Jump to content

Tryb "cebula"


kravitz

Recommended Posts

Czyli jakie auto żre najmniej prądu?

 

Interesuje mnie tryb miejski, żadne trasy.

W sumie nie mam warunków żadnych, oprócz tego, żeby to nie była Dacia Spring ;]

 

Podrzucenie bombelków do szkoły/trening, dojazd do biura, zakupy.

 

Nowe.

Link to comment
Share on other sites

1. Citgo, którego nowego już nie kupisz

2. Spring, którego nie chcesz

3. Tesla Model 3 Standard Range, który trudno nazwać miejskim autem

4. Corsa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, format napisał(a):

1. Citgo, którego nowego już nie kupisz

2. Spring, którego nie chcesz

3. Tesla Model 3 Standard Range, który trudno nazwać miejskim autem

4. Corsa.

 

 z Corsa to pojechałeś ;]

ja juz prawie kupilem puga 208 EV ale to piekne :serducha:

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

 z Corsa to pojechałeś ;]

ja juz prawie kupilem puga 208 EV ale to piekne :serducha:

 

Kombinuję właśnie z P208 lub Fiatem 500 (tutaj mam "bul" związany z Fiatem)

Takie gówienka po mieście nie będą brały mniej niż Tesla 3?

 

Niestety pojazdów typu Skoda CityGo z jakiś powodów nie robią, to tylko świadczy o fajnej kawiorowej lewicy i miejscu w którym trzymają całą ekologię.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, PawelWaw napisał(a):

BTW żeby przy darmowym prądzie się tym przejmować ;]

 

Nie wiem skąd pomysł na jakiś darmowy prąd?

Czasem nie wiem kiedy sobie robisz żarty, a kiedy piszesz coś serio ;)

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

Takie gówienka po mieście nie będą brały mniej niż Tesla 3?

 

Corsa będzie miała podobne wyniki. TM3 RWD jest bardzo sprawnym autem.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, kravitz napisał(a):

Czyli jakie auto żre najmniej prądu?

 

Interesuje mnie tryb miejski, żadne trasy.

W sumie nie mam warunków żadnych, oprócz tego, żeby to nie była Dacia Spring ;]

 

Podrzucenie bombelków do szkoły/trening, dojazd do biura, zakupy.

 

Nowe.

 

Citigo, Ioniq 28 kWh, TM3 RWD.

 

Ale jako wózek w koło komina, to najekonomiczniej wyjdzie Leaf 24 kWh (pomimo zużycia większego o ok. 30%, od ww.), a można obecnie kupić je już bardzo tanio. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

 

Citigo, Ioniq 28 kWh, TM3 RWD.

 

Ale jako wózek w koło komina, to najekonomiczniej wyjdzie Leaf 24 kWh (pomimo zużycia większego o ok. 30%, od ww.), a można obecnie kupić je już bardzo tanio. 

 


Na temat to chyba tylko Tesla z tej wyliczanki.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wracam z Krakowa 208. Póki co pozytywne wrażenia. Dostałem 100% baterii i pokazało 350km zasięgu. Myślę że po mieście 300km realne, ale potestuje przez najbliższy miesiąc. Pokazywał zużycie z 2000km w okolicach 13kw. 

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Olas1 napisał(a):

Właśnie wracam z Krakowa 208. Póki co pozytywne wrażenia. Dostałem 100% baterii i pokazało 350km zasięgu. Myślę że po mieście 300km realne, ale potestuje przez najbliższy miesiąc. Pokazywał zużycie z 2000km w okolicach 13kw. 

image.jpg

 

1,5h na ladowarce w trasie na jakiejs stacj benzynowej.

tak wlasnie wyglada elektromobilnosc...

  • Haha 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

1,5h na ladowarce w trasie na jakiejs stacj benzynowej.

tak wlasnie wyglada elektromobilnosc...


Zastanawiam się co tam poszło nie tak.

 

Na jakims 22KW to było ładowane?

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kravitz napisał(a):


Zastanawiam się co tam poszło nie tak.

 

Na jakims 22KW to było ładowane?

 

50kw, ładowałem się całe 24minuty i dojechałem do Wawy, zostało jeszcze 65km zasięgu.

