Skocz do zawartości

No to pierwszy czerwony


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Rudobrody napisał(a):

Poza tym jeżeli uważasz, że ktoś próbuje Cię oszukać w sprawie tego silnika i jest on niesłusznie przedmiotem krytyki możesz się przekonać na własnej skórze.

 

dziękuję, przekonałem się już o skrzyni m32 we Fiacie, wysprzęgliku w Oplu, teraz testuję japońsko-brytyjski hybrydowy wynalazek. Na razie wystarczy, chociaż kto wie co mi wpadnie do głowy za pół roku...

Po prostu zwyczajnie nie wierzę że miliony aut z tymi silnikami wymagają wymian silników co 50 tys. km. Argumenty o tym że ludzie mało jeżdżą nie do końca do mnie trafiają, bo dlaczego akurat peugeotami czy citroenami jeżdżą tylko dziadki na działkę, a przebiegi to robi się w vw i audi? Pewnie jest tak jak z tą skrzynią m32. Jeden naprawiał przy 16 tys. przebiegu, moja dociągnęła do 90 tys, a kolega @bielaPL podobo w ogóle nie ruszał.

Edytowane przez maro_t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał(a):

wie co mi wpadnie do głowy za pół roku...

To się przypomnij. Jak widzę nie mieszkasz daleko.

 

3 minuty temu, maro_t napisał(a):

Po prostu zwyczajnie nie wierzę że miliony aut z tymi silnikami wymagają wymian silników co 50 tys. km.

Szczęśliwcy przy tym przebiegu mają już trzeci albo czwarty. :)

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

Jeden naprawiał przy 16 tys. przebiegu, moja dociągnęła do 90 tys, a kolega @bielaPL podobo w ogóle nie ruszał.

no nie ruszałem bo działała... chociaż z lekkimi już efektami dźwiękowymi ;] przebieg 170kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rudobrody napisał(a):

 

no, wyraźnie napisali że to tylko niektórzy klienci doświadczają tego problemu i tylko w specyficznych warunkach eksploatacji :hehe:

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

no, wyraźnie napisali że to tylko niektórzy klienci doświadczają tego problemu i tylko w specyficznych warunkach eksploatacji :hehe:

 

I dlatego z łaski swojej coś tam naprawią, ale tylko do przebiegu 100 kkm, a w niektórych przypadkach do 150 kkm (ale tylko części niezbędne do naprawy). Nie ma co, solidność i odpowiedzialność ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co robilem- nikt się nawet nie zająknął na temat kasy za części na rzecz puga- jak zawsze wszystko za swoje :-//
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maro_t napisał(a):

no, wyraźnie napisali że to tylko niektórzy klienci doświadczają tego problemu i tylko w specyficznych warunkach eksploatacji :hehe:

 

W Korporacyjnym lingo Ci niektórzy klienci w specyficznych warunkach to tylko Ci, którzy tyle samo czasu orientują silnik w kierunku północnym, co południowym. Taka nierównomierne nasłonecznienie generuje pozytywny gradient temperatur w komorze silnika, co dramatycznie przyśpiesza zużycie paska. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, trex11 napisał(a):

Kto ogladal ten najnowszy test ? 

 ze nowy silnik a cos nie tak , bo wibracje i skacza obroty itp. jak trakto

 

 

A co Renault ma wspolnego z silnikami Puretech, o ktorych jest ten watek? :hehe:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Fili_P napisał(a):
18 godzin temu, Rudobrody napisał(a):

Dopiero co robilem- nikt się nawet nie zająknął na temat kasy za części na rzecz puga- jak zawsze wszystko za swoje :-//

 

 Lałeś olej zgodny z normą, bo tu masz prawie 100kkm i wygląda, ze wszystko z silnikiem ok., choć pasek się złuszczył ale to ponoć przez zły olej:hmm:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rudobrody napisał(a):

Tak zły olej i zły użytkownik bo chciał jeździć samochodem zamiast oglądać go w garażu. :)

 

No ok.ale ten silnik z filmu wygląd jak nowy, gdyby spalał olej to raczej nie byłby tak czysty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

 

No ok.ale ten silnik z filmu wygląd jak nowy, gdyby spalał olej to raczej nie byłby tak czysty?

Nie wiem jak wyglądał mój w środku. Przez "okienko" wszystko było piękne i czyste a silnik żarł litr oleju na 100-150 km i nie kopcił... :)

  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał(a):

 

No ok.ale ten silnik z filmu wygląd jak nowy, gdyby spalał olej to raczej nie byłby tak czysty?

