Skocz do zawartości

[G] Dysze spryskiwaczy od Insigni - montaż, przeszkody


master22221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wymieniłem sobie dysze na takie mgłowe od Insigni, efekt - bajka, polecam! Mgła idzie na cała szybę, a nie w 4 miejsca jak poprzednio. Wystarczy raz dobrze psiknąć i szyba czysta.

Teraz montaż - miało być plug&play, ale niestety, nie jest:

1. Dysze od Insigni mają o ok. 0,7 mm mniejszą średnicę od dysz w AG, skutkiem czego nowe dysze kiwają się przód-tył (przypadkowy kierunek tryskania). Ja przed zamontowaniem okleiłem nowe dysze taśmą izolacyjną (1 zwój, nie więcej, bo nie wejdzie w gniazdo)!

2. Do regulacji dyszy potrzebny jest specjalny przyrząd, który nie każde ASO już ma:

282789590-tool.jpg

Ja poradziłem sobie w ten sposób, że wykorzystałem wkrętak z wymiennymi końcówkami, który ma odpowiednie zakończenie.

Sam montaż jest bezproblemowy - nie trzeba nawet odkręcać wycieraczek: zdejmujemy uszczelkę, podnosimy plastyk z dyszami, wsuwamy pod niego jedną dłoń, palcem odchylamy w kierunku szyby mocujący dyszę od strony szyby zatrzask, palcem drugiej ręki wciskamy dyszę w dół. Tak samo robimy z drugą dyszą. Wyjmujemy przewód z dyszami spod plastyku, wymieniamy dysze, montujemy na swoje miejsce, układamy plastyk i uszczelkę.

Teraz próba psikania i ewentualna regulacja kata trysku.

Nowe dysze mają numery: 14 51 329 i 14 51 330, razem kosztują ok. 16 zł w ASO.

Pozdr.

post-65098-14352504044042_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem filmik z tymi spryskiwaczami:

w H, ale to chyba nie ma znaczenia. zeby.GIF

Fajna sprawa, ja wlasnie zmienilem sobie wycieraczki w G na motgumy płaskie i kicha bo mi spryskiwacza wala na dzien dobry po nich zamiast po szybie. Mam nadzieje ze uda mi sie to wyregulowac. Do tego ta od strony pasazera jest za dluga lub za gruba, nie wchodzi pod taki plastik w rogu okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Wymieniłem sobie dysze na takie mgłowe od Insigni, efekt -

> bajka, polecam! Mgła idzie na cała szybę, a nie w 4 miejsca jak

> poprzednio. Wystarczy raz dobrze psiknąć i szyba czysta.

> Teraz montaż - miało być plug&play

> skutkiem

> taśmą izolacyjną (1 zwój, nie więcej, bo nie wejdzie w gniazdo)!

> 2. Do regulacji dyszy potrzebny jest specjalny przyrząd, który nie

> każde ASO już ma:

> Ja poradziłem sobie w ten sposób, że wykorzystałem wkrętak z

> wymiennymi końcówkami, który ma odpowiednie zakończenie.

Regulacja to masakra , niewiem jak i czym to zrobic? Cały czas mi daja za nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglada ten wkretak? Zrob foto dla potomnych.

Ja podczas regulacji troche uszkodzilem sobie po stronie kierowcy dysze i ciutke w jednym miejscu chlapie wieksza iloscia plynu. Regulowalem to srubokretem cienkim, ale raz w zlym miejscu sobie nacisnalem, a plastik zastosowany do twardych nie nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda jak ołówek czeski automatyczny Koh-i-nor z czasów PRL, tylko

> ma mniejszą średnicę... Kupiłem go kilka lat temu na ruskim

> bazarku... Fotkę zrobię przy okazji....

> Pozdr.

A jak widzisz zmiane na te spryskiwacze u mnie,

moje mi sie juz nie podobaja sick.gif

Ale podoba mi sie cena Twoich tych nowych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupowałem te dysze, to na pytanie: "czy będą pasować do Astry G"

> sprzedawca powiedział: "one pasuję do wszystkich".... jeśli

> PRAWIE pasowały do Astry G, to może PRAWIE będą pasowały do AF?

> Pozdr.