Ogólnie z jednym muszę się zgodzić, dzięki EV poznam kupę ludzi... przy ładowarkach 🤣

 

Ale dziś rano zostawiłem 208 przy ładowarce w pracy (11kw) i pokazuje 4:30h do pełnego naładowania. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

1,5h na ladowarce w trasie na jakiejs stacj benzynowej.

tak wlasnie wyglada elektromobilnosc...

 

No cóż... do Krakowa jechałem i20 1.2 84km :) ruszyłem, jechałem 140km/h i wysiadłem w Krakowie. Jakieś 3:20h z domu do biura. 

Powrót 4:45h.

Ale w mieście taka e208 będzie pewnie idealna. Jakbym wracał Teslą to pewnie nie musiałbym się ładować, wysiadł z auta wypoczęty i tyle. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Olas1 napisał(a):

 

50kw, ładowałem się całe 24minuty i dojechałem do Wawy, zostało jeszcze 65km zasięgu.

Ogólnie z jednym muszę się zgodzić, dzięki EV poznam kupę ludzi... przy ładowarkach 🤣

 

Ale dziś rano zostawiłem 208 przy ładowarce w pracy (11kw) i pokazuje 4:30h do pełnego naładowania. 

 

Mój kolega takiego ma. Ładuje właśnie w pracy za free ;)

Jeździ 1-2x w tygodniu do pracy właśnie po to ;]

 

Koleś mieszka w Irlandii, więc tam zbytnio daleko się nie podróżuje.

Raz tym jechałem jako pasażer z przodu i całkiem miłe auto się wydawało.

Dziwne tylko było, że z przodu było jakby mało miejsca na nogi. Jakby ta całą gródź przednia była przesunięta do tyłu.

Normalnie nawet w Seicento z przodu dało się nogi wyprostować. A w P208 nie.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, kravitz napisał(a):

 

Mój kolega takiego ma. Ładuje właśnie w pracy za free ;)

Jeździ 1-2x w tygodniu do pracy właśnie po to ;]

 

Koleś mieszka w Irlandii, więc tam zbytnio daleko się nie podróżuje.

Raz tym jechałem jako pasażer z przodu i całkiem miłe auto się wydawało.

Dziwne tylko było, że z przodu było jakby mało miejsca na nogi. Jakby ta całą gródź przednia była przesunięta do tyłu.

Normalnie nawet w Seicento z przodu dało się nogi wyprostować. A w P208 nie.

 

Mi za kółkiem było wygodnie, ale z tyłu za mną to już dramat.

Dla mnie hamowanie jest dziwne... naciskasz - zwalnia, naciskasz mocniej - staje dęba... trzeba wyczucia żeby sobie krzywdy nie zrobić. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.10.2023 o 11:20, kravitz napisał(a):

Czyli jakie auto żre najmniej prądu?

 

Interesuje mnie tryb miejski, żadne trasy.

W sumie nie mam warunków żadnych, oprócz tego, żeby to nie była Dacia Spring ;]

 

Podrzucenie bombelków do szkoły/trening, dojazd do biura, zakupy.

 

Nowe.

 

Pewnie TM3 SR. Tylko, ze Ci się spodoba i w trasy będziesz jeździł, to już lepiej TMY SR. W tym modelu w trybie "jeżdżę w lato po wsi 40-60 km/h" udaje mi się osiągnąć 9 kWh na 100 km. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aktualnie mam Corsę 2022 i zużycie z 3500 km mam na poziomie 14KWh/100km, świetne auto do miasta i na mniejsze trasy, małe a z przodu dużo miejsca, małe a zawieszenie zachowuje się jak w większym aucie. Nowoczesne i jednocześnie tradycyjne (ma sterowanie większością ważnych rzeczy dedykowanymi guzikami).

Robiłem testy na szybkiej ładowarce DC - wciąga spokojnie 75KW - więc w 12-13 minut da się naładować na 100 km.

Ja jestem bardzo zadowolony z tego auta, a szczególnie że udało mi się je kupić w świetnej cenie 😄

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, wujek napisał(a):

Ja mam Renault Zoe ale generalnie nie polecam cena vs to co oferuje. Nie ma

znaczenia ile to pali. Ja ładuje co dwa tygodnie. Osobiście to bym czekał na małą Teslę. 