 

Ten silnik z filmu, to wersja bez turbo... One mimo wszytsko sa troche odporniejsze (co nie znaczy, ze odporne).

Pasek przenosi mniejsze obciazenia, wiec degraduje sie wolniej, dodatkowo maja wtrysk posredni i mniej benzyny przedostaje sie do oleju.

Widzialem juz fimy z paskami po przebiegach 120-130kkm i wygladaly przyzwoicie a smok byl czysty ;]

Niestety te Puretech to loteria i ciezko stwierdzic czemu jeden dziala OK, a drugi sie wysral ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ten silnik z filmu, to wersja bez turbo... One mimo wszytsko sa troche odporniejsze (co nie znaczy, ze odporne).

Pasek przenosi mniejsze obciazenia, wiec degraduje sie wolniej, dodatkowo maja wtrysk posredni i mniej benzyny przedostaje sie do oleju.

Widzialem juz fimy z paskami po przebiegach 120-130kkm i wygladaly przyzwoicie a smok byl czysty ;]

Niestety te Puretech to loteria i ciezko stwierdzic czemu jeden dziala OK, a drugi sie wysral ;)

 

Mniejsze obciążenia?! Nie wykluczam, ale pogłęb wypowiedz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, grogi napisał(a):

 

Mniejsze obciążenia?! Nie wykluczam, ale pogłęb wypowiedz...

 

Tak na logike, to silnik z turbo ma sporo wyzszy moment obrotowy i chyba gwaltowniej rozwija moc niz NA :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

Tak na logike, to silnik z turbo ma sporo wyzszy moment obrotowy i chyba gwaltowniej rozwija moc niz NA :nie_wiem:

 

Ale przecież pasek mocy z wału nie przenosi.

 

Na moją logikę to silnik z turbo mniej pasek mechanicznie masakruje, bo nie ma typowego dla N/A silników trzęsienia na niskich obrotach. Jest duży moment z dołu, jest koło dwumasowe - i dzięki temu drgania osiowe wału korbowego są w dużym stopniu zniwelowane... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał(a):

 

Mniejsze obciążenia?! Nie wykluczam, ale pogłęb wypowiedz...

 

Paskowi poza tym, że się rusza a przez to kruszy szkodzi benzyna w oleju, której więcej dostaje się do niego w silniku z turbo i bezpośrednim wtryskiem niż w wolnossącym, który ma wtrysk pośredni.

Natomiast przeczy temu faktowi zalecony przez producenta interwał wymiany oleju w tych silnikach. Praktyka pokazała, że to silniki z turbiną powinny mieć częściej wymieniany olej.

Wersja turbo miały 30 000 (15 000 warunki ciężkie), wersja wolnossące 20 000 (10 000 warunki ciężkie). W okolicy 2018-2019 roku producent zalecił wymiany oleju w silnikach turbo jak w warunkach ciężkich niezależnie od tego w jakich pracuje jednostka. Nie wiem kiedy w wolnossących ale było to później.

Jednocześnie w podobnym czasie skrócono interwał wymiany paska rozrządu w wersjach z turbo z 210 000 na 105 000. Obecnie producent zaleca kontrolę paska przy każdym przeglądzie i jego wymianę nawet jak nie osiągnie wskazanego przebiegu. A nie osiągnie. Trwałość poprawionego paska to około 60 000 - 70 000 km powyżej tego przebiegu pasek ulega degradacji i może się złuszczyć nagle zatykając smok pompy olejowej. W przypadku silników wolnossących do trwałości paska można dołożyć około 10 000 km do czasu kiedy zaczną się kruszyć czyli mamy przebieg około 70-80 000 km.

Żywot paska i być może silnika przedłuży wymiana oleju co 8000-10 000 km niezależnie od wersji silnika. Dlatego samochody, które rocznie robią te 7-10 000 km przy regularnym serwisowaniu mają szansę osiągnąć dość duże przebiegi i wiek samochodu, w którym nie martwi się jego pierwszy właściciel tylko kolejny.

Jednocześnie silnik takiego samochodu nie jest zmulony i nie zarastają sadzą kolektory i pierścienie od "ecodrivingu".