Wiesz to samo co ja, jak cos jedziemy kupic to musimy wiedziec wczesniej

przegladajac katalogi, gostkom np. z ASO nie dowierzam grinser006.gif

Zaryzykuje, podaj gdzie kupiles, bo moze nie wszystkie ASO posiadaja,

mam jedno kolo siebie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz to samo co ja, jak cos jedziemy kupic to musimy wiedziec

> wczesniej

> przegladajac katalogi, gostkom np. z ASO nie dowierzam

> Zaryzykuje, podaj gdzie kupiles, bo moze nie wszystkie ASO posiadaja,

> mam jedno kolo siebie

Jerry, będę dzisiaj w Motor Centrum to zapytam.

Może sam też zanabędę cfaniak.gif

EDIT: dysze kupiłem w Konocarze od ręki za 7,97 zł za sztukę.

Co do montażu w Astrze H - to jakieś 20 minut roboty.

Wystarczy zdjąć uszczelkę pod maską, przy podszybiu. Podszybie odgina się wtedy na tyle, że spokojnie można operować nawet obiema rękami.

Co do efektu to oczywiście in plus.

Aha - do regulacji zrobiłem sobie przyrząd z jakiegoś długopisu plastikowego.

Nacięcie "na krzyż" i pasowało idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupowałem te dysze, to na pytanie: "czy będą pasować do Astry G"

> sprzedawca powiedział: "one pasuję do wszystkich".... jeśli

> PRAWIE pasowały do Astry G, to może PRAWIE będą pasowały do AF?

> Wątpię...

A czy porównywał ktoś wydajność pompki spryskiwacza w G i F.

Możecie zrobić jakieś fotki tych dysz od Insigni i ew. podać wymiary istotne dla montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia z innego forum:

282791728-spryskiwacz.jpg

282791728-stp63707resize.jpg

Regulator:

img3813.jpg

img3815iin.jpg

A to mój wkrętak, po rozwarciu pazurków działa jako regulator:

282791728-wkretak02.jpg

Do F raczej nie będą pasować plug&play, ale widziałem gdzieś rzeźbę na silikon, koszmarnie wyglądającą, ale podobno działającą... tylko nie mogę znaleźć... chyba to było jakieś forum [VB].

Pozdr.

post-65098-14352504047552_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcia z innego forum:

> Regulator:

> Do F raczej nie będą pasować pluf&play, ale widziałem gdzieś

> rzeźbę na silikon, koszmarnie wyglądającą, ale podobno

> działającą... tylko nie mogę znaleźć...

> Pozdr.

Koszmarnie wygląda bo w F-ce spryski są w masce i to juz nie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z "innego forum":

<<W razie potrzeby - dysze są regulowane, do regulacji najlepiej zrobić sobie przyrząd z rurki o średnicy 6mm nacinając ją na krzyż dremelkiem - tak by pasowała do dyszy.>>

Chyba się skuszę....

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak sa montowane spryskiwacze w G i H (z tego co tu wyczytalem to w plastikowym podszybiu), wiec moze musza byc blisko szyby. W F sa spryskiwacze w masce i nie wiem czy po zamontowaniu nie byloby za daleko, ale jesli tak to moga robic za atrape, a w podszybiu zamontowac nowe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie wydaje ze mglowe powinny byc wlasnie ciut dalej zamontowane niz zwykle. Dochodze do tego wniosku uzywajac ich w AG. Gdyby byly kilka centymetrow w strone przodu to jeszcze lepiej by mgielka na szybe leciala.

EDIT: Obadalem na alledrogo te spryski do F. Niestety sa calkiem innej konstrukcji. Ale jesli srednica glowki jest taka sama co spryski od Insigni to bym poswiecil te 16zl i je kupil, a potem kombinowal z montazem - mozliwe ze da sie cos z tym zrobic aby dzialaly.

Moja rada. Wyciagnij jedna dysze z F-ki i podjedz do ASO. Popros o dysze do insigni i obadaj czy sa tej samej konstrukcji badz bardzo zblizonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre ceny macie w tej Gdyni

Zadzwoniłem do ASO i mają po 10/szt. i jeszcze na zamówienie icon_eek.gif

I nie chodzi o 2zł ale o 25% wyższą cena screwy.gif

EDIT:

kupiłem yay.gif

8,50/szt.

a tego łosia, co mówił ze nie ma to uzbroj_zlo.gif

pewnie nie patrzył co ma i strzelił sobie cene na wiwat sciana.gif

No nic po południu zawalcze. jeszcze tylko coś do regulacji hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosimy plastyk z dyszami,

> wsuwamy pod niego jedną dłoń, palcem odchylamy w kierunku szyby

> mocujący dyszę od strony szyby zatrzask, palcem drugiej ręki

> wciskamy dyszę w dół.

kurde, zrobiłem sobie urządzonko do regulacji z metalowego wkładu do dlugopisu

ale poległem na wyjęciu starych dysz

jaki kształt ma ten nieszczesny zatrzask co go trzeba odchylic?

nie dałem rady wyjąc wycieraczek,wiec narazie będę próbował wymienić bez zdejmowania podszybia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że pismo obrazkowe jest lepsze niż inne... Fotek nie robiłem, bo to prosta operacja, jak budowa cepa. Dysza siedzi dość ciasno i trzeba siły w dół uzyć, aby wpadła do środka...

