azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 witam ! postanowiłem podzielić się z Kolegami wiedza zdobytą z pewnej płytki CD ostatnio wiele mówi się o EGR, zwłaszcza zaślepianiu pojawiają się pytania: a ja mam, czy nie mam ? w związku z tym parę faktów (dotyczy silników beznynowych, w dieslach to już cuda som...) 1 - EGR dla C16NZ i C18NZ- sterowany podciśnieniem 2 - EGR dla X14XE, X16XEL, X16SZ i X16SZR - sterowany elektrycznie przez ECU 12 - EGR dla X18XE, X20XEV i na deser najlepsze pomysł zaślepiania EGR-a pochodzi od samego GM... 9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926 stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2 pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 No to chyba norma, skoro w Gliwicach zatykali te EGRy seryjnie. To i seryjna była produkcja tych jakże skomplikowanych urządzeń oślepiających, czyli blaszek z puchy po rybach... A propos twojego CD - masz wersję MAGIC, buehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szumigt Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 Zaraz zaraz. A dlaczego o C14NZ nie ma mowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Zaraz zaraz. A dlaczego o C14NZ nie ma mowy bo tam EGR-a ni ma pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Zaraz zaraz. A dlaczego o C14NZ nie ma mowy A co z miom silniekim Z16XE ? Wersja z 2001r jeszcze z niemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > A co z miom silniekim Z16XE ? > Wersja z 2001r jeszcze z niemiec. Na pewno ma taki sterowany elektrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szumigt Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > bo tam EGR-a ni ma Cicho wiem !!! Ale miało być tak dla przekory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > A co z miom silniekim Z16XE ? > Wersja z 2001r jeszcze z niemiec. ups, nie napomknąłem, że powyższe dotyczy astry F prod. 92-98... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > ups, nie napomknąłem, że powyższe > dotyczy astry F prod. 92-98... W mojej jest taki jak w pkt. 2 na rys, ale inaczej jest skierownay wtyk do sterowania i powierzchnia tyku z kolektorem nie jest dokłądnie płaska, przez co w zaślepce trza wycinać dodatkwy otwór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > 9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926 > stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2 Takie zaślepki gdzieś widziałem do kupienia Allegro albo inny dom aukcyjny Ja sobie dorobiłem własną japonkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Na pewno ma taki sterowany elektrycznie Ale w razie czego też można go zaślepić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Ale w razie czego też można go zaślepić ? rwIcIk zaślepił...inni też... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Ale w razie czego też można go zaślepić ? Ja zaślepiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Ja zaślepiłem To OK. A elektronika się "nie pluje" i nie wyświetla jakiejś kontrolki albo błędu w gniazdku diagnostycznym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > To OK. > A elektronika się "nie pluje" i nie wyświetla jakiejś kontrolki albo > błędu w gniazdku diagnostycznym ? EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do kolektora doldotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa > normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do > kolektora doldotowego. i tu ujawnia sie przewaga prostoty nad zaawansowaną technologią u mnie wystąpienie błędu EGR-a jest chyba niemożliwe pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa > normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do > kolektora doldotowego. Ostatnie pytanko. To kiedy trzeba zaślepiać ? Ty przy jakim przebiegu zaślepiałeś i jakie byly objawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Ostatnie pytanko. > To kiedy trzeba zaślepiać ? > Ty przy jakim przebiegu zaślepiałeś i jakie byly objawy ? Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w czasie płynnej jazdy i coraz większe przymulenie silnika, słabł w oczach ... zapene dlatego ze EGR był lekko otwarty wtedy kiedy nie pownien być. To już miałem po przebiegu 30tkm, ale mu przeszło i wróciło gdzieś w okolicach 50tkm. Po zaślepieniu samochód odzyskał moc i nie szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w > czasie płynnej jazdy dokładnie tak! jeżeli ilość "zawracanych" spalin jest za duża, (bo zawór sie nie domyka, lub otwiera za mocno) silnik będzie miał za mało tlenu dla spalania, sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, zmienią się parametry wtrysku no i będzie szarpać... