Skocz do zawartości

alternator w efce


robert62

Rekomendowane odpowiedzi

> Jeśli to Bosch to zapraszam do poczytania:

> http://www.astra.auto.pl/content/view/275/48/

> Jak jest z Delco nie wiem - nie miałem.

dzięki za pomoc

jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za pomoc

> jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania

> paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest

> alternator?

i jeszcze poprzeczny wspornik utrzymujący linie paska z kołem pasowym wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania

> paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest

> alternator?

Drugi pasek? Prawdopodobnie masz klimę dokładaną a nie fabryczną. Ale o alternatorze nic mi to nie mówi... Jeśli nie ma tego "kołnierzyka" na osi wałka, to pewnie będzie Delco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugi pasek? Prawdopodobnie masz klimę dokładaną a nie fabryczną. Ale o alternatorze nic mi to nie

> mówi... Jeśli nie ma tego "kołnierzyka" na osi wałka, to pewnie będzie Delco.

koło pasowe na wale jest podwójne, aby zdjąć pasek alternatora trzeba zdjąć pasek klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> zdejmujesz pasek, odkręcasz przewody a potem samego altka od silnika

> i wyjmujesz go do góry...

Zapomniałeś dodać że najpierw trzeba odłączyć akumulator cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby? A w jaki sposób jest ładowany akumulator? Bezprzewodowo smile.gif? Poza tym każde dłubanie przy alternatorze czy też przy rozruszniku odbywa się przy odłączonym akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyżby? A w jaki sposób jest ładowany akumulator? Bezprzewodowo ? Poza tym każde dłubanie przy

> alternatorze czy też przy rozruszniku odbywa się przy odłączonym akumulatorze.

Zapomniałeś dodać, że zawsze odpinamy klemę z bieguna ujemnego czyli masę.

Druga ważna uwaga: Łożyska, a szczególnie to większe, mają być z luzem C3 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście masz rację

Ja to wiem i Ty to wiesz ale czasami przeglądają laicy a im trzeba prawie tłumaczyć krok po kroku wink.gif. Mam znajomego, a nawet dwóch, którzy już długo jeżdżą samochodami a nie wiedzą jak podłączyć prostownik do akumulatora. Zawsze jest telefon z pytaniem dlaczego prostownik nie ładuje. Jak odwrotnie podłączają mój prostownik to nie ma siły bezpiecznik musi puścić. Ot i dlatego taki jestem dosłowny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A " za karę" możesz mu napisać z czego wynika taka kolejność odpinania akumulatora.

Jak ktoś to napisze i sprowokuje w ten sposób kolejną dyskusję o tym, to się rozsierdzę... yay.gifgrinser006.gifzlosnik.gif Zapomnieli już ile czasu trwało leczenie ran po ostatniej? zlosnik.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś to napisze i sprowokuje w ten sposób kolejną dyskusję o tym, to się rozsierdzę...

> Zapomnieli już ile czasu trwało leczenie ran po ostatniej?

> Pozdroofka

Ale luzy C3 są bardzo ważne! Jak ktoś napisze, że nie, to wdaję się w dyskusję do pierwszej krwi. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawilem sie w regeneracje szczotek - pamietasz Lelek smile.gif

Potem w wymiane lozysk, nastepnie regulatorow napiecia - chyba ze 3 wstawialem, az w koncu wkurzylem sie jak ladowanie znowu mi siadalo i kupilem 100A za 200zl nowke i mam spokoj 270751858-jezyk.gif

Orginal chyba 70A mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bawilem sie w regeneracje szczotek - pamietasz Lelek

No ba... smile.gif

Do mnie też nie przemawiają rożnego rodzaju regeneracje. Jak tylko rozrusznik strzelił focha, to nie bawiłem się, kupiłem nówkę za 115zł. Mniejszy, szybszy z przekładnią planetarną. Trzy lata już kręci.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

To i ja się wtrącę, bardzo ważna sprawa, ameryki nie odkryłem ale mam nadzieję że umile tym życie nie jednemu na forum:

alternator w efce, szczególnie golas, bez wspomagania itp na wąskim pasku klinowym ma 55A ładowanie, jest to... nieporozumienie.

Nie stać mnie na tak tani alternator smile.gif

Nawet po regeneracji przy max obciążeniu miałem 13.5V - 14V

Niby w normie, alew do perfekcji daleko

nadszedł czas na wymianę na coś lepszego:

alternator bosch: 0123 505 002 wersja jest to 100A

kupiłem za całę 65zł

Przed włożeniem zamiana kół, gdyż 100A jest na szeroki pasek- wystarczy koło przełożyć, nic nie będzie odstawało tarło itp, następnie montaż, wszystko pasuje perfekcyjnie.

