fred77 Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową. Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy. Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka? Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny? Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 8 minut temu, fred77 napisał(a): Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową. Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy. Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka? Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny? Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego? Nie masz żadnych zapisanych błędów? Ja kiedyś miałem podobny problem z tym, że inny silnik (1,6 crdi) i pojawiał się błąd. W każdym razie było podobnie, że podczas przyspieszania odcinało moc i chyba maksymalnie do 130 km/h się rozpędzał. Błąd pokazywał niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Generalnie, nie wdając się w szczegóły, okazało się że zatankowałem jakieś gówniane paliwo i przytkało mi (prawie nowy) filtr paliwa. Po wymianie problemy ustąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 18 minut temu, fred77 napisał(a): Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego? Od diagnostyki vag com lub vcds. Zasadniczo pewnie kierownice w turbo stoją i łapie różnice w ciśnieniu doładowania, ale jak nie chcesz wszystkiego sprawdzać to zacznij od diagnostyki błędów. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 Geometria turbo stoi. Najbardziej typowa uterka. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 11 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 (edytowane) Godzinę temu, Piotrus napisał(a): Od diagnostyki vag com lub vcds. Zasadniczo pewnie kierownice w turbo stoją i łapie różnice w ciśnieniu doładowania, ale jak nie chcesz wszystkiego sprawdzać to zacznij od diagnostyki błędów. Kierownice były sprawdzane przy okazji wymiany wału rozrządu. Działają bez zarzutu ale przyjrzę się temu sam jeszcze raz, tylko muszę znaleźć czas. Edytowane 11 Listopada 2023 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darpio Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 W moim przypadku silnik 1,9 TDI z 2007 roku, miałem takie same objawy, po sprawdzeniu przewodów dochodzacych do gruszki, okazało się że nieszczelna gruszka sterujaca turbiną. Rozszczelniła się. Po wymianie gruszki wszystko działa poprawnie. Sprawdź wężyki czy sa szczelne, jak ok to potem gruszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 10 godzin temu, fred77 napisał(a): Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową. Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy. Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka? Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny? Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego? Tzw notlauf Wrzuć w gogle i prawda wyjdzie na jaw. A tak gdyby podchodzić do tematu pp fachowemu, logi dynamiczne prawdę powiedzą co daje tyłka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 11 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2023 9 godzin temu, fred77 napisał(a): Kierownice były sprawdzane przy okazji wymiany wału rozrządu. Działają bez zarzutu ale przyjrzę się temu sam jeszcze raz, tylko muszę znaleźć czas. Wężyki od podciśnienia i/lub zawór N75. Dość tania naprawa, którą można wykonać samodzielnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Dlaczego audi 1.9 td mialo wymieniany caly wtrysk na pierburga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): Dlaczego audi 1.9 td mialo wymieniany caly wtrysk na pierburga? Co to ma wspólnego z silnikiem tdi A co do tematu przecież niedawno wymieniałeś wałek rozrządu w warsztacie-to dlaczego nie zdiagnozowali/naprawili tej usterki przy tej okazji? Podmiana części na chybił trafił może kosztować sporo więcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2023 W dniu 11.11.2023 o 10:16, fred77 napisał(a): Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową. Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy. Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka? Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny? Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego? Od kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 (edytowane) Najpierw logi. Ręcznie możesz - jak sięgniesz, nacisnąć ręka sztangę geometrii. Ma chodzić lekko i do oporu. Ale obstawiam, że ona stoi. Potem jak ktoś wspomniał, wężyki podciśnienia. Wbrew pozorom wymiana daje duuużo. Jeszcze 2 lata temu przerabiałem taką octavię. Z 18letniego silnika dość tanim kosztem zrobiło się 180 KM i 390 Nm co do geometrii, podciśnień to został mi tylko wężyk od sterowania geometrią (egr, klapa, gruszka zawory... Wsio won) PS. Krótko przed sprzedażą też zaczął notlaufy łapać. Myślałem, że turbo się wysypało (hybryda). Po logach, winny był map sensor. Po wymianie nadal to samo. Mechanik podpiął jakiś tablet do wiązki przewodów i okazało się, że winna była wiązka na odcinku wtyczki map sensor - ecu. Lekkie pęknięcie przewodów pod podszybiem Edytowane 14 Listopada 2023 przez Guzon87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 16 minut temu, Guzon87 napisał(a): Jeszcze 2 lata temu przerabiałem taką octavię. Z 18letniego silnika dość tanim kosztem zrobiło się 180 KM i 390 Nm 110 na vp? Co znaczy tanim kosztem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 53 minuty temu, Danielpoz. napisał(a): 110 na vp? Co znaczy tanim kosztem? 1700 zł na części mechaniczne myślę, że to dobra cena. Standard jak na VP - końcówki wtrysków, turbo hybryda, głowiczka pompy 11mm i Intercooler 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 1 godzinę temu, Guzon87 napisał(a): 1700 zł na części mechaniczne myślę, że to dobra cena. Standard jak na VP - końcówki wtrysków, turbo hybryda, głowiczka pompy 11mm i Intercooler 1700 to wręcz groszowa kwota jak na taki przyrost 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.