SebaaMax Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 > Obecnie leję Motulal Tego nie znam, ale jeśli pisałeś o Motulu, to nie zmieniaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal ams bije motula na glowe ale pewnie i tak pewnie nie zauwazysz roznicy. jesli poprawi Ci to samopoczucie to zmieniaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > ams bije motula na glowe wg mnie zależy jakie oleje, bo w USA mają dłuższą historię produkcji lekkobieżnych olejów i rzeczywiście 0w20, 5w20, 5w30 amerykańskie MOGĄ być lepsze. A w praktyce chyba nie da się porównać. Zależy też do czego ten olej, bo do diesla wg mnie oferta przeciętna no i cena. Ja ostatnio leje Eneos, bo dostałem tanio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal Podstawowa różnica miedzy Amsoilem i Motulem to bazy olejowe, Amsoil tp prawdziwy syntetyk na bazach PAO, natomiast Motul to technologia HC. Amsoil stosuje też doskonałe dodatki i modyfikatory tarcia w swoich produktach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > wg mnie zależy jakie oleje, bo w USA mają dłuższą historię produkcji lekkobieżnych olejów i > rzeczywiście 0w20, 5w20, 5w30 amerykańskie MOGĄ być lepsze. A w praktyce chyba nie da się > porównać. > Zależy też do czego ten olej, bo do diesla wg mnie oferta przeciętna no i cena. Ja ostatnio leje > Eneos, bo dostałem tanio Oleje lekkobieżne to jedno, jednak koledze chodziło prawdopodobnie o zachowanie się oleju zimą i w tym przypadku Amsoil AFL 5w40 wypada rewelacyjnie na tle konkurencji, dokładnie chodzi mi o lepkość w -30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 AMSOIL to podobno jedyny olej który faktycznie ma w składzie to co pisze producent. Słyszałem od człowieka który wysyła oleje na badania że 95 % olei syntetycznych dostępnych u nas na rynku nawet nie stało obok prawdziwych olei syntetycznych. Kiedyś był afera w USA z tego powodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal Oleje te są jakościowo lepsze od Motula. Pokazują to dowolne analizy olejowe dostępne w sieci. Ale czy to nie jest moda? Kiedyś wszyscy chcieli Motula. Odkąd Motule są ogólnie dostępne (i gorsze bo HC) to teraz szuka się innych niszowych olei. Moda zaczyna się na Amsoila Ale czy naprawdę jest sens kupować tak drogie oleje do cywilnych, normalnych samochodów, które i tak za góra 100kkm przebiegu sprzeda się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > AMSOIL to podobno jedyny olej który faktycznie ma w składzie to co pisze producent. > Słyszałem od człowieka który wysyła oleje na badania że 95 % olei syntetycznych dostępnych u nas na > rynku nawet nie stało obok prawdziwych olei syntetycznych. Kiedyś był afera w USA z tego > powodu W połowie to prawda. Oleje amsoila rzeczywiście są na bazach PAO, a nie HC. Ale wśród olei wielu marek, znajdą się "rodzynki" na bazach PAO ale niestety, tylko pojedyncze modele Wystarczy nie czytać reklam, ulotek, a poczytać karty MSDS konkretnego oleju i już wszystko wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Chyba to prawda - moda. Jak się Amsoil już znudzi to pewnie następny w kolejce będzie Pennzoil. Wg mnie jeśli auto służy do poruszania się dla zwykłego Kowalskiego to wystarczy lać coś znacznie łatwiej dostępnego w odpowiedniej klasie. Tym bardziej że większość to i tak HC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal Leje 10w40 pełen syntetyk. Jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 po co takie drogie... Ja leje pełne syntetyki GULF 5W50 4l (koszt tylko 110pln) do mojej zabawki i ten jest na bazach PAO a do dupowozu na gnojówkę Gulf Formula G 5W40 API SM/CF za cene 82pln/4ltr...i wymianę co 10kpln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal jak kupisz podrobke w ladnym opakowaniu to tez bedziesz zachwalał ze super olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > jak kupisz podrobke w ladnym opakowaniu to tez