Skocz do zawartości

Olej Amsoil - opinie


SebaaMax

Rekomendowane odpowiedzi

> Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika,

> ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal

ams bije motula na glowe ale pewnie i tak pewnie nie zauwazysz roznicy. jesli poprawi Ci to samopoczucie to zmieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ams bije motula na glowe

wg mnie zależy jakie oleje, bo w USA mają dłuższą historię produkcji lekkobieżnych olejów i rzeczywiście 0w20, 5w20, 5w30 amerykańskie MOGĄ być lepsze. A w praktyce chyba nie da się porównać.

Zależy też do czego ten olej, bo do diesla wg mnie oferta przeciętna no i cena. Ja ostatnio leje Eneos, bo dostałem tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika,

> ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal

Podstawowa różnica miedzy Amsoilem i Motulem to bazy olejowe, Amsoil tp prawdziwy syntetyk na bazach PAO, natomiast Motul to technologia HC. Amsoil stosuje też doskonałe dodatki i modyfikatory tarcia w swoich produktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg mnie zależy jakie oleje, bo w USA mają dłuższą historię produkcji lekkobieżnych olejów i

> rzeczywiście 0w20, 5w20, 5w30 amerykańskie MOGĄ być lepsze. A w praktyce chyba nie da się

> porównać.

> Zależy też do czego ten olej, bo do diesla wg mnie oferta przeciętna no i cena. Ja ostatnio leje

> Eneos, bo dostałem tanio

Oleje lekkobieżne to jedno, jednak koledze chodziło prawdopodobnie o zachowanie się oleju zimą i w tym przypadku Amsoil AFL 5w40 wypada rewelacyjnie na tle konkurencji, dokładnie chodzi mi o lepkość w -30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMSOIL to podobno jedyny olej który faktycznie ma w składzie to co pisze producent.

Słyszałem od człowieka który wysyła oleje na badania że 95 % olei syntetycznych dostępnych u nas na rynku nawet nie stało obok prawdziwych olei syntetycznych. Kiedyś był afera w USA z tego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika,

> ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motulal

Oleje te są jakościowo lepsze od Motula. Pokazują to dowolne analizy olejowe dostępne w sieci. Ale czy to nie jest moda?

Kiedyś wszyscy chcieli Motula. Odkąd Motule są ogólnie dostępne (i gorsze bo HC) to teraz szuka się innych niszowych olei. Moda zaczyna się na Amsoila zlosnik.gif

Ale czy naprawdę jest sens kupować tak drogie oleje do cywilnych, normalnych samochodów, które i tak za góra 100kkm przebiegu sprzeda się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AMSOIL to podobno jedyny olej który faktycznie ma w składzie to co pisze producent.

> Słyszałem od człowieka który wysyła oleje na badania że 95 % olei syntetycznych dostępnych u nas na

> rynku nawet nie stało obok prawdziwych olei syntetycznych. Kiedyś był afera w USA z tego

> powodu

W połowie to prawda. Oleje amsoila rzeczywiście są na bazach PAO, a nie HC.

Ale wśród olei wielu marek, znajdą się "rodzynki" na bazach PAO ale niestety, tylko pojedyncze modele oslabiony.gif

Wystarczy nie czytać reklam, ulotek, a poczytać karty MSDS konkretnego oleju i już wszystko wiadomo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to prawda - moda. Jak się Amsoil już znudzi to pewnie następny w kolejce będzie Pennzoil. 893goodvibes.gif

Wg mnie jeśli auto służy do poruszania się dla zwykłego Kowalskiego to wystarczy lać coś znacznie łatwiej dostępnego w odpowiedniej klasie. Tym bardziej że większość to i tak HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co takie drogie...

> Ja leje pełne syntetyki GULF 5W50 4l (koszt tylko 110pln) do mojej zabawki i ten jest na bazach PAO

> a do dupowozu na gnojówkę Gulf Formula G 5W40 API SM/CF za cene 82pln/4ltr...i wymianę co 10kpln

http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...ing%205W-50.pdf

Ciekawe w którym miejscu są te PAO? palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie znaleźć informację o tych bazach? Bo jakoś w fiszkach olejowych nie chwalą się producenci.

Szukaj na stronach producentów bazy kart bezpieczeństwa, kart MSDC, lub pod nazwą SDS itp.

