Skocz do zawartości

1,9TDI - 110KM bez pmpowtryskiwaczy.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową.

Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy.

Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka?

Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny?

Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fred77 napisał(a):

Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową.

Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy.

Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka?

Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny?

Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego?

 

Nie masz żadnych zapisanych błędów? 

Ja kiedyś miałem podobny problem z tym, że inny silnik (1,6 crdi) i pojawiał się błąd. W każdym razie było podobnie, że podczas przyspieszania odcinało moc i chyba maksymalnie do 130 km/h się rozpędzał. Błąd pokazywał niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Generalnie, nie wdając się w szczegóły, okazało się że zatankowałem jakieś gówniane paliwo i przytkało mi (prawie nowy) filtr paliwa. Po wymianie problemy ustąpiły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, fred77 napisał(a):

Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego?

 

 

Od diagnostyki vag com lub vcds.

 

Zasadniczo pewnie kierownice w turbo stoją i łapie różnice w ciśnieniu doładowania, ale jak nie chcesz wszystkiego sprawdzać to zacznij od diagnostyki błędów.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

Od diagnostyki vag com lub vcds.

 

Zasadniczo pewnie kierownice w turbo stoją i łapie różnice w ciśnieniu doładowania, ale jak nie chcesz wszystkiego sprawdzać to zacznij od diagnostyki błędów.

Kierownice były sprawdzane przy okazji wymiany wału rozrządu. Działają bez zarzutu ale przyjrzę się temu sam jeszcze raz, tylko muszę znaleźć czas.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku silnik 1,9 TDI z 2007 roku, miałem takie same objawy, po sprawdzeniu przewodów dochodzacych do gruszki, okazało się że nieszczelna gruszka sterujaca turbiną. Rozszczelniła się. Po wymianie gruszki wszystko działa poprawnie. 

Sprawdź wężyki czy sa szczelne, jak ok to potem gruszkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fred77 napisał(a):

Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową.

Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy.

Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka?

Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny?

Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego?

 

Tzw notlauf 

 

Wrzuć w gogle i prawda wyjdzie na jaw. 

A tak gdyby podchodzić do tematu pp fachowemu, logi dynamiczne prawdę powiedzą co daje tyłka. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fred77 napisał(a):

Kierownice były sprawdzane przy okazji wymiany wału rozrządu. Działają bez zarzutu ale przyjrzę się temu sam jeszcze raz, tylko muszę znaleźć czas.

Wężyki od podciśnienia i/lub zawór N75.

Dość tania naprawa, którą można wykonać samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a):

Dlaczego audi 1.9 td mialo wymieniany caly wtrysk na pierburga?

Co to ma wspólnego z silnikiem tdi:hmm:

A co do tematu przecież niedawno wymieniałeś wałek rozrządu w warsztacie-to dlaczego nie zdiagnozowali/naprawili tej usterki przy tej okazji?

Podmiana części na chybił trafił może kosztować sporo więcej:skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2023 o 10:16, fred77 napisał(a):

Octavia 1 z 2001 roku. Silnik 1,9TDI, 110KM, z pompą wtryskową.

Coraz częściej zdarza się, że ogranicza moc i zamula podczas przyśpieszania. Ot jedzie się normalnie i nagle odcina trochę mocy.

Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

Podejrzewam, że to typowa usterka. Tylko jaka?

Układ EGR? Nieszczelne wężyki? Zafajdany kolektor ssący? Problem z przepływomierzem? Jakieś złącza elektryczne? Sterowanie geometrią turbiny?

Od czego zacząć by nie rozgrzebywać wszystkiego?

 

Od kompa 🤦

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw logi. 

Ręcznie możesz - jak sięgniesz, nacisnąć ręka sztangę geometrii. Ma chodzić lekko i do oporu. Ale obstawiam, że ona stoi. 

Potem jak ktoś wspomniał, wężyki podciśnienia. Wbrew pozorom wymiana daje duuużo. 

 

Jeszcze 2 lata temu przerabiałem taką octavię. Z 18letniego silnika dość tanim kosztem zrobiło się 180 KM i 390 Nm 😁 co do geometrii, podciśnień to został mi tylko wężyk od sterowania geometrią

(egr, klapa, gruszka zawory... Wsio won)

 

PS. Krótko przed sprzedażą też zaczął notlaufy łapać. Myślałem, że turbo się wysypało (hybryda). Po logach, winny był map sensor. Po wymianie nadal to samo. Mechanik podpiął jakiś tablet do wiązki przewodów i okazało się, że winna była wiązka na odcinku wtyczki map sensor - ecu. Lekkie pęknięcie przewodów pod podszybiem

Edytowane przez Guzon87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

110 na vp? Co znaczy tanim kosztem?

1700 zł na części mechaniczne myślę, że to dobra cena. 

Standard jak na VP - końcówki wtrysków, turbo hybryda, głowiczka pompy 11mm i Intercooler

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.