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 No to wszystko już wiem. To teraz już jestem pewny że to zaczęło się robić w mojej Astrze I jak kiedyś miałem 1.6. Prawie przed jej sprzdażą przy przebiegu ok. 70 tyś też coś czaczą silnik nierówno chodzić i lekko szarpną nieraz. Myslałem że to może jakieś syfne paliwo akurat zatankowałem ale teraz już wiem że to EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EASY007 Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 a czy w przypadku jak sie bedzie niedomykal albo bedzie zawieszony to niekiedy moga obroty stanac w miejscu np na 1,5 tys tak zeby po okolo 5 sekundach spac na normalne 900 i przewznie zdarza sie to na cieplym silniku po dluzszej jezdzie na zimny to zjawisko niewystepuje bez roznicy czy benzyna czy gaz z wiekszym nasileniem przy jezdzie na gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > a czy w przypadku jak sie bedzie niedomykal albo bedzie zawieszony to > niekiedy moga obroty stanac w miejscu np na 1,5 tys tak zeby po > okolo 5 sekundach spac na normalne 900 i przewznie zdarza sie to > na cieplym silniku po dluzszej jezdzie na zimny to zjawisko > niewystepuje bez roznicy czy benzyna czy gaz z wiekszym > nasileniem przy jezdzie na gazie to chyba raczej wtedy wina silnika krokowego i ewnetulanie potencjometru przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > (dotyczy silników beznynowych, w dieslach to już cuda som...) A co w dieslach. Sprawa jest bardziej skomplikowana, czy nie ma sensu zaślepiać? Jesli zaślepać, to może ktoś wie jak? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QERT Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 czesc kolego masz jeszcze tą płytkę CD z tymi Egr-ami ??? moze masz jakieś schematy mechaniczne Asterek? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > A co w dieslach. Sprawa jest bardziej skomplikowana, czy nie ma sensu > zaślepiać? w dieslach sa inne EGR-y nie znam tematu dokładnie, ale tam jest dodatkowo siakiś czujnik termiczny > Jesli zaślepać, to może ktoś wie jak? pewnie podobnie (?) pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > czesc kolego > masz jeszcze tą płytkę CD z tymi Egr-ami ??? > moze masz jakieś schematy mechaniczne Asterek? > pozdrawiam ta tajemnicza płytka (a właściwie to 2) to nic innego jak EPC są tam nie tylko EGR-y, tam jest WSZYSTKO, co dotyczy części opla pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aster83 Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w > czasie płynnej jazdy i coraz większe przymulenie silnika, słabł > w oczach ... zapene dlatego ze EGR był lekko otwarty wtedy kiedy > nie pownien być. hmm.. objawy jak u mnie, muli go strasznie, podejrzenia padały na katalizator albo właśnie EGR. mówiłem mechanikowi o masowym zaślepianiu EGR-a ale się ze mną sprzecza ze jak go zaslepię to wywali błąd i powiedział żeby go narazie wyczyścic albo jak już to kupić nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > hmm.. objawy jak u mnie, muli go strasznie, podejrzenia padały na > katalizator albo właśnie EGR. mówiłem mechanikowi o masowym > zaślepianiu EGR-a ale się ze mną sprzecza ze jak go zaslepię to > wywali błąd i powiedział żeby go narazie wyczyścic albo jak już > to kupić nowy jak nie daje błędów teraz, to i po zaślepieniu nie będzie dawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzp16 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 A ja mam takie pytanko. Kupiłem nowy EGR bo czyszczenie starego nie dawało rezultatu. Cały czas paliła się lampka ale nie było żadnych objawów typu szarpanie ani innych. Po założeniu nowego lampka zgasła ale po pewnym czasie zaczęło się szarpanie. Co radzicie reklamować EGR czy zaślepiać. Jak na razie lampka się nie pali tylko szarpie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 czy po zaślepieniu autko nie będzie więcej paliło ?? moja furka ostatnio straciła moc do 100km/h mam aż 11s (trzy osoby na pokładzie) a na drugim biegu ledwo osiągam 100km/h jakieś 6 miechów temu na 2 leciałem 125km/h (rzeźnia była ale poleciał). czy zaślepienie mi coś pomoże bo z tego co przeczytałem to chyba tak. tylko boję sie wyników spalania i tak mi pali 12l gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > czy po zaślepieniu autko nie będzie więcej paliło ?? IMO nie powinno > moja furka > ostatnio straciła moc do 100km/h mam aż 11s (trzy osoby na > pokładzie) i