Skocz do zawartości

GLE 400e


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

GLE 400e, to moja pierwsza hybryda. 😀

A dokladnie hybryda plug-in.

Bateria ma pojemnosc 30kWh, co zapewnia zasieg w trybie w pelni elektrycznym do 100km, realnie ok 80km.

Co w zupelnosci wystarczy przy codziennych dojazdach do pracy.

Pierwszy przejechany 1,000km - wrazenia bardzo pozytywne.

Zawieszenie pneumatyczne, tez daje rade.

Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik.

IMG_86B3BC532774-1.jpeg

IMG_1542.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wujek napisał(a):

A jak osiągi po wyczerpaniu? To ma 2.0 250 czy wsadzili 6 cylindrów?

 

Z mojego doświadczenia w jeżdżeniu PlugInem, spalanie rośnie o około 15-20% po trasie po wyczerpaniu baterii.

Osiągi deko spadają, ale trudno ocenić dupohamownią. 

U mnie jak jest 245KM jak jest bateria naładowana, a goły silnik spalinowy ma tylko 150KM, to bym powiedział że z pusta bateryjką chwilowe osiągi (takie do wyprzedzania), to nadal jest ponad 200KM. Gdzieś tam zapas zawsze jest trzymany, a dodatkowo widać, że samochód co chwila z silnika trochę baterię doładowuje, właśnie na takie okazje.

Nie tylko wyprzedzanie, ale nawet z pustą baterią, jak zaczyna się wzniesienie, to widać pobór prądu dla silnika elektrycznego, a spalanie benzyny pod górkę chwilowe dziwnie nie rośnie ;)

Raz mnie tylko zastała totalnie pusta bateria. O ile pamiętam wjeżdżaliśmy pod sporą górę na autostradzie i chciałem gwałtownie się wbic na bardziej lewy pas. Okazało się, że nie miałem prądu wcale.

Jeden jedyny raz na ponad 40kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Z mojego doświadczenia w jeżdżeniu PlugInem, spalanie rośnie o około 15-20% po trasie po wyczerpaniu baterii.

Osiągi deko spadają, ale trudno ocenić dupohamownią. 

U mnie jak jest 245KM jak jest bateria naładowana, a goły silnik spalinowy ma tylko 150KM, to bym powiedział że z pusta bateryjką chwilowe osiągi (takie do wyprzedzania), to nadal jest ponad 200KM. Gdzieś tam zapas zawsze jest trzymany, a dodatkowo widać, że samochód co chwila z silnika trochę baterię doładowuje, właśnie na takie okazje.

Nie tylko wyprzedzanie, ale nawet z pustą baterią, jak zaczyna się wzniesienie, to widać pobór prądu dla silnika elektrycznego, a spalanie benzyny pod górkę chwilowe dziwnie nie rośnie ;)

Raz mnie tylko zastała totalnie pusta bateria. O ile pamiętam wjeżdżaliśmy pod sporą górę na autostradzie i chciałem gwałtownie się wbic na bardziej lewy pas. Okazało się, że nie miałem prądu wcale.

Jeden jedyny raz na ponad 40kkm.

To niewyglada źle. Nikt normalny nie ciśnie bez potrzeby cały czas. Ciekawe byłoby połączenie 2.0 250 plus te 100 z elektryka. Ale pewnie robią to tylko dla obniżenia emisji stąd wzięli 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wujek napisał(a):

To niewyglada źle. Nikt normalny nie ciśnie bez potrzeby cały czas. Ciekawe byłoby połączenie 2.0 250 plus te 100 z elektryka. Ale pewnie robią to tylko dla obniżenia emisji stąd wzięli 1.4

 

W VW ida w przeciwną stronę. Golf 8 GTE po lifcie ma chyba 270KM, ale spalinówka nadal została 150KM. Jest wieksza bateria i mocniejszy silnik elektryczny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a):

Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik.

 

 

ja wiem czy to tak super... patrole z m54 palą tyle ropy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał(a):

W dieslu długodystansowo wygląda to następująco:
3a59f4ccf9022f9227baa92f4bc8df7b.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wychodzi na to, że potrafi jednocześnie zużywać mniej paliwa niż Fiat Panda i mniej prądu niż Tesla.

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a):

Witam,

GLE 400e, to moja pierwsza hybryda. 😀

A dokladnie hybryda plug-in.

Bateria ma pojemnosc 30kWh, co zapewnia zasieg w trybie w pelni elektrycznym do 100km, realnie ok 80km.

Co w zupelnosci wystarczy przy codziennych dojazdach do pracy.

Pierwszy przejechany 1,000km - wrazenia bardzo pozytywne.

Zawieszenie pneumatyczne, tez daje rade.

Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik.

Rozmawiałęm z gościem który się przesiadł z diesla, też wspominał, że robi 80km bez problemu miasto+okolice.

Spalanie noPb bez rewelacji, chyba że to średnia z szybkiej jazdy austotradą.

BTW. Ma szyby bez ramek ?

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał(a):

 

Wychodzi na to, że potrafi jednocześnie zużywać mniej paliwa niż Fiat Panda i mniej prądu niż Tesla.

;]

 

 

Gdyby jeszcze potrafil zuzywac tyle ropy co Prius benzyny to bylaby kumulacja:hehe:

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wlad napisał(a):

Gdyby jeszcze potrafil zuzywac tyle ropy niz Prius benzyny to bylaby kumulacja:hehe:

 

Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim.

