Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Już tłumaczę, wyminą korka jest w procedurze ASO wymiany oleju. Wymieniałem pierwszy raz i faktycznie korek jest wielorazowy i nie ma sensu wymieniać go za każdym razem. Jednak są miski w których co wymianę oleju trzeba wymienić też korek, bo jest jednorazowy, np miska o korek są z tworzywa np w peugeocie 508 2.0 hdi. W fordzie Focusie korek ma oring (dość nietypowy), który się zużywa i co którąś wymianę warto kupić nowy, żeby się dobrze uszczelnilo.
  3. klaudio

    Hola!

    Ten nowy przód nie jest taki zły, ale rewelacji nie ma, spodziewałem się czegoś więcej, spodziewałem się, że ten przód z przecieków i spy photos się jednak nie potwierdzi, że może są to celowe zabiegi przed wyczekiwaną premierą wersji po liftingu, a Cupra zaskoczy i pokaże coś na miarę obecnej wersji pod względem efektu wow i wyjdzie petarda. Myślę, że może być tak, że ten przód się lekko opatrzy na ulicach i zacznie się podobać. Z drugiej strony bywałem w ostatnim czasie w salonach Seat/Cupra z kilkanaście razy i ludzie bardzo się interesowali Formetorami, wchodzili i od razu teksty "wow, zobacz tego", widziałem też sporo osób, które się zdecydowały, z salonów znikały gotowe do odbioru auta w cale z nie bogatym wyposażeniem, spotkałem też rodzinę, która brała od razu dwie sztuki 1.5 i jak z nimi rozmawiałem, to spieszyli się, bo jak będzie lift, gdzie również widzieli zdjęcia z przecieków w Internecie, to już nie będzie to samo, co obecna wersja. Sam się wahałem, czy nie kupić, decyzja prawie już zapadła kilka razy (walka serca z rozumem), ale w końcu się nie zdecydowałem przez wady, które opisywałem wcześniej. Kolejny fakt, że dealerzy mają na placach setki Formentorów, ale z tego co widzę w ogłoszeniach, przynajmniej u tych, u których bywałem, to już tak nie znikają, więc może ludzie chcą jednak coś świeższego. Mi osobiście też już się trochę opatrzył obecny model i ten przód dla mnie już zrobił się lekko nudny. Ta nowa linia stylistyczna będzie obowiązywać chyba we wszystkich nowych modelach, ale chyba najciekawiej i najbardziej proporcjonalnie będzie się z tym przodem prezentował Terramar jeśli w końcu zdecydują się na jego wprowadzenie, bo jest już odkładana od końca 2023 roku i wiele na to wskazuje, że również w 2024 jej nie będzie. Bo jedyne nowości na ten rok, to właśnie odświeżony Formetor i Leon oraz może elektryczny Tavascan, który też już jest od dawna zapowiadany, nawet ma swoją podstronę (też od dawna) na stronie Cupry. Na premierze zapowiadali, że odświeżony Formentor (jakoś tak dziwnie podkreślili, że na przykładzie niemieckiego rynku) będzie miał cenę chyba o około 1000 Euro wyższą od obecnego, ale w cenniku na www.cupraofficial.de widać jednak różnicę 2000 Euro dla wersji 1.5 z DSG (dostępny jest jeszcze konfigurator sprzed FL: 40200 Euro i po FL: 42100 Euro). U nas konfiguratora nowej wersji brak. Pewnie muszą sprzedać większość z placu po normalnej cenie, skoro u nas był taki duży popyt.
  4. Czy to aby nie potwierdza teorii tego kolesia sugerującego negatywny wpływ startdtopa? ( Tu akurat bez wpływu ss prawdopodobnie)
  5. Auto zostało mi przepisane i nie mam pojęcia o motoryzacji. Chciałbym żeby mnie nie wydymali ale Ty już wszystko ustaliłeś. Skoro tak ci łatwo idzie wysnuwanie wniosków z powietrza to dzięki i daj mi spokój.
  6. Ile dałeś? Osobno za graty i montaż, jeśli można wiedzieć I jaką masz moc pompy vs pow. domu. Robiłeś OZC?
  7. Hej, czy kto przerabial sposób domontowania tempomatu? Naczytałem się że ponoć nie ma takiej opcji dla 1.4 D4D bo sterowanie jest z głównego komputera, który nie obsługuje tempomatu i przy montażu manetki i włączeniu to kontrolka na desce się zapali i na tym się kończy. Szkopuł w tym że doszukałem się wersji i fizycznie widziałem 1.4 D4D serii biznes z tempomatem. Więc sposób jest na 100% ale problem to go wymyślić. Coś ktoś?
  8. Fili_P