A i należy się przyzwyczaić, że wg producenta to użytkownik właściciel jest zły i nie umie zadbać o swój samochód. Nawet wtedy gdy realizuje przeglądy zgodnie z jego zaleceniami.

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, r1sender napisał(a):

to masz, specjalnie coś dla Ciebie

;]

 

Bylo juz w tym watku, jak na ponad 90kkm na jednym pasku to nie ma dramatu w misce.

Dla mojej zony to byloby ponad 10 lat jazdy, a pasek pojdzie do wymiany po 5 latach jesli zostawimy auto na dluzej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Bylo juz w tym watku, jak na ponad 90kkm na jednym pasku to nie ma dramatu w misce.

Dla mojej zony to byloby ponad 10 lat jazdy, a pasek pojdzie do wymiany po 5 latach jesli zostawimy auto na dluzej.

Fragment postu użytkownika na forum miłośników marki peugeot:

 

"...Samochód z przebiegiem niespełna 30tys w dwa lata. Pobór oleju 0.5l na 2-4 tyś km. Kupiony jako nowy za ponad 120tys. Serwisowany jak książka pisze. To jest nienormalne żeby wybulić worek pieniędzy a potem się obchodzić jak z jajkiem chuchać i dmuchać. Pasek po tym przebiegu z wyraźnymi spekaniami mimo że wg. Aso to już był nowy poprawiony bardziej odporny. Oczywiście na przeglądzie go nie wymienilo bo narzędzie pomiarowe pokazało że jest OK i jeździć obserwować."...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Fragment postu użytkownika na forum miłośników marki peugeot:

 

"...Samochód z przebiegiem niespełna 30tys w dwa lata. Pobór oleju 0.5l na 2-4 tyś km. Kupiony jako nowy za ponad 120tys. Serwisowany jak książka pisze. To jest nienormalne żeby wybulić worek pieniędzy a potem się obchodzić jak z jajkiem chuchać i dmuchać. Pasek po tym przebiegu z wyraźnymi spekaniami mimo że wg. Aso to już był nowy poprawiony bardziej odporny. Oczywiście na przeglądzie go nie wymienilo bo narzędzie pomiarowe pokazało że jest OK i jeździć obserwować."...

 

 

Pozyjemy zobaczymy, nie wierzylbym bezkrytycznie we wszystko co ludzie pisza w internecie :ok: 

Nie ma sensu sie nakrecac na zapas, u mnie poki co po 3 latach i 30kkm wyglada sie, ze wszystko jest w porzadku.

Zona jezdzi zadowolona, sa jeszcze 2 lata gwarancji, a potem sie bedziemy zastanawiac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rudobrody napisał(a):

Fragment postu użytkownika na forum miłośników marki peugeot:

 

"...Samochód z przebiegiem niespełna 30tys w dwa lata. Pobór oleju 0.5l na 2-4 tyś km. Kupiony jako nowy za ponad 120tys. Serwisowany jak książka pisze. To jest nienormalne żeby wybulić worek pieniędzy a potem się obchodzić jak z jajkiem chuchać i dmuchać. Pasek po tym przebiegu z wyraźnymi spekaniami mimo że wg. Aso to już był nowy poprawiony bardziej odporny. Oczywiście na przeglądzie go nie wymienilo bo narzędzie pomiarowe pokazało że jest OK i jeździć obserwować."...

 

 

narazie musial dolac 5 litrow oleju, nie tak tragicznie

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

narazie musial dolac 5 litrow oleju, nie tak tragicznie

 

Ciekawie jest to rozwiązane w Volvo XC40. Bagnetu nie ma, komputer wyświetla komunikat "dolej litr oleju". Dolewasz. Potem znowu. Dolewasz. A potem silnik wyrzyguje olej przez odmę, bo jest go za dużo, zapycha katalizator, sondy lambda wariują i wyświetla komunikat, że trzeba wezwać lawetę. Cudownie po prostu. 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ciekawie jest to rozwiązane w Volvo XC40. Bagnetu nie ma, komputer wyświetla komunikat "dolej litr oleju". Dolewasz. Potem znowu. Dolewasz. A potem silnik wyrzyguje olej przez odmę, bo jest go za dużo, zapycha katalizator, sondy lambda wariują i wyświetla komunikat, że trzeba wezwać lawetę. Cudownie po prostu. 
Przecież w volvo masz cyfrowy "bagnet" na centralnym wyświetlaczu w zakładce serwis.

Dokladnie widac jaki poziom jest.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.