 

Zoe? Nein, Danke ;]

 

Po eGolfie do Zoe? Pewne plusy na pewno są. Dynamika, zasięg, ale cała reszta to "tak średnio" ;)

 

Myślałem że ten wątek pójdzie w stronę Fiata 500, który zwyczajnie wygląda zajebiście ;]

Ale nie poszedł ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.10.2023 o 11:20, kravitz napisał(a):

Czyli jakie auto żre najmniej prądu?

 

Interesuje mnie tryb miejski, żadne trasy.

W sumie nie mam warunków żadnych, oprócz tego, żeby to nie była Dacia Spring ;]

 

Podrzucenie bombelków do szkoły/trening, dojazd do biura, zakupy.

 

Nowe.

A Volvo EX30? Obstawiam że by nie kombinować to wszystkie drogi prowadzą do salonu Tesli. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, lucash napisał(a):

A Volvo EX30? Obstawiam że by nie kombinować to wszystkie drogi prowadzą do salonu Tesli. 

 

Na to Volvo pewnie sobie popatrzę, jak już będzie i nadejdzie czas wymiany. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Myślałem że ten wątek pójdzie w stronę Fiata 500, który zwyczajnie wygląda zajebiście ;]

Ale nie poszedł ;]

Przykro mi.

Odpowiedzialności zbiorowej za ten zakup nie będzie 😌

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Na to Volvo pewnie sobie popatrzę, jak już będzie i nadejdzie czas wymiany. 

 

Jest dość interesujące i nie szaleje z ceną. :ok:

Tylko miej na uwadze czekanie, bo w Volvo 10 miesiecy to norma.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Jest dość interesujące i nie szaleje z ceną. :ok:

Tylko miej na uwadze czekanie, bo w Volvo 10 miesiecy to norma.

 

Leasing do czerwca i jeszcze pół roku używania auta ;)

Mam czas ;]

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.11.2023 o 23:54, paulluck napisał(a):

Aktualnie mam Corsę 2022 i zużycie z 3500 km mam na poziomie 14KWh/100km, świetne auto do miasta i na mniejsze trasy, małe a z przodu dużo miejsca, małe a zawieszenie zachowuje się jak w większym aucie. Nowoczesne i jednocześnie tradycyjne (ma sterowanie większością ważnych rzeczy dedykowanymi guzikami).

Robiłem testy na szybkiej ładowarce DC - wciąga spokojnie 75KW - więc w 12-13 minut da się naładować na 100 km.

Ja jestem bardzo zadowolony z tego auta, a szczególnie że udało mi się je kupić w świetnej cenie 😄

 

 

Jak Ty to robisz? Zaraz u mnie puknie 1000km i średnie zużycie ponad 17KWh. Wiadomo, zdarza się testować przyspieszenie, ale raczej rzadko. Jazda po mieście, włączona klima w tryb auto, korzystam z grzanych foteli itd.   

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.11.2023 o 15:37, Olas1 napisał(a):

 

Jak Ty to robisz? Zaraz u mnie puknie 1000km i średnie zużycie ponad 17KWh. Wiadomo, zdarza się testować przyspieszenie, ale raczej rzadko. Jazda po mieście, włączona klima w tryb auto, korzystam z grzanych foteli itd.   

 

Jeżdżę cały czas na B (dla mnie to wygodniejsze bo w większości przypadków nie muszę hamować hamulcem), co do klimy to aktualnie mam wyłączoną (jako AC), grzanie ustawione na 19-20 (bo to mi spokojnie wystarcza, mam wrażenie że w tym aucie 19-20 to jest tyle co w KIA 21-22 - takie mam odczucia).

A sama jazda, to normalnie, jadę tak jak znaki pozwalają + 5/10 km/h (poza autostradami bo jak się leci 140 to wir w baterii 😄 )

Wczoraj zrobiłem trasę 

image.png.864217517b8b5f874445a07e7995c555.png

 

Przejechane 

image.png.44a6e8ac561cb3b587c44bb248c064a9.png

 

startowałem ze 100% zostało - uważam że zajebiście 🙂

 

image.png.1ee0c5399b5fd54762952bcb995e0035.png

 

Szkoda że nie udało mi się naładować dziś do 100% bo bym wiedział jakie jest zużycie wyliczone z ładowarki i licznika energii.

 

z tej trasy A4 to było jakieś 30-40 km, tam leciałem 140 przez 15-20 i jak zobaczyłem że mogę nie dojechać to zwolniłem do 120 - reszta normalnie.

