Skocz do zawartości

Bosch vs ATE vs Textar


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> Mamy do wyboru trzy zestawy hamulców (tarcze+klocki) na tylna oś:

> Bosch za 110 euro

> Textar za 99 euro

> ATE za 145 euro

> Warto dopłacić do ATE? Bądź co bądź jest blisko 50% różnicy.

> A jeśli nie ma sensu dopłacić to czy Bosch czy Textar?

Męczę Textary i jak na razie dają radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy do wyboru trzy zestawy hamulców (tarcze+klocki) na tylna oś:

> Bosch za 110 euro

> Textar za 99 euro

> ATE za 145 euro

> Warto dopłacić do ATE? Bądź co bądź jest blisko 50% różnicy.

> A jeśli nie ma sensu dopłacić to czy Bosch czy Textar?

powiem z doświadczenia własnego

na jednym aucie Bosch zarówno tarcze jak i klocki - pylą cholernie aczkolwiek zrobione na zestawie jakieś 45kkm i klocków zostało jakieś 1/3

na drugim samochodzie zestaw tarcze ATE zwykłe nie jakieś nacinane, nawiercane tylko zwykłe wentylowane, do tego klocki TRW i po roku użytkowania jestem lepszego zdania o ATE jak o Bosch

z textarami szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia smile.gif

co lepsze - na trzecim aucie zestaw tarcz z Optimala plus klocki z formara czy też fomar.....i jak dla mnie nie widać różnicy wg zestawu z boscha, może jest....bosch piszczy przy rozgrzaniu a te nigdy nie zapiszczały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw Bosch u mnie się nie sprawdził.

Tarcze OK ale klocki zeszkliły się po 10kkm.

Zmieniłem na TRW i te w połączeniu z tarczami Bosch działają idealnie.

Polecam więc takie zestawienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zestaw Bosch u mnie się nie sprawdził.

> Tarcze OK ale klocki zeszkliły się po 10kkm.

> Zmieniłem na TRW i te w połączeniu z tarczami Bosch działają idealnie.

Ja fabrycznie miałem TRW i masakra. Hałas przy hamowaniu, tarcze porowkowane, jakby pijany tokarz się tokarką bawił. Hamowało to znośnie ale dzwięki przy tym to myślałem, że mi się auto rozpada. Drugi zestaw to samo.

No i po namowie zapodałem zestaw Bosch. Hamowanie lepsze, tarcze gładkie, że się przejrzeć w nich można, wolniej zjadane klocki. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie TRW orają tarcze "jak pijany tokarz".

Ori były ferrodo i było lepiej niż spoko. (klocki i tarcze wytrzymały 90 000) zmieniłem same klocki bo tarcze prawie nominalne i teraz po TRW do śmieci pójdą niestety.

> Ja fabrycznie miałem TRW i masakra. Hałas przy hamowaniu, tarcze porowkowane, jakby pijany tokarz

> się tokarką bawił. Hamowało to znośnie ale dzwięki przy tym to myślałem, że mi się auto

> rozpada. Drugi zestaw to samo.

> No i po namowie zapodałem zestaw Bosch. Hamowanie lepsze, tarcze gładkie, że się przejrzeć w nich

> można, wolniej zjadane klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy do wyboru trzy zestawy hamulców (tarcze+klocki) na tylna oś:

> Bosch za 110 euro

> Textar za 99 euro

> ATE za 145 euro

> Warto dopłacić do ATE? Bądź co bądź jest blisko 50% różnicy.

> A jeśli nie ma sensu dopłacić to czy Bosch czy Textar?

Klocki:

Bosch- niezły ale pyli i po pewnym zużyciu popiskuje

Textar - pyli średnio, nie piszczy już ok 50 kkm zrobione ( u mnie przy samochodzie grubo ponad 200 km i czasem dynamicznej jezdzie-rekord)

ATE: pylą, szybko sie grzeją tracąc właściwosci starczyły na 30 kkm

Tarcze:

ATE: porażka- zwichrowały sie po paru kkm- reklamacja nei uwzględniona bo "jeszcze w zakresie tolerancji" Wczesniejsze ATE zwichrowały sie po 10 kkm

Oryginał Volvo ( czyli ATE robione dla Volvo ) takie jakie być powinny po 50 kkm lekki rancik zero zwichrowania

PS wszystkie kupowane w ASO lub Intercars ( nie allegrowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet tarcz i klocków ATE założone na przód w listopadzie. Średnica tarcz 290 (jeśli to ma znaczenie), wentylowane. Pop przejechaniu 7 tyś km biją.

Pomiar wykazał zmianę grubości tylko po jednej stronie tarczy, tak jak by starły się nierównomiernie na obwodzie.

Zasadniczo idą do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spaliłem raz nowiusieńki zestaw tarcz i klocków Textar w Alpach. Klocki (z przodu) musiałem wymienić ale tarcze przeżyły i nie biją. Mam z przodu i z tyłu Textar PRO. Mogę polecić. (tarcze przednie kupiłem w Austrii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spaliłem raz nowiusieńki zestaw tarcz i klocków Textar w Alpach. Klocki (z przodu) musiałem

> wymienić ale tarcze przeżyły i nie biją. Mam z przodu i z tyłu Textar PRO. Mogę polecić.

> (tarcze przednie kupiłem w Austrii)

Mam textar pro w dwóch ciężkich autach. Hamulców nie oszczędzam a działają z zapasem.

Również polecam textar pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja głównie jezdze po miescie i jak delikatnie hamuje to piszcza. A jak depne mocniej to juz nie

Tym razem była to szybka trasa z częstym hamowaniem. Objaw się nie powtórzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś kupiłem textary pro na przód do auta żony wyszły bardzo przyzwoicie cenowo 120zł / szt do tego klocki tez textary ok 110kpl.. Pacjent renault scenic I phII

Zobaczę co są warte ale widzę po waszych opiniach ze będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja też, klocki ze stacji TMD friction (Textar, Mintex, pagid, don) są bardzo przyzwoite zarówno

> seryjne i performance'owe

Hella to teraz tylko ich markuje, korzystają z sieci dystrybucji Helli. A reszta jak wyżej, następne na pewno wezmę Textar/Pagid albo Ferrodo DS jeśli będzie miało być mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.