Skocz do zawartości

EGR - temat wciąż powracający


azja

Rekomendowane odpowiedzi

> W sumie może i racja... Ale RwIcIkowi więcej pali...heheh...

hehe.gif

> To niech wprowadzą lepiej te auta na

> wodór czy może na jakiś inny wynalazek i już...

ja mam "czystsze" sumienie zaślepiajac EGR, bo podobno

jeżdżąc na LPG ekologiczny jestem zlosnik.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj rózni się, różni i to są znaczące różnice wbrew pozorom

Ale za cenę tych różnic płacisz cenę nerwów... hehe...

Prostota uber alles! A nie siakieś EGRy srery i inne duperele... A prospos, czy jakiś ocynk to w tej G już dawali? Bo sąsiad ma z 2000 G i siakoś zaprzyjaźniła mu się z rudą, a sąsiad emeryt i nie walił auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale za cenę tych różnic płacisz cenę nerwów... hehe...

> Prostota uber alles! A nie siakieś EGRy srery i inne duperele... A

> prospos, czy jakiś ocynk to w tej G już dawali? Bo sąsiad ma z

> 2000 G i siakoś zaprzyjaźniła mu się z rudą, a sąsiad emeryt i

> nie walił auta .

Zdania naukowców na temat ocynku są podzielone - IMHO jakiś jest, ale nie do końca zabezpiecza przed rudą ... szczególnie auta z początku produkcji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Mam pytanie - zwłaszcza do właścicieli Asterek, którzy już zaślepili ten nieszczęsny EGR.

Czy zaślepka może być istotnie z blaszki aluminiowej (np. po napoju), czy też zastotosować lepszy materiał (blaszka ze stali nierdzewnej - szpachla "japonka" wink.gif ?

Czy tą zaślepkę należy uszczelnić - żaroodporny silikon lub coś podobnego ?

No i czy przed tym zaślepieniem EGR musi być całowicie sprawny - mój mi jeszcze błedów nie wykazuje, ale mam podstawy aby stwierdzić, że już nie działa całowicie poprawnie.

Dziękuję za informacje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !!

> Mam pytanie - zwłaszcza do właścicieli Asterek, którzy już zaślepili

> ten nieszczęsny EGR.

> Czy zaślepka może być istotnie z blaszki aluminiowej (np. po napoju),

> czy też zastotosować lepszy materiał (blaszka ze stali

> nierdzewnej - szpachla "japonka" ?

różne ludzie dawali

generalnie odporna na wys. temperaturę...

> Czy tą zaślepkę należy uszczelnić - żaroodporny silikon lub coś

> podobnego ?

rwIcIk dawał właśnie silikon termoodporny

> No i czy przed tym zaślepieniem EGR musi być całowicie sprawny - mój

> mi jeszcze błedów nie wykazuje, ale mam podstawy aby stwierdzić,

> że już nie działa całowicie poprawnie.

zarówno Twój, jak i mój EGR raczej nie da błędu poprzez

"check engine"

ja przynajmniej nie wyobrażam sobie jak urządzenie

nie-elektryczne mogoby siakiś sygnał dla ECU wygenerować...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !!

> Mam pytanie - zwłaszcza do właścicieli Asterek, którzy już zaślepili

> ten nieszczęsny EGR.

> Czy zaślepka może być istotnie z blaszki aluminiowej (np. po napoju),

> czy też zastotosować lepszy materiał (blaszka ze stali

> nierdzewnej - szpachla "japonka" ?

> Czy tą zaślepkę należy uszczelnić - żaroodporny silikon lub coś

> podobnego ?

> No i czy przed tym zaślepieniem EGR musi być całowicie sprawny - mój

> mi jeszcze błedów nie wykazuje, ale mam podstawy aby stwierdzić,

> że już nie działa całowicie poprawnie.

> Dziękuję za informacje !

ja dałem blaszkę japonkę + silikon wysokotemoeraturowy

inni dają zwykłą blaszkę a jeszcze inni blaszkę z puszki po piwe bez silikonu smile.gif

EGR nie może dawać błędów na kompa - nie świeci check engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dałem blaszkę japonkę + silikon wysokotemoeraturowy

> inni dają zwykłą blaszkę a jeszcze inni blaszkę z puszki po piwe bez

> silikonu

> EGR nie może dawać błędów na kompa - nie świeci check engine

Ja wyciąłem blaszkę z puszki po groszku konserwowym. Nie wiem czy odporna na wysoka temperaturę jest, ale jak w dzieciństwie gotowałem w niej raki, to się nie topiła smile.gif Żadnych silikonów nie dawałem. Mocno dokręciłem i tyle... Dodam, że blaszka poszła miedzy EGR a uszczelkę... Ale można dać 2 uszczelkę i też winno być ok. Koszt uszczelki 4 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wyciąłem blaszkę z puszki po groszku konserwowym. Nie wiem czy

> odporna na wysoka temperaturę jest, ale jak w dzieciństwie

> gotowałem w niej raki, to się nie topiła Żadnych silikonów nie

> dawałem. Mocno dokręciłem i tyle... Dodam, że blaszka poszła

> miedzy EGR a uszczelkę... Ale można dać 2 uszczelkę i też winno

> być ok. Koszt uszczelki 4 zł.

u mnie też by starczyła sama blaszka, ale musiałem wycinać 3 dziurę na grzybek - EGR u mnie nie jest płaski od spodu - stąd dałem dla pewności silikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli nie znasz ogólnie przyjętego wzoru

> to możesz zmierzyć miarką

> a poważnie, to skorzystaj np. z tego:

> http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

> obwód to "circumf", tylko zmień jednostki na "metric"

> pozdr.