Raczej zawsze jest to dostępne bez problemu. Czasem trzeba się zalogować

Tak dla przykładu:

castrol

shell

mobil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...ing%205W-50.pdf

> Ciekawe w którym miejscu są te PAO?

Ale to pokazuje, że wierzy się bezkrytycznie ulotce, nie czytając kart MSDS - a producenci kłamią...

Tak samo jest z motulami.

Wielu do dzisiaj mówi że motule nawet serii x-cess to technologia estrowa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stronie Amsoila, w kartach MSDS nie chcą się jakoś pochwalić w sekcji 3 składem swoich olejów

Masz rację oslabiony.gif

Amsoil na swojej stronie pisze:

AMSOIL maintains formulation details as proprietary and does not divulge specifics regarding the type of synthetic base stocks used in its synthetic lubricants. AMSOIL developed the world’s first API-qualified synthetic motor oil in 1972 and has remained the leader in the synthetic lubricant industry by continually researching new technologies and demanding only the highest-quality raw materials. As the company moves forward with new technologies it is increasingly more important that this information remains proprietary. AMSOIL views synthetic base oils the same as it views additives, with each having its own set of unique properties. AMSOIL does not insist on a particular type of base stock, but insists on particular performance parameters. AMSOIL chooses whichever synthetic base stock or combination of base stocks delivers the desired result and tailors its lubricants to be application-specific (gasoline, diesel, racing, transmission, gear, extended drain, extreme temperatures, etc.). At the end of the day, the type of base stock used to formulate the oil is inconsequential; the product’s performance is what matters

źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielu do dzisiaj mówi że motule nawet serii x-cess to technologia estrowa

Wielu do dzisiaj twierdzi że Motul to olejowy hi-end. zlosnik.gif

Ja obecnie będę zalewał Elf Competition STI 10w40, zamiast wcześniejszego Lotosa. Podobna cena, parametry ale TBN nieco wyższy, zobaczę co to za olej, bo cena atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj na stronach producentów bazy kart bezpieczeństwa, kart MSDC, lub pod nazwą SDS itp.

No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy, których nie rozumiem.

A najczęściej "olej bazowy - niespecyfikowany..."

Weźmy karty techn. Midlanda:

1. Axxept

2. Axxentum

Czy któryś wygląda na syntetyk? (oczywiście na opakowaniu "fully synthetic" oba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy,

> których nie rozumiem.

> A najczęściej "olej bazowy - niespecyfikowany..."

> Weźmy karty techn. Midlanda:

> 1. Axxept

> 2. Axxentum

> Czy któryś wygląda na syntetyk? (oczywiście na opakowaniu "fully synthetic" oba).

Midland robi bardzo dobre oleje, jednak zawsze i wszystkie były olejami HC. \wysoka jakość olejów Midlanda wynika z bardzo dobrej jakości produktu bazowego - ropy naftowej z Pensylwanii.

Oleje na PAO robi także Liqui Moly oraz Millers, ten ostatni ma jednak dość specyficzne podejście do co bardziej dociekliwych klientów oraz równie specyficzne parametry niskotemperaturowe swoich produktów. Bardzo ciekawe oleje oparte o bazy Pao i estrowe ma Fuch w serii Race Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ja chemikiem nie jestem a producenci nie piszą raczej "PAO", tylko jakieś długie nazwy,

> których nie rozumiem.

Najłatwiej wejść na niemiecką stronę producenta i zobaczyć, czy tam też piszą że to pełny syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Axxept

"Produkt jest mieszaniną wysoko oczyszczonych olejów i dodatków" pokazuje, że nie jest to syntetyk

> 2. Axxentum

"Produkt jest mieszaniną wysoko oczyszczonych olejów, polialfaolefin i dodatków, środków

dyspergujących, detergentów, inhibitorów, ZDDP i polimerów." pokazuje że również nie jest to syntetyk a jedynie dodano poliafailefiny (PAO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma olejów syntetycznych zawierających 100% bazę grupy IV (PAO) lub V (estry, diestry, poliglikole) ale mieszaninę w/w z bazą HC i różnymi dodatkami. Zawartość poszczególnych składników zależy w dużej mierze od normy jaką dany olej ma spełnić. PAO poprawia stabilność wysokotemperaturową oleju i odporność na starzenie. Z drugiej strony adhezja PAO do powierzchni metalowych jest mniejsza niż HC, który w tym przypadku tworzy bardziej stabilny film na elementach pracujących pod ciśnieniem.Niektóre składniki dodatkowe są nierozpuszczalne w PAO tylko w HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Motul 5W40 z normą 505.01

według karty jest to olej będący przeróbką ropy naftowej - świadczy o tym numer indeksowy 649-483-00-5

numer ten oznacza: "Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane węglowodory C20-50, obojętny olej bazowy Olej bazowy - niespecyfikowany "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję opini na temat tego oleju. Podobno jest bardzo dobry - szczególnie dla zimnego silnika,