 

Jak kupiłem to auto - bo nie kupiłem go jako nowe - miało średnią na też w okolicach 17 z ok 6000 km, ja aktualnie mam taką z 4000, ale rośnie bo zimno i zużycie wzrasta. Zobaczymy jakie średnio będzie na wiosnę.

 

image.png.15fd3228a582a98686432110451345d2.png

 

Generalnie z auta i zużycia dotychczasowego jestem bardzo zadowolony, używam go do jazdy w koło komina i trasy do 200-250 km w obie strony więc przeważnie nie muszę ładować po drodze.

Raz ładowałem na GW i czas ładowania był zajebisty ale cena już nie 😄

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2023 o 16:24, paulluck napisał(a):

Generalnie z auta i zużycia dotychczasowego jestem bardzo zadowolony, używam go do jazdy w koło komina i trasy do 200-250 km w obie strony więc przeważnie nie muszę ładować po drodze.

 

 

 

Raz ładowałem na GW i czas ładowania był zajebisty ale cena już nie 😄

 


Ja testuje 208, ale to jest chyba ten sam napęd. Ostatnio zresetowałem licznik, wyłączyłem klime i turlałem się spokojnie. I tak nie chciał zejść poniżej 16. 
Ale po 50km w takim tempie stwierdziłem, że więcej zabawy mam z jazdy lekko dynamicznej i z ciepełka w kabinie. Takie małe auto jest jak dla mnie idealnym miejskim wozidelkiem. Realny zasięg koło 250km jest wystarczający. Niewątpliwie ogromną zaletą jest ładowarka w pracy, bo gdyby nie to to nie chciałoby mi się tracić czas na jeżdżenie i szukanie prądu na mieście. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Olas1 napisał(a):


Ja testuje 208, ale to jest chyba ten sam napęd. Ostatnio zresetowałem licznik, wyłączyłem klime i turlałem się spokojnie. I tak nie chciał zejść poniżej 16. 
Ale po 50km w takim tempie stwierdziłem, że więcej zabawy mam z jazdy lekko dynamicznej i z ciepełka w kabinie. Takie małe auto jest jak dla mnie idealnym miejskim wozidelkiem. Realny zasięg koło 250km jest wystarczający. Niewątpliwie ogromną zaletą jest ładowarka w pracy, bo gdyby nie to to nie chciałoby mi się tracić czas na jeżdżenie i szukanie prądu na mieście. 

 

Corsa i 208 to dokładnie to samo auto tylko w innym ubraniu 🙂

W aktualnych warunkach pogodowych to co dałem na zdjęciach będzie ciężkie do utrzymania, szczególnie przy jeździe w koło komina.

Ja Corsy też używam jako miejskie wędzidełko i sprawdza się idealnie, też lubię czasami coś sobie wyprzedzić na sporcie - jest fajnie 😄

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Olas1 napisał(a):


Ja testuje 208, ale to jest chyba ten sam napęd. Ostatnio zresetowałem licznik, wyłączyłem klime i turlałem się spokojnie. I tak nie chciał zejść poniżej 16. 
Ale po 50km w takim tempie stwierdziłem, że więcej zabawy mam z jazdy lekko dynamicznej i z ciepełka w kabinie. Takie małe auto jest jak dla mnie idealnym miejskim wozidelkiem. Realny zasięg koło 250km jest wystarczający. Niewątpliwie ogromną zaletą jest ładowarka w pracy, bo gdyby nie to to nie chciałoby mi się tracić czas na jeżdżenie i szukanie prądu na mieście. 

 

Czytaj za darmo :jem:

Nie denerwuj spalinowcow pisząc takie rzeczy że EV fajny.

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

Czytaj za darmo :jem:

Nie denerwuj spalinowcow pisząc takie rzeczy że EV fajny.


Dla mnie za darmo, dla firmy nie. 
A EV fajny ale jakoś 3 samochód w rodzinie. Kiedy będzie mała Tesla? 

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

No jeszcze się przejmować tym że firma płaci ;l

3 auta to nieekologiczne.


3 auta, 4 motocykle, ale i 3 rowery i hulajnoga elektryczna, więc na pewno jestem eko 😂

Link to comment
Share on other sites


3 auta, 4 motocykle, ale i 3 rowery i hulajnoga elektryczna, więc na pewno jestem eko
A ja grzeje w zimie empecem, i kto jest bardziej eko ?


