Michal_O Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Witam, GLE 400e, to moja pierwsza hybryda. A dokladnie hybryda plug-in. Bateria ma pojemnosc 30kWh, co zapewnia zasieg w trybie w pelni elektrycznym do 100km, realnie ok 80km. Co w zupelnosci wystarczy przy codziennych dojazdach do pracy. Pierwszy przejechany 1,000km - wrazenia bardzo pozytywne. Zawieszenie pneumatyczne, tez daje rade. Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia A ile pali po wyczerpaniu baterii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia To jest spalanie po wyczerpaniu baterii… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 10 godzin temu, Michal_O napisał(a): To jest spalanie po wyczerpaniu baterii… A jak osiągi po wyczerpaniu? To ma 2.0 250 czy wsadzili 6 cylindrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 16 minut temu, wujek napisał(a): A jak osiągi po wyczerpaniu? To ma 2.0 250 czy wsadzili 6 cylindrów? Z mojego doświadczenia w jeżdżeniu PlugInem, spalanie rośnie o około 15-20% po trasie po wyczerpaniu baterii. Osiągi deko spadają, ale trudno ocenić dupohamownią. U mnie jak jest 245KM jak jest bateria naładowana, a goły silnik spalinowy ma tylko 150KM, to bym powiedział że z pusta bateryjką chwilowe osiągi (takie do wyprzedzania), to nadal jest ponad 200KM. Gdzieś tam zapas zawsze jest trzymany, a dodatkowo widać, że samochód co chwila z silnika trochę baterię doładowuje, właśnie na takie okazje. Nie tylko wyprzedzanie, ale nawet z pustą baterią, jak zaczyna się wzniesienie, to widać pobór prądu dla silnika elektrycznego, a spalanie benzyny pod górkę chwilowe dziwnie nie rośnie Raz mnie tylko zastała totalnie pusta bateria. O ile pamiętam wjeżdżaliśmy pod sporą górę na autostradzie i chciałem gwałtownie się wbic na bardziej lewy pas. Okazało się, że nie miałem prądu wcale. Jeden jedyny raz na ponad 40kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2 minuty temu, kravitz napisał(a): Z mojego doświadczenia w jeżdżeniu PlugInem, spalanie rośnie o około 15-20% po trasie po wyczerpaniu baterii. Osiągi deko spadają, ale trudno ocenić dupohamownią. U mnie jak jest 245KM jak jest bateria naładowana, a goły silnik spalinowy ma tylko 150KM, to bym powiedział że z pusta bateryjką chwilowe osiągi (takie do wyprzedzania), to nadal jest ponad 200KM. Gdzieś tam zapas zawsze jest trzymany, a dodatkowo widać, że samochód co chwila z silnika trochę baterię doładowuje, właśnie na takie okazje. Nie tylko wyprzedzanie, ale nawet z pustą baterią, jak zaczyna się wzniesienie, to widać pobór prądu dla silnika elektrycznego, a spalanie benzyny pod górkę chwilowe dziwnie nie rośnie Raz mnie tylko zastała totalnie pusta bateria. O ile pamiętam wjeżdżaliśmy pod sporą górę na autostradzie i chciałem gwałtownie się wbic na bardziej lewy pas. Okazało się, że nie miałem prądu wcale. Jeden jedyny raz na ponad 40kkm. To niewyglada źle. Nikt normalny nie ciśnie bez potrzeby cały czas. Ciekawe byłoby połączenie 2.0 250 plus te 100 z elektryka. Ale pewnie robią to tylko dla obniżenia emisji stąd wzięli 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 9 minut temu, wujek napisał(a): To niewyglada źle. Nikt normalny nie ciśnie bez potrzeby cały czas. Ciekawe byłoby połączenie 2.0 250 plus te 100 z elektryka. Ale pewnie robią to tylko dla obniżenia emisji stąd wzięli 1.4 W VW ida w przeciwną stronę. Golf 8 GTE po lifcie ma chyba 270KM, ale spalinówka nadal została 150KM. Jest wieksza bateria i mocniejszy silnik elektryczny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a): Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik. ja wiem czy to tak super... patrole z m54 palą tyle