janist Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Witam, zmieniłem opon na letnie, zamieniająć tył z przodem i hałas stał sie nie do zniesienia. Okazało się, że przednie opony, czyli te, które w poprzednim sezonie jeździły z tyłu wyząbkowały się. Oponiarz mówi, że to wina amortyzatorów. Ale nie jestem tego pewien. Dodatkowo opony, mimo, że bieżnika jeszcze mają sporo, są z 2008 roku (op początku na tym aucie). Przebieg auta 140tkm. Opcje jakie mam to albo wymienić amory, albo nowe opony albo szukać w geometrii. Jaki rozwiązanie polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Witam, > zmieniłem opon na letnie, zamieniająć tył z przodem i hałas stał sie nie do zniesienia. Okazało > się, że przednie opony, czyli te, które w poprzednim sezonie jeździły z tyłu wyząbkowały się. > Oponiarz mówi, że to wina amortyzatorów. Ale nie jestem tego pewien. Dodatkowo opony, mimo, że > bieżnika jeszcze mają sporo, są z 2008 roku (op początku na tym aucie). Przebieg auta 140tkm. > Opcje jakie mam to albo wymienić amory, albo nowe opony albo szukać w geometrii. > Jaki rozwiązanie polecicie? Pojeździć. Za 2-4 tys. km dotrą się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Pojeździć. Za 2-4 tys. km dotrą się. Albo i nie, jeżeli amorki faktycznie są wyrąbane. Z przebiegiem 140kkm to możliwe na naszych pięknych drogach. Ja bym najpierw sprawdził stan zawieszenia w porządnym warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Wina leży trochę po stronie zawieszenia, ale nic z tym nie zrobisz i trochę po stronie opon. Jedne opony ząbkują bardziej niż drugie, a są też takie, co w ogóle nie ząbkują. Zawieszenia tylnej osi są obecnie na tyle doskonałe, że opona ma cały czas kontakt z nawierzchnią pod tym samym kątem. To jest wyzwanie dla producentów opon, żeby zrobić taki bieżnik, który nie będzie ząbkował. Teraz spróbuj pojeździć, ale pierwsze tysiące km będzie głośno. Moja rada na przyszłość, zamieniać tylne koła prawe z lewym po przejechaniu ok. 8 kkm, tak by opony toczyły się w drugą stronę (oczywiście jeśli nie są kierunkowe). Pomaga też nieznacznie obniżenie ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Pojeździć. Za 2-4 tys. km dotrą się. Możliwe, że nie zdzierżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Albo i nie, jeżeli amorki faktycznie są wyrąbane. Nie,no te wyząbkowane są teraz na przodzie. Mogę co najwyżej dać z powrotem na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Witam, > zmieniłem opon na letnie, zamieniająć tył z przodem i hałas stał sie nie do zniesienia. Okazało > się, że przednie opony, czyli te, które w poprzednim sezonie jeździły z tyłu wyząbkowały się. > Oponiarz mówi, że to wina amortyzatorów. Ale nie jestem tego pewien. Dodatkowo opony, mimo, że > bieżnika jeszcze mają sporo, są z 2008 roku (op początku na tym aucie). Przebieg auta 140tkm. > Opcje jakie mam to albo wymienić amory, albo nowe opony albo szukać w geometrii. > Jaki rozwiązanie polecicie? Zmienić samochód To przypadłość aut z FWD, szczególnie w autach typu kombi i ciężkim przodem, lekkim tyłem. Poprostu jedne auta mają do tego tendencje inne nie, jedne opony są bardziej na to podatne, inne mniej. Zawieszenie może się temu przyczynić ale nie musi. U nas np w nowej Insignii po pierwszych 30kkm opony były wyząbkowanej (zawieszenie sprawne było i jest), kiedyś miałem tak w Punto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Wina leży trochę po stronie zawieszenia, ale nic z tym nie zrobisz i trochę po stronie opon. Jedne > opony ząbkują bardziej niż drugie, a są też takie, co