Jump to content
norbert123

Jakie oponu caloroczne z platkiem sniegu?

Recommended Posts

Witam

Jakiw polecacie w miare tanie opony caloroczne ze znakiem platku sniegu, czyli wg przepisow traktowane jak zimowki?  Kupilem presa ale jakos wizuale arednio mi sie podobaja - dla zony chce kupic inne...Po za tym halasuja troche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleber Quardraxer 2

Mają 3PMSF (Three-Peak Mountain Snow Flake)

1508405123.jpg

"Symbol alpejski, czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu został wprowadzony w regulaminie 117 EKG ONZ, a następnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego w lipcu 2009 r. Standaryzacja ma na celu zagwarantowanie maksimum bezpieczeństwa kierowcom: oznaczenie 3PMSF można zastosować jedynie w przypadku, gdy opony (zimowe lub całoroczne) spełniają określone normy i z powodzeniem przeszły testy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian WeatherProof mają "śniezynkę" i cena też była dosyć przyzwoita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vredestein quatrac 3

 

Tak myślę że może podwiesić ten wątek które opony mają symbol 3PMSF, bo nie wszyscy producenci to podają

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Vredestein quatrac 3

 

Quatrac 3 to "stara" opona - teraz jest Quatrac 5. W mojej opinii  Quatrac 3 lepiej się zachowywał zimą, ale Quatrac 5 jest cichszy i jakby co mam łańcuchy w bagażniku. 

Żeby nie było - mam jeszcze Quatrac 3 z 2015/2016, zakładane w siepniu (mam 3 komplety do tego samochodu - letnie, zimowe i wielosezonowe). Lepiej się trzymają drogi niż letnie HP, ale deszcz i temperatury niższe. Quatrac 5 ma jedną wadę (dla mnie) - na części autostrad opony wydają dźwięk w postaci syczenia. Alternatywą jest Goodyear 4Seasons. 

 

Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Tak myślę że może podwiesić ten wątek które opony mają symbol 3PMSF, bo nie wszyscy producenci to podają

 

 Od lat wszyscy szanujący się producenci to podają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GY 4S 2gen ktory wygrywa wiekszosc testow lub jest zawsze w czubie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko - zamówiłem sobie wczoraj nowy komplet Nokian Weatherproof (410zł/szt.), ale sklep poinformował mnie, że na stanie mają tylko z 2016 r. więc anulowałem zakup. Znając życie to hurtowania wywaliła im wyższą cenę i nie chcieli stracić kosztem zadowolonego klienta ;]  ale potraktowałem to jako zły omen i poszukałem alternatywy.

 

Do rzeczy: Vredestein QUATRAC 5 (385zł/szt.)- tańsze, opinie dobre.

Widzę jeszcze wspomniane w tym wątku Kleber QUADRAXER 2 (386zł/szt.)

Obie posiadają oznaczenie Three Peak Snowflake więc zakładam, że dadzą radę w śniegu i błocie.

Pytanie: które z powyższych lub jakie do kwoty ~420zł/szt.(215/60/16)

 

Z Nokianów byłem/jestem turbo-zadowolony, nadal świetnie trzymają się drogi, ale wizualnie prezentują się …dyskusyjnie ;]

Edited by camel00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 4 lat mam na aucie Quatrac 3 (wcześniejszy model) i bardzo sobie chwalę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od zeszłego roku mam Klebery i sobie chwale, w następnym aucie tez je założę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Vredestein przemawia - teoretycznie - lepsze pozycjonowanie