ropy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dieslu długodystansowo wygląda to następująco:Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 godziny temu, Kiwal napisał(a): W dieslu długodystansowo wygląda to następująco: Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wychodzi na to, że potrafi jednocześnie zużywać mniej paliwa niż Fiat Panda i mniej prądu niż Tesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a): Witam, GLE 400e, to moja pierwsza hybryda. A dokladnie hybryda plug-in. Bateria ma pojemnosc 30kWh, co zapewnia zasieg w trybie w pelni elektrycznym do 100km, realnie ok 80km. Co w zupelnosci wystarczy przy codziennych dojazdach do pracy. Pierwszy przejechany 1,000km - wrazenia bardzo pozytywne. Zawieszenie pneumatyczne, tez daje rade. Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik. Rozmawiałęm z gościem który się przesiadł z diesla, też wspominał, że robi 80km bez problemu miasto+okolice. Spalanie noPb bez rewelacji, chyba że to średnia z szybkiej jazdy austotradą. BTW. Ma szyby bez ramek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) Godzinę temu, Ryb napisał(a): Wychodzi na to, że potrafi jednocześnie zużywać mniej paliwa niż Fiat Panda i mniej prądu niż Tesla. Gdyby jeszcze potrafil zuzywac tyle ropy co Prius benzyny to bylaby kumulacja Edytowane 4 Kwietnia przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 1 minutę temu, wlad napisał(a): Gdyby jeszcze potrafil zuzywac tyle ropy niz Prius benzyny to bylaby kumulacja Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 minuty temu, Ryb napisał(a): Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim. To tak jak u mnie.Poniewaz moj benzyny pali mniej niz moj skuter 125 wiec na zlosc jezdze jednoczesnie i na benie i na pradzie.A co-stac mnie,jestem z AK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 24 minuty temu, Ryb napisał(a): Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim. Tylko ze on zużywa średnio 3.9litra i 8,6kWh 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 38 minut temu, Kiwal napisał(a): Tylko ze on zużywa średnio 3.9litra i 8,6kWh Do kitu te hybrydy, gdyby się zdecydowali na jeden napęd to byłoby albo-albo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano Sobota o 18:34 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 18:34 Plug-in Hybrid to dla mnie jak iPhone lub Smartphone. Zarowno iPhone jak i Smartphone, ma 3 glowne funkcje, tryby pracy: 1. Wykonywanie polaczen telefonicznych - jak klasyczny telefon, znany od lat. 2. Robienie zdjec - jak klasyczny aparat fotograficzny. 3. Przenosny komputer tj. Internet, aplikacje, wykonywanie obliczen. Plug-in Hybrid ma tez 3 glowne tryby pracy: 1. Jazda na benzynie / ON, silnik spalinowy - jak klasyczny samochod spalinowy znany od lat. 2. Jazda tylko na pradzie, silniku elektrycznym, np. W miescie - jak samochod w pelni elektryczny. 3. Jazda w trybie Hybrid, a wiec polaczenie obu typow samochodow. Zatem, to idealne rozwiazanie, analogiczne do smartphona. Oczywiscie, mozna miec klasyczny telefon, aparat fotograficzny i komputer. Nikt nikomu nie broni. Ale to wlasnie, dzieki swojej uniwersalnosci iPhone czy Smartphone staly sie tak popularne. Stad popularnosc Hybrid Plug-in. Gdzie to wlasnie uzytkownik decyduje, jaki ma myc wlaczony tryb… I ma taki wybor! Jak przypadku iPhona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano Sobota o 20:14 Udostępnij Napisano Sobota o 20:14 W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a): Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik. Tragiczny chyba, a nie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano Sobota o 20:14 Udostępnij