Skocz do zawartości

Chips do Chevroleta/Opla 1.4T 120/140KM - ktoś już robi?


Astroman

Rekomendowane odpowiedzi

mam na myśli tunera w Polsce a nie niemiecki EDS. Poczytalem różne fora i jakoś nie wiem czy już ktoś w tym dłubie czy jeszcze nie...

Przymierzam sie do Astry z motorkiem 120KM ale chcialbym dodać ciut powera do tych 160KM spineyes.gif.

Pewnie korzystałbym z tego ze 2 razy na rok ale mimo to lepiej mieć pod nogą wiecej niż mniej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak wogole jak sie sprawuja te silniki 1.4 turbo w astrze ? Bo VW ma spore klopoty a tutaj ?

Serwisowo to silnik 1.4TSI jest sto lat za Murzynami w stounku do Opla 1.4T

A to dlatego że oplowski motor to dość leciwa ale przez to sprawdzona konstrukcja bez wtrysku bezpośredniego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwisowo to silnik 1.4TSI jest sto lat za Murzynami w stounku do Opla 1.4T

> A to dlatego że oplowski motor to dość leciwa ale przez to sprawdzona konstrukcja bez wtrysku

> bezpośredniego

Czyli mozna uznac ja za godna polecenia ? Nie bedzie sie sypac ? Jakies wady tego silnika ?

Zastanawiam sie nad zmiana auta w przyszlym roku i wlasnie Astra 1.4 turbo jest jedna z wielu mozliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mozna uznac ja za godna polecenia ? Nie bedzie sie sypac ? Jakies wady tego silnika ?

> Zastanawiam sie nad zmiana auta w przyszlym roku i wlasnie Astra 1.4 turbo jest jedna z wielu

> mozliwosci.

Silnik obecny w wielu modelach a mimo to nie słychać o problemach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam na myśli tunera w Polsce a nie niemiecki EDS. Poczytalem różne fora i jakoś nie wiem czy już

> ktoś w tym dłubie czy jeszcze nie...

> Przymierzam sie do Astry z motorkiem 120KM ale chcialbym dodać ciut powera do tych 160KM .

> Pewnie korzystałbym z tego ze 2 razy na rok ale mimo to lepiej mieć pod nogą wiecej niż mniej

Na chwilę obecną zostaje Ci chyba tylko EDS w DE, albo Superchips w UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwisowo to silnik 1.4TSI jest sto lat za Murzynami w stounku do Opla 1.4T

> A to dlatego że oplowski motor to dość leciwa ale przez to sprawdzona konstrukcja bez wtrysku

> bezpośredniego

I właśnie dlatego oplowski pali w mieście 7,9 l/100km a VW tylko 6,4 l/100km (Astra vs Golf).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w czym jest problem, że w buli nie robią?

Nie wiem co znaczy powyższe "buli" smile.gif Ale u nas powoli ciężko się robi z nowymi Oplami. Z20LER nadal nikt w PL nie opanował, a silnik występuje ładnych kilka lat. Kwestia sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co znaczy powyższe "buli" Ale u nas powoli ciężko się robi z nowymi Oplami. Z20LER nadal

> nikt w PL nie opanował, a silnik występuje ładnych kilka lat. Kwestia sterownika.

Bula znaczy wolska zlosnik.gif

Myslalem, że Cinek to ogarnia frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie dlatego oplowski pali w mieście 7,9 l/100km a VW tylko 6,4 l/100km (Astra vs Golf).

Ja mam dane katalogowe troche inne biglaugh.gif

Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 5,9 Astra J 1.4T 120 KM i 6,2 VW Golf 1,4 TSI 122 KM

A co dla mnie najistotniejsze to zagazowanie VW jest 3X droższe niż Opla.

Wtrysk bezpośredni sie kłania .

