Skocz do zawartości

Tryb "cebula"


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Wszystko fajnie, ale eGolf w szczycie ładuje się mocą 40kW ;]

W dużym przybliżeniu zatem można napisać, że w tej ofercie mnie 1kW kosztuje 0.6EUR. Bym powiedział "tak sobie" ;]

 

Akurat będę jechał jednego dnia w miejsce gdzie nie dojadę na raz i dodatkowo będę musiał podładować po trasie ze 20-25kW w jedną stronę. I w sumie lepiej wydać z 1.5PLN, niż 3.2PLN za kWh i mieć te 70-80PLN na co innego ;)

Ale jakiś dramat to nie jest.

 

moze hybryda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Czy ja bym jechał elektrykiem jakbym mógł hybrydą? ;]

 

Jedziemy w dwa auta, w każdym 4 osoby ;]

 

Taka sytuacja ;]

 

a wiec tak w celu zaoszczedzenia 80 zl:

 

1. kupujemy na allegro linke

2. hybryda holuje EV, chyba ze darmowy lidl to EV hybryde

3. po powrocie zwrot towaru

 

image.png.2262e6ee2727938caa5b21d1ee3eb783.png

 

 

 

 

nie musisz dziekowac ;]

 

image.png.d668746aefb85b6975f8464e1f96e961.png

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2023 o 11:20, kravitz napisał(a):

Czyli jakie auto żre najmniej prądu?

 

Interesuje mnie tryb miejski, żadne trasy.

W sumie nie mam warunków żadnych, oprócz tego, żeby to nie była Dacia Spring ;]

 

Podrzucenie bombelków do szkoły/trening, dojazd do biura, zakupy.

 

Nowe.

 

Ostatnie 20kkm w TMY RWD SR. 

 

20231127_111241.jpg

  • Lubię to 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Ostatnie 20kkm w TMY RWD SR. 

 

20231127_111241.jpg

 

Ładnie.

W sumie to ładnie nawet jak na lato, bo Ty chyba sporo jeździsz trasek.

Nie jest też trochę tak, że przebiegi po Szwecji mocno zaniżają zużycie? Tm zdaje się jakieś porypane ograniczenia prędkości są, w stylu 30km/h miasto, a w trasie jak przekroczysz, to do paki ;] i wszędzie zakaz wyprzedzania, bo się nie da (ogrodzenie pomiędzy pasami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Ładnie.

W sumie to ładnie nawet jak na lato, bo Ty chyba sporo jeździsz trasek.

Nie jest też trochę tak, że przebiegi po Szwecji mocno zaniżają zużycie? Tm zdaje się jakieś porypane ograniczenia prędkości są, w stylu 30km/h miasto, a w trasie jak przekroczysz, to do paki ;] i wszędzie zakaz wyprzedzania, bo się nie da (ogrodzenie pomiędzy pasami).

 

1. Mam Y chyba od kwietnia, więc generalnie lato. 

2. Przeważnie jeżdżę po wsi (miasteczko 10000 mieszkańców) , z 10 km dziennie. Prędkość 30-70. 

3. W weekendy ze 120-150 km, bo w mojej dziurze nie ma co robić. Prędkość 80-120. 

4. Czasem gdzieś dalej. Hamburg, Warszawa, Szczecin. W trasie raczej 120-130. Czasem chwilowo (dużo) szybciej. 

 

Ten samochód w tej wersji jest mistrzem w ekonomii. Bije nawet BMW i3. 

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Ładnie.

W sumie to ładnie nawet jak na lato, bo Ty chyba sporo jeździsz trasek.

Nie jest też trochę tak, że przebiegi po Szwecji mocno zaniżają zużycie? Tm zdaje się jakieś porypane ograniczenia prędkości są, w stylu 30km/h miasto, a w trasie jak przekroczysz, to do paki ;] i wszędzie zakaz wyprzedzania, bo się nie da (ogrodzenie pomiędzy pasami).

Zacznijmy od tego, że Tesla sporo zaniża sama z siebie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał(a):

Tesla nie wlicza zużycia na postoju (w tym ogrzewania) i nie wlicza strat (to akurat normalne). 

 

Czekaj, chcę to zrozumieć, bo może mówimy o jabłkach i gruszkach i wrzucamy do jednego koszyka.

 

Jak Golfem mam zużycie średnie od ładowania powiedzmy 15/100, ale wjadę w korek i tam stoję powiedzmy godzinę.

Podczas stania Golf mi pokazuje na zegarach zużycie dajmy na to 2/h (na h, a nie na 100km, bo postój liczy w motogodzinach).

Jednak jak ruszę, to przeliczy zużycie prądu na postój i średnia już nie będzie 15/100, tylko powiedzmy 17/100

 

Chcesz tu powiedzieć, że w Tesli nadal będzie 15/100? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Czekaj, chcę to zrozumieć, bo może mówimy o jabłkach i gruszkach i wrzucamy do jednego koszyka.

 

Jak Golfem mam zużycie średnie od ładowania powiedzmy 15/100, ale wjadę w korek i tam stoję powiedzmy godzinę.

