdy dla niej (aby z/do przyczepy ją wtargać).

szukam zdjęć jak to wyglądało...

 

takie tylko mam, szczegółów nie widać.

to nie było mocowane do podłogi (szkoda dziurawić), tylko wsuwane od tyłu i zamykana burta.

 

 

 

IMG_20170716_115254.jpg.5db3f5fe542ac5f92db2d913b40f5dae.jpg

 

IMG_20170716_115249.jpg.d4f8ae469d48484ddc0d7edd7c8ba253.jpg

Edytowane przez exor
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rado_ napisał(a):

Moze stelaż mocowany, czy tez belki do podlogi, do tego dachowe uchwyty rowerowe? 

 

Chodzi o to, żeby było to dość szybko demontowalne (w warunkach garażowych oczywiście a nie na ulicy).

Więc myślałem o jakimś stelażu dość podobnym do stojaka na rowery, ale jednak mocującym za ramę a nie za same koło.

 

Ponieważ przyczepka jest szersza niż dach, to najlepiej żeby mieć zapas byłoby zrobić od razu stojak na 4 rowery (prawdopodobnie już wtedy musiały by być umieszczone naprzemiennie przód tył, żeby nie bawić się w obracanie kierownic).

 

Więc jeżeli zrobiłbym poprzeczne belki mocowane do podłogi (odpowiednik belek dachowych) to musiałbym dać 4 bagażniki (mam 2).

 

Więc kombinuję jakiś stelaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 13:00, Tomo napisał(a):

Na potrzeby tego wątku nie rozmawiamy o bagażniku na hak.

 

Przyczepa to zawsze kłopot

Przepisowo nie wolno jechać szybciej niż 80km/h

Cofania da się nauczyć ale zawsze jest to jakieś utrudnienie

Nie wszędzie zaparkujesz

Jak ją odepniesz to boisz się żeby Ci nie ukradli (nie w domu tylko na wyjeździe)

Autostrada jest dwa razy droższa nawet z lekką przyczepą (na A4 testowałem)

 

Kup odchylany bagażnik na hak i nie cuduj 😄

W garażu zajmuje miejsca tyle co nic bo można powiesić na ścianie i złożyć podpory, do których mocuje się ramy

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 13:00, Tomo napisał(a):

Spotkaliście się może z czymś takim, albo może macie pomysł na to ?

jeśli się już upierasz na przewóz rowerów przyczepą to chyba nic lepszego niż zestaw rowerów takich jak się używa na bagażniku dachowym nie wymyślisz. Możesz w podłodze przyczepy zrobić gniazda do montażu tych uchwytów, żeby były łatwo demontowane. Nie trzeba pewnie brać Thule, można jakieś tańsze.

 

Tak czy siak koncepcji nie rozumiem ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marko33 - zapomniałeś o kolejnym minusie: odpadające śruby w przednie szyby ferrari i czoło kierowcy!
 
O to to !

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 13:00, Tomo napisał(a):

Spotkaliście się może z czymś takim, albo może macie pomysł na to ?

 

Wskaż proszę błąd logiczny w moim rozumowaniu

 

Masz problem z szumem bagażnika dachowego, ale => masz hak, więc => kupujesz rowerowy bagażnik na hak ;]

 

Gdzie w tym "równaniu logicznym" jest miejsce na przyczepkę z trzymakami samoróbką? ;]

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 13:00, Tomo napisał(a):

Na potrzeby tego wątku nie rozmawiamy o bagażniku na hak

 

Tu trzeba o tym rozmawiać! Możesz wygodnie jeździć i w 10 sekund montować bagażnik na hak (nie licząc montażu samych rowerów), a chcesz ciągnąć przyczepę i kombinować z parkingami w czasem pewnie bardziej obleganych i ciasnych parkingach w okolicach terenów rowerowych (oookej, wiem, że omijasz tłumy).

 

Ps: ja mam mega stary, mega biedny, mega tani bagażnik na dach i nie słyszę nic. Niezależnie czy z rowerami czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 13:00, Tomo napisał(a):

Zastanawiam się nad czymś solidniejszym i przede wszystkim z cywilizowanym mocowaniem rowerów.

Spotkaliście się może z czymś takim, albo może macie pomysł na to ?

 

 

Firmy, ktore organizuja wyjazdy rowerowe woza je czesto na sprecjalnie przystosowanych przyczepach.

Ale to pewnie robione uchwyty na zamowienie i zazwyczaj na wieksza ilosc.