Test: max spadek odnotowany to 14.2V zeby.GIFzeby.GIF juuuupiiiii zeby.GIF

a teraz zaqpomnieć o problemie nie doładowanego akumulatora:)

Bo co z tego że mam np 55Ah akumulator by czuć się pewnie w każdej sytuacji, czy nawet 44Ah gdy ładowanie to max 55A... to było nie porozumienie, by było w miare dobrze byśmy musieli jeździć na aku nie większym niż 36Ah cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> alternator w efce, szczególnie golas, bez wspomagania itp na wąskim pasku klinowym ma 55A

> ładowanie, jest to... nieporozumienie.

Jakis czas temu doszedlem do podobnych wnioskow. Poszedlem na calosc i zalozylem 150A od Sintry.

Tez pasuje smile.gif

U mnie oryginalnie byl Bosh 70A. Zima: dmuchawa, szyba, maty siedzen, lusterka, bla bla kiepsko 70A sie sprawdzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakis czas temu doszedlem do podobnych wnioskow. Poszedlem na calosc i zalozylem 150A od Sintry.

> Tez pasuje

> U mnie oryginalnie byl Bosh 70A. Zima: dmuchawa, szyba, maty siedzen, lusterka, bla bla kiepsko 70A

> sie sprawdzalo.

To zaszalałeś zlosnik.gif

Mógłbyś podać numerek tego 150A?

Mi narazie 100A pasuje, ale skoro są możliwości wyboru większe, to w przyszłości może i też się pokuszę smile.gif na moją Centrę 55Ah przy 360A startu to byłoby całkowite coś na wypasie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to 100A jest za mało?

Eee, 100 tez wystarczy. Chodzi o to zeby alternator pracowal w zakresie malych i srednich obziazen. W zakresie duzych > 60-70% pradu nominalnego pojawiaja sie wieksze spadki napiecia, diody zaczynaja sie grzac jak szalone. Niezdrowo. 150 radzi sobie duzo lepiej niz 70.

Numer alternatora, hmmm a gdzie go znajde? Kupilem na brytyjskim ebay z zezlomowanej Sintry. Musial bym go wytargac z auta.

Generalnie: dolna lapa alternatora pasuje, jest taka sama dla wszystkich alternatorow ktore ogladalem od 55A na waski pasek, przez 100, 120 i 150A Boscha. W sumie w garazu mam 70A orygina od X16SZR, dwie 120 i 150 aktualnie uzytkowany, wszystkie Bosch.

Gorne mocowanie sie rozni, ale da sie to dopasowac bez problemu. Wrzuce fotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee, 100 tez wystarczy. Chodzi o to zeby alternator pracowal w zakresie malych i srednich obziazen.

> W zakresie duzych

> Numer alternatora, hmmm a gdzie go znajde? Kupilem na brytyjskim ebay z zezlomowanej Sintry. Musial

> bym go wytargac z auta.

> Generalnie: dolna lapa alternatora pasuje, jest taka sama dla wszystkich alternatorow ktore

> ogladalem od 55A na waski pasek, przez 100, 120 i 150A Boscha. W sumie w garazu mam 70A

> orygina od X16SZR, dwie 120 i 150 aktualnie uzytkowany, wszystkie Bosch.

> Gorne mocowanie sie rozni, ale da sie to dopasowac bez problemu. Wrzuce fotke.

Dokładnie:) Lepiej żyć z rezerwą smile.gif

jak wizualnie nie ma nigdzie numerka to okej, nie fatyguj się, a o foteczkę to bardzo bym prosił.

Tyle danych to mi w sumie wystarczy żeby go sobie gdzieś wyszukać bez numeru:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szare to dorobione gorne mocowanie. W X16SZR alternator ma jedno gorne ucho do ktorego przykreca sie lape.

W alternatorze od sintry sa 2 ucha, wsadzilem w nie srube, dwa dystanse z rurki stalowej i lape ktora reguluje wstepny naciag paska.

Modyfikacje zrobnilem 2 lata temu, rok temu zmienilem alternator za 120 na 150. To samo mocowanie. Zadnych klopotów z tym nie mialem.

1.JPG

2.JPG

5.JPG

2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za fotki zeby.GIF

Jakby kiedyś aukcja w/w zniknęła, dla osób poszukujących mogę dodać że np alternator BOSCH o numerze 0 986 044 521 to jest właśnie to:) , zresztą tych numerów , odpowiedników dużo, poszperałem w google i na ebay'u i znalazłem że te 150tki występują również w dużych pojemnościach niektórych Astry G, Astry H, większości dużych pojemności Vectry C Signum, Zafirze... i kto wie gdzie jeszcze:)

A zakupy polecam szukając po numerze bo często za alternatorek o numerze XXXX który jest wersją 150A płaci się mniej niż za ten sam pytając czy ma 150A

Lub ten sam model alternatora z Astry jest droższy niż z Vectry, tak było w moim przypadku zakupów:)

Chyba jak zrobi się ciepło to pokuszę się też na taką modyfikację, fajna sprawa, zrobić i zapomnieć o prądzie smile.gif

Wg mnie twój opis powinien trafić do działu "napraw to sam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.