Podczas stania Golf mi pokazuje na zegarach zużycie dajmy na to 2/h (na h, a nie na 100km, bo postój liczy w motogodzinach).

Jednak jak ruszę, to przeliczy zużycie prądu na postój i średnia już nie będzie 15/100, tylko powiedzmy 17/100

 

Chcesz tu powiedzieć, że w Tesli nadal będzie 15/100? ;]

image.gif.4aaa40c36afaeb7b277f10a0911af7c2.gif

  • Haha 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał(a):

Tylko po cichu i przez zaciśnięte zęby 😅😁

 

Serio, trudno uwierzyć w takie rewelacje.

 

Nie wiem nawet do jakiego absurdu to porównać.

Dowodzenia, że Dodge RAM ma niskie spalanie w mieście? Mierzone akurat w korku jak działa Start/Stop? ;] W sumie wtedy nic nie pali ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

Czy ktoś z posiadaczy Tesli to potwierdzi?

 

Oczywiście jest to nieprawdą. Sęk w tym że HVAC w Teslach żre bardzo małe ilości prądu, kto słyszał o octovalve ten nawet wie dlaczego.

Nie mniej stanie z włączonym ogrzewaniem, szczególnie dłużej, odbija się na średnim zużyciu energii. 

Tesla nie liczy do zużycia energii swojego idle, bo gdy auto nie śpi zużywa ~200W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że zostałem wezwany do odpowiedzi to skromnie zauważę że jak chcemy oszczędzać prąd to najlepszym rozwiązaniem jest rower elektryczny. Im mniej kół tym mniejsze opory toczenia a te dominują przy powolnej, miejskiej jeździe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, format napisał(a):

 

Oczywiście jest to nieprawdą. Sęk w tym że HVAC w Teslach żre bardzo małe ilości prądu, kto słyszał o octovalve ten nawet wie dlaczego.

Nie mniej stanie z włączonym ogrzewaniem, szczególnie dłużej, odbija się na średnim zużyciu energii. 

Tesla nie liczy do zużycia energii swojego idle, bo gdy auto nie śpi zużywa ~200W.

 

OK, 200W można wybaczyć, chociaż fajnie jakby tego nie pomijali jednak, bo później rodzą się teorie spiskowe.

 

Pompa ciepła, jaka by efektywna nie była, zabierze sporo energii, jak ruszasz spod biurowca, auto stało na mrozie, a do przejechania do domu masz powiedzmy 5-7km, głównie w korku.

Zagrzanie takiego auta sporo weźmie i będzie brało w sumie przez cały ten dystans, bo nawet jak już będzie ciepłe powietrze w środku, to elementy wnętrza wymrożone nadal będą wymagały ogrzania i wychładzały wnętrze.

Ale jeśli to liczą, to jakby jest jak w innych markach, więc jest co porównywać :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kravitz napisał(a):

 

OK, 200W można wybaczyć, chociaż fajnie jakby tego nie pomijali jednak, bo później rodzą się teorie spiskowe.

 

Pompa ciepła, jaka by efektywna nie była, zabierze sporo energii, jak ruszasz spod biurowca, auto stało na mrozie, a do przejechania do domu masz powiedzmy 5-7km, głównie w korku.

Zagrzanie takiego auta sporo weźmie i będzie brało w sumie przez cały ten dystans, bo nawet jak już będzie ciepłe powietrze w środku, to elementy wnętrza wymrożone nadal będą wymagały ogrzania i wychładzały wnętrze.

Ale jeśli to liczą, to jakby jest jak w innych markach, więc jest co porównywać :ok:

Zbyt dużo uwagi poświęcasz tym EV 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał(a):

OK, 200W można wybaczyć, chociaż fajnie jakby tego nie pomijali jednak, bo później rodzą się teorie spiskowe.

 

No ale jak mają to liczyć? Samochód przez tydzień z włączonym sentry zużyje pół baterii na samo podtrzymanie komputerów. Jak przejdzie w tym czasie kilometr to co? Komp ma napisać że średnie zużycie energii to 4MWh na setkę? Na co komu taka informacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał(a):

 

No ale jak mają to liczyć? Samochód przez tydzień z włączonym sentry zużyje pół baterii na samo podtrzymanie komputerów. Jak przejdzie w tym czasie kilometr to co? Komp ma napisać że średnie zużycie energii to 4MWh na setkę? Na co komu taka informacja?

 

Na HP mialaby wziecie ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

Na HP mialaby wziecie ;]

 

No niestety, tłuszcza wszędzie mniej więcej taki sam poziom reprezentuje. Na HP wystarczy że @Florydzialski wrzuci zdjęcia jakiegoś złamanego wahacza z pierwszych wypustów Tesli Model S, która nie była niczym innym jak betą, podpisze że to Model 3 i już dzieci się cieszą.

Ja staram się dostosowywać do rozmówców ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

nikt tu chyba co ma tesle nie jest cebula zeby to sprawdzac, ja nawet nie wiem jakie spalanie mam ;]

 

No ja jeden taki biedny :(

 

Wszyscy bogaci, nikt się na Teslę z diesla nawet nie przesiadł.

A nie, czekaj... ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.