    Farba na dach

    Firma od statków coś na J Fachman na każde wiaderko 5 litrowe dolewał 250 ml ksylenu. Trzyma jak głupia chyba zaraz 9-10 rok będzie....
  9. Kamera termowizyjna prawdę Ci powie. W pustkę wydmuchać sypki styro bo o szczelności to zapomnij
  10. Ty, kolego, ogarnij się trochę. Chcesz sprzedać auto ( w domyśle Swoje) i Ty dane m.in. dot. rodzaju napędu bierzesz z polisy? Zachowujesz jak marnej jakości handlarz. W takim razie sądzę, że AK nie jest miejscem, gdzie uzyskasz wsparcie, w zakresie jak dymać Kupującego
  11. Takie dane z polisy wyrzuciło, w takim razie nie quattro. Sprzedać
  12. Do dziś nie wiem czy mamy pustkę/przegrodę czy nie, czy w tych latach t.j. 70/80tych stosowało się już to, ale nasz dom cały jest z cegły. 2 lata temu ociepliliśmy 15cm grafitowym styropianem i też nam mówili, że niewiele to pomoże, ale różnica teraz jest taka, że powyżej 8-10°C na zewnątrz kocioł jest wyłączony do wieczora, bo cegły trzymają ciepło w sobie jak termos. Z suporexem tego efektu już nie będzie, ale ja bym tak czy tak ocieplał, zwłaszcza j.w. stropy. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  13. Ale tak śmiechem żartem jest jeszcze inny aspekt robienia wymiany oleju poza ASO... Sytuacja Już przeze mnie chyba dwa razy opisywana na HP ale się powtórzy trudno... Bo bliskiej rodzinie(siostra) jeździł sobie Suzuki Grand Vitara z silnikiem benzynowym 1.6. Przebiegi robił niewielkie tak około 10000 km rocznie. Interwał wymiany był 15 kkm lub 12 miesięcy. Co roku siostra meldowała się z samochodem w ASO Suzuki zostawiła samochód na kilka godzin dostawała stosowną pieczątkę i była zadowolona przez kolejne 12 miesięcy. Aż przy przebiegu przekraczającym niewiele 100000 km “korba wyszła bokiem" silnik okazał się kompletnym szmelcem - nie nadającym się do naprawy. Zdaniem mechanika który wymieniał silnik na nowy korek spustowy oleju nie nosił żadnych śladów klucza. Oczywiście mogę sobie wyobrazić że te 10 razy odkręcano I zakręcaną śrubę w sposób niezwykle delikatny i ostrożny, ale sądzę że mimo wszystko jest to mało prawdopodobne. Przypuszczam raczej że pracownicy “oszczędzali “na częściach i oleju — i zapewne nie robili tego z troski o środowisko naturalne. Dodatkowo był jeszcze jakiś myk (którego mówiąc że dobrze nie pamiętam) że filtr oleju który był w zepsutym silniku wyglądał jak na pierwszy montaż, albo przynajmniej był nie produkowany od kilku lat. A gdyby siostra robiła wymiany oleju pomiędzy interwałami w prywatnym warsztacie to tam by może ich zmienili olej. Tyle że robiąc rocznie 10000 km trudno robić dodatkowo wymianę w środku.
  14. No ja właśnie dziś wysłałem listę Inwestorowi. Łącznie 19 różnicówek w rozdzielni 100x60cm (144 modułowa) - razem z ZUGami miejsca na styk . A uziom ogarneliśmy na początku, wczoraj mierzyłem - 2,35 do 2,49 Ohma Nie walcz, kol. Punktak jak widać prenumeruje Muratora. Byś widzał Jego wiedzę nt. PC - Daikin Only
  15. Wiązka absu jest częścią wiązki całego przodu, włącznie z lampami. Może po vinie coś by się znalazło, bo tych wiązek jest ponad 80 rodzajów, zależnie od wyposażenia i rocznika .
  16. O co chodzi z tym korkiem Miskę olejową też przy okazji wymieniacie ?