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.11.2023 o 05:57, mokrii napisał(a):

to znaczy ile ? ;] 

 

za 13,84 kWh zapłaciłem 40,48 zł brutto - 2,93 zł/kWh to bardzo drogo - nie mam abonamentu na GW, ale mam zniżkę na EV Club (bez rabatu cena była 3,25 zł/kWh).

Czas ładowania tych 18,84 kWh był 11,52 min.

Jak bym założył że 15 kWh starczy mi na pokonanie 100km to by wyszło że przy tej cenie kWh starczyło by na ok 6,7l Pb - czyli jak w normalnej Corsie benzynowej. Przy okolicach 20 kWh np w zimie albo autostradzie to już 9l - sporo...

Na szczęście mam jeszcze KIA plugin która na trasach po autostradach pali 5l/100 km 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, paulluck napisał(a):

 

za 13,84 kWh zapłaciłem 40,48 zł brutto - 2,93 zł/kWh to bardzo drogo - nie mam abonamentu na GW, ale mam zniżkę na EV Club (bez rabatu cena była 3,25 zł/kWh).

Czas ładowania tych 18,84 kWh był 11,52 min.

Jak bym założył że 15 kWh starczy mi na pokonanie 100km to by wyszło że przy tej cenie kWh starczyło by na ok 6,7l Pb - czyli jak w normalnej Corsie benzynowej. Przy okolicach 20 kWh np w zimie albo autostradzie to już 9l - sporo...

Na szczęście mam jeszcze KIA plugin która na trasach po autostradach pali 5l/100 km 🙂

 

Spokojnie. Na Twoje obliczenia UE już znajdzie rozwiązanie ;]

Bena po 15/litr ;]

 

I cyk, już ładowanie na trasie elektryka jest opłacalne ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, paulluck napisał(a):

za 13,84 kWh zapłaciłem 40,48 zł brutto - 2,93 zł/kWh to bardzo drogo - nie mam abonamentu na GW, ale mam zniżkę na EV Club (bez rabatu cena była 3,25 zł/kWh)

 

Ja tylko powiem, tak w sekrecie, że abonament Greenwaya można współdzielić po Januszowemu, tak jak robi się to z Netflixem i innymi podobnymi ;)

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, format napisał(a):

 

Ja tylko powiem, tak w sekrecie, że abonament Greenwaya można współdzielić po Januszowemu, tak jak robi się to z Netflixem i innymi podobnymi ;)

 

To ja będę potrzebował takiej przysługi zaniedługo.

 

Ktoś chętny na użyczenie konta?

Dosłownie dwa ładowania ;]

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

To ja będę potrzebował takiej przysługi zaniedługo.

 

Ktoś chętny na użyczenie konta?

Dosłownie dwa ładowania ;]

 

Moze zorganizuj jakas zbiorke na siepomaga.pl jak Cie tak bola te "tankowania"? ;l

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Moze zorganizuj jakas zbiorke na siepomaga.pl jak Cie tak bola te "tankowania"? ;l


No sam widzisz, ze niby są możliwości, ale jakoś chętnych brak ;]
 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kravitz napisał(a):


No sam widzisz, ze niby są możliwości, ale jakoś chętnych brak ;]
 

 

 

U freshmile za GW płaci sie 0.30 eur za kWh i 0.30 eur za min. Nie wiem, czy to drogo. Lepiej mieć coś, co się szybko ładuje. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

U freshmile za GW płaci sie 0.30 eur za kWh i 0.30 eur za min. Nie wiem, czy to drogo. Lepiej mieć coś, co się szybko ładuje. 

 

Wszystko fajnie, ale eGolf w szczycie ładuje się mocą 40kW ;]

W dużym przybliżeniu zatem można napisać, że w tej ofercie mnie 1kW kosztuje 0.6EUR. Bym powiedział "tak sobie" ;]

 

Akurat będę jechał jednego dnia w miejsce gdzie nie dojadę na raz i dodatkowo będę musiał podładować po trasie ze 20-25kW w jedną stronę. I w sumie lepiej wydać z 1.5PLN, niż 3.2PLN za kWh i mieć te 70-80PLN na co innego ;)

Ale jakiś dramat to nie jest.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.