bedziesz zachwalał ze super olej? Silnik pozna, ale on nie powie o tym. A użytkownik zawsze widzi ładne opakowanie i często to wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > po co takie drogie... > Ja leje pełne syntetyki GULF 5W50 4l (koszt tylko 110pln) do mojej zabawki i ten jest na bazach PAO > a do dupowozu na gnojówkę Gulf Formula G 5W40 API SM/CF za cene 82pln/4ltr...i wymianę co 10kpln http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...ing%205W-50.pdf Ciekawe w którym miejscu są te PAO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > W połowie to prawda. Oleje amsoila rzeczywiście są na bazach PAO, a nie HC. Gdzie znaleźć informację o tych bazach? Bo jakoś w fiszkach olejowych nie chwalą się producenci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Gdzie znaleźć informację o tych bazach? Bo jakoś w fiszkach olejowych nie chwalą się producenci. Na stronie Amsoila, w kartach MSDS nie chcą się jakoś pochwalić w sekcji 3 składem swoich olejów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Gdzie znaleźć informację o tych bazach? Bo jakoś w fiszkach olejowych nie chwalą się producenci. Szukaj na stronach producentów bazy kart bezpieczeństwa, kart MSDC, lub pod nazwą SDS itp. Raczej zawsze jest to dostępne bez problemu. Czasem trzeba się zalogować Tak dla przykładu: castrol shell mobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...ing%205W-50.pdf > Ciekawe w którym miejscu są te PAO? Ale to pokazuje, że wierzy się bezkrytycznie ulotce, nie czytając kart MSDS - a producenci kłamią... Tak samo jest z motulami. Wielu do dzisiaj mówi że motule nawet serii x-cess to technologia estrowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Na stronie Amsoila, w kartach MSDS nie chcą się jakoś pochwalić w sekcji 3 składem swoich olejów Masz rację Amsoil na swojej stronie pisze: AMSOIL maintains formulation details as proprietary and does not divulge specifics regarding the type of synthetic base stocks used in its synthetic lubricants. AMSOIL developed the world’s first API-qualified synthetic motor oil in 1972 and has remained the leader in the synthetic lubricant industry by continually researching new technologies and demanding only the highest-quality raw materials. As the company moves forward with new technologies it is increasingly more important that this information remains proprietary. AMSOIL views synthetic base oils the same as it views additives, with each having its own set of unique properties. AMSOIL does not insist on a particular type of base stock, but insists on particular performance parameters. AMSOIL chooses whichever synthetic base stock or combination of base stocks delivers the desired result and tailors its lubricants to be application-specific (gasoline, diesel, racing, transmission, gear, extended drain, extreme temperatures, etc.). At the end of the day, the type of base stock used to formulate the oil is inconsequential; the product’s performance is what matters źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Wielu do dzisiaj mówi że motule nawet serii x-cess to technologia estrowa Wielu do dzisiaj twierdzi że Motul to olejowy hi-end. Ja obecnie będę zalewał Elf Competition STI 10w40, zamiast wcześniejszego Lotosa. Podobna cena, parametry ale TBN nieco wyższy, zobaczę co to za olej, bo cena atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Szukaj na stronach producentów bazy kart bezpieczeństwa, kart MSDC, lub pod nazwą SDS itp. No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy, których nie rozumiem. A najczęściej "olej bazowy - niespecyfikowany..." Weźmy karty techn. Midlanda: 1. Axxept 2. Axxentum Czy któryś wygląda na syntetyk? (oczywiście na opakowaniu "fully synthetic" oba). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Oba to HC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy, > których nie rozumiem. > A najczęściej "olej bazowy - niespecyfikowany..." > Weźmy karty techn. Midlanda: > 1. Axxept > 2. Axxentum > Czy któryś wygląda na syntetyk? (oczywiście na opakowaniu "fully synthetic" oba). Midland robi bardzo dobre oleje, jednak zawsze i wszystkie były olejami HC. \wysoka jakość olejów Midlanda wynika z bardzo dobrej jakości produktu bazowego - ropy naftowej z Pensylwanii. Oleje na PAO robi także Liqui Moly oraz Millers, ten ostatni ma jednak dość specyficzne podejście do co bardziej dociekliwych klientów oraz równie specyficzne parametry niskotemperaturowe swoich produktów. Bardzo ciekawe oleje oparte o bazy Pao i estrowe ma Fuch w serii Race Pro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy, > których nie rozumiem. Najłatwiej wejść na niemiecką stronę producenta i zobaczyć, czy tam też piszą że to pełny syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > 1. Axxept "Produkt jest mieszaniną wysoko oczyszczonych olejów i dodatków" pokazuje, że nie jest to syntetyk > 2. Axxentum "Produkt jest mieszaniną wysoko oczyszczonych olejów, polialfaolefin i dodatków, środków dyspergujących, detergentów, inhibitorów, ZDDP i polimerów." pokazuje że również nie jest to syntetyk a jedynie dodano poliafailefiny (PAO) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 LM w swoich kartach też niespecjalnie chwali się na jakiej bazie powstały ich oleje Wybrałem te syntetyczne wg producenta, a nie wykonane w technologii syntetycznej. SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 DIESEL SYNTHOIL 5W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Nie ma olejów syntetycznych zawierających 100% bazę grupy IV (PAO) lub V (estry, diestry, poliglikole) ale mieszaninę w/w z bazą HC i różnymi dodatkami. Zawartość poszczególnych składników zależy w dużej mierze od normy jaką dany olej ma spełnić. PAO poprawia stabilność wysokotemperaturową oleju i odporność na starzenie. Z drugiej strony adhezja PAO do powierzchni metalowych jest mniejsza niż HC, który w tym przypadku tworzy bardziej stabilny film na elementach pracujących pod ciśnieniem.Niektóre składniki dodatkowe są nierozpuszczalne w PAO tylko w HC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal który Motul, jaka norma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > który Motul, jaka norma? Motul 5W40 z normą 505.01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Motul 5W40 z normą 505.01 według karty jest to olej będący przeróbką ropy naftowej - świadczy o tym numer indeksowy 649-483-00-5 numer ten oznacza: "Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane węglowodory C20-50, obojętny olej bazowy Olej bazowy - niespecyfikowany " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motula Się podepnę pod wątek - oleje Champion?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika, > ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motula Mam ... leje do siebie Dokładnie ten.... auto jeździ odpala, pali około 6 litrów/100 ON więc jak dal mnie OK... Nie widziałem gładzi cylindrów ani wałków więc co on tam robi to nie wiem i czy jest lepszy od Xado 0w40 lub Mobila1 którego przedtem lałem to nie wiem Dodatkowo mam w skrzyni tego samego producenta i tu różnica jest znaczna na + .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Motul 5W40 z normą 505.01 ciekawe informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > ciekawe informacje To teraz zrobiłeś zagwozdkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > ciekawe informacje Krótkie podsumowanie: - Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje. Opowiadanie o ograniczonej dostępności jest śmieszne - od ponad roku mamy w Warszaie oficjalnego dystrybutora produktów tej firmy. - Normy ekologiczne ACEA Cx, mają różne aprobaty w zależności od roku i oleje po roku 2010 muszą się wykazać taką samą lub lepszą ochroną silnika w stosunku do olejów A4/B4. - Motul - w której karcie produktu autor wypowiedzi doszukał się estrów lub PAO? Szukałem długo i wytrwale i obecnie tylko w kilku wyczynowych 300V mamy domieszki estrów lub PAO. - Valvoline, proszę o podanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry! - Fuchs, proszę o wskazanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry, poza serią Pro Race. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Krótkie podsumowanie: > - Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje. > Opowiadanie o ograniczonej dostępności jest śmieszne - od ponad roku mamy w Warszaie > oficjalnego dystrybutora produktów tej firmy. > - Normy ekologiczne ACEA Cx, mają różne aprobaty w zależności od roku i oleje po roku 2010 muszą > się wykazać taką samą lub lepszą ochroną silnika w stosunku do olejów A4/B4. > - Motul - w której karcie produktu autor wypowiedzi doszukał się estrów lub PAO? Szukałem długo i > wytrwale i obecnie tylko w kilku wyczynowych 300V mamy domieszki estrów lub PAO. > - Valvoline, proszę o podanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry! > - Fuchs, proszę o wskazanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry, poza > serią Pro Race. Odnośnie Motula, jesteś pewien? Małe info dla Ciebie i innych: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...62add2f5098f75d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Odnośnie Motula, jesteś pewien? > Małe info dla Ciebie i innych: > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...62add2f5098f75d A co z tego wynika? że karty MSDS kłamią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > A co z tego wynika? > że karty MSDS kłamią? Wynika, to, że masz jasną deklarację pracownika technicznego Motula na Polskę, że są to syntetyki, i w związku z tym są zwolnienia z akcyzy.Mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Wynika, to, że masz jasną deklarację pracownika technicznego Motula na Polskę, że są to syntetyki, > i w związku z tym są zwolnienia z akcyzy.Mało? Ale HC to także syntetyki, więc nie rozumiem tej deklaracji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Odnośnie Motula, jesteś pewien? > Małe info dla Ciebie i innych: > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...62add2f5098f75d Daj sobie spokój z tym forum, kiedyś się tam nawet udzielałem, jednak obecnie to towarzystwo wzajemnej adoracji i w dużej mierze składające się z handlarzy. Poprzedni wątek o oleju do TDI na tym forum coś wnosił, jednak skończył się dość spektakularnie - szkoda bo było kilka osób z wiedzą i niezależnymi poglądami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Krótkie podsumowanie: > - Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje. No niby tak, ale brak kart MSDS (albo ja nie potrafię szukać) trochę nadużywa zaufania klienta. Wszyscy wkoło piszą jaki to jest cudowny olej, ale jednak brakuje oficjalnych danych, które tą "ekstrawagancję" by potwierdziły. Tak sądzę... Co do kart MSDS, bardzo fajnie robi to Elf: http://www.elf.com.pl/bhp.php już na głównej stronie mamy odpowiedni odnośnik do tego typu danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Wynika, to, że masz jasną deklarację pracownika technicznego Motula na Polskę, że są to syntetyki, > i w związku z tym są zwolnienia z akcyzy.Mało? Jakoś bardziej wierzę w to co jest napisane w kartach niż w to co jakiś gościu pisze na forum. Tak jak napisał ABM zgodnie z prawem można używać na oleje HC nazwy "syntetyki". Więc ta informacja z forum nic nie wnosi nowego, no chyba, ze Motul kłamie w kartach i miałoby dawać PAO i Estry, ale cicho bo urząd skarbowy się o tym dowie, mówię o akcyzie A tak poważnie wystarczy spojrzeć na temperatury płynięcia tych "syntetyków" motula i już widać, że coś nie tak. Dla przykładu: 8100 X-cess 5W-40 -36stC SPECIFIC dexos2 5W-30 -36stC A na obu pisze 100% syntetyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Ale to nawet w obu kartach tych Motuli jest napisane: DESTYLATY CIEZKIE [...] (ROPA NAFTOWA) Na jednym forum nawet mi napisano że po otwarciu butelki już czuć że ten Specific to syntetyk Więc już wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Co do kart MSDS, bardzo fajnie robi to Elf: > http://www.elf.com.pl/bhp.php Fajnie. wszyscy tutaj odsyłają do tych kart MSDS ale ja osobiście niewiele z nich widzę. W końcu to tam są głównie informacje o zagrożeniach - to przy okazji skład się pojawia. W niektórych rzeczywiście jest informacja że to produkt rafinacji, albo że mieszanka olejów mineralnych. Ale z tymi na przykład Mobila to nie widzę nic. nawet składy opisane to pojedyncze procenty. Quote: 3.1. SUBSTANCJE Nie dotyczy. Ten materiał jest traktowany jako mieszanina. 3.2. MIESZANINY Materiał jest określony jako mieszanina. Zagrażająca(-e) substancja(e) podlegająca(-e) zgłoszeniu zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi i/lub z najwyższymi dopuszczalnymi stężeniami (NDS) Nazwa CAS# WE# Rejestracja# Zawartość* Klasyfikacja GHS/CLP Dek-1-en, homopolimer, uwodorniony dek-1-en, oligomery, uwodornione 68037-01-4 01-2119486452-34 20 - 30% Asp. Tox. 1 H304 POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO 147880-09-9 NU 1 - 5% Aquatic Chronic 4 H413 Uwaga - wszelka klasyfikacja w nawiasach stanowi blok składowy GHS, który nie został ujęty w przepisach CLP UE (nr 1272/2008) i dlatego też nie dotyczy UE oraz państw, które wdrożyły przepisy CLP, dlatego też zostaje podana tylko do celów informacyjnych. Nazwa CAS# WE# Rejestracja# Zawartość* Symbole DSD / Zwroty ryzyka POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO 147880-09-9 NU 1 - 5% R53 Co z tego wynika?? (Mobil 0w30) Podane są dwa składniki: Dek-1-en, homopolimer, uwodorniony dek-1-en, oligomery, uwodornione (20 do 30%) i POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO (1-5%) Co w takim razie z pozostałymi 65-80 % składu??? Co mi taka MSDS mówi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Nie ma miarodajnych testów olejów. Trzebaby zalać auta różnymi olejami, żeby wynik był powtarzalny po 5 aut na każdy rodzaj oleju, objechać autami powiedzmy 200.000 km, rozebrać silnik i pomierzyć zużycie. Patrząc w drugą stronę każdy olej który trzyma założone parametry jest ok, a skoro wymienia się go co 10-15 tys. km marka nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nie ma miarodajnych testów olejów. Częściej można spotkać wyniki analiz oleju po różnych przebiegach, w różnych samochodach. Dość często pokazuje to tendencję oleju do pewnych "błędów", np Mobi1 ma zazwyczaj zwiększoną zawartość żelaza w porównaniu do innych marek. > Trzebaby zalać auta różnymi olejami, żeby wynik był powtarzalny po 5 aut na każdy rodzaj oleju, > objechać autami powiedzmy 200.000 km, rozebrać silnik i pomierzyć zużycie. A może być test na ośmiu jednakowych samochodach? test Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ale HC to także syntetyki, więc nie rozumiem tej deklaracji . Wiesz o czym piszesz? HC to syntetyk, dobre I nie pisz mi tu o polskim prawie, proszę Cię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Daj sobie spokój z tym forum, kiedyś się tam nawet udzielałem, jednak obecnie to towarzystwo > wzajemnej adoracji i w dużej mierze składające się z handlarzy. Poprzedni wątek o oleju do TDI > na tym forum coś wnosił, jednak skończył się dość spektakularnie - szkoda bo było kilka osób z > wiedzą i niezależnymi poglądami. Nie zauważyłeś ale akurat na tym forum to był cytat z forum SIP, tak mi było wygodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 HC, czyli oleje trzeciej grupy, są w znacznym stopniu obrobione chemicznie, w przeciwieństwie do olejów grupy I i II, również ich parametry są wyższe. Dzięki swojej budowie można je niejako "podciągnąć" do miana oleju syntetycznego. Bodajze w 99' wydano w USA stosowne orzeczenie w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.