Skocz do zawartości

Pytanie początkującego, zakrety


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że miałem dwóch instruktorów i każdy mówił coś innego stąd pytanie,

Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa (oczywiście to nie to co motoGP) a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla?

Jak jeździć ie Wy?

Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)?

 

Na chopperze "z popsutą" geometrią używa się głównie przeciwskrętu. Inaczej nie złożysz szybko ciężkiego moto i wyniesie cie na pobocze na wyjściu z winkla

Edytowane przez ZeT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)?

 

przeciwskretem sie po prostu jezdzi, uzywam go powyzej predkosci parkingowych - po prostu zamiast szarapac sie z motocyklem 'pukasz' manetke 'od zakretu' i motocykl sie uklada i dalej juz sobie jedziesz pochylonym motocyklem w zakret korygujac ewentualnie tor jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej...

 

a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika ;) dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciwskretem sie po prostu jezdzi, uzywam go powyzej predkosci parkingowych - po prostu zamiast szarapac sie z motocyklem 'pukasz' manetke 'od zakretu' i motocykl sie uklada i dalej juz sobie jedziesz pochylonym motocyklem w zakret korygujac ewentualnie tor jazdy.

nie jeżdżę intensywnie na moto ale jeżdżę "od zawsze". Wiem osocho ze złożeniem, z przeciwskrętem, z przeciwsiadem... ale w ogóle o tym nie myślę. Przecież to się samo robi  8]

Jakby miał o tym myśleć na zakrętach to zanim bym wszedł w łuk to już bym leżał ;)

Chyba za dużo intelektualizujecie jazdę 2oo ;) potrzeba praktyki i tyle :skromny:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeżdżę intensywnie na moto ale jeżdżę "od zawsze". Wiem osocho ze złożeniem, z przeciwskrętem, z przeciwsiadem... ale w ogóle o tym nie myślę. Przecież to się samo robi  8]

Jakby miał o tym myśleć na zakrętach to zanim bym wszedł w łuk to już bym leżał ;)

Chyba za dużo intelektualizujecie jazdę 2oo ;) potrzeba praktyki i tyle :skromny:

 

 

trzeba albo miec dryg i sie sam nauczysz albo nie masz drygu i ktos ci powinien pokazac... i lepiej sie dopytac, albo poprosic zeby ci jakis instruktor pokazal niz zwiedzac rowy bo jednak nie miales daru od boga :)

 

ja jeszcze nie tak dawno tez myslalem ze niezle sobie radze, bo przeciez ze 30lat temu zaczalem od skuterkow i sie nie zabilem, uzywam (swiadomie lub nie) przeciwskretu, miedzygazu itp :) ale dopiero 2h jezdzenia z kolesiami ktorzy polprofesjonalnie jezdza gymkhane otworzylo mi oczy na pare aspektow ;) i juz wiem ze musze ztunowac siodlo - konfiguracja tego ktore mam obecnie (polaczenie wysiedzenia przez poprzednich wlascicieli i mojego wzrostu) powoduje ze siedze za blisko i dlatego nie mam jak dobrze sie zaprzec o zbiornik wiec przy manewrach za bardzo wisze na kierownicy... a jak sie posadze odpowiednio to i tak zjezdzam do baku ;)

 

Co prawda kawalek kocyka i tasma sciagajaca troche pomaga, ale na dluzsza mete tak sie nie da jezdzic ;) no i 'nagle' okazalo sie ze jestem w stanie bardziej sie zlozyc i lepiej czuc motocykl w zakrecie ;)

Edytowane przez TJa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa, a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla?

Jak jeździć ie Wy?

 

Próbowałeś pozostać w pionie względem asfaltu? Co prawda jest to do zrobienia, ale... wydaje mi się bardzo nienaturalne.

Naturalnym zaś wydaje mi się ( i sam tak jeżdżę) trzymanie osi motocykla lub, dla jeżdżących bardziej agresywnie, schodzenie na kolano a'la motoGP :phi: kiedy kierownik jest mocniej pochylony, niż maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co takiego przerażającego się dzieje, gdy się trzyma bardziej pionu niż składa?

 

Nie napisałem że dzieje się coś przerazającego tylko, że przerazające jest to, że instruktor uczy nieprawidłowej pozycji.

 

http://sklep.bukrower.pl/pelna-kontrola,52,157.html

 

strona 77 z obrazkami

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


trzeba albo miec dryg i sie sam nauczysz albo nie masz drygu i ktos ci powinien pokazac... i lepiej sie dopytac, albo poprosic zeby ci jakis instruktor pokazal niz zwiedzac rowy bo jednak nie miales daru od boga

pewnie tak.

nie mam zbyt wysokiego zdania o swoich umiejętnościach ale oceniam je jako wystarczające do spacerowej jazdy jaką praktykuję. ;)

NIe mam potrzeby schodzenia "na kolanko" zwłaszcza, że bym pokrywy głowic zeszlifował  :hehe:

Owszem; przeglądam sobie filmy instruktażowe na YT, podpatruję, staram się stosować  :oki: to co potrzebne  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika ;) dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron :)

 

serio?

 

Co jest bardziej pochylone? Kierownik czy moto?

 

maxresdefault.jpg

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio?

 

Co jest bardziej pochylone? Kierownik czy moto?