> Azja

no i policzyłem i wyszło tak jak pisałem 124.9km/h i nikt mi nie powie ze to nie możliwe yay.gif

skrzynia f16 cr drugi bieg i gumy 185/60 r14 cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i policzyłem i wyszło tak jak pisałem 124.9km/h i nikt mi nie

> powie ze to nie możliwe

> skrzynia f16 cr drugi bieg i gumy 185/60 r14

to szukaj błędu w obliczeniach zlosnik.gif

jakie przełożenie główne przyjąłeś ?

bo nawet przy pg=3,55 na II biegu (przełożenie 2.16 dla CR) osiągniesz

(przy 6500 obr, czyli praktycznie nie osiągniesz - odcięcie wink.gif )

siakieś 94 km/h

obwód w Twoim przypadku = ~1815 mm = 0,001815 km

btw: skrzynia CR pod tym względem wypada gorzej od WR smile.gif

to chiba oczywiste, patrząc na przełożenia...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Czy mogą szanowni koledzy wypowiedzieć się jednoznacznie - jakie efekty przyniosło zablokowanie EGR-a jeżeli chodzi o wyokość spalania, oraz moc silnika - w moim przypadku EGR pracuje poprawnie (posiadam wersję 2 z el. ster.) - po zdjęciu głowica zaworu swobodnie się porusza - tak więc zastanawiam się czy coś to zmieni w moim przypadku, gdybym go chciał zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !

> Czy mogą szanowni koledzy wypowiedzieć się jednoznacznie - jakie

> efekty przyniosło zablokowanie EGR-a jeżeli chodzi o wyokość

> spalania, oraz moc silnika

u mnie:

1/ moc bez wyraźnych zmian

2/ silnik jakby kulturalniej pracuje

3/ spalanie 1 l/100 km mniej (3 ost. tankowania)

(ale to pewnie z powodu ustąpienia zimy wink.gif )

objawów negatywnych brak smile.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !

> Czy mogą szanowni koledzy wypowiedzieć się jednoznacznie - jakie

> efekty przyniosło zablokowanie EGR-a jeżeli chodzi o wyokość

> spalania, oraz moc silnika - w moim przypadku EGR pracuje

> poprawnie (posiadam wersję 2 z el. ster.) - po zdjęciu głowica

> zaworu swobodnie się porusza - tak więc zastanawiam się czy coś

> to zmieni w moim przypadku, gdybym go chciał zaślepić.

U mnie hcyba spalanie wzrosło, ale to może i też dlatego ze termostat mam niedomagający.

Co do mocy, to auto ją odzyskało, bo od pewnego czasu był przymulony.

Jak jest OK, to ja bym nie zaślepiał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był ok a zaślepiłem. Na zimne lepiej podmuchać czasem. Nie wiadomo jak długo pożyje taki EGR. A lepiej blaszkę wkręcić niż się przekręcić wydając 500 na nówkę zaworek. A tak w ogóle to jak dla mnie jest to wymysł Greenpeace! Olewać! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie zaślepiłem - zysk to rowna praca na wolnych obrotach, silnik nie faluje, nie schodzi z obrotów, nie trzesie sie, nie wypadaja zapłony - jednym słowem jest tak jak powinno byc. A no i nie gasnie na gazie mi przy wysprzeglaniu co wczesniej robil (wiadomo kłopoty z wolnymi obrotami). Co do spalania nie wiem, pojezdze to zobacze, za wczesnie na to jeszcze. Co do przyspieszenia, to nie odczułem właściwie żadnej róznicy. Ale, mnie swieci sie lampka check engine, poniewaz EGR jest padniety. Wiec i tak nalezy mu sie wymiana, a moze miec to wpływ na osiagi silnika.

Co do zaślepiania, jesli lampka sie juz zapalila, to zaslepienie EGR nie spowoduje jej zgasniecia - trzeba wyczyscic/wymienic i dopiero zaslepic. Jesli jeszcze sie nie zapalila to zaslepiac czym prędzej

A i zaslepienie nie spowoduje zapalenia sie lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak obiecałem...

> EGR montowany w Z16XE, ale również w Z14XE, X16SZR

> oraz w Z16CNG (a cio to?)

> dotyczy Astry G

> pozdr.