w ogóle nie ząbkują. Zawieszenia tylnej > osi są obecnie na tyle doskonałe, że opona ma cały czas kontakt z nawierzchnią pod tym samym > kątem. To jest wyzwanie dla producentów opon, żeby zrobić taki bieżnik, który nie będzie > ząbkował. Teraz spróbuj pojeździć, ale pierwsze tysiące km będzie głośno. Moja rada na > przyszłość, zamieniać tylne koła prawe z lewym po przejechaniu ok. 8 kkm, tak by opony toczyły > się w drugą stronę (oczywiście jeśli nie są kierunkowe). Pomaga też nieznacznie obniżenie > ciśnienia. OK, ale czemu przez 6 lat było OK i nagle się wyząbkowało? Wysokość bieżnika? Z drugiej strony opony mają już swoje lata i raczej powinny juz udać sie do krainy wiecznych łowów. Tyle, że jeśli ro amorki to nie chciałbym, żeby nowe opony wyząbkowały się w sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian83dd Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nie,no te wyząbkowane są teraz na przodzie. Mogę co najwyżej dać z powrotem na tył. więc daj na tył, ale najpierw podjedz na diagnostykę sprawdzą ci zawieszenie koszt 20zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Jaki rozwiązanie polecicie? Wymienic opony i amortyzatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > więc daj na tył, ale najpierw podjedz na diagnostykę sprawdzą ci zawieszenie koszt 20zł Ale co mi mają zdiagnozować? Sprawność amortyzatorów. Jakoś nie jestem przekonany, że to badanie jest wiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Wymienic opony i amortyzatory. To jest rozwiązanie ale jeśli amortyzatory jeszcze OK to trochę szkoda kasy. Biorąc pod uwagę, ze w drugim aucie czeka mnie rozrząd to robi się sporo pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Niczyja... Pod warunkiem, ze zawias sprawny. Jak jezdzisz bez obciazenia to beda zabkowac i tyle. Niektore opony zabkuja mniej niektore wiecej. Im wieksza odleglosc lamelek tym wieksze prawdopodobienstwo. Z moich obserwacji wynika, ze asymetryczne zabkuja mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Niczyja... Pod warunkiem, ze zawias sprawny. Jak jezdzisz bez obciazenia to beda zabkowac i tyle. > Niektore opony zabkuja mniej niektore wiecej. Im wieksza odleglosc lamelek tym wieksze > prawdopodobienstwo. Z moich obserwacji wynika, ze asymetryczne zabkuja mniej. Zależy od auta. Jak zawieszenie jest do kitu (nie chodzi o zużycie, tylko o złe zaprojektowanie), to będą ząbkować. Unikać takich aut i tyle. W przypadku właściwego zaprojektowania mogą ząbkować przy zużytych amortyzatorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Możliwe, że nie zdzierżę. Przyzwyczaisz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > OK, ale czemu przez 6 lat było OK i nagle się wyząbkowało? Wysokość bieżnika? > Z drugiej strony opony mają już swoje lata i raczej powinny juz udać sie do krainy wiecznych łowów. 140kkm to dla opon superwynik. I zapewne masz rację. > Tyle, że jeśli ro amorki to nie chciałbym, żeby nowe opony wyząbkowały się w sezon. Z drugiej strony, skoro nie ufasz diagnostyce zawieszenia (a jak pisałem, amorki przy tym przebiegu mogą być zużyte) to trudno ci podpowiedzieć. Badanie zawieszenia to nie jest jakiś dramatyczny koszt. Dobry fachowiec potrafi ocenić stan amortyzatorów. W odróżnieniu od kierowcy, który "przyzwyczaja się" do stopniowo pogarszającego się stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Złośliwie można powiedzieć, że przyczyną ząbkowania opon jest to, że kierowcy nie czytają instrukcji obsługi samochodów. A tam zwykle jest napisane, aby np. co 10 tys. km (czyli często...) przełożyć