Josyp Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego (edytowane) W sumie malo dokuczliwy problem, bo wystepuje bardzo rzadko i w specyficznych warunkach, a naprawia sie poprzez dodanie gazu, ale z ciekawosci: co moze byc przyczyna takiego poszarpywania, kiedy na przyklad rozpedzam sie na 4 biegu do 60km/h, wrzucam bieg piaty i bez dodania gazu zaczyna mi wowczas silnik szarpac, wystarczy dodac gazu minimalnie i problem znika. Chyba podobnie przy 50km/h i zmienie z 3 na 4 bieg. Tak jakby ciagnelo i przestawalo w tempie mniej wiecej 2 razy na sekunde. Silnik oplowski z14xep z LPG, na jesien czyscilem dolot, egr i przepustnice, wymienilem swiece na oryginaly - po tych zabiegach auto jezdzi jeszcze przyjemniej i nawet minimalnie spadlo spalanie, ale ten objaw zostal odkad go mam, czyli 3 lata, na kompie zadnych bledow z tym zwiazanych, check nigdy sie nie pali. Edytowane 16 Lutego przez Josyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Pytanie zasadnicze. Czy problem występuje zarówno na lpg i benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Za niskie obroty silnika do danego biegu. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 9 minut temu, rbgarb1 napisał(a): Za niskie obroty silnika do danego biegu. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma Jeśli kolega jeździ tak jak randkuje to jest to wielce prawdopodobne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego Godzinę temu, rbgarb1 napisał(a): Za niskie obroty silnika do danego biegu. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma To nie jest poszarpywanie na granicy zgasniecia, tylko przy okolo 1,5k rpm albo minimalnie wyzej nawet, po musnieciu gazu dalej jedzie plynnie przy tych samych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego Godzinę temu, bochumil napisał(a): Pytanie zasadnicze. Czy problem występuje zarówno na lpg i benzynie? Nawet nie wiem szczerze mowiac, bo jezdze tylko na lpg, a objaw wystepuje sporadycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 7 minut temu, Josyp napisał(a): To nie jest poszarpywanie na granicy zgasniecia, tylko przy okolo 1,5k rpm albo minimalnie wyzej nawet, po musnieciu gazu dalej jedzie plynnie przy tych samych obrotach Takimi obrotami nawet bym diesla nie katował 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 1 godzinę temu, Josyp napisał(a): Silnik oplowski z14xep z LPG, na jesien czyscilem dolot, egr i przepustnice, wymienilem swiece na oryginaly - po tych zabiegach auto jezdzi jeszcze przyjemniej i nawet minimalnie spadlo spalanie, ale ten objaw zostal odkad go mam, czyli 3 lata, na kompie zadnych bledow z tym zwiazanych, check nigdy sie nie pali. Czyli cewki jeszcze zostały do wymiany? Jeździć obserwować i się nie przejmować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego (edytowane) W Z14XEP lubi cewka niedomagać, ale jak na ten silnik 5-ka przy 60km/h to chyba za wcześnie (przy założeniu, że w AH z Z14XEP miałem tą samą skrzynię co Ty). Edytowane 16 Lutego przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 2 godziny temu, Josyp napisał(a): To nie jest poszarpywanie na granicy zgasniecia, tylko przy okolo 1,5k rpm albo minimalnie wyzej nawet, po musnieciu gazu dalej jedzie plynnie przy tych samych obrotach Nie schodzić do tak niskich obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, bielaPL napisał(a): Czyli cewki jeszcze zostały do wymiany? Jeździć obserwować i się nie przejmować Jedna, zespolona. Z tego co pamiętam zalecany OEM trochę kosztował. Tyle tu pisał o swojej oszczędności, że jakoś od razu przyszło mi do głowy by o tej cenie wspomnieć. Edytowane 16 Lutego przez ZUBERTO 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 5 minut temu, rwIcIk napisał(a): Nie schodzić do tak niskich obrotów Zszedlem do powtarzalnych wynikow 6,5-7l LPG na 100km wiec warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Teraz, Josyp napisał(a): Zszedlem do powtarzalnych wynikow 6,5-7l LPG na 100km wiec warto No to jeździć, obserwować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 4 godziny temu, Josyp napisał(a): wrzucam bieg piaty i bez dodania gazu zaczyna mi wowczas silnik szarpac wnioskuję więc, że przy hamowaniu silnikiem - czyli na któryś cylinder dostaje się gaz wtedy kiedy nie powinien i silnik próbuje ciągnąć na 1 cylindrze do sprawdzenia wtryski lpg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 2 godziny temu, jqr napisał(a): wnioskuję więc, że przy hamowaniu silnikiem - czyli na któryś cylinder dostaje się gaz wtedy kiedy nie powinien i silnik próbuje ciągnąć na 1 cylindrze do sprawdzenia wtryski lpg Ale kolega tego nie zweryfikuje jazdą na benzynie, bo za drogo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Obstawiam, że problem występuje tylko na LPG. To jest zakres ekstremalnie krótkich czasów wtrysku, więc albo wtryski za wolne, albo trzeba to doregulować w tym zakresie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 10 godzin temu, Josyp napisał(a): To nie jest poszarpywanie na granicy zgasniecia, tylko przy okolo 1,5k rpm albo minimalnie wyzej nawet, po musnieciu gazu dalej jedzie plynnie przy tych samych obrotach Popatrz korekty, pewnie masz za ubogo przy cuttoffie i ecu daje korekte na plus stąd szarpanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 2 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a): Popatrz korekty, pewnie masz za ubogo przy cuttoffie i ecu daje korekte na plus stąd szarpanie Korekty przy cut off? Co ty bredzisz. Przy cut off jedzie się na samym powietrzu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Za niskie obroty silnika do danego biegu. Nie szukaj problemu gdzie go nie maTo samo miałem napisać ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego 16 godzin temu, tower napisał(a): Korekty przy cut off? Co ty bredzisz. Przy cut off jedzie się na samym powietrzu. Właśnie sam bredzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego Cut-off jak sama nazwa wskazuje to odcięcie paliwa. Zarówno na noPb jak i LPG. Inna kwestia to ustawienia progu cut-off LPG w sterowniku gazu, przy którym mimo cut-off na benzynie sterownik LPG zaczyna podawać gaz na wtryskiwacze. Chodzi o zapobieganie sytuacjom gdy cut-off powodować może pompowanie reduktora, a co za tym idzie generować większe ciśnienie gazu podawane na wtryskiwacze LPG, co może powodować problem z ich ponownym otwarciem po dodaniu gazu - dotyczy budżetowych instalacji. Temat jest bardziej złożony i bez zaangażowania autora w wyjaśnienie problemu chociażby przez próbną jazdę na benzynie lub wizytę w serwisie LPG, nie ma sensu rozkminiać tego dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 20 Lutego Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego Dzis probowalem wywolac objawy i nie dalo rady, ogolnie to wystepuje bardzo rzadko, tak z raz na pare tygodni w praktyce, stad nie ma nawet jak sprawdzic, czy rowniez na benzynie, bo po jakimkolwiek dodaniu gazu objaw ustepuje, a nie bede tygodniami jezdzic na benie, ale zerknalem mniej wiecej na obrotomierz i to by wychodzilo przy mniej wiecej 1700rpm, moze minimalnie mniej, wiec wszelkie teorie, ze obroty za male sa slepym zaulkiem, bo to normalny zakres do ekonomicznej jazdy i absolutnie nie sa to szarpania na granicy zgasniecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.