HanYs Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Masakryczny angielski ale da się zrozumieć. Jak na jedną z pierwszych to nienajgorzej. 14 napraw silników i 3 baterie, obecnie użytkowana czwarta. 1st battery = 357k mi (575k km) 2nd battery = 416k mi (670k km) 3rd battery = 314k mi (505k km) Current battery = 93k mi (150k km) Total = 1,180,605mi (1,9000,000km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 4 godziny temu, HanYs napisał(a): Masakryczny angielski ale da się zrozumieć. Jak na jedną z pierwszych to nienajgorzej. 14 napraw silników i 3 baterie, obecnie użytkowana czwarta. 1st battery = 357k mi (575k km) 2nd battery = 416k mi (670k km) 3rd battery = 314k mi (505k km) Current battery = 93k mi (150k km) Total = 1,180,605mi (1,9000,000km) a koszt tego wszystkiego ? nie taniej było by kupić kilka sztuk w tym samym kolorze i zamiast naprawiać - zamieniać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 5 godzin temu, HanYs napisał(a): Masakryczny angielski ale da się zrozumieć. Jak na jedną z pierwszych to nienajgorzej. 14 napraw silników i 3 baterie, obecnie użytkowana czwarta. 1st battery = 357k mi (575k km) 2nd battery = 416k mi (670k km) 3rd battery = 314k mi (505k km) Current battery = 93k mi (150k km) Total = 1,180,605mi (1,9000,000km) Zacny wynik jak na baterie. A tak piszczą, że 50 czy 100kkm i auto na elektrośmieci Zakładając średnie ładowanie co 300km, wychodzi 2000 ładowań (dla 600kkm) Auto chyba albo jeździło albo stało na ładowarce - ponad 500 km dziennie mi wychodzi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Godzinę temu, Majkiel napisał(a): Zacny wynik jak na baterie. A tak piszczą, że 50 czy 100kkm i auto na elektrośmieci Zakładając średnie ładowanie co 300km, wychodzi 2000 ładowań (dla 600kkm) Auto chyba albo jeździło albo stało na ładowarce - ponad 500 km dziennie mi wychodzi.... Liczy się także wiek baterii/akumulatora oraz ''głębokość'' cykli. Co do silników (ich napraw czy raczej wymian) to wynik słaby, niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 2 minuty temu, volf6 napisał(a): Co do silników (ich napraw czy raczej wymian) to wynik słaby, niestety... Bym powiedział że wręcz dramatyczny. Budowa takiego silnika jest jednak o niebo prostsza niz spalinowego. Te z Tesli mają jak widać trwałość godną pf126p W sumie to jest nawet ciekawe. Czy Tesla robi silniki z gównolitu, czy to ogólnomotoryzacyjny trend i w moim eGolfie nie musze się bać o baterie, ale właśnie o silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 7 godzin temu, HanYs napisał(a): Masakryczny angielski ale da się zrozumieć. Jak na jedną z pierwszych to nienajgorzej. 14 napraw silników i 3 baterie, obecnie użytkowana czwarta. 1st battery = 357k mi (575k km) 2nd battery = 416k mi (670k km) 3rd battery = 314k mi (505k km) Current battery = 93k mi (150k km) Total = 1,180,605mi (1,9000,000km) Wytrzymalem 3 min. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 13 minut temu, kravitz napisał(a): Bym powiedział że wręcz dramatyczny. Budowa takiego silnika jest jednak o niebo prostsza niz spalinowego. Te z Tesli mają jak widać trwałość godną pf126p W sumie to jest nawet ciekawe. Czy Tesla robi silniki z gównolitu, czy to ogólnomotoryzacyjny trend i w moim eGolfie nie musze się bać o baterie, ale właśnie o silnik a ile km planujesz tym autem nakrecic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 (edytowane) 22 minuty temu, kravitz napisał(a): Bym powiedział że wręcz dramatyczny. Budowa takiego silnika jest jednak o niebo prostsza niz spalinowego. Te z Tesli mają jak widać trwałość godną pf126p W sumie to jest nawet ciekawe. Czy Tesla robi silniki z gównolitu, czy to ogólnomotoryzacyjny trend i w moim eGolfie nie musze się bać o baterie, ale właśnie o silnik Gdzieś, kiedyś widziałem filmik z sekcji takiego silnika z Tesli (aczkolwiek nie wiem czy z takiego dokładnie modelu) i nie