Tak wiec jak sie nie obrócisz i tak z każdej strony d......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam dane katalogowe troche inne

> Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 5,9 Astra J 1.4T 120 KM i 6,2 VW Golf 1,4 TSI 122 KM

Porównywałem wersje 140KM, ale dla TSI 122 średnie w konfiguratorze to 5,2 :


Silnik

Pojemność, l/cm3 1,4 l / 1395

Moc max., kW (KM) przy obr./min. 90 (122) / 5000

Max. moment obr., Nm przy obr./min 200 / 1500-4000

Przygotowanie mieszanki bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy

Oczyszczanie spalin katalizator

Norma emisji spalin EURO5

Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 6-biegowa

Alternator, A 320 [59]

Akumulator/pojemność A (Ah) 140

DPF (filtr cząstek stałych) nie

Osiągi

Prędkość maksymalna, km/h 203

Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,3 / 9,3

Zużycie paliwa w l/100 km

cykl miejski 6,6

poza miastem 4,3

średnio 5,2

średni poziom emisji CO2, g/km 120


> A co dla mnie najistotniejsze to zagazowanie VW jest 3X droższe niż Opla.

> Wtrysk bezpośredni sie kłania .

> Tak wiec jak sie nie obrócisz i tak z każdej strony d......

Skoro o d... mowa, jak dla mnie kupno turbobenzyny z myślą o gazowaniu gdy są ciekawe diesle w ofercie to podcieranie d... szkłem. Rozumiem kupno Octavii 1.6MPI plus LPG vs TDI - tam nie ma dwumasy, turbiny itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest to ten sam Ecotec to w Astrze 1/2? Ewentualnie ma zamiast paska łańcuch?

Nie. To zmodyfikowany 1.2. Zmieniło sie wykorbienie wału przez co zwiekszono skok tłoka.

Ma łańcuch i raczej niezbyt wiele wspólnego ze zwykłym 1.4 znanym z Astry F/G Pojemność tego 1.4T to 1364ccm a zwykłego 1.4 znanego z poprzednich modeli to 1398 ccm

Oba silniki występują w Astrze J pod pojemnością 1.4 ale tylko ten 1364 ccm ma turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro o d... mowa, jak dla mnie kupno turbobenzyny z myślą o gazowaniu gdy są ciekawe diesle w

> ofercie to podcieranie d... szkłem. Rozumiem kupno Octavii 1.6MPI plus LPG vs TDI - tam nie ma

> dwumasy, turbiny itd.

Jeśli chodzi o ciekawego diesla w obecnym Oplu to zostaje chyba tylko 2.0 CDTI, z którego DPF można już wywalić. Ten natomiast jeśli o Astrze J mowa, występuje tylko w GTC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro o d... mowa, jak dla mnie kupno turbobenzyny z myślą o gazowaniu gdy są ciekawe diesle w

> ofercie to podcieranie d... szkłem. Rozumiem kupno Octavii 1.6MPI plus LPG vs TDI - tam nie ma

> dwumasy, turbiny itd.

Może ktoś nie chce: śmierdzącego, kopcącego, klekocącego, trującego sadzomiotacza, a benzyna 1.6 wolnossąca nie jedzie więc szuka czegoś mocniejszego do LPG ?

Uzyska osiągi lepsze niż w traktorze przy podobnych kosztach eksploatacji, wyższą kulturę pracy oraz przede wszystkim przyjemność z jazdy kosztem zasięgu i koła zapasowego... Wielu ludzi JEST w stanie to poświęcić grinser006.gif

Kiedyś też byłem napalony na "TDI", ale pojeździłem kilkunastoma samochodami pb/lpg/on i na szczęście miłość do diesla bezpowrotnie przeminęła smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o ciekawego diesla w obecnym Oplu to zostaje chyba tylko 2.0 CDTI, z którego DPF można

> już wywalić. Ten natomiast jeśli o Astrze J mowa, występuje tylko w GTC.

A myślisz że seryjny diesel z DPF'em będzie bardziej ryzykowny niż zachipowana turbo benzyna przerobiona na DPF?

A co jest nie tak z tym 1.7 CDTI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Skoro o d... mowa, jak dla mnie kupno turbobenzyny z myślą o gazowaniu gdy są ciekawe diesle w

> ofercie to podcieranie d... szkłem.

Mam zagazowaną Astrę i również Astrę 1.9 CDTI. Wiec raczej posiadam wiedzę o tym co i jak wygląda w praktyce. Diesle są ciekawe ale tylko w katalogu. Jak sie wys.. turbo, wtryskiwacz albo dwumasa to sie robi mniej ciekawie. O klekocie w środku nie wspominam. Optymalna jest IMHO turbobenzyna z LPG. Chyba nawet w Oplu na to wpadli skoro sam producent oferuje serię aut LPG TEC właśnie z silnikiem 1.4T. Nie dealer tylko PRODUCENT !!!