282804887-dysza.JPG

PS. Zatrzask łapie tę "kwadratową" dolną część dyszy, zobacz w nowej, w którym to jest miejscu!

Pozdr.

post-65098-14352504121292_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podnosimy plastyk z dyszami,

> kurde, zrobiłem sobie urządzonko do regulacji z metalowego wkładu do

> dlugopisu

ooo, daj no foto zlosnik.gif

> ale poległem na wyjęciu starych dysz

> jaki kształt ma ten nieszczesny zatrzask co go trzeba odchylic?

> nie dałem rady wyjąc wycieraczek,wiec narazie będę próbował wymienić

> bez zdejmowania podszybia

wycieraczek nie trzeba zdejmować, wsadzasz łape pod plastik, zatrzask sobie namacasz bez problemu. oink.gif

Zresztą masz rysunek od kolegi ok.gif

Troche gorzej z wypchnięciem dysz. Ja się sporo namęczyłem sick.gif

Ale dało radę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ooo, daj no foto

wieczorem będzie

teraz mogę wrzucic opis

bierzemy wklad do długopisu takiego typu:

http://www.allegro.pl/item726323591_oryginalny_wklad_parker_do_dlugopisow_normlany.html

nie musi być Parker smile.gif

wyciągamy plastikową zaslepkę,wnętrznosci,czyscimy żeby się nie usmarować

nastepnie dremelkiem lub nożówką robimy nacięcia jak na oryginalnym urządzeniu do regulacji

ot i tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wieczorem będzie

> teraz mogę wrzucic opis

> bierzemy wklad do długopisu takiego typu:

> http://www.allegro.pl/item726323591_oryginalny_wklad_parker_do_dlugopisow_normlany.html

> nie musi być Parker

> wyciągamy plastikową zaslepkę,wnętrznosci,czyscimy żeby się nie

> usmarować

> nastepnie dremelkiem lub nożówką robimy nacięcia jak na oryginalnym

> urządzeniu do regulacji

> ot i tyle:)

Hehe, spróbuje,

ale będe musiał uzyc innego sprzętu do cięcia.

Ważne żeby zadziałało bo lekko za wysoko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na "innym forum" ktoś proponował, żeby lekko uderzać młotkiem przez

> szmatkę...

ja musiałem niestety zdjąc wycieraczki i wyjąc dysze "na stole"

waliłem młotkiem bez szmatki, po kilku razach wylazły

reszta roboty to bajka smile.gif

aha, regulacja za pomoca wkladu do długopisu do kitu-blacha za cienka niestety i się wygina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzięki za pomysł smile.gif Już zaimplementowałem. Stare dysze faktycznie ciężko wyjąć. U siebie prysnąłem WD40 - nie wiem, na ile pomogło. Jedną dyszę wyjąłem gołymi rękami, do drugiej musiałem użyć młotka, ale udało się nic nie popsuć. Regulować da się małym śrubokrętem, tylko nie należy wkładać go do dziurki z której leci płyn. Nie jest to łatwe, ale przy standardowych dyszach też było upierdliwe. W warunkach garażowych leci mi trochę płynu na dach i boczne szyby, ale być może w czasie jazdy właśnie tak będzie ok.

Pozdrawiam i czekam na kolejne równie dobre pomysły. wink.gif

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wlasnie zakonczylem montaz

Wyjac stare dysze to problem, ja je delikatnie najpierw poobracalem w osi i dopiero potem je wycisnalem.

Nowe wlozylem bez tasmy. Rzeczywiscie jest minimalny luz ale mysle, ze nie bedzie to mialo wplywu na dzialanie.

Pytanie jednak mam w sprawie regulacji ( jak dorobie przyrzadzik), w ktore miejsce na szybe maja psikac? Mi podaja plyn ( mgielke) na postoju tak mniej wiecej ciut powyzej piora.