powiedziałbym, ze jest prostszy od spalinowego-elektryka, elektronika, mechanika, olej, chłodzenie-wszystko razem zamknięte w jednej obudowie Coś w tym typie Edytowane 7 Grudnia 2023 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 13 minut temu, kravitz napisał(a): Bym powiedział że wręcz dramatyczny. Budowa takiego silnika jest jednak o niebo prostsza niz spalinowego. Te z Tesli mają jak widać trwałość godną pf126p W sumie to jest nawet ciekawe. Czy Tesla robi silniki z gównolitu, czy to ogólnomotoryzacyjny trend i w moim eGolfie nie musze się bać o baterie, ale właśnie o silnik Wszyscy patrzą na baterie, wśród sceptyków elektryków jednym z argumentów jest "kilka lat, kilkadziesiąt kkm i do piachu", a tu problem gdzie indziej? Póki co, większość elektryków ma po kilka lat i przebiegi też "na dotarciu", trzeba patrzeć na rozwój sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 19 minut temu, PawelWaw napisał(a): a ile km planujesz tym autem nakrecic ? Nie wiem. Zastanawiam się czy sprzedawać po leasingu, bo tym się świetnie jeździ. Polski Ład nieco zmienił zasady Na tą chwilę nalatane coś około 50kkm, ale ostatnio nieco stoi, bo hybryda w ciągłym użyciu. Być może po hybrydzie kupię jakieś cudo totalnie spalinowe do zabawy, więc elektryk znowu zacznie kręcić kilometry. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 31 minut temu, volf6 napisał(a): Gdzieś, kiedyś widziałem filmik z sekcji takiego silnika z Tesli (aczkolwiek nie wiem czy z takiego dokładnie modelu) i nie powiedziałbym, ze jest prostszy od spalinowego-elektryka, elektronika, mechanika, olej, chłodzenie-wszystko razem zamknięte w jednej obudowie Coś w tym typie To jest silnik elektryczny z jakąś przekładnią. Te trybiki niech Cię nie przerażają, podobne są w skrzyni biegów Silnik spalinowy jest dużo bardziej skomplikowany. Temat dla mnie ciekawy, przyznam. Liczyłem że w elektromotoryzacji temat remontów silników dla pierwszych trzech właścicieli nie będzie istniał wcale, a to często oznacza dożywozie. Ceny baterii w ASO to oczywiście kosmos, ale już w używkach nie ma jakiś przerażających cen. Sprawdziłem na szybko do eGolfa i widzę, że VW prowadzi jakąś unifikację ogniw, bo ktoś sprzedaje baterię do eGolfa z opisem, że i do e-tron to pasuje. Nie wiem czy to część baterii, czy całość. Cena nie powala z nóg i nie ma co się obawiać "co to panie bedzie jak się wysra" Regeneracje ogniw do hybryd widzę za 1500, pełno ofert po allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 2 minuty temu, kravitz napisał(a): To jest silnik elektryczny z jakąś przekładnią. Te trybiki niech Cię nie przerażają, podobne są w skrzyni biegów Trybiki jak trybiki ale popatrz na te płyty z elektroniką-jeden zimny lut, jeden uszkodzony rezystor czy kondensator i już masz awarię, często lawinową Środowisko pracy-drgania, zmiany temperatury-niekorzystne jeśli chodzi o trwałość i niezawodność... 20 minut temu, kravitz napisał(a): Silnik spalinowy jest dużo bardziej skomplikowany Taki od malucha to raczej nie 16 minut temu, kravitz napisał(a): Sprawdziłem na szybko do eGolfa i widzę, że VW prowadzi jakąś unifikację ogniw, bo ktoś sprzedaje baterię do eGolfa z opisem, że i do e-tron to pasuje. Nie wiem czy to część baterii, czy całość. Cena nie powala z nóg i nie ma co się obawiać "co to panie bedzie jak się wysra" Silnik to lepiej byś miał inny niż w Audi e-tronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 8 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 15 godzin temu, kravitz napisał(a): Bym powiedział że wręcz dramatyczny. Budowa takiego silnika jest jednak o niebo prostsza niz spalinowego. Te z Tesli mają jak widać trwałość godną pf126p W sumie to jest nawet ciekawe. Czy Tesla robi silniki z gównolitu, czy to ogólnomotoryzacyjny trend i w moim eGolfie nie musze się bać o baterie, ale właśnie o silnik Pewnie wzięli przykład z VW. Przy takim przebiegu