Ale nie o to mi chodziło w tym temacie, bo pogląd mam już wyrobiony na podstawie włanych doświadczeń. Chcesz jeździć turbobenzyną? Twoja wola. minister finansów na pewno popiera Twój wybór biglaugh.gif

Ja nie zamierzam i jeśli kupię 1.4T to pójdzie do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zagazowaną Astrę i również Astrę 1.9 CDTI. Wiec raczej posiadam wiedzę o tym co i jak wygląda

> w praktyce. Diesle są ciekawe ale tylko w katalogu. Jak sie wys.. turbo, wtryskiwacz albo

> dwumasa to sie robi mniej ciekawie.

ALe przecież to samo będziesz miał w tym 1,4T, jedynie wtryski będą tańsze.

> Chcesz jeździć turbobenzyną? Twoja wola. minister finansów na pewno popiera Twój

> wybór

> Ja nie zamierzam i jeśli kupię 1.4T to pójdzie do gazu

Mam C180K i świadomie zostałem przy benzynie bo LPG mi się nie opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Diesle są ciekawe ale tylko w katalogu. Jak sie wys.. turbo, wtryskiwacz albo

> dwumasa to sie robi mniej ciekawie. O klekocie w środku nie wspominam. Optymalna jest IMHO

> turbobenzyna z LPG.

Astro, ale w 1.4T chyba też jest dwumasa...?

Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach koszty napraw diesla wcale nie są kosmicznie droższe w porównaniu do benzyniaka...

Świece, kable/cewki, sondy lambda, dwumasy, turbosprężarki.

Policzmy, że świece wymieniamy co 50 tyś. km (załóżmy 4x50zł) to na 200 tyś. km mamy 800zł do tego cewka zapłonowa ok. 200zł/sztuka czasami po 200kkm już wszystkie są nowe to kolejne 800zł to już 1600zł to wystarczy na regenerację wtrysków w dieslu po tych 200 tyś. km... Sonda zazwyczaj też przy ok. 200kkm lubi klęknąć kolejne 300-600zł. Dwumasy wytrzymują dłużej niż w dieslach, ale też się zdarza, że padnie. Turbosprężarka analogicznie.

IMHO w dzisiejszych czasach koszty eksploatacji turbo beny i turbo diesla mogą wyjść bardzo podobnie - kwestia gustu kto czym chce jeździć... ok.gif

Ja bezapelacyjnie wybieram Pb + LPG lub ewentualnie Pb palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktoś nie chce: śmierdzącego, kopcącego, klekocącego, trującego sadzomiotacza, a benzyna 1.6

> wolnossąca nie jedzie więc szuka czegoś mocniejszego do LPG ?

To niech sobie szuka, ale seryjnego silnika a nie kombinuje z chipowaniem. W turbobenzynie przy chipowaniu trzeba silnik mocniej podlać benzyną żeby schłodzić komorę spalania, na LPG tego nie zrobisz.

> Uzyska osiągi lepsze niż w traktorze przy podobnych kosztach eksploatacji, wyższą kulturę pracy

> oraz przede wszystkim przyjemność z jazdy kosztem zasięgu i koła zapasowego... Wielu ludzi

> JEST w stanie to poświęcić

> Kiedyś też byłem napalony na "TDI", ale pojeździłem kilkunastoma samochodami pb/lpg/on i na

> szczęście miłość do diesla bezpowrotnie przeminęła

Ja dochodzę do tego samego wniosku, ale jakbym chciał LPG to bym wybrał jakiś duży wolnossący motor a nie małą wysiloną turbobenzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niech sobie szuka, ale seryjnego silnika a nie kombinuje z chipowaniem. W turbobenzynie przy

> chipowaniu trzeba silnik mocniej podlać benzyną żeby schłodzić komorę spalania, na LPG tego

> nie zrobisz.

Nie wiem jak te 1.4T, ale to zależy od tego jaki ma "zapas" silnik.