;]

To tak jak u mnie.Poniewaz moj benzyny pali mniej niz moj skuter 125 wiec na zlosc jezdze jednoczesnie i na benie i na pradzie.A co-stac mnie,jestem z AK.:palacz:

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Gdybym miał samochód zużywający 3.9l paliwa lub 8,6kWh prądu na 100km to bym się nie potrafił zdecydować czy jeździć na jednym czy na drugim.

;]

Tylko ze on zużywa średnio 3.9litra i 8,6kWh

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Kiwal napisał(a):

Tylko ze on zużywa średnio 3.9litra i 8,6kWh

 

Do kitu te hybrydy, gdyby się zdecydowali na jeden napęd to byłoby albo-albo.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Plug-in Hybrid to dla mnie jak iPhone lub Smartphone.

 

Zarowno iPhone jak i Smartphone, ma 3 glowne funkcje, tryby pracy:

1. Wykonywanie polaczen telefonicznych - jak klasyczny telefon, znany od lat.

2. Robienie zdjec - jak klasyczny aparat fotograficzny.

3. Przenosny komputer tj. Internet, aplikacje, wykonywanie obliczen.

 

Plug-in Hybrid ma tez 3 glowne tryby pracy:

1. Jazda na benzynie / ON, silnik spalinowy - jak klasyczny samochod spalinowy znany od lat.

2. Jazda tylko na pradzie, silniku elektrycznym, np. W miescie - jak samochod w pelni elektryczny.

3. Jazda w trybie Hybrid, a wiec polaczenie obu typow samochodow.

 

Zatem, to idealne rozwiazanie, analogiczne do smartphona.

Oczywiscie, mozna miec klasyczny telefon, aparat fotograficzny i komputer. Nikt nikomu nie broni.

Ale to wlasnie, dzieki swojej uniwersalnosci iPhone czy Smartphone staly sie tak popularne.

 

Stad popularnosc Hybrid Plug-in.

Gdzie to wlasnie uzytkownik decyduje, jaki ma myc wlaczony tryb…

I ma taki wybor!

Jak przypadku iPhona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2024 o 10:28, Michal_O napisał(a):

Co do spalania - tu tez mile zaskoczenie, w trybie hybrydowym pomiedzy 11 a 12L/100km co dla samochodu o wadze ponad 2.5T to badzo dobry wynik.

Tragiczny chyba, a nie dobry 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michal_O napisał(a):

Plug-in Hybrid to dla mnie jak iPhone lub Smartphone.

 

Zarowno iPhone jak i Smartphone, ma 3 glowne funkcje, tryby pracy:

1. Wykonywanie polaczen telefonicznych - jak klasyczny telefon, znany od lat.

2. Robienie zdjec - jak klasyczny aparat fotograficzny.

3. Przenosny komputer tj. Internet, aplikacje, wykonywanie obliczen.

 

Plug-in Hybrid ma tez 3 glowne tryby pracy:

1. Jazda na benzynie / ON, silnik spalinowy - jak klasyczny samochod spalinowy znany od lat.

2. Jazda tylko na pradzie, silniku elektrycznym, np. W miescie - jak samochod w pelni elektryczny.

3. Jazda w trybie Hybrid, a wiec polaczenie obu typow samochodow.

 

Zatem, to idealne rozwiazanie, analogiczne do smartphona.

Oczywiscie, mozna miec klasyczny telefon, aparat fotograficzny i komputer. Nikt nikomu nie broni.

Ale to wlasnie, dzieki swojej uniwersalnosci iPhone czy Smartphone staly sie tak popularne.

 

Stad popularnosc Hybrid Plug-in.

Gdzie to wlasnie uzytkownik decyduje, jaki ma myc wlaczony tryb…

I ma taki wybor!

Jak przypadku iPhona.

 

Z mojego marnego doświadczenia (z 10 spalinowych, 2 phev, 4 ev).

 

Phev doskonale łączy wady dwóch światów, zasięg bardzo kiepskiego ev z awaryjnością większą niż auta spalinowego, bo gratów tam jest mnóstwo.  ;]

 

Ty porównujesz auta do telefonów a ja uważam, że phev ma swoją rolę, tak samo jak swoją rolę ma chomik.

Zadaniem chomika jest pokazanie dziecku, że każdy kiedyś umiera. Zadaniem pheva jest danie możliwości posmakowania EV. 

 

Nie mam wątpliwości, że phevy to sprawa przejściowa, ale wiadomo, że są to dojne krowy dla producentów, bo tam jest co serwisować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HelixSv napisał(a):

Nie mam wątpliwości, że phevy to sprawa przejściowa, ale wiadomo, że są to dojne krowy dla producentów, bo tam jest co serwisować.

Hmmmmmm….

o iPhone’ie tez tak mowili…

Ze produkt niszowy i nie ma przyszlosci!

A w szczegolnosci uwczesny CEO Nokia’i…

 

A rzeczywistosc, wszyscy widzimy jaka jest…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Michal_O napisał(a):

Hmmmmmm….

o iPhone’ie tez tak mowili…

Ze produkt niszowy i nie ma przyszlosci!

A w szczegolnosci uwczesny CEO Nokia’i…

 

A rzeczywistosc, wszyscy widzimy jaka jest…

Dlaczego nie wziąłeś EV? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michal_O napisał(a):

Bo mam iPhona, a wiec polaczenie telefonu/aparatu/komputera.

I dokladnie to analogicznie daje mi PHEV.

Mam wybor trybu pracy ICE lub EV.

Ale iPhone to EV, a Ty masz jakieś połączenie Nokii z Motorolą, i trochę Androida na jakimś 4 letnim Samsungu 😄 

 

Mocno się okopałeś widzę, argumenty masz mocne i nigdy nie kupisz pełnego EV ;]

Powodzenia :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.