ilość silników była by podobna A poważnie to tutaj masz porównanie obecnych w M3 i tych pierwszych z MS. O żywotności tych nowych dopiero się dowiemy jak ktoś zrobi taki gigantyczny przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 5 godzin temu, HanYs napisał(a): żywotności tych nowych dopiero się dowiemy jak ktoś zrobi taki gigantyczny przebieg. Z materiału można się dowiedzieć, że te nowe są dużo bardziej skomplikowane i wymagają zajebistego chłodzenia. W zamian dają zajebisty skok w wydajności z 96% na 98% I jest różnica w momencie obrotowym w większym zakresie obrotów, zupełnie jakby to był do tej pory problem w elektrykach Ten filmik mnie przekonał. Bedzie tylko gorzej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 (edytowane) Zaraz, zaraz. Miało być przecież bezobsługowo, bezkosztowo i bezawaryjnie, a tutaj resurs silnika jak w 1.2 Puretech. Ciekawe czy to kwestia tylko tego konkretnego modelu. Mówią gdzieś ile kosztuje wymiana tego silnika? (bo skoro dużo prostszy od spalinowego to chyba też dużo tańszy, nie?) Edytowane 8 Grudnia 2023 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 W dniu 7.12.2023 o 07:49, Raku napisał(a): a koszt tego wszystkiego ? nie taniej było by kupić kilka sztuk w tym samym kolorze i zamiast naprawiać - zamieniać ? Te pierwsze modele S-ki miały "dożywotnie" darmowe ładowanie na superchargerach ztcp. Pewnie tu tkwi cała tajemnica, że typ naprawia to samo auto zamiast kupić nowe. A może też tajemnica zaskakująco słabej trwałości silników S-ki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 21 godzin temu, Majkiel napisał(a): Wszyscy patrzą na baterie, wśród sceptyków elektryków jednym z argumentów jest "kilka lat, kilkadziesiąt kkm i do piachu", a tu problem gdzie indziej? Póki co, większość elektryków ma po kilka lat i przebiegi też "na dotarciu", trzeba patrzeć na rozwój sytuacji Sytuacja jest taka, że Sixt jak i inne wypożyczalnie wycofują z się z Tesli, gdyż im się to ekonomicznie nie spina. Wysokie koszty napraw, drastyczny spadek wartości, niskie zainteresowanie klientów. Oczywiście wszystko w porównaniu z autami spalinowymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 Godzinę temu, G.O.A.T. napisał(a): Sytuacja jest taka, że Sixt jak i inne wypożyczalnie wycofują z się z Tesli, gdyż im się to ekonomicznie nie spina. Wysokie koszty napraw, drastyczny spadek wartości, niskie zainteresowanie klientów. Oczywiście wszystko w porównaniu z autami spalinowymi. też to czytałem. Kumpel w CH ma aktualnie T3 i chce zmienić na coś innego. Problem w tym że nikt nie chce od niego używanego auta odkupić a jak chce to po strasznie niskiej cenie, której on nie akceptuje. Czyli utrata wartości to problem. Jedynie Tesla może mu coś zaoferować ale on Tesli już nie chce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 56 minut temu, lucash napisał(a): Czyli utrata wartości to problem. Jedynie Tesla może mu coś zaoferować ale on Tesli już nie chce. I właśnie teoria o tym, że producentowi powinno zależeć tylko na pierwszym właścicielu swojego auta, a dalszy cykl jego żywota może mieć w d... niniejszym pada z hukiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 1 godzinę temu, lucash napisał(a): też to czytałem. Kumpel w CH ma aktualnie T3 i chce zmienić na coś innego. Problem w tym że nikt nie chce od niego używanego auta odkupić a jak chce to po strasznie niskiej cenie, której on nie akceptuje. Czyli utrata wartości to problem. Jedynie Tesla może mu coś zaoferować ale on Tesli już nie chce. Nie wiem jak w CH, ale patrząc na otomoto w PL, nie powiedziałbym ze „zapoldarmo” można kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 11 minut temu, akisel napisał(a): Nie wiem jak w CH, ale patrząc na otomoto w PL, nie powiedziałbym ze „zapoldarmo” można kupić W PL nie było do niedawna rynku pierwotnego to skąd miałby wziąć sie auta na wtórnym (poza importem). A