Pozdrawiam i wielkie podziekowania dla pomyslodawcy bow.gif20.GIFbrawo.gif

p.s

pan z serwisu juz nie byl zdziwiony jak poprosilem o dysze do Insygni obawial sie tylko czy jeszcze ma bo towar chodliwy i z ciekawosci zapytal do jakiego auta ja bede montowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie jednak mam w sprawie regulacji ( jak dorobie przyrzadzik), w

> ktore miejsce na szybe maja psikac? Mi podaja plyn ( mgielke) na

> postoju tak mniej wiecej ciut powyzej piora.

O, to chyba stanowczo za nisko. U mnie teraz na postoju mgiełka sięga prawie do połowy dachu i trochę na boczne szyby, ale już w czasie wolnej jazdy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w

> ktore miejsce na szybe maja psikac? Mi podaja plyn ( mgielke) na

> postoju tak mniej wiecej ciut powyzej piora.

Ja ustawiłem tak, aby strumień leciał dokładnie na pół wysokości szyby. Jest to trudne, gdyż patrząc z boku strumień naciera na szybę prawie równolegle do niej i lekkie obroty dyszy powodują zraszanie dachu lub piór wycieraczek, ale dałem radę... Najlepiej regulować i sprawdzać efekt przy pomocy drugiej osoby, która siedzi w aucie i spryskuje szybę i w tym czasie obserwować strumień stojąc z boku pojazdu patrząc na wysokości dysz.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy w czasie jazdy nie leci wtedy za nisko?

Tego się też obawiałem, ale, o dziwo, nie! Przetestowałem ustawienia na Obwodnicy Trójmiasta jadąc z dużą prędkością, ponad 100 km/h - strumień zrasza szybę dokładnie tak, jak powinien - na całej powierzchni. Jak już wspominałem, strumień leci niemal równolegle do szyby i prawdopodobnie porywa go powietrze opływające samochód po powierzchni maski i szyby...

Podczas jazdy z mniejszą prędkością też leci tak samo, czyli na szybę.

Problem mam jednak w czym innym - pierwszy sik jest słabiutki, jakby leciała mieszanika płynu i powietrza, dopiero za drugim lub nawet trzecim razem, gdy napełnią się wężyki to dopiero jest prawdziwa mgła!!! Zastanawiam się nad wymianą wężyków, albo co najmniej przycięciu ich po 0,5-1 cm, aby ciaśniej siedziały na króćcach dysz i pompki (tu może być problem - trzeba ściągać przedni zderzak lub koło i nadkole).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem mam jednak w czym innym - pierwszy sik jest słabiutki, jakby

> leciała mieszanika płynu i powietrza, dopiero za drugim lub

> nawet trzecim razem, gdy napełnią się wężyki to dopiero jest

> prawdziwa mgła!!!

Polecam montaż zaworu zwrotnego zaraz za pompką, płyn nie będzie się wracał do zbiorniczka tylko pozostanie w wężyku tuż przy samej dyszy spryskiwacza.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno o tym myślałem, ale przecież zaworka z g... nie ulepię... Czy można kupić zaworek z końcówkami identycznymi jak w pompce, pewnie jak w dyszach fi 6,5mm? Nie chce mi się produkować przejściówek...

Znalazłem zaworki zwrotne do spryskiwaczy fi 5,7mm klik , będą pasować? Te klik są jakieś niesymetryczne...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to jest produkt GM?

Tak

> Jaki ma numer?

Nie pamiętam, żeby na nich był numer. Ale jutro sprawdzę jak będzie widno wink.gif

> Jaka jest średnica króćców?

Taka sama jak pompki, wężyk zakłada się z taką samą trudnością na pompkę jak i na zaworek.

> Gdzie to można kupić

zielik mi kiedyś wynalazł.

> za ile?

Nie pamiętam. Ale jakieś drobiazgi. Może zielik będzie pamiętał.

Po miesiącu użytkowania stwierdzam, że spełniają swoje zadanie. W przeciwieństwie do kilku poprzednich, dokładnie takich jakie pokazujesz w aukcjach allegro wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tylko nadzieję, że naukofcy z GM nie zmienili średnicy wężyka w

> Astrze G. Czekam na numer GM, pozdr.

Ja w eFce mam z Fiata, kilka lat temu były tutaj modne zeby.GIF był chyba jeden model bo w sklepie wiedzieli o co chodzi. Czy w G jest taka sama srednica wezyka to juz niestety nie wiem. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.