 

maxresdefault.jpg

 

zacytuje siebie "ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec" - w ktorym miejscu tego zdjecia widac pionowo jadacy motocykl? motocykl ma sie zlozyc/pochylic do zakretu

 

PS. szukam takiego filmiku gdzie motocykl jedzie pionowo a gosc sie wywiesza to na lewo to na prawo ale nie moge go znalezc... chociaz pewnie nie potrzeba bo jestem przekonany ze dokladnie wiesz o czym chcialem napisac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz, w całości...

 

a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika ;) dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron :)

 

ok, motocykl ma być pochylony, ale jesli motocykl jest mniej pochylony od kierownika, to normalne, odwrotna sytuacja nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja o której piszesz wystąpi przy wyjściu pełną łycha z zakrętu - masz jak najszybciej odprostować motocykl i odkręcić, a Ty wrócic ze zwisu później - źródło - Tomek Kulik, Kułężowisko Motopark Ułęż 25 marca i 29 kwietnia 2016 ;)

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz, w całości...

 

 

ok, motocykl ma być pochylony, ale jesli motocykl jest mniej pochylony od kierownika, to normalne, odwrotna sytuacja nie

 
"Na wąskich zakrętach o słabej widoczności preferujemy technikę "dociskania", ze względu na ograniczone miejsce po bokach. Ponadto w tym położeniu kierowca siedzi wyżej, a tym samym ma lepszą widoczność."
Tak w Motocykliście Doskonałym piszą o tym wychylaniu 'na zewnątrz' :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty, ale to nie jest żaden "Motocyklista doskonały" tylko polski podręcznik do egzaminu na kategorię "A" ;] sio ;]

 

Poza przeciwsiadem na ciasnych manewrach odchylanie się w przeciwną stronę to nieprawidłowa pozycja. Tak mnie uczą i tak pisza w książkach ale oczywiście każdy może jeździć jak mu się żywnie podoba i to jego sprawa a raczej problem ;)

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz mozliwie najdalej jesli chodzi o zakret a motór bedzie sam skrecal. patrz tam, gdzie chcesz jechac. Przeciwskret czy nie - wyjdzie Ci sam. Takich rad udzielala nam na kursie pewna pani.

W koncu sie chyba do tego zaczalem przekonywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz mozliwie najdalej jesli chodzi o zakret a motór bedzie sam skrecal. patrz tam, gdzie chcesz jechac. Przeciwskret czy nie - wyjdzie Ci sam. Takich rad udzielala nam na kursie pewna pani.

W koncu sie chyba do tego zaczalem przekonywac.

To kilka z większej ilości zasad, które można usłyszeć w twist of the wrist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej...

moze miłośnik crossów:) tam sie tak lata, coby nie walnąć łbem o drzewo :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ty, ale to nie jest żaden "Motocyklista doskonały" tylko polski podręcznik do egzaminu na kategorię "A" ;] sio ;]

 

ej... jest ksiazka? jest! ... nikt nie mowil ze musi byc 'amerykancka' ;)

 


Poza przeciwsiadem na ciasnych manewrach odchylanie się w przeciwną stronę to nieprawidłowa pozycja. Tak mnie uczą i tak pisza w książkach ale oczywiście każdy może jeździć jak mu się żywnie podoba i to jego sprawa a raczej problem ;)

 

widze ze sie lamiesz i juz tak definitywnie nie twierdzisz ze wyginanie sie w druga strone jest jednoznacznie i w kazdym przypadku zle ;)

 

 

 

PS.  zgadzam sie ze jak jedziesz szybciej niz parkingowo to trzymasz os motocykla albo kladziesz sie bardziej, a jak krecisz miedzy autami/pacholkami czy po parkingu to dozwolone jest wyginanie sie w przeciwna strone zeby latwiej bylo zaciesnic nawrotke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki fajny temat, a mnie dwa dni nie było :]

 


Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego?

 

Skłaniałbym się do przekonania, że zawsze :phi: 

Dojdziesz do tego, kiedy zastanowisz się, co powoduje przeciwskręt - w sensie położenia motocykla względem asfaltu.

Na początku załóż, że jedziesz szybko, ale te same prawa działają przy 5 km/h, tylko że ciut inaczej ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździć ie Wy?

Jeśli chcę błyskawicznie "rzucić" sprzęt kilka centymetrów w bok (np. ominąć kamień) to zostaję w pionie, a sprzęt minimalnie zmienia tor. Na moto można to zrobić z biodro - ud, na skuto z rąk.

Na normalnym zakręcie "idę" razem ze sprzętem o taki sam kąt.

Jeśli jadę nienormalnie (za szybko) przechylam się bardziej niż sprzęt jeśli nawierzchni nie ufam lub przeciwskrętem z największym uśmiechem jeśli nawierzchni ufam...i oponom.

Nie wiem czy poprawnie, ale tak sobie to rozkminiam. :) Niestety, nikt mnie nie uczył. :(  :no:

Edytowane przez p i p p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że miałem dwóch instruktorów i każdy mówił coś innego stąd pytanie,

Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa (oczywiście to nie to co motoGP) a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla?

Jak jeździć ie Wy?

Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

Jaki zakręt/widoczność, jaka prędkość i stan nawierzchni?

Tak najogólniej mówiąc to zazwyczaj kąt motocykla, jak większe prędkości/kąt to zejście do wewnątrz zakrętu, bardziej do pionu to chyba tylko przy bardzo ciasnych nawrotach, ale to też nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.