> Azja

Dzięki serdeczne, to powinno pomóc w zaślepieniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Azja - Ty to jesteś jakiś EGR omnibus.

trochę zgłębiałem temat pod kątem zaślepiania...

ale zaraz omnibus skromny.gif

> Weź mi powiedz więc gdzie ja

> mam egr? Silnik C14SE...

na 99% nie masz, w EPC nic nie znalazłem

posiadaczy prosze o korektę smile.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę zgłębiałem temat pod kątem zaślepiania...

> ale zaraz omnibus

> na 99% nie masz, w EPC nic nie znalazłem

> posiadaczy prosze o korektę

> pozdr.

> Azja

Duże dzięki. Czyli blachy nie trzeba szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duże dzięki. Czyli blachy nie trzeba szukać.

mnie to sie wydaje, ze EGRy maja te silniki, ktorych oznaczenie zaczyna sie na X i Z. Pierwszy znak oznacza przeciez norme spalin. Wiec silniki typu C14SE, C16SE C14NZ itp pewnie EGRa nie mają . Być moze sie myle i to nie od tego zalezy ale who knows.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie to sie wydaje, ze EGRy maja te silniki, ktorych oznaczenie

> zaczyna sie na X i Z. Pierwszy znak oznacza przeciez norme

> spalin. Wiec silniki typu C14SE, C16SE C14NZ itp pewnie EGRa nie

> mają . Być moze sie myle i to nie od tego zalezy ale who knows.

Szczerze mówiąc ja nie będę wnikał. Marzy mi się złota omega sedan i chyba będzie niedługo zamianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie to sie wydaje, ze EGRy maja te silniki, ktorych oznaczenie

> zaczyna sie na X i Z. Pierwszy znak oznacza przeciez norme

> spalin. Wiec silniki typu C14SE, C16SE C14NZ itp pewnie EGRa nie

> mają . Być moze sie myle i to nie od tego zalezy ale who knows.

rozumowanie logiczne, bo norma emisji "X" spalin jest

bardziej rygorystyczna niz "C" ok.gif

ale tu przykłady silników "C" z EGR:

C16NZ, C18NZ, C16SEL (ten ostatni w astrze G)

pozdr.

Azja

PS. C14NZ na pewno nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie to sie wydaje, ze EGRy maja te silniki, ktorych oznaczenie

> zaczyna sie na X i Z. Pierwszy znak oznacza przeciez norme

> spalin. Wiec silniki typu C14SE, C16SE C14NZ itp pewnie EGRa nie

> mają . Być moze sie myle i to nie od tego zalezy ale who knows.

wiec co z C16NZ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumowanie logiczne, bo norma emisji "X" spalin jest

> bardziej rygorystyczna niz "C"

> ale tu przykłady silników "C" z EGR:

> C16NZ, C18NZ, C16SEL (ten ostatni w astrze G)

> pozdr.

> Azja

> PS. C14NZ na pewno nie ma

C16NZ ma a C14NZ nie ma, cos mi tu nie pasi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jesli jeszcze sie nie zapalila to zaslepiac

> czym prędzej

> A i zaslepienie nie spowoduje zapalenia sie lampki.

Dzisiaj zrobiłem test , zaslepiłem EGR i po ok 4km zaświeciła sie kontrolka silnika i juz nie zgasła . Po wyciągnieciu zaslepki kontrolka sie juz nie zapala . EGR mam jednak sprawny...

Pozdrawiam Maciek.

Astra G X14XE,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam C16NZ i mi mechanik zaslepial ale mysle ze trzeba zakryc poprostu blaszka cala powierzchnie otworu i obrzeze,dociac tak zeby nie bylo widac od zewnatrz,EGR w tym silniku sterowany jest podcisnieniem,u mnie przepuszcza lewe powietrze i zostal zaslepiony,jakiejs roznicy wielkiej nie odczulem ale nie wnikam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a miałeś jakies klopoty z praca silnika przed zaslepieniem??? bo mi faluja obrotki na jalowym biegu i czasem mam utraty mocy podczas przyspieszania,wciskam pedał i przez 2-3 sekundy jakby wcale nie ciagnie. i podpowiedzieli mi ze warto zaslepic bo moze to EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a miałeś jakies klopoty z praca silnika przed zaslepieniem??? bo mi

> faluja obrotki na jalowym biegu i czasem mam utraty mocy podczas

> przyspieszania,wciskam pedał i przez 2-3 sekundy jakby wcale nie

> ciagnie. i podpowiedzieli mi ze warto zaslepic bo moze to EGR.

ehm i ja mam cos takiego :/ 1-2 sec jak mu wcisne po piz*** to czasami mi tak stopuje :/ ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy moze ktoś zucic jakies zdjecia z zaslepiania w C16NZ???? oraz jak

> ma wygladać zaślepka w C16NZ.

kolego, w 1 poście tego wątku masz takie ładne obrazki smile.gif

widać dokładnie kształt blaszki, jaka będziesz potrzebował

masz tam nawet numer katalogowy gotowej zaślepki GM...

gdyby nie chciało Ci się wycinać wink.gif

odkręcasz dwie śruby, bodaj 13, pdkładasz blaszkę

ewentualnie silikon odporny na temperaturę i skręcasz

z powrotem ok.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.