> ale czy warto zmieniać dotychczasowy? Obecnie leję Motula

Mam ... leje do siebie Dokładnie ten.... auto jeździ odpala, pali około 6 litrów/100 ON więc jak dal mnie OK... hehe.gif Nie widziałem gładzi cylindrów ani wałków więc co on tam robi to nie wiem i czy jest lepszy od Xado 0w40 lub Mobila1 którego przedtem lałem to nie wiem hehe.gif Dodatkowo mam w skrzyni tego samego producenta i tu różnica jest znaczna na + .. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe informacje

Krótkie podsumowanie:

- Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje. Opowiadanie o ograniczonej dostępności jest śmieszne - od ponad roku mamy w Warszaie oficjalnego dystrybutora produktów tej firmy.

- Normy ekologiczne ACEA Cx, mają różne aprobaty w zależności od roku i oleje po roku 2010 muszą się wykazać taką samą lub lepszą ochroną silnika w stosunku do olejów A4/B4.

- Motul - w której karcie produktu autor wypowiedzi doszukał się estrów lub PAO? Szukałem długo i wytrwale i obecnie tylko w kilku wyczynowych 300V mamy domieszki estrów lub PAO.

- Valvoline, proszę o podanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry!

- Fuchs, proszę o wskazanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry, poza serią Pro Race.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótkie podsumowanie:

> - Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje.

> Opowiadanie o ograniczonej dostępności jest śmieszne - od ponad roku mamy w Warszaie

> oficjalnego dystrybutora produktów tej firmy.

> - Normy ekologiczne ACEA Cx, mają różne aprobaty w zależności od roku i oleje po roku 2010 muszą

> się wykazać taką samą lub lepszą ochroną silnika w stosunku do olejów A4/B4.

> - Motul - w której karcie produktu autor wypowiedzi doszukał się estrów lub PAO? Szukałem długo i

> wytrwale i obecnie tylko w kilku wyczynowych 300V mamy domieszki estrów lub PAO.

> - Valvoline, proszę o podanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry!

> - Fuchs, proszę o wskazanie choćby jednej karty produktu, która wskazuje na PAO lub estry, poza

> serią Pro Race.

Odnośnie Motula, jesteś pewien?

Małe info dla Ciebie i innych:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...62add2f5098f75d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie Motula, jesteś pewien?

> Małe info dla Ciebie i innych:

> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...62add2f5098f75d

Daj sobie spokój z tym forum, kiedyś się tam nawet udzielałem, jednak obecnie to towarzystwo wzajemnej adoracji i w dużej mierze składające się z handlarzy. Poprzedni wątek o oleju do TDI na tym forum coś wnosił, jednak skończył się dość spektakularnie - szkoda bo było kilka osób z wiedzą i niezależnymi poglądami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótkie podsumowanie:

> - Amsoil pojawił się i znikł, nie został szczegółowo opisany ponieważ deklasuje konkurencje.

No niby tak, ale brak kart MSDS (albo ja nie potrafię szukać) trochę nadużywa zaufania klienta. Wszyscy wkoło piszą jaki to jest cudowny olej, ale jednak brakuje oficjalnych danych, które tą "ekstrawagancję" by potwierdziły. Tak sądzę...

Co do kart MSDS, bardzo fajnie robi to Elf:

http://www.elf.com.pl/bhp.php

już na głównej stronie mamy odpowiedni odnośnik do tego typu danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wynika, to, że masz jasną deklarację pracownika technicznego Motula na Polskę, że są to syntetyki,

> i w związku z tym są zwolnienia z akcyzy.Mało?

Jakoś bardziej wierzę w to co jest napisane w kartach niż w to co jakiś gościu pisze na forum.

Tak jak napisał ABM zgodnie z prawem można używać na oleje HC nazwy "syntetyki".

