KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Cześć. porozmawiajmy o tym czy olej jaki mam w aucie jest OK. Pacjent to Bravo 2 2.0 MultiJet ~230KM niecałe 500 Nm Do niedawna lałem zalecany olej 5W30. dziś sobie czytam, że to olej dla tych co mają lekka nogę. Ok auto na co dzień eksploatowane jest normalnie, ale jak pocisnę mu chwilę na S/A w Niemczech to zaraz mi wywala błąd. Obecnie geometrii turbiny. Pytanie pierwsze: czy rodzaj oleju może być przyczyną? Pytanie drugie: niezależnie od pierwszego czy warto brnąć w ten typ oleju czy jednak może zmienić na jakiś inny / jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 20 minut temu, KotLarry napisał(a): Pytanie pierwsze: czy rodzaj oleju może być przyczyną? Chyba tylko wtedy gdy silnik sporo tego oleju by spalał... Zmienna geometria nie jest przecież smarowna olejem silnikowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 2 godziny temu, volf6 napisał(a): Chyba tylko wtedy gdy silnik sporo tego oleju by spalał... Zmienna geometria nie jest przecież smarowna olejem silnikowym aż tak się nie znam ALE. Miałem kiedyś rajdowego malucha i np olej lotos zawsze na zakrętach uruchamiał kontrolkę braku oleju pozostałe nie więc może faktycznie typ oleju czy coś warto przemyśleć w troszkę ruszonym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Wrócić do tunera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 36 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Wrócić do tunera. ja nie mam pretensji do tunera pytam czy po chip tuningu powinno się używać innego oleju niż 5W-30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 4 minuty temu, KotLarry napisał(a): ja nie mam pretensji do tunera pytam czy po chip tuningu powinno się używać innego oleju niż 5W-30 Ale wiesz że to nie koniecznie jest wina turbiny Jeśli tuner podniósł ciśnienie doładowania a nie zmienił tego parametru w tabeli błędów to będzie wywalało błąd właśnie geometrii. Przerabiałem to na identycznym silniku w Alfie..... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Godzinę temu, KotLarry napisał(a): ja nie mam pretensji do tunera pytam czy po chip tuningu powinno się używać innego oleju niż 5W-30 Rzecz w tym, że powinieneś mieć. Olej za to powinien pozostać bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Myślałem, że wgrywanie gotowców z neta bez korekty pod dany silnik oraz bez hamowni odeszły do lamusa... Przynajmniej tak wygląda wg mnie efekt tej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 5W30 różnych producentów może się różnić maksymalną temperatura pracy - warto poszukać. Ja stosowałem taki w Miniaku i było OK: https://allegro.pl/oferta/millers-oils-ee-longlife-5w30-1l-504-507-00-ll-04-8886517493 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 50 minut temu, kadu napisał(a): Rzecz w tym, że powinieneś mieć. Olej za to powinien pozostać bez zmian. niby dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 25 minut temu, KotLarry napisał(a): niby dlaczego? Bo program jest źle zrobiony. Poprawnie zrobiony soft (realne parametry zadane, dopasowane limitery, itd.) nie powinien powodować takich sytuacji, nieważne czy jeździsz spokojnie czy gnieciesz samochód na torze. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 56 minut temu, KotLarry napisał(a): niby dlaczego? jesli EGT wzrosło i temp oleju wzrosły a pewnie wzrosły to raczej nalezy przejsc na wyzsza klase lepkosci Czasem drifterzey i inni upalacze montuja dodatkowe chłodnice oleju i zalewaja silnik olejem 10w50 czy 10w60 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 moze cos @Orochimaru podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): jesli EGT wzrosło i temp oleju wzrosły a pewnie wzrosły to raczej nalezy przejsc na wyzsza klase lepkosci Czasem drifterzey i inni upalacze montuja dodatkowe chłodnice oleju i zalewaja silnik olejem 10w50 czy 10w60 W samochodzie do jazdy na codzień takie oleje to zabójstwo. Zwłaszcza w dieslu, gdzie silnik zimą pracuje bardzo długo poniżej temperatury roboczej. To są oleje typowo do upalania latem na torze, w mocno zmodyfikowanych silnikach. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 43 minuty temu, kadu napisał(a): W samochodzie do jazdy na codzień takie oleje to zabójstwo. Zwłaszcza w dieslu, gdzie silnik zimą pracuje bardzo długo poniżej temperatury roboczej. To są oleje typowo do upalania latem na torze, w mocno zmodyfikowanych silnikach. sa oleje 5w40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 3 godziny temu, kadu napisał(a): Bo program jest źle zrobiony. Poprawnie zrobiony soft (realne parametry zadane, dopasowane limitery, itd.) nie powinien powodować takich sytuacji, nieważne czy jeździsz spokojnie czy gnieciesz samochód na torze. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa. a jakie mogą być przyczyny, że wyrzuca błąd geometrii? program? stan turbiny? jakas wada innego elementu? bo z tego co mi wiadomo blad moze wyskakiwać z kilku powodów ale widzę rzymianie już krzyże stawiają? Ok moja „wina” że się tym nie zająłem jeszcze, bo wyskakuje rzadko i tylko ewentualnie jak pocisnę auto dłużej… a dyskusja miała być o olejach. czy 5w30 nadaje się do dociążonych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 3 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a): jesli EGT wzrosło i temp oleju wzrosły a pewnie wzrosły to raczej nalezy przejsc na wyzsza klase lepkosci Czasem drifterzey i inni upalacze montuja dodatkowe chłodnice oleju i zalewaja silnik olejem 10w50 czy 10w60 o widzisz muszę zerknąć w temperatury oleju. szkoda że nie mam tego na blacie tylko będę musiał poszukać jakiegoś czytnika pod obd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 2 godziny temu, kadu napisał(a): W samochodzie do jazdy na codzień takie oleje to zabójstwo. Zwłaszcza w dieslu, gdzie silnik zimą pracuje bardzo długo poniżej temperatury roboczej. To są oleje typowo do upalania latem na torze, w mocno zmodyfikowanych silnikach. U mnie niestety na co dzień auto jeździ po 5 km do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 4 godziny temu, Guzon87 napisał(a): Myślałem, że wgrywanie gotowców z neta bez korekty pod dany silnik oraz bez hamowni odeszły do lamusa... Przynajmniej tak wygląda wg mnie efekt tej pracy. szybka diagnoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 6 godzin temu, KotLarry napisał(a): ja nie mam pretensji do tunera pytam czy po chip tuningu powinno się używać innego oleju niż 5W-30 5W30 to eko-gówno nie olej. Rzadki, żeby zmniejszyć zużycie paliwa. Pamiętam kiedyś były dostępne oleje o oznaczeniu 5W50 i 10W60. To już ekstremum ale ja bym poszukał "40". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 32 minuty temu, KotLarry napisał(a): a dyskusja miała być o olejach. czy 5w30 nadaje się do dociążonych silników. Nadaje się. Lepkość kinematyczna SAE to nie wszystko, ważny jest też parametr HTHS, czyli lepkość dynamiczna w 150 stopniach. Można mieć olej 5w40 o niższej lepkości dynamicznej od oleju 5w30. W przypadku Multijeta zalecanym olejem jest ten oparty na ACEA C3, a C3 ma wymogi HTHS >= 3,5. Oleje z SAE 5w40 też mają HTHS >=3,5. Fabryczne silniki np BMW 2.0 turbo, czy VAG 2.0 tsi, gdzie moce i momenty obrotowe są wyższe, od tych u Ciebie są zalewane olejami 0w20 z HTHS w przedziale 2,6-2,9. Jedynym ograniczeniem może być wydajność pompy oleju, która może nie wyrobić w przypadku bardzo wysokiej temperatury środka smarnego, ale tu mówimy o oleju, który ma w misce ponad 130 stopni. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 17 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Nadaje się. Lepkość kinematyczna SAE to nie wszystko, ważny jest też parametr HTHS, czyli lepkość dynamiczna w 150 stopniach. Można mieć olej 5w40 o niższej lepkości dynamicznej od oleju 5w30. W przypadku Multijeta zalecanym olejem jest ten oparty na ACEA C3, a C3 ma wymogi HTHS >= 3,5. Oleje z SAE 5w40 też mają HTHS >=3,5. Fabryczne silniki np BMW 2.0 turbo, czy VAG 2.0 tsi, gdzie moce i momenty obrotowe są wyższe, od tych u Ciebie są zalewane olejami 0w20 z HTHS w przedziale 2,6-2,9. Jedynym ograniczeniem może być wydajność pompy oleju, która może nie wyrobić w przypadku bardzo wysokiej temperatury środka smarnego, ale tu mówimy o oleju, który ma w misce ponad 130 stopni. Jaki hths ma Texaco havolina uktra s 5w40? Bo nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 2 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a): Jaki hths ma Texaco havolina uktra s 5w40? Bo nie mogę znaleźć >=3,5. Podawać dokładnie nie muszą, bo to już jest wysoko, a powyżej 3,5 wynika z ACEA C3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 4 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a): Jaki hths ma Texaco havolina uktra s 5w40? Bo nie mogę znaleźć C3, czyli >3.5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Fabryczne silniki np BMW 2.0 turbo, czy VAG 2.0 tsi, gdzie moce i momenty obrotowe są wyższe, od tych u Ciebie z ciekawości jakie moce masz na myśli? pytam, bo o ile BMW nie znam sie to nie kojarzę jakichś dużo mocniejszych niż 230 KM fabrycznych 2.0 tdi ps miłej jaki zalewałem to Motul 8100 x clean efe. niby c2, c3 ale faktycznie ten parametr przy 150 stopniach jest 3,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 6 godzin temu, Guzon87 napisał(a): Myślałem, że wgrywanie gotowców z neta bez korekty pod dany silnik oraz bez hamowni odeszły do lamusa... Przynajmniej tak wygląda wg mnie efekt tej pracy. Właściwie to jest dokładnie odwrotnie - od edc16 można bezpiecznie robić gotowca tzw stage I czyli 10-20% więcej bo sterownik ma fabryczne mapy zrobione na hamowni przez producenta. Rola tunera sprowadza się na odpowiednim zmodyfikowaniu limiterów i ewentualnym skopiowaniu mapy na inne miejsce w osi bo reszta jest już wgrana i zmapowana profesjonalnie na hamowni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 16 godzin temu, Guzon87 napisał(a): Myślałem, że wgrywanie gotowców z neta bez korekty pod dany silnik oraz bez hamowni odeszły do lamusa... Przynajmniej tak wygląda wg mnie efekt tej pracy. Co tam za korekty robio? W benzyznie teoche zapłon czy doładowanie zmienia. W dieselu to praktycznie nic nie dotykają. Ludzie nadal uważają że Janusz siedzi na zapleczu i pisze program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 17 godzin temu, KotLarry napisał(a): ja nie mam pretensji do tunera pytam czy po chip tuningu powinno się używać innego oleju niż 5W-30 Olej IMO nie ma znaczenia. Ja zawsze na standardowym latałem. Trzeba się bliżej przyjrzeć czemu błąd wyskakuje. Może przeładowuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 6 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 5 godzin temu, wujek napisał(a): Olej IMO nie ma znaczenia. Ja zawsze na standardowym latałem. Trzeba się bliżej przyjrzeć czemu błąd wyskakuje. Może przeładowuje? a to już będzie na inną historię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 (edytowane) 8 godzin temu, wujek napisał(a): Co tam za korekty robio? W benzyznie teoche zapłon czy doładowanie zmienia. W dieselu to praktycznie nic nie dotykają. Ludzie nadal uważają że Janusz siedzi na zapleczu i pisze program? No w mojej Octavii została zgrana mapa, i potem na hamowni były testowane 3 różne "opcje". Ps. No i u mnie był tdi vp... Edytowane 6 Grudnia 2023 przez Guzon87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 17 godzin temu, Piotrus napisał(a): Właściwie to jest dokładnie odwrotnie - od edc16 można bezpiecznie robić gotowca tzw stage I czyli 10-20% więcej bo sterownik ma fabryczne mapy zrobione na hamowni przez producenta. Czyli porostu program to