VAG'owski 1.8T można śmiało chipować na 180KM potem dopiero LPG i wszystko jest cacy, ale nigdy w odwrotnej kolejności bo potem więcej cyrkowania... ok.gif

> Ja dochodzę do tego samego wniosku, ale jakbym chciał LPG to bym wybrał jakiś duży wolnossący motor

> a nie małą wysiloną turbobenzynę.

Popieram - dźwięk większego silnika jest zdecydowanie przyjemniejszy i trwałość lepsza bo większe silniki wolnossące zazwyczaj nie są wysilone do granic możliwości wink.gif Niestety nie jest łatwo znaleźć samochód z takim silnikiem, żeby spełniał jeszcze szereg innych wymagań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astro, ale w 1.4T chyba też jest dwumasa...?

jest, ale trzeba sie starać żeby ją zajechać.

> Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach koszty napraw diesla wcale nie są kosmicznie droższe w

> porównaniu do benzyniaka...

Są droższe i to znacznie

> już 1600zł to wystarczy na regenerację wtrysków w dieslu po tych 200 tyś. km...

Chyba na 1 wtrysk. Poruszamy sie w temacie Astry i mocy ok 120-140KM a w takim przypadku zostaje do wyboru 1 silnik czyli 1.7 na osprzęcie Denso.

Wtryski są nieregenerowalne. Albo używka albo nówka w ASo za 2,3 tyś /szt. Turbo oczywiście szybciej siada niż w benzynach. A to za sprawą DPFa który oprócz innych "udogodnień"potrafi znacznie rozrzedzić olej pogarszając przez to smarowanie. Turbo tego nie lubi. ZTCW to w turbobenzynach nie ma kłopotu z zapiekaniem kierownic turbo.

btw

W Astrze z LPG mam jeszcze oryginalną cewkę po ponad 200 tyś km. Kabli nie mam wcale . W 1.4T jest podobnie. 1 cewka na 4 gary i zero kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nawet w Oplu na to wpadli skoro sam producent oferuje serię aut

> LPG TEC właśnie z silnikiem 1.4T. Nie dealer tylko PRODUCENT !!!

Szkoda ze nie wpadli na to w wersjach benzynowych bez turbo, nie kazdy potrzebuje do zycia 160-200KM (przyklad rozchwytywanej Octy z 1,6MPI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Astrze z LPG mam jeszcze oryginalną cewkę po ponad 200 tyś km. Kabli nie mam wcale . W 1.4T jest

> podobnie. 1 cewka na 4 gary i zero kabli.

Dodam jeszcze, że świece irydowe u mnie producent zaleca wymienić co 90 kkm, czyli w moim przypadku co 4,5 roku.

Jeździłem nowoczesnym DCI i ta sraczka przy każdym tankowaniu, żeby syfu nie wlać... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W turbobenzynie przy

> chipowaniu trzeba silnik mocniej podlać benzyną żeby schłodzić komorę spalania, na LPG tego

> nie zrobisz.

Kolega trochę poczyta o instalacjach lpg i silnikach turbo i dopiero się wypowie. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównywałem wersje 140KM, ale dla TSI 122 średnie w konfiguratorze to 5,2 :

Ale co Ty porównujesz? Nowego Golfa VII z bluetechnology który dopiero wchodzi na rynek a Astrą która na rynku już nie jest nowością? Może lepiej porównaj Golfa VII bez tego cuda.

IMHO powinieneś brać pod uwagę to:

Quote:

Pojemność, l/cm3 1,4 l / 1390

Moc max., kW (KM) przy obr./min. 90 (122) / 5000

Max. moment obr., Nm przy obr./min 200 / 1500-4000

Przygotowanie mieszanki bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy

Oczyszczanie spalin katalizator

Norma emisji spalin EURO5

Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 6-biegowa

Alternator, A 140

Akumulator/pojemność A (Ah) 280 (60)

DPF (filtr cząstek stałych) nie

Osiągi

Prędkość maksymalna, km/h 201

Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,8 / 9,9

Zużycie paliwa w l/100 km

Pojemność, l/cm3 1,4 l / 1390

Moc max., kW (KM) przy obr./min. 90 (122) / 5000

Max. moment obr., Nm przy obr./min 200 / 1500-4000

Przygotowanie mieszanki bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy

Oczyszczanie spalin katalizator

Norma emisji spalin EURO5

Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 6-biegowa

Alternator, A 140

Akumulator/pojemność A (Ah) 280 (60)

DPF (filtr cząstek stałych) nie

Osiągi

Prędkość maksymalna, km/h 201

Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,8 / 9,9

Zużycie paliwa w l/100 km

cykl miejski 8,3

poza miastem 5,3

średnio 6,3


To z konfiguratora Golfa VI kombi.