całe koła (nie trzeba zdejmować opon z felg). Dla kierunkowych opon: przód <=> tył, Dla symetrycznych i asymetrycznych opon: według "zmodyfikowanego X", czyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Zależy od auta. Jak zawieszenie jest do kitu (nie chodzi o zużycie, tylko o złe zaprojektowanie), > to będą ząbkować. Unikać takich aut i tyle. W przypadku właściwego zaprojektowania mogą > ząbkować przy zużytych amortyzatorach. Nie Im lepsze tym szybciej zabkuja. W belce nigdy mi nie zabkowaly w wielowahaczu jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nie Im lepsze tym szybciej zabkuja. W belce nigdy mi nie zabkowaly w wielowahaczu jak najbardziej. W żadnym aucie z wielowahaczem nie miałem wyząbkowanych opon. Japonia, Niemcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > 140kkm to dla opon superwynik. I zapewne masz rację. Powiedzmy, że trochę więcej niż połowa ze 140 bo zimówki. > Z drugiej strony, skoro nie ufasz diagnostyce zawieszenia (a jak pisałem, amorki przy tym przebiegu > mogą być zużyte) to trudno ci podpowiedzieć. Badanie zawieszenia to nie jest jakiś dramatyczny > koszt. Dobry fachowiec potrafi ocenić stan amortyzatorów. W odróżnieniu od kierowcy, który > "przyzwyczaja się" do stopniowo pogarszającego się stanu. Co masz na myśli pisząc diagnostyka zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > W żadnym aucie z wielowahaczem nie miałem wyząbkowanych opon. Japonia, Niemcy. Ja nigdy w żadnym aucie nie miałam ząbkowanych. A'propo; jakie zawieszenie jest w civicu VIII? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Powiedzmy, że trochę więcej niż połowa ze 140 bo zimówki. > Co masz na myśli pisząc diagnostyka zawieszenia? Najlepiej w firmie zajmującej się zawieszeniami. Mają stanowiska do badania siły tłumienia drgań. Tat, tak, zaraz się odezwą "fachury" kwestionujący takie badania. Jednak w mojej 25letniej karierze kierowcy, kilka razy korzystałem z takiej pomocy i nigdy się nie zawiodłem. Badanie wartości dobrej wódki Wybór należy do ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Najlepiej w firmie zajmującej się zawieszeniami. Mają stanowiska do badania siły tłumienia drgań. > Tat, tak, zaraz się odezwą "fachury" kwestionujący takie badania. Jednak w mojej 25letniej > karierze kierowcy, kilka razy korzystałem z takiej pomocy i nigdy się nie zawiodłem. Badanie > wartości dobrej wódki Wybór należy do ciebie. Nie zamierzam żałować paru złotych na takie badanie. Problem tylko gzdie znaleźć taki warsztat i czas. Natomiast takie badanie na stacji diagnostycznej to raczej pomyłka .Tam to wyniki badań są raczej losowe. Zresztą niedawno miałem przegląd rejestracyjny. Zresztą w ASO tez byłem na przeglądzie ale nie mam pojęcia czy tam badają zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nie zamierzam żałować paru złotych na t\akie badanie. Problem tylko gzdie znaleźć taki warsztat i > czas. > Natomiast takie badanie na stacji diagnostycznej to raczej pomyłka .Tam to wyniki badań są raczej > losowe. Zresztą niedawno miałem przegląd rejestracyjny. Zresztą w ASO tez byłem na przeglądzie > ale nie mam pojęcia czy tam badają zawieszenie. Rozpytaj może mechaników w swojej miejscowości. Albo w srodowisku samochodziarzy. Jakieś fankluby itp. Zazwyczaj mają chłopaki pełny przegląd sytuacji. Może mają jakieś lokalne forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > A'propo; jakie zawieszenie jest w civicu VIII? Nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Złośliwie można powiedzieć, że przyczyną ząbkowania opon jest to, że kierowcy