Kiwal Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Jako że miałem dwóch instruktorów i każdy mówił coś innego stąd pytanie, Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa (oczywiście to nie to co motoGP) a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla? Jak jeździć ie Wy? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) Jasne, że się składasz! Odpal sobie twist of the wrist na yt. Edytowane 17 Lipca 2016 przez RSSSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)? Na chopperze "z popsutą" geometrią używa się głównie przeciwskrętu. Inaczej nie złożysz szybko ciężkiego moto i wyniesie cie na pobocze na wyjściu z winkla Edytowane 17 Lipca 2016 przez ZeT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej... A co takiego przerażającego się dzieje, gdy się trzyma bardziej pionu niż składa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 To ja mam inne pytanie: Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Albo od rodzaju moto (przeciwskręt na chopperze brzmi niewiarygodnie)? przeciwskretem sie po prostu jezdzi, uzywam go powyzej predkosci parkingowych - po prostu zamiast szarapac sie z motocyklem 'pukasz' manetke 'od zakretu' i motocykl sie uklada i dalej juz sobie jedziesz pochylonym motocyklem w zakret korygujac ewentualnie tor jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej... a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 przeciwskretem sie po prostu jezdzi, uzywam go powyzej predkosci parkingowych - po prostu zamiast szarapac sie z motocyklem 'pukasz' manetke 'od zakretu' i motocykl sie uklada i dalej juz sobie jedziesz pochylonym motocyklem w zakret korygujac ewentualnie tor jazdy. nie jeżdżę intensywnie na moto ale jeżdżę "od zawsze". Wiem osocho ze złożeniem, z przeciwskrętem, z przeciwsiadem... ale w ogóle o tym nie myślę. Przecież to się samo robi Jakby miał o tym myśleć na zakrętach to zanim bym wszedł w łuk to już bym leżał Chyba za dużo intelektualizujecie jazdę 2oo potrzeba praktyki i tyle 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) nie jeżdżę intensywnie na moto ale jeżdżę "od zawsze". Wiem osocho ze złożeniem, z przeciwskrętem, z przeciwsiadem... ale w ogóle o tym nie myślę. Przecież to się samo robi Jakby miał o tym myśleć na zakrętach to zanim bym wszedł w łuk to już bym leżał Chyba za dużo intelektualizujecie jazdę 2oo potrzeba praktyki i tyle trzeba albo miec dryg i sie sam nauczysz albo nie masz drygu i ktos ci powinien pokazac... i lepiej sie dopytac, albo poprosic zeby ci jakis instruktor pokazal niz zwiedzac rowy bo jednak nie miales daru od boga ja jeszcze nie tak dawno tez myslalem ze niezle sobie radze, bo przeciez ze 30lat temu zaczalem od skuterkow i sie nie zabilem, uzywam (swiadomie lub nie) przeciwskretu, miedzygazu itp ale dopiero 2h jezdzenia z kolesiami ktorzy polprofesjonalnie jezdza gymkhane otworzylo mi oczy na pare aspektow i juz wiem ze musze ztunowac siodlo - konfiguracja tego ktore mam obecnie (polaczenie wysiedzenia przez poprzednich wlascicieli i mojego wzrostu) powoduje ze siedze za blisko i dlatego nie mam jak dobrze sie zaprzec o zbiornik wiec przy manewrach za bardzo wisze na kierownicy... a jak sie posadze odpowiednio to i tak zjezdzam do baku Co prawda kawalek kocyka i tasma sciagajaca troche pomaga, ale na dluzsza mete tak sie nie da jezdzic no i 'nagle' okazalo sie ze jestem w stanie bardziej sie zlozyc i lepiej czuc motocykl w zakrecie Edytowane 17 Lipca 2016 przez TJa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa, a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla? Jak jeździć ie Wy? Próbowałeś pozostać w pionie względem asfaltu? Co prawda jest to do zrobienia, ale... wydaje mi się bardzo nienaturalne. Naturalnym zaś wydaje mi się ( i sam tak jeżdżę) trzymanie osi motocykla lub, dla jeżdżących bardziej agresywnie, schodzenie na kolano a'la