Skocz do zawartości

Nowego Type-Ra widzieli?


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

> To jednak chyba nie jest regułą

No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane:

Sztywność skrętna [Nm/o]

Opel Astra II..........12000

Opel Astra II coupe..18000

Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza IThankYou.gif

Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jednak chyba nie jest regułą

> Poza tym niezwykle ciekawi mnie, jak można wyczuć praktycznie zerowe odkształcenia nadwozia, gdzie

> układ jezdny odkształca się wielokrotnie bardziej - nawet gdy jest typowo sportowy.

Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka.

W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi. Ile w tym prawdy nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane:

> Sztywność skrętna [Nm/o]

> Opel Astra II..........12000

> Opel Astra II coupe..18000

> Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza

> Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka.

Napisałem, że nie jest to regułą, a nie że reguła jest odwrotna.

Może astra i alfa to jakaś pomyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane:

> Sztywność skrętna [Nm/o]

> Opel Astra II..........12000

> Opel Astra II coupe..18000

> Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza

> Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka.

Żeby być uczciwym, to trzebaby porównać Astrę II 5D do 3D, a nie do coupe, które od innych wersji nadwoziowych jednak trochę się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby być uczciwym, to trzebaby porównać Astrę II 5D do 3D, a nie do coupe, które od innych wersji

> nadwoziowych jednak trochę się różni.

Racja. Ale widać jak duża jest różnica.

Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna.

Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika

i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja. Ale widać jak duża jest różnica.

no ale coupe od początku było liczone na inne silniki i inną jazdę - w gamie było ono "sportowe", a 5d - "dziadkowe".

> Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna.

sprecyzuj "mniejsza, ale wyraźna" - 10-20% ?

> Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika

> i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy

to fakt... podobnie było o ile pamiętam z Lanosem - 3d było dużo mniej sztywne od 5d i dużo gorzej zachowywało się choćby w testach zderzeniowych.

Żeby nie było, też uważam, że za zasadę należy przyjąć, że nadwozie 3D będzie sztywniejsze od 5D - przy zachowaniu podobnej konstrukcji i materiałów. Ale może się okazać, że w 5d zastosowano dodatkowe wzmocnienia w newralgicznych miejscach i wszystkie założenia trafia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to przepraszam jest diesel czy benzyna bo widzac obrotosciomierz i wiedzac ze to jest honda nie

> jestem do koncia pewien....

zna kolega diesla ktory ma redline przy 7krpm? chetnie bym takim pojezdzil zlosnik.gif

wiem ze jak na wscieklom hunde to slabooooo ale coz - turbo i eko robia swoje. Wysokoobrotowe silniki odchodza w przeszlosc frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka.

> W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi.

> Ile w tym prawdy nie wiem.

Teoretycznie to ma sens. Nigdzie nie ma wielkiej dziury, w której nie masz możliwości poprowadzenia wzmocnień.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja. Ale widać jak duża jest różnica.

> Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna.

> Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika

> i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy

HGT się nieźle odpychał jak na swoją klasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka.

> W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi.

> Ile w tym prawdy nie wiem.

Ale tyl jest sztywny i C-pillar juz nie ma sensu w 8gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nurburgring prawdę powie. Dotychczas słabo było...

Noo bryndza wrecz smile.gif

rvxfokgr.jpg

Quote:

Podczas światowej premiery nowej Hondy Civic Type R na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku (5-15 marca, stoisko nr 4250, hala nr 4) Honda poinformowała, iż testowa wersja modelu osiągnęła rekordowy czas okrążenia (7 minut i 50.63 sekundy) na legendarnym niemieckim torze Nürburgring Nordschleife (20,8 km).

Żaden inny sportowy hatchback z napędem na jedną oś nie uzyskał nigdy tak dobrego wyniku.

Wynik ten został osiągnięty przez testową wersję modelu Civic Type R w ostatniej fazie przedprodukcyjnej, w maju 2014 roku. Pojazd napędzany był silnikiem o standardowych nastawach i posiadał zawieszenie, napęd, układ wydechowy oraz hamulce i pakiet aerodynamiczny produkcyjnej wersji modelu Civic Type R.

Demontaż takich elementów jak układ klimatyzacji, przedni fotel pasażera oraz podzespoły zestawu audio, umożliwił zachowanie pierwotnej masy własnej pojazdu po zainstalowaniu klatki bezpieczeństwa (którą zamontowano ze względów bezpieczeństwa, a nie w celu zwiększenia sztywności nadwozia).

Podczas próby na torze pojazd testowy wyposażony był w seryjne 19-calowe felgi aluminiowe o zwiększonej sztywności oraz opony drogowe w rozmiarze 235/35 R19, opracowane wspólnie z jednym z czołowych europejskich producentów ogumienia specjalnie na potrzeby nowego modelu Civic Type R. Przejazd testowy, podczas którego uzyskano czas okrążenia 7 minut i 50.63 sekundy, stanowił etap procesu badawczo-rozwojowego ogumienia.

Firma Honda zobowiązała się wysłać na tor Nürburgring Nordschleife produkcyjną wersję modelu Civic Type R z napędem na przednią oś z zamiarem pobicia nowo ustanowionego rekordu.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Noo bryndza wrecz

Żebyś wiedział.

1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014.

Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką,

m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu:

288265488-nadkole.jpg

2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu

braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody.

3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58

Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebyś wiedział.

> 1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014.

> Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką,

> m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu:

Oczywiscie, jest to informacja prasowa. I podkreslenie, ze technicznie auto jest takie jak wersja produkcyjna. Produkcyjna ma inaczej wymodelowany przedni zderzak, ale nie wiem (chyba, ze Ty wiesz) jaki to ma wplyw na wynik na ringu.

> 2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu

> braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody.

Logika jest odwrotna, wsadzili klatke, wiec zeby wyrownac wage usuneli audio i klime

> 3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58

> Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety

A ciecie faktycznie widac, ale jest ono w 2 ostatnich sekundach czasu wiec raczej drastycznie nie powinno wplynac na czas smile.gif

Obiecali wyslac wersje produkcyjna na tor to zapewne to zrobia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekór - jeśli miałby decydować wygląd to bym go kupił. Dlaczego? Bo jest może i przerysowany, wręcz karykaturalny ale dzięki temu jedyny w swoim rodzaju, a mimo to tworzy spójną całość. ok.gif

Choć chyba Astra OPC ładniejsza. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane:

> Sztywność skrętna [Nm/o]

> Opel Astra II..........12000

> Opel Astra II coupe..18000

> Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza

> Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka.

Znajdź porównanie Coupe do 4d. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie, jest to informacja prasowa. I podkreslenie, ze technicznie auto jest takie jak wersja

> produkcyjna.

Tylko że 1) nie jest bo 2) nie mogło być 10 miesięcy temu.

> Produkcyjna ma inaczej wymodelowany przedni zderzak, ale nie wiem (chyba, ze Ty

> wiesz) jaki to ma wplyw na wynik na ringu.

Wygląda na lepszy aerodynamiczny docisk przodu = mniejszą podsterowność.

> Logika jest odwrotna, wsadzili klatke, wiec zeby wyrownac wage usuneli audio i klime

Chyba mylisz logikę z informacją prasową wink.gif

Klatka zawsze usztywni karoserię bo na tym polega jej konstrukcja.

A to nieuchornnie pozytywnie wpływa na prowadzenie.

> A ciecie faktycznie widac, ale jest ono w 2 ostatnich sekundach czasu wiec raczej drastycznie nie

> powinno wplynac na czas

> Obiecali wyslac wersje produkcyjna na tor to zapewne to zrobia

Dla własnego dobra powinii. Jak Honda tego nie zrobi, to zrobią to ludzie niezależni i będzie wstyd zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wciąż brak oficjalnych danych, prócz zapowiedzi "ponad 280 KM"

> ale wyciekły zdjęcia egzemplarza podobno produkcyjnego

> Wygląda dość obiecująco szkoda że tylko 5d

> Proponuję się dokładnie przyjrzeć skrzydłu z boku błotnika, przed przednim kołem

Czy tym razem z tyłu będzie niezależne zawieszenie czy toporna belka jaką w UFO zafundowali? Fajnie bybyło gdyby przynajmniej właściwościami jezdnymi była na równie dobrym poziomie co type-r 7 generacji.

Podobnie skoda zrobiła z octavią - w nowej, w tańszych (słabsze silniki) jest belka sick.gif

ach ci księgowi sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy tym razem z tyłu będzie niezależne zawieszenie czy toporna belka jaką w UFO zafundowali? Fajnie

> bybyło gdyby przynajmniej właściwościami jezdnymi była na równie dobrym poziomie co type-r 7

> generacji.

> Podobnie skoda zrobiła z octavią - w nowej, w tańszych (słabsze silniki) jest belka

> ach ci księgowi

Z tylu jest belka, ale cos tam z nia pomodzili. Z przodu jest zupelnie inny zawias niz w serii.

Meganka RS tez ma belke z tylu i jakos sobie radzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tylu jest belka, ale cos tam z nia pomodzili. Z przodu jest zupelnie inny zawias niz w serii.

> Meganka RS tez ma belke z tylu i jakos sobie radzi

Dokładnie.

Czytałem że Honda z tyłu dała drążek skrętny zwiększający sztywność w stosunku do "cywila" o 180%

Z przodu jest zawieszenie wielopunktowena wzór Megane RS / Focusa RS / Astry OPC,

zmniejszające torque steer o 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że 1) nie jest bo 2) nie mogło być 10 miesięcy temu.

> Wygląda na lepszy aerodynamiczny docisk przodu = mniejszą podsterowność.

> Chyba mylisz logikę z informacją prasową

> Klatka zawsze usztywni karoserię bo na tym polega jej konstrukcja.

> A to nieuchornnie pozytywnie wpływa na prowadzenie.

> Dla własnego dobra powinii. Jak Honda tego nie zrobi, to zrobią to ludzie niezależni i będzie wstyd

Jest juz filmik bez przeskoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebyś wiedział.

> 1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014.

> Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką,

> m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu:

> 2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu

> braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody.

> 3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58

> Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety

Video bez przeskoku zlosnik.gif

http://bit.ly/18iz3zj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem sceptyczny - przyznaję. Jednak jest nowy rekord na Nurburgringu. 7.50.63

> 4 sek szybszy od Meganki RS

> 8 sek szybszy od Leona Cupry...

> jakiś tekst

Poczytaj troszkę w wątku, w którym piszesz, to zobaczysz ile ten "rekord" jest wart.

Podpowiedź: rekordy Megane i Leona zostały ustanowione seryjnymi autami.

Wyślą seryjne auto w tym roku na Ring to wtedy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.