nie czytają > instrukcji obsługi samochodów. > A tam zwykle jest napisane, aby np. co 10 tys. km (czyli często...) przełożyć całe koła (nie trzeba > zdejmować opon z felg). > Dla kierunkowych opon: przód tył, > Dla symetrycznych i asymetrycznych opon: według "zmodyfikowanego X", czyli a przy AWD - wywrócić na druga stronę ? U mnie w instrukcji jest napisane, aby zamieniać koła przód z tyłem. Tyle, że zamiana ma się nijak do ząbkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > a przy AWD - wywrócić na druga stronę ? > U mnie w instrukcji jest napisane, aby zamieniać koła przód z tyłem. > Tyle, że zamiana ma się nijak do ząbkowania Ma. Ząbkują opony wleczone. Napędzane nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Tyle, że zamiana ma się nijak do ząbkowania Zamiana jest właśnie głównym sposobem na uniknięcie wyząbkowania. Ząbkują najczęściej opony na osi wleczonej. Dlatego tak ważna jest okresowa zmiana kierunku toczenia lub przeniesienie na oś napędzaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Zamiana jest właśnie głównym sposobem na uniknięcie wyząbkowania. > Ząbkują najczęściej opony na osi wleczonej. > Dlatego tak ważna jest okresowa zmiana kierunku toczenia lub przeniesienie na oś napędzaną. ale to nie zatrzymuje ząbkowania, równie dobrze można by opony zamienić .. na nowe. Kiedyś w Punto po ząbkowały się i zaczęły huczeć po ok 2 miesiącach (4kkm), zmiana o tyle pomogła, że zaczęło huczeć z przodu, opony były na śmietnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Ozłocę kogoś, kto mi podpowie, jak to zrobić w BMW M5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > ale to nie zatrzymuje ząbkowania, równie dobrze można by opony zamienić .. na nowe. > Kiedyś w Punto po ząbkowały się i zaczęły huczeć po ok 2 miesiącach (4kkm), zmiana o tyle pomogła, > że zaczęło huczeć z przodu, opony były na śmietnik Zatrzymuje, tylko te wyząbkowane muszą się trochę zużyć żeby bieżnik się wyrównał. Zwykle kierowca zdąży oszaleć zanim to się stanie, stąd brak wiary w to, że przekładka pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Zatrzymuje, tylko te wyząbkowane muszą się trochę zużyć żeby bieżnik się wyrównał. > Zwykle kierowca zdąży oszaleć zanim to się stanie, stąd brak wiary w to, że przekładka pomaga. ale wtedy, znów się po ząbkują te z tyłu, przecież to bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > ale wtedy, znów się po ząbkują te z tyłu, przecież to bez sensu W większości aut szybciej się ścierają przednie. Więc tylne mogą nie zdążyć wyząbkować zanim się przednie wyrównają. Częste przekładki pomagają. A jak opona nie jest kierunkowa to można odwracać kierunek toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Zatrzymuje, tylko te wyząbkowane muszą się trochę zużyć żeby bieżnik się wyrównał. > Zwykle kierowca zdąży oszaleć zanim to się stanie, stąd brak wiary w to, że przekładka pomaga. Ja dałem radę. Po jakichś 5 tys. km opony dotarły się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > W większości aut szybciej się ścierają przednie. Więc tylne mogą nie zdążyć wyząbkować zanim się > przednie wyrównają. Częste przekładki pomagają. > A jak opona nie jest kierunkowa to można odwracać kierunek toczenia. Dla mnie kiedyś powiedziano, że to nic nie da jak się po ząbkowały, że są do wyrzucenia. Ja pamiętam próbowałem jeszcze jeździć na przodzie ale nic to nie dało przez kilak miesiecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > ale wtedy, znów się po ząbkują te z tyłu, przecież to bez sensu Bieżnik coraz niższy i twardszy, więc