motoGP kiedy kierownik jest mocniej pochylony, niż maszyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) A co takiego przerażającego się dzieje, gdy się trzyma bardziej pionu niż składa? Nie napisałem że dzieje się coś przerazającego tylko, że przerazające jest to, że instruktor uczy nieprawidłowej pozycji. http://sklep.bukrower.pl/pelna-kontrola,52,157.html strona 77 z obrazkami Edytowane 17 Lipca 2016 przez misiekwaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 trzeba albo miec dryg i sie sam nauczysz albo nie masz drygu i ktos ci powinien pokazac... i lepiej sie dopytac, albo poprosic zeby ci jakis instruktor pokazal niz zwiedzac rowy bo jednak nie miales daru od boga pewnie tak. nie mam zbyt wysokiego zdania o swoich umiejętnościach ale oceniam je jako wystarczające do spacerowej jazdy jaką praktykuję. NIe mam potrzeby schodzenia "na kolanko" zwłaszcza, że bym pokrywy głowic zeszlifował Owszem; przeglądam sobie filmy instruktażowe na YT, podpatruję, staram się stosować to co potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron serio? Co jest bardziej pochylone? Kierownik czy moto? Edytowane 17 Lipca 2016 przez misiekwaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 serio? Co jest bardziej pochylone? Kierownik czy moto? zacytuje siebie "ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec" - w ktorym miejscu tego zdjecia widac pionowo jadacy motocykl? motocykl ma sie zlozyc/pochylic do zakretu PS. szukam takiego filmiku gdzie motocykl jedzie pionowo a gosc sie wywiesza to na lewo to na prawo ale nie moge go znalezc... chociaz pewnie nie potrzeba bo jestem przekonany ze dokladnie wiesz o czym chcialem napisac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 jeszcze raz, w całości... a w czym problem? przeciez chodzi o pochylenie motocykla a niekoniecznie kierownika dramatem byloby jakby sugerowali ze motocykl ma jechac pionowo a motocyklista ma wisiec po ktorejs ze stron ok, motocykl ma być pochylony, ale jesli motocykl jest mniej pochylony od kierownika, to normalne, odwrotna sytuacja nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) sytuacja o której piszesz wystąpi przy wyjściu pełną łycha z zakrętu - masz jak najszybciej odprostować motocykl i odkręcić, a Ty wrócic ze zwisu później - źródło - Tomek Kulik, Kułężowisko Motopark Ułęż 25 marca i 29 kwietnia 2016 Edytowane 17 Lipca 2016 przez misiekwaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 jeszcze raz, w całości... ok, motocykl ma być pochylony, ale jesli motocykl jest mniej pochylony od kierownika, to normalne, odwrotna sytuacja nie "Na wąskich zakrętach o słabej widoczności preferujemy technikę "dociskania", ze względu na ograniczone miejsce po bokach. Ponadto w tym położeniu kierowca siedzi wyżej, a tym samym ma lepszą widoczność." Tak w Motocykliście Doskonałym piszą o tym wychylaniu 'na zewnątrz' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 strona? zaraz Ci sprawdzę kontekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) strona? zaraz Ci sprawdzę kontekst https://books.google.pl/books?id=xmeMo16a8nAC&pg=PA37&lpg=PA37&dq=Ponadto+w+tym+po%C5%82o%C5%BCeniu+kierowca+siedzi+wy%C5%BCej,+a+tym+samym+ma+lepsz%C4%85+widoczno%C5%9B%C4%87&source=bl&ots=7KbB8QoYv4&sig=hBTG4N_uwYJ6p8uHD1dZyFDhPCQ&hl=pl&sa=X&ved=0ahUKEwj_7MyFn_vNAhWDDywKHa7BA34Q6AEIIDAB#v=onepage&q=Ponadto%20w%20tym%20po%C5%82o%C5%BCeniu%20kierowca%20siedzi%20wy%C5%BCej%2C%20a%20tym%20samym%20ma%20lepsz%C4%85%20widoczno%C5%9B%C4%87&f=false Edytowane 17 Lipca 2016 przez TJa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) Ty, ale to nie jest żaden "Motocyklista doskonały" tylko polski podręcznik do egzaminu na kategorię "A" sio Poza przeciwsiadem na ciasnych manewrach odchylanie się w przeciwną stronę to nieprawidłowa pozycja. Tak mnie uczą i tak pisza w książkach ale oczywiście każdy może