Wiec nie ma żadnego szału z tym silnikiem .jAle w moim przypadku to i tak nie ma znaczenia bo szukam 2 latka co wyklucza golfa VII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda ze nie wpadli na to w wersjach benzynowych bez turbo,

Opel nie ma w ofercie klasy kompaktów innego silnika który dało by sie tak bezproblemowo przerobić na gaz. Próbowali z 1.6 za pośrednictwem dealerów i sie poparzyli wiec dali spokój. Można jeszcze przerobić 1.8 ale tylko w Chevrolecie i nie wiem czy gwarancja jest wtedy producenta czy dealera.

Auta używane 1.6/1.8 można przerabiać ale wymagają szczególnej uwagi podczas eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel nie ma w ofercie klasy kompaktów innego silnika który dało by sie tak bezproblemowo przerobić

> na gaz. Próbowali z 1.6 za pośrednictwem dealerów i sie poparzyli wiec dali spokój.

Mogliby pomyslec nad tym, choc pewnie rynki zbytu z LPG sa dla nich marginesem.

> Można

> jeszcze przerobić 1.8 ale tylko w Chevrolecie i nie wiem czy gwarancja jest wtedy producenta

> czy dealera.

Czyja gwarancja nie pytalem, za to dowiedzialem sie, ze Cruza w kombi nie mozna (powiedziano mi, ze brak opcji kola zapasowego, tylko zestaw naprawczy, brak wneki na butle, w walce sie nie bawia - zreszta co to za kombi z walcem). Jak ktos chce niech sam kombinuje i o gwarancji zapomni.

> Auta używane 1.6/1.8 można przerabiać ale wymagają szczególnej uwagi podczas eksploatacji.

Podarowalem sobie gwrancje i zalozylem LPG do 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogliby pomyslec nad tym, choc pewnie rynki zbytu z LPG sa dla nich marginesem.

Ten margines sie zmienia. Dlatego jest linia LPGTEC. Poczuli że mogą zarobić niewielkim nakladem kosztów to zarabiają. I to nie tylko u nas bo u Niemców też ta linia jest w ofercie. Wystarczy mieć silnik dobrze gadający z gazem, założyc włoską instalkę , dać fabryczny przycisk na desce rozdzielczej i mamy już auto fabryczne z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie napisałem nieprawdę?

Z twojej postu wynika (ja to tak zinterpretowałem), że auto na LPG musi jeździć na biednej mieszance i że ilość paliwa schładza silnik, a to chodzi tylko o to że bogata mieszanka spala się z niższą temperaturą.

U mnie 1,8t o mocy 190km ma EGT takie same jak na benzynie, mogę nawet tak ustawić LPG, że EGT będzie nawet niższe niż na noPB, ale wtedy będzie bardzo bogato.

LPG w turbo to tylko odpowiedni dobór gratów, porządny montaż i strojenie (najlepiej na hamowni).

Jak coś to pytaj co będę wiedział to odpowiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można

> jeszcze przerobić 1.8 ale tylko w Chevrolecie i nie wiem czy gwarancja jest wtedy producenta

> czy dealera.

> Auta używane 1.6/1.8 można przerabiać ale wymagają szczególnej uwagi podczas eksploatacji.

Dobrze ,ze moja Vectra tego nie przeczyta ,bo jeszcze by sie wzięła i popsuła.

Jak na razie prawie 100kkm na LPG i zap...... aż miło biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można

> Dobrze ,ze moja Vectra tego nie przeczyta ,bo jeszcze by sie wzięła i popsuła.

> Jak na razie prawie 100kkm na LPG i zap...... aż miło

Mowisz o 1,8 140KM, bo to z nimi Opel LPG nie zaleca?