starsze, trochę zużyte opony już nie ząbkują się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Dla mnie kiedyś powiedziano, że to nic nie da jak się po ząbkowały, że są do wyrzucenia. Ja > pamiętam próbowałem jeszcze jeździć na przodzie ale nic to nie dało przez kilak miesiecy. Zależy od przebiegu i stylu jazdy: muusisz zetrzeć co najmniej 1-2mm bieżnika. Na autostradzie męka potrwa dłużej, jak ktoś szaleje od świateł do świateł to szybko opony na przedniej osi zrówna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Dla mnie kiedyś powiedziano, że to nic nie da jak się po ząbkowały, że są do wyrzucenia. Ja > pamiętam próbowałem jeszcze jeździć na przodzie ale nic to nie dało przez kilak miesiecy. 40kkm wlasnie dobijam na wyzabkowanych teraz mam juz i przod i tyl wyzabkowane oprocz halasu nic sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > 40kkm wlasnie dobijam na wyzabkowanych teraz mam juz i przod i tyl wyzabkowane oprocz halasu nic > sie nie dzieje. Wlasnie o halas chodzi. Za nim wywalilem opony dwa lozyska zmienilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Witam, > zmieniłem opon na letnie, zamieniająć tył z przodem i hałas stał sie nie do zniesienia. Okazało > się, że przednie opony, czyli te, które w poprzednim sezonie jeździły z tyłu wyząbkowały się. > Oponiarz mówi, że to wina amortyzatorów. Ale nie jestem tego pewien. Dodatkowo opony, mimo, że > bieżnika jeszcze mają sporo, są z 2008 roku (op początku na tym aucie). Przebieg auta 140tkm. > Opcje jakie mam to albo wymienić amory, albo nowe opony albo szukać w geometrii. > Jaki rozwiązanie polecicie? Są auta które mają tendencje do ząbkowania opon, a czasem jeszcze kształt bieżnika temu sprzyja i efekt ząbkowania gotowy. Tak było w przypadku Vectry B i Focusa I które ząbkowały opony na potęgę, ZTCK też Vectra C (i bliźniaki czyli Saab 9-3 i Croma) mają tendencje do ząbkowania, nie wiem jak rzecz ma sie z Focusem II czy coś tam poprawili czy nie. Po prostu niektóre TTM i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Wlasnie o halas chodzi. Za nim wywalilem opony dwa lozyska zmienilem Ja sie przyzwyczailem. Ot huczy i tyle a 1,5k zostalo w kieszeni na nowe opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Są auta które mają tendencje do ząbkowania opon, a czasem jeszcze kształt bieżnika temu sprzyja i > efekt ząbkowania gotowy. > Tak było w przypadku Vectry B i Focusa I które ząbkowały opony na potęgę, ZTCK też Vectra C (i > bliźniaki czyli Saab 9-3 i Croma) mają tendencje do ząbkowania, nie wiem jak rzecz ma sie z > Focusem II czy coś tam poprawili czy nie. Po prostu niektóre TTM i tyle. U mnie w Cromie akurat nie ma takiego efektu. Natomiast w Civicu wygląda na to, że nie było i się pojawił. Stąd raczej to nie TTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > U mnie w Cromie akurat nie ma takiego efektu. być może to kwestia opon, może kwestia stylu jazdy, > Natomiast w Civicu wygląda na to, że nie było i się pojawił. Stąd raczej to nie TTM. no to jeżeli to nie jest domena modelu to trzeba szukać co jest nie tak, koledzy już napisali, być może amortyzatory, może wypracowane któreś elementy gumowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > być może to kwestia opon, może kwestia stylu jazdy, > no to jeżeli to nie jest domena modelu to trzeba szukać co jest nie tak, koledzy już napisali, być > może amortyzatory, może wypracowane któreś elementy gumowe No i jestem umówiony w japantech na diagnostykę. Naprawię co trzeba a potem nowe kapcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.