  17. Hej Pany (i Panie), pytanie mam, a właściwie dwa: 1. czy mając możliwość, zamontowali byście reku w domu, starym, lekko zmodernizowanym? Obecnie, właściwie mam w każdym pomieszczeniu kominy wentylacyjne (pozostałość po kaflakach zapewne). Wentylacja ta działa dobrze - znaczy zimą działała, teraz już trzeba z rana zaraz okna otwierać, bo zaduch czuć. Jestem w trakcie wymiany przyłącza elektrycznego (czekam, aż Enea zdejmie mi ten badziew napowietrzny i postawi ZK w płocie) . Po tym będę mógł zlikwidować rurę/tyczkę na dachu i wówczas chcę na całość położyć blachę. Ale zastanawiam się, czy warto się pierdzielić żeby te 5 sztuk potrójnych kominów obrabiać blachą, czy nie lepiej rozebrać je do wysokości konstrukcji dachu, dać reku i zapomnieć o tym. Obecnie najbardziej irytuje mnie hałas, wręcz gwizd, jesienią/zimą/wczesną wiosną gdy jest dość silny wiatr na dworze. Odgłosy są, jakby dach chciało porwać i familia nocami boi się spać . Ja też z racji wiedzy technicznej/zawodowej wiem jakie to może przynieść korzyści, a także wiem i godzę się na koszty eksploatacji - nie tu problem. Pytanie brzmi - czy chciałoby Wam się bawić z tym? 2. No i obiecane to drugie pytanie, czy jest tu ktoś, kto takie coś zrobił i czy zrobiłby drugi raz i dlaczego nie
  18. Takie auto nie było produkowane. Albo quattro, albo automat jeśli z silnikiem 2.4
  19. Zwalniamy Was w trosce o nasze wspólne dobro. My przeniesiemy produkcję do Chin i zarobimy z Chińczykami miliardy, a Wy broń boże nie kupujcie bliźniaczych do naszych wyrobów naszego majfrienda XiPingponga, tylko nasze jedyne, dobre, oryginalne (co z tego, że z tej samej taśmy, ale ma inny znaczek)! Nie martwcie się też, że my się zwijamy, są jeszcze w tym kraju głupsi od nas chcący w nim nadal produkować, na pewno dadzą Wam pracę. Jak @Ryb opierdzieli Jagi i kupi, nie wiem, jakieś Porsche, czy cokolwiek innego bardziej europejskiego, bo nie przystoi takiemu obrońcy europejskiej produkcji jazda takim tworem (zasłanianie się fabrykami w UK). Mnie poprosu wq... frazesy bogaczy przerzucających koszty wszelkich ich pomysłów na biednych. Biednemu każą segregować śmieci, ale bogaty może produkować 10g produktu opakowanego w 10g czy 100g plastiku. Biedny ma w najlepszym przypadku dymać rowerem i uważać by pierda z wysiłku nie puścić bo trafi do łagru, bogaty może se dowolnie chemitrailsy rozsiewać. I inne takie tam.
  20. Pamiętam ze szkoły, jak chodziłem (Akademia Viessmann), to mówili, że ta3 szpara powietrzna 5cm (o ile jak kolega wyżej pisać SZCZELNA), daje tyle co biały styropian o gr.2cm. Sądzę, że mnie nie okłamali - inne rzeczy też mówili i jak pokazuje życie, warto było się uczyć
  21. Ryb

    Hybryda w trasie

    Fakt. Tak i nie. Dla mnie propozycją fajnej hybrydy jest Ford Explorer. Radzi sobie na autostradach i w górach wyśmienicie.
  22. Witajcie, chciałbym się podpytać co do wyceny auta. Mowa o AUDI A6 QUATTRO 2.4 MR`04 4F AVANT, 2007 rok, 130KM, Benzyna+LPG, przebieg 350k. Skrzynia automat. Auto sprowadzone z niemiec 2016, pierwszy właściciel w Polsce.
  23. wujek

    Hola!

    Nie ma na co BMW X1 ponad 300k. Volvo zblokowane na 180. Merc GLB wystrzelił z ceną nie kosmos. Zostaje jakieś demo cła 35 Mini countryman i Ateca po FL. Plus Ateki ze przełożę graty z Leona włożę większego garreta i będzie stage 2 4x4 za 250k
  24. A tu świeży przykład jak europejscy producenci dbają o "nas". Chińczycy są winni? https://www.money.pl/gospodarka/grupowe-zwolnienia-na-slasku-prace-moze-stracic-nawet-370-osob-7007720425433984a.html#:~:text=Polska branża motoryzacyjna na zakręcie,osób.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.