Więc ta informacja z forum nic nie wnosi nowego, no chyba, ze Motul kłamie w kartach i miałoby dawać PAO i Estry, ale cicho bo urząd skarbowy się o tym dowie, mówię o akcyzie hehe.gif

A tak poważnie wystarczy spojrzeć na temperatury płynięcia tych "syntetyków" motula i już widać, że coś nie tak. Dla przykładu:

8100 X-cess 5W-40 -36stC

SPECIFIC dexos2 5W-30 -36stC

A na obu pisze 100% syntetyczne hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do kart MSDS, bardzo fajnie robi to Elf:

> http://www.elf.com.pl/bhp.php

Fajnie. wszyscy tutaj odsyłają do tych kart MSDS ale ja osobiście niewiele z nich widzę. W końcu to tam są głównie informacje o zagrożeniach - to przy okazji skład się pojawia.

W niektórych rzeczywiście jest informacja że to produkt rafinacji, albo że mieszanka olejów mineralnych.

Ale z tymi na przykład Mobila to nie widzę nic. nawet składy opisane to pojedyncze procenty.

Quote:

3.1. SUBSTANCJE Nie dotyczy. Ten materiał jest traktowany jako mieszanina.

3.2. MIESZANINY

Materiał jest określony jako mieszanina.

Zagrażająca(-e) substancja(e) podlegająca(-e) zgłoszeniu zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi i/lub z najwyższymi dopuszczalnymi stężeniami (NDS)

Nazwa CAS# WE# Rejestracja# Zawartość* Klasyfikacja GHS/CLP

Dek-1-en, homopolimer, uwodorniony dek-1-en, oligomery, uwodornione 68037-01-4 01-2119486452-34 20 - 30% Asp. Tox. 1 H304

POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO 147880-09-9 NU 1 - 5% Aquatic Chronic 4 H413

Uwaga - wszelka klasyfikacja w nawiasach stanowi blok składowy GHS, który nie został ujęty w przepisach CLP UE (nr 1272/2008) i dlatego też nie dotyczy UE oraz państw, które wdrożyły przepisy CLP, dlatego też zostaje podana tylko do celów informacyjnych.

Nazwa CAS# WE# Rejestracja# Zawartość* Symbole DSD / Zwroty ryzyka

POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO 147880-09-9 NU 1 - 5% R53


Co z tego wynika?? (Mobil 0w30)

Podane są dwa składniki:

Dek-1-en, homopolimer, uwodorniony dek-1-en, oligomery, uwodornione (20 do 30%)

i

POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO (1-5%)

Co w takim razie z pozostałymi 65-80 % składu??? Co mi taka MSDS mówi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma miarodajnych testów olejów.

Trzebaby zalać auta różnymi olejami, żeby wynik był powtarzalny po 5 aut na każdy rodzaj oleju, objechać autami powiedzmy 200.000 km, rozebrać silnik i pomierzyć zużycie.

Patrząc w drugą stronę każdy olej który trzyma założone parametry jest ok, a skoro wymienia się go co 10-15 tys. km marka nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma miarodajnych testów olejów.

Częściej można spotkać wyniki analiz oleju po różnych przebiegach, w różnych samochodach. Dość często pokazuje to tendencję oleju do pewnych "błędów", np Mobi1 ma zazwyczaj zwiększoną zawartość żelaza w porównaniu do innych marek.

> Trzebaby zalać auta różnymi olejami, żeby wynik był powtarzalny po 5 aut na każdy rodzaj oleju,

> objechać autami powiedzmy 200.000 km, rozebrać silnik i pomierzyć zużycie.

A może być test na ośmiu jednakowych samochodach?

test

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj sobie spokój z tym forum, kiedyś się tam nawet udzielałem, jednak obecnie to towarzystwo

> wzajemnej adoracji i w dużej mierze składające się z handlarzy. Poprzedni wątek o oleju do TDI

> na tym forum coś wnosił, jednak skończył się dość spektakularnie - szkoda bo było kilka osób z

> wiedzą i niezależnymi poglądami.

Nie zauważyłeś ale akurat na tym forum to był cytat z forum SIP, tak mi było wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HC, czyli oleje trzeciej grupy, są w znacznym stopniu obrobione chemicznie, w przeciwieństwie do olejów grupy I i II, również ich parametry są wyższe. Dzięki swojej budowie można je niejako "podciągnąć" do miana oleju syntetycznego. Bodajze w 99' wydano w USA stosowne orzeczenie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.