teraz takie "odblokowanie" tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 Godzinę temu, Guzon87 napisał(a): No w mojej Octavii została zgrana mapa, i potem na hamowni były testowane 3 różne "opcje". Ps. No i u mnie był tdi vp... zmniejszył doładowanie i po kłopocie i wmówił ze soft napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 Godzinę temu, Guzon87 napisał(a): Czyli porostu program to teraz takie "odblokowanie" tak? Przy podstawowych, lajtowych modyfikacjach w uproszczeniu tak. Masz kilka map w których masz zapisane jaki moment ma być generowany, zmieniasz wartości a sterownik ma już i tak zapisane parametry jak to wygenerować. Do tego w kilku miejscach są zaszyte kolejne ograniczenia max Nm i też trzeba je zmodyfikować. W starych sterownikach jak w Twoim tdi trzeba było ręcznie modyfikować parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 Godzinę temu, wujek napisał(a): zmniejszył doładowanie i po kłopocie i wmówił ze soft napisał. Ok, ale u mnie była zmieniona turbina, wtryski i pompa. Wszystko "hybryda" z ori części. Godzinę temu, Piotrus napisał(a): Przy podstawowych, lajtowych modyfikacjach w uproszczeniu tak. A to dużo tłumaczy. Godzinę temu, Piotrus napisał(a): W starych sterownikach jak w Twoim tdi trzeba było ręcznie modyfikować parametry Więc z powyższym nie wmówił rysowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 26 minut temu, Guzon87 napisał(a): Ok, ale u mnie była zmieniona turbina, wtryski i pompa. Wszystko "hybryda" z ori części. A to dużo tłumaczy. Więc z powyższym nie wmówił rysowania Współczuje nie ma nic gorszego od hybrydy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 Trochę w ot idziemy. Ale nie narzekałem. Tuner najpierw marudził, że nie będzie szału. Potem zdziwiony, że trzymało boost do konca. Na koniec, ze sprzęgło powinno się ślizgać... U mnie była seryjna turbina z ASV z wałkiem z arl oraz kołem kompresji z ARL toczonym na CNC. Wstawała jak głupia. Zamiast pakować rozklekotaną pompę 11 wsadziłem tylko nową głowiczkę 11 mm przywiezioną z DE. Wtryski dałem przerobić na 230. Sprzęgło jednomas z dociskiem vr6 177 KM i 395 Nm Auto używałem na codzień i do pracy do DE Po virusie zrobiłem jakieś 35 tys km i jedyna usterka to notlaufy spowodowane przegnitą wiązką mapsensor - ecu, oraz altek dzień przed sprzedażą. Altek zrobiłem jeszcze ja. A Problem z mapem rozwiązywał już nowy właściciel. Szczerze, to turbo zależy kto poskłada i jak. Ale na dobrą sprawę żałowałem, że nie poszedłem w większą od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 W dniu 5.12.2023 o 21:33, KotLarry napisał(a): a jakie mogą być przyczyny, że wyrzuca błąd geometrii? Jeśli możesz zloguj sobie ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone. Profilaktycznie możesz wymienić zawór sterujący N75 i map sensor, nawet na świeże używki. Mi pomogło na falowanie ciśnienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 W dniu 5.12.2023 o 22:45, kaczorek79 napisał(a): >=3,5. Podawać dokładnie nie muszą, bo to już jest wysoko, a powyżej 3,5 wynika z ACEA C3. Ziom to takie pytanie. Olej gm 5w30 dexos 2. Ma norme c3 i lepkosc kinetyczna w 100 st 11.9 Texaco havine ultra s ma 5w40 c3 i lepkosc w 100. 14. Oba maja hths powyzej 3.5. Który jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): Ziom to takie pytanie. Olej gm 5w30 dexos 2. Ma norme c3 i lepkosc kinetyczna w 100 st 11.9 Texaco havine ultra s ma 5w40 c3 i lepkosc w 100. 14. Oba maja hths powyzej 3.5. Który jest lepszy? Składowych mówiących o tym, czy jeden jest lepszy od drugiego jest co najmniej kilkanaście. Na podstawie samej lepkości można zestawienie porównać z lepszością Świąt WN nad Świętami BN, albo colą Hoop i Zbyszko. Oba oleje spełnią swoje zadanie i na przestrzeni kilku lat eksploatacji żaden nie będzie ani lepszy, ani gorszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.