Napisano Sobota o 20:14 1 godzinę temu, Michal_O napisał(a): Stad popularnosc Hybrid Plug-in. Ale one nie są popularne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano Sobota o 20:37 Udostępnij Napisano Sobota o 20:37 22 minuty temu, mrBEAN napisał(a): Tragiczny chyba, a nie dobry Jak raz w życiu się zgodzę. S-Max mi nie raz tyle ważył, ale średniego dwucyfrowego to jeszcze nie miał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano Sobota o 20:39 Udostępnij Napisano Sobota o 20:39 1 godzinę temu, Michal_O napisał(a): Plug-in Hybrid to dla mnie jak iPhone lub Smartphone. Zarowno iPhone jak i Smartphone, ma 3 glowne funkcje, tryby pracy: 1. Wykonywanie polaczen telefonicznych - jak klasyczny telefon, znany od lat. 2. Robienie zdjec - jak klasyczny aparat fotograficzny. 3. Przenosny komputer tj. Internet, aplikacje, wykonywanie obliczen. Plug-in Hybrid ma tez 3 glowne tryby pracy: 1. Jazda na benzynie / ON, silnik spalinowy - jak klasyczny samochod spalinowy znany od lat. 2. Jazda tylko na pradzie, silniku elektrycznym, np. W miescie - jak samochod w pelni elektryczny. 3. Jazda w trybie Hybrid, a wiec polaczenie obu typow samochodow. Zatem, to idealne rozwiazanie, analogiczne do smartphona. Oczywiscie, mozna miec klasyczny telefon, aparat fotograficzny i komputer. Nikt nikomu nie broni. Ale to wlasnie, dzieki swojej uniwersalnosci iPhone czy Smartphone staly sie tak popularne. Stad popularnosc Hybrid Plug-in. Gdzie to wlasnie uzytkownik decyduje, jaki ma myc wlaczony tryb… I ma taki wybor! Jak przypadku iPhona. Z mojego marnego doświadczenia (z 10 spalinowych, 2 phev, 4 ev). Phev doskonale łączy wady dwóch światów, zasięg bardzo kiepskiego ev z awaryjnością większą niż auta spalinowego, bo gratów tam jest mnóstwo. Ty porównujesz auta do telefonów a ja uważam, że phev ma swoją rolę, tak samo jak swoją rolę ma chomik. Zadaniem chomika jest pokazanie dziecku, że każdy kiedyś umiera. Zadaniem pheva jest danie możliwości posmakowania EV. Nie mam wątpliwości, że phevy to sprawa przejściowa, ale wiadomo, że są to dojne krowy dla producentów, bo tam jest co serwisować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano Sobota o 22:06 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 22:06 Godzinę temu, HelixSv napisał(a): Nie mam wątpliwości, że phevy to sprawa przejściowa, ale wiadomo, że są to dojne krowy dla producentów, bo tam jest co serwisować. Hmmmmmm…. o iPhone’ie tez tak mowili… Ze produkt niszowy i nie ma przyszlosci! A w szczegolnosci uwczesny CEO Nokia’i… A rzeczywistosc, wszyscy widzimy jaka jest… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu 19 godzin temu, Michal_O napisał(a): Hmmmmmm…. o iPhone’ie tez tak mowili… Ze produkt niszowy i nie ma przyszlosci! A w szczegolnosci uwczesny CEO Nokia’i… A rzeczywistosc, wszyscy widzimy jaka jest… Dlaczego nie wziąłeś EV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 8 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 8 godzin temu 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): Dlaczego nie wziąłeś EV? Bo mam iPhona, a wiec polaczenie telefonu/aparatu/komputera. I dokladnie to analogicznie daje mi PHEV. Mam wybor trybu pracy ICE lub EV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu 9 minut temu, Michal_O napisał(a): Bo mam iPhona, a wiec polaczenie telefonu/aparatu/komputera. I dokladnie to analogicznie daje mi PHEV. Mam wybor trybu pracy ICE lub EV. Ale iPhone to EV, a Ty masz jakieś połączenie Nokii z Motorolą, i trochę Androida na jakimś 4 letnim Samsungu Mocno się okopałeś widzę, argumenty masz mocne i nigdy nie kupisz pełnego EV Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.