jeździć jak mu się żywnie podoba i to jego sprawa a raczej problem Edytowane 17 Lipca 2016 przez misiekwaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Patrz mozliwie najdalej jesli chodzi o zakret a motór bedzie sam skrecal. patrz tam, gdzie chcesz jechac. Przeciwskret czy nie - wyjdzie Ci sam. Takich rad udzielala nam na kursie pewna pani. W koncu sie chyba do tego zaczalem przekonywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Patrz mozliwie najdalej jesli chodzi o zakret a motór bedzie sam skrecal. patrz tam, gdzie chcesz jechac. Przeciwskret czy nie - wyjdzie Ci sam. Takich rad udzielala nam na kursie pewna pani. W koncu sie chyba do tego zaczalem przekonywac. To kilka z większej ilości zasad, które można usłyszeć w twist of the wrist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 A co takiego przerażającego się dzieje, gdy się trzyma bardziej pionu niż składa? im szybciej jedziesz w zakrecie tym mocniej moto jest wyrzucane na zewnatrz zakretu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 przerażające jest to, ze któryś z tych dwóch instruktorów powiedział, że pozostajesz w pozycji pionowej... moze miłośnik crossów:) tam sie tak lata, coby nie walnąć łbem o drzewo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Ty, ale to nie jest żaden "Motocyklista doskonały" tylko polski podręcznik do egzaminu na kategorię "A" sio ej... jest ksiazka? jest! ... nikt nie mowil ze musi byc 'amerykancka' Poza przeciwsiadem na ciasnych manewrach odchylanie się w przeciwną stronę to nieprawidłowa pozycja. Tak mnie uczą i tak pisza w książkach ale oczywiście każdy może jeździć jak mu się żywnie podoba i to jego sprawa a raczej problem widze ze sie lamiesz i juz tak definitywnie nie twierdzisz ze wyginanie sie w druga strone jest jednoznacznie i w kazdym przypadku zle PS. zgadzam sie ze jak jedziesz szybciej niz parkingowo to trzymasz os motocykla albo kladziesz sie bardziej, a jak krecisz miedzy autami/pacholkami czy po parkingu to dozwolone jest wyginanie sie w przeciwna strone zeby latwiej bylo zaciesnic nawrotke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Taki fajny temat, a mnie dwa dni nie było Kiedy zakręt pokonujesz przeciwskrętem? Czy to zależy od prędkości, profiu zakrętu, czy też od czegoś innego? Skłaniałbym się do przekonania, że zawsze Dojdziesz do tego, kiedy zastanowisz się, co powoduje przeciwskręt - w sensie położenia motocykla względem asfaltu. Na początku załóż, że jedziesz szybko, ale te same prawa działają przy 5 km/h, tylko że ciut inaczej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Jak jeździć ie Wy? Jeśli chcę błyskawicznie "rzucić" sprzęt kilka centymetrów w bok (np. ominąć kamień) to zostaję w pionie, a sprzęt minimalnie zmienia tor. Na moto można to zrobić z biodro - ud, na skuto z rąk. Na normalnym zakręcie "idę" razem ze sprzętem o taki sam kąt. Jeśli jadę nienormalnie (za szybko) przechylam się bardziej niż sprzęt jeśli nawierzchni nie ufam lub przeciwskrętem z największym uśmiechem jeśli nawierzchni ufam...i oponom. Nie wiem czy poprawnie, ale tak sobie to rozkminiam. Niestety, nikt mnie nie uczył. Edytowane 21 Lipca 2016 przez p i p p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 Jako że miałem dwóch instruktorów i każdy mówił coś innego stąd pytanie, Jedziemy normalna droga asfaltową i pokonuje zakręt. Moto się składa (oczywiście to nie to co motoGP) a jak zachowuje się kierowca? Zostaje w pozycji pionowej do asfaltu czy trzyma os motocykla? Jak jeździć ie Wy? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Jaki zakręt/widoczność, jaka prędkość i stan nawierzchni? Tak najogólniej mówiąc to zazwyczaj kąt motocykla, jak większe prędkości/kąt to zejście do wewnątrz zakrętu, bardziej do pionu to chyba tylko przy bardzo ciasnych nawrotach, ale to też nie zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.