importerzy / handlarze też sie nie garną do sprowadzania, bo ev ciężko/długo się sprzedaje, a to oznacza grubą gotówkę zamrożoną na parę tygodni i w sumie niepewny zysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 18 minut temu, akisel napisał(a): Nie wiem jak w CH, ale patrząc na otomoto w PL, nie powiedziałbym ze „zapoldarmo” można kupić ale to jest leasing konsumencki. Dorzuć do tego spore rabaty i się okazuje że twoje założenia sprzed 2 lat są nierealne. Idealnie jest więc wypożyczyć to auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 4 minuty temu, iwik napisał(a): W PL nie było do niedawna rynku pierwotnego to skąd miałby wziąć sie auta na wtórnym (poza importem). A importerzy / handlarze też sie nie garną do sprowadzania, bo ev ciężko/długo się sprzedaje, a to oznacza grubą gotówkę zamrożoną na parę tygodni i w sumie niepewny zysk. Ale ja patrzę na ogłoszenia które są i, biorąc pod uwage, ze na nowy dostanie sie dofinansowanie, to zakup tego z otomoto jest raczej bez sensu tak, wiem, ze podaż na razie mała, no ale jesli ogłoszenie jest, to ktoś to chce sprzedać po 1-3 latach (zakupione w salonie PL) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 Teraz, lucash napisał(a): ale to jest leasing konsumencki. Dorzuć do tego spore rabaty i się okazuje że twoje założenia sprzed 2 lat są nierealne. Idealnie jest więc wypożyczyć to auto. Ja jakie ja mam założenia ? ja mówię, ze ceny w ogłoszeniach sa bardzo wysokie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 Teraz, akisel napisał(a): Ja jakie ja mam założenia ? ja mówię, ze ceny w ogłoszeniach sa bardzo wysokie Twoje znaczy się właściciela Nothing personal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 W dniu 7.12.2023 o 03:15, HanYs napisał(a): Masakryczny angielski ale da się zrozumieć. Jak na jedną z pierwszych to nienajgorzej. 14 napraw silników i 3 baterie, obecnie użytkowana czwarta. 1st battery = 357k mi (575k km) 2nd battery = 416k mi (670k km) 3rd battery = 314k mi (505k km) Current battery = 93k mi (150k km) Total = 1,180,605mi (1,9000,000km) może i pan jest gwiazda na tłiterach, ale ja nie mogę go słuchać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 21 minut temu, lucash napisał(a): ale to jest leasing konsumencki. Dorzuć do tego spore rabaty i się okazuje że twoje założenia sprzed 2 lat są nierealne. Idealnie jest więc wypożyczyć to auto. Leasing jest finansowany przez instytucje finansowe, które trochę myslą Zdaje się, że @Kiwal pisał, że u niego w firmie Tesla odpada, bo leasing chce za nią tyle, co za droższe auta. Właśnie dlatego, że rata musi pokryc też utratę wartości (sporą). OK, możesz płacić za auto warte powiedzmy 250k, taką sama ratę, jak za inne auto warte 300k. To jest Twoje prawo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 43 minuty temu, akisel napisał(a): ja mówię, ze ceny w ogłoszeniach sa bardzo wysokie Ceny w ogłoszeniach są pobożnym życzeniem wystawiającego . A za ile się sprzedaje realnie ciężko powiedzieć. Jak piszesz ceny nowych tesli spadły (zresztą nie tylko tesli), więc wiadomo, że jak cena jest jak nowego -dopłata to 'trochę' powisi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 (edytowane) 11 godzin temu, kravitz napisał(a): Z materiału można się dowiedzieć, że te nowe są dużo bardziej skomplikowane i wymagają zajebistego chłodzenia. W zamian dają zajebisty skok w wydajności z 96% na 98% I jest różnica w momencie obrotowym w większym zakresie obrotów, zupełnie jakby to był do tej pory problem w elektrykach Ten filmik mnie przekonał. Bedzie tylko gorzej ostatnio stales sie strasznym pesymista marudzisz jak stary dziad Edytowane 8 Grudnia 2023 przez PawelWaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 Godzinę temu, PawelWaw napisał(a): ostatnio stales sie strasznym pesymista marudzisz jak stary dziad Czas umierać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.