Naczytalem sie o tych silnikach w Vectrach 1,8 i 1,6 w Astrach i jak to w zyciu bywa, jeden twierdzi, ze ma 200kkm bez zagladania, inny ze remont silnika i te sprawy.

Ale odbiegamy od sedna sprawy, tematem mialo byc turbo, niech wiec bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli bedzie Start&Stop na pokladzie to turbo moze dlugo nie wytrzymac

Nie wiem czy akurat tak jest w tym silniku ale np. w 1.6T w BMW/Mini olej nadal krazy nawet po zatrzymaniu silnika funkcja start/stop - jest elektryczna pompa oleju.

> Tez lapie chyba wyzsza

> temperature niz w dieslach

Teoretycznie tak. W praktyce jednak jakos te turbiny w benzyniakach sa wytrzymalsze. Prawdopodobnie dlatego, ze cisnienia doladowania sa sporo nizsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowisz o 1,8 140KM, bo to z nimi Opel LPG nie zaleca?

> Naczytalem sie o tych silnikach w Vectrach 1,8 i 1,6 w Astrach i jak to w zyciu bywa, jeden

> twierdzi, ze ma 200kkm bez zagladania, inny ze remont silnika i te sprawy.

> Ale odbiegamy od sedna sprawy, tematem mialo byc turbo, niech wiec bedzie.

1.8 140KM to chyba jedyny silnik w którym Opel nie zaleca LPG.

Z drugiej strony ,to ze nie zaleca nie oznacza ,ze się nie da ok.gif

Pozostałę prostsze silniki Opla tj: Z16XE i Z18XE lubią LPG tak samo jak Pb ,albo i bardziej ok.gif

Wracając do Turbo : własnie dlatego kupiłem 1,4T by móc go zagazować zaraz po wykupieniu z leasingu. Zakładając oczywiscie ,ze go wykupie , co wcale pewne nie jest biglaugh.gif

W kazdym razie ,w opinii gazowników z wieloletnim doswiadczeniem w temacie LPG ,ten silniczek swietnie sie do LPG nadaje.

Juz takie gazowali i problemów z nimi nie ma i nie było ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy akurat tak jest w tym silniku ale np. w 1.6T w BMW/Mini olej nadal krazy nawet po

> zatrzymaniu silnika funkcja start/stop - jest elektryczna pompa oleju.

To dobrze, ze olej ok.gif. Sa rozwiazania, ze krazy plyn chodzacy, ale w korpusie turbiny. Niestety to gorsze chlodzenie, bo studzi muszle, a nie os, na ktorej gotuje sie olej oslabiony.gif

> Teoretycznie tak. W praktyce jednak jakos te turbiny w benzyniakach sa wytrzymalsze. Prawdopodobnie

> dlatego, ze cisnienia doladowania sa sporo nizsze.

Tylko, ze takie turbiny tez sa sporo mniejsze, przynajmniej w nowych malych benzyniakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z twojej postu wynika (ja to tak zinterpretowałem), że auto na LPG musi jeździć na biednej

> mieszance

Nic takiego nie napisałem.

>i że ilość paliwa schładza silnik,

A czy to jest nieprawda?

> a to chodzi tylko o to że bogata mieszanka spala

> się z niższą temperaturą.

Ponieważ jest trudniej ją zapalić i nie spala się całkowicie chłodząc komorę spalania.

> U mnie 1,8t o mocy 190km ma EGT takie same jak na benzynie, mogę nawet tak ustawić LPG, że EGT

> będzie nawet niższe niż na noPB, ale wtedy będzie bardzo bogato.

> LPG w turbo to tylko odpowiedni dobór gratów, porządny montaż i strojenie (najlepiej na hamowni).

> Jak coś to pytaj co będę wiedział to odpowiem.

> Pozdrawiam

Ok, skoro masz takie samo EGT to jak wygląda AFR na benzynie i LPG (oczywiście mowa o WOT) ?

Jaka róznica w mocy jest na zasilaniu LPG vs benzyna?

Te 190KM to na K03 czy K03s ?

I na koniec jaką masz instalkę? Zastanawiam się nad zagazowaniem seryjnego B5FL 1.8T z slnikiem AWT i jestem ciekawy jaka będzie sprawdzona konfiguracja.

Również pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.