Sam pomysl jest naprawde karkolomny i nic dziwnego, ze pewnie nie mozesz znalezc nic ciekawego ;]

Kup jednak bagaznik na hak :ok:

 

PS. Cos tam jednak w sieci jest ;]

 

http://mazzosweden.se/pl/specjalistyczne/1868-przyczepa-do-transportu-rowerow-ta-no-bike-20-o-dmc-750kg.html

https://allegrolokalnie.pl/oferta/przyczepka-do-przewozu-rowerow-rowerowa

https://www.ceneo.pl/86339350

 

 

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomecki napisał(a):

 

Tu trzeba o tym rozmawiać! Możesz wygodnie jeździć i w 10 sekund montować bagażnik na hak (nie licząc montażu samych rowerów), a chcesz ciągnąć przyczepę i kombinować z parkingami w czasem pewnie bardziej obleganych i ciasnych parkingach w okolicach terenów rowerowych (oookej, wiem, że omijasz tłumy).

 

Ps: ja mam mega stary, mega biedny, mega tani bagażnik na dach i nie słyszę nic. Niezależnie czy z rowerami czy bez.

 

Co do słyszenia bagażnika, to serio zależy od auta.

Jakaś magia i tyle ;)

Najcichsze auto jakie miałem i używałem bagażnika (zawsze Thule, te same belki na rowery od lat), to było Punto 2 ;]

Później było gorzej lub dużo gorzej ;]

Może zależy od wyciszenia dachu, może od kształtu samochodu, kij to wie.

 

Ale co do pomysłu z przyczepką, to ja tego nie widzę.

OK, może towarzyszy temu powiększenie miejsca na bagaże. Pomysł na powsadzanie jakiś toreb i walizek pomiędzy rowery, bo w bagażniku jest już na full.

Chyba że to jest jakiś powód.

Innego nie rozumiem.

Nawet jak się jedzie na zadupia gdzie nie ma problemu z parkowaniem z przyczepą, to głupia prędkość przelotowa jest niższa.

A nawet taka sytuacja, jaką miałem ostatnio wracając z Sopotu do Wawy. Stacje benzynowe po drodze załadowane na full, tak że trzeba czekać w kolejce.

Dopiero na trzeciej zatankowałem, ale tak, że wjechałem "pod prąd" do dystrybutora, żeby mieć wlew po właściwej stronie. Weź tu rób takie manewry na szybko z przyczepką, pomiędzy tankującymi się samochodami ;] Masakra ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, K3 napisał(a):

 

Jakby nie można było tankować po niewłaściwej...

 

Kilka razy w życiu udało mi się trafić na stację, gdzie wąż był zbyt krótki. To mi wystarczyło, aby tego nie próbować, bo się wygląda jak idiota przy takich próbach.

W najlepszym wypadku musisz tak blisko dystrybutora zaparkować, że wychodzisz z auta jak idiota.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Kilka razy w życiu udało mi się trafić na stację, gdzie wąż był zbyt krótki. To mi wystarczyło, aby tego nie próbować, bo się wygląda jak idiota przy takich próbach.

W najlepszym wypadku musisz tak blisko dystrybutora zaparkować, że wychodzisz z auta jak idiota.

 

Na niektórych stacjach są teraz znaki, żeby tankować niezależnie od strony wlewu. Ale też tak nie lubię ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2023 o 22:40, kravitz napisał(a):

 

Kilka razy w życiu udało mi się trafić na stację, gdzie wąż był zbyt krótki. To mi wystarczyło, aby tego nie próbować, bo się wygląda jak idiota przy takich próbach.

W najlepszym wypadku musisz tak blisko dystrybutora zaparkować, że wychodzisz z auta jak idiota.

 

Dlatego najlepiej mieć wlew od strony kierowcy.

Jak staniesz po dobrej stronie, to sobie sam zostawiasz miejsce.

jak staniesz po niewłaściwej i dystrybutor masz po prawej, to i tak wysiądziesz bez problemu nawet jak będziesz bardzo blisko...

 

A na dodatek niemieckie auta które stanowią większość mają wlew po prawej, dzięki czemu kolejka do lewostronnych jest mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlatego najlepiej mieć wlew od strony kierowcy.
Jak staniesz po dobrej stronie, to sobie sam zostawiasz miejsce.
jak staniesz po niewłaściwej i dystrybutor masz po prawej, to i tak wysiądziesz bez problemu nawet jak będziesz bardzo blisko...
 
A na dodatek niemieckie auta które stanowią większość mają wlew po prawej, dzięki czemu kolejka do lewostronnych jest mniejsza...
A japońskie mają po prawej

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marko33 napisał(a):

A japońskie mają po prawej emoji16.png

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
 

Japońce raczej mają po lewej, przynajmniej wszystkie moje Toyoty tak miały, amerykance również mają po tej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońce raczej mają po lewej, przynajmniej wszystkie moje Toyoty tak miały, amerykance również mają po tej stronie.
Kurde, faktycznie wlew po lewej ale podjeźdżam z prawej i to mnie zmyliło

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.