to zły wynik dla C18NZ ??? z 3 osobami ? > a na drugim biegu ledwo osiągam 100km/h jakieś 6 > miechów temu na 2 leciałem 125km/h (rzeźnia była ale poleciał). o fuk, to faktycznie rzeźnia.... tzn. konkretnie Ci prędkościomierz zawyża... bo to niemożliwe jest > tylko boję sie wyników spalania i tak mi pali 12l gazu całkiem w normie (jeżeli jeździsz tak, jak w powyższych przykładach) u mnie miasto na niezmiennym poziomie ~11 l/100 km pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 no bez przesady nie jeżdze tak całe czas tylko sporadycznie normalnie to 3tyś staram sie nie przekraczać a prędkościomież jest ok sprawdzałem z drugim autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > jakieś 6 miechów temu na 2 leciałem 125km/h (rzeźnia była ale poleciał). Może wtedy troszke przesadziłeś. Wiesz Ople to nie są BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > a prędkościomież jest ok > sprawdzałem z drugim autem ale nie da siem 125 km/h na II biegu! pomijając odcięcie... skrzynię masz siakąś nietypową ? pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 skrzynia F15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > skrzynia F15 ...czyli nietypowa dla C18NZ nie żebym się wymądrzał, ale: przy typowej wielkości kół i opon (175/65/14) z F15 WR- II bieg przełożenie 1,96, przełożenie główne 3,55 czyli założona przeze mnie "najlepsza" z możliwych kombinacja pójdzie niewiele szybciej niż 100 km/h... dokładnie 102,7 km/h możesz powiedzieć, że to tylko wyliczenia teoretyczne... ale ja tez jeżdzę C18NZ i dlatego nie uwierzę, póki nie zobaczę... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > ale ja tez jeżdzę C18NZ i dlatego nie uwierzę, póki nie zobaczę... Lepiej nie karz mu tego robić bo mu jeszcze silnik eksploduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > Lepiej nie karz mu tego robić bo mu jeszcze silnik eksploduje eeee, kolega daleko ode mnie mieszka... to zreszta nie była sugestia do prezentacji, po prostu uwierzyć w to nie mogę... ja bym swojej asterce takich wrażen nie fundował... za bardzo ją lubię pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 Ja swojego raz pociągnąłem do 100km/h na II biegu. Ale szkoda mi się silnika zrobiło jak zobaczyłem, że mam 6500 obrotów. Pozatym olej mi bierze i nie moge za bardzo dawać po garach bo będzie qpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 pomyłka wlaśnie byłem i sprawdzałem mam skrzynie f16 a nie jak wcześniej napisałem f15(nie wiem z kąd taki pomysł) jak to policzyłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > jak to policzyłeś?? dane do obliczeń masz na WoA w dziale Skrzynie i przełożenia a prędkości liczy sie tak: V = ((OBR / PRZEŁ * PRZEŁ_G) * 60) * OBW_KOŁA V - prędkość rzeczywista (nie licznikowa!) OBR - obroty rzeczywiste, [obr/min] PRZEŁ - przełożenie danego biegu, PRZEŁ_G - przełożenie główne OBW_KOŁA - obwód koła w [km] pozdr. Azja PS. jak byś nie liczył, to 125 na II nie wyjdzie dla F16... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 może i masz racje sprawdzę tą prędkość z jeszcze kilkoma samochodami (wieże ci tylko dlatego ze lubie matematykę i wieże w to co ona mówi a skoro ona mówi ze poleci tylko 100 pare to tak musi być) jaki dział WoA?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > jaki dział WoA?? WoA, cxzyli strona Wszystko O Astrze tu linka skrótowa do skrzyń: http://astra.autokacik.pl/przelozenia.html pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabel283 Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 a z kąd wziełeś obwód koła ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol_8v Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 A czy możesz kolego napisać do czego ten EGR służy i co można zyskać przez zaślepienie go. I jeszcze jedno, doczytałem się że w Gliwicach zaślepiano EGR, czy we wszystkich egzemplarzach ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > A czy możesz kolego napisać do czego ten EGR służy i co można zyskać > przez zaślepienie go. I jeszcze jedno, doczytałem się że w > Gliwicach zaślepiano EGR, czy we wszystkich egzemplarzach ? > Pozdrawiam No to ja chyba odpowiem na część wątpliwości odnośnie zaślepiania EGR. Też byłem sceptykiem i nie chciałem poprawiać po fabryce. Co się jednak okazuje? Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia. Dziś rano (EGRa zaślepiłem przedwczoraj, ale nie jeździłem) po odpaleniu auta i ruszeniu nie mogłem poznać mojego caravana. Przeważnie kulał się jak taczka. Nie tym razem. Lekki ruch manetki gazu spowodował żywą reakcję i wyzwolił jakieś nieczyste moce w moim aucie. Żwawo ruszyło naprzód, równomiernie pracując i mając jakby kilka koni w zapasie. Jakież bylo moje zdziwienie, gdy po nagrzaniu się silnika do 90*C (czas nagrzewania się nie zmienił - 4 km) samochód miał tyle mocy, że przy wyprzedzaniu nie musiałem redukować nawet biegów. Idzie jak burza! Ciekawy jestem jak się to ma do spalania paliwa. Póki co wynika z tego zaślepienia fakt, że widocznie nie zawracane spaliny w EGRze powodują, że faktycznie lambda ma więcej tlenu w spalinach przez co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak coś jest inaczej, czego póki co nie kumam. Zaślepienie EGRa spowodowało tez jakby większą kulturę pracy silnika. Jakoś już nie buja obrotami na wolnych po nagrzaniu się silnika oraz nic nie puka i nie stuka pod pokrywą zaworów. Dziwne to w sumie... Póki co nie powiem, że efekt jest trwały, bo muszę jeszcze pojeździć, by wyciągnąć wnioski końcowe. Zwłaszcza muszę zbadać zużycie paliwa w cyklu miejskim i w trasie. Jednak juz wiem, że ten zawór powstał dla zemsty chyba, by nękac userów OPLA. Jakoś nie widzę ogromnej logiki jego stosowania. A więc polecam na razie próbne ślepienie zaworu recyrkulacji spalin. Sami oceńcie co się stanie bez niego u was w aucie. Może tez mocy przybędzie (a może ja mam jakiś udar mózgu ?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > No to ja chyba odpowiem na część wątpliwości odnośnie zaślepiania > EGR. > Też byłem sceptykiem i nie chciałem poprawiać po fabryce. Co się > jednak okazuje? Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu > jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia. > Dziś rano (EGRa zaślepiłem przedwczoraj, ale nie jeździłem) po > odpaleniu auta i ruszeniu nie mogłem poznać mojego caravana. Takie same mam odczucia po zaślepieniu swojego. EGR dopóki działa poprawnie, to i moc jest, ale jak już zaczyna przepuszczać to silnik traci moc. Po zaślepieniu odzyskuje siły. Palić mi zaczął tak 0,5L więcej > co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno > być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak > coś jest inaczej, czego póki co nie kumam. Sonda + inne czujniki pewnie dobirą taką mieszankę by była dobra - nie za uboga i nie za bogata. A ze silnik odzyskał moc, to pedał gazu z ochotą się wciska i pali więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > a z kąd wziełeś obwód koła ?? jeżeli nie znasz ogólnie przyjętego wzoru to możesz zmierzyć miarką a poważnie, to skorzystaj np. z tego: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html obwód to "circumf", tylko zmień jednostki na "metric" pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 >Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu > jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia. hmmm, ja u siebie nie zauważyłem... > Póki co wynika z tego > zaślepienia fakt, że widocznie nie zawracane spaliny w EGRze > powodują, że faktycznie lambda ma więcej tlenu w spalinach przez > co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno > być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak > coś jest inaczej, czego póki co nie kumam. chyba niezupełnie tak właśnie przy zawracaniu większej ilości spalin (mniej tlenu) wtryski dają więcej paliwa (tzn. czas wtrysku sie wydłuża) bo lambda wykrywa uboższą miesznkę czyli spalanie teoretycznie powinno zmaleć bez udziału EGR-a(?) > Zaślepienie EGRa spowodowało tez jakby większą kulturę pracy silnika. to potwierdzam całkowicie > Jednak juz wiem, że ten zawór powstał dla zemsty chyba, by nękac > userów OPLA. Jakoś nie widzę ogromnej logiki jego stosowania. zaraz zemsta..... niemieckie normy emisji spalin ich "pogoniły"... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > hmmm, ja u siebie nie zauważyłem... U mnie odczuwalne nad wyraz ! > chyba niezupełnie tak > właśnie przy zawracaniu większej ilości spalin (mniej tlenu) > wtryski dają więcej paliwa (tzn. czas wtrysku sie wydłuża) > bo lambda wykrywa uboższą miesznkę > czyli spalanie teoretycznie powinno zmaleć bez udziału EGR-a(?) W sumie może i racja... Ale RwIcIkowi więcej pali...heheh... > zaraz zemsta..... > niemieckie normy emisji spalin ich "pogoniły"... Po co oni dbają o to środowisko. Przecież i tak wszystkie nieekologiczne auta stoją w Polsce. Myślę, że troszkę z tym wszystkim przesadzamy. To niech wprowadzą lepiej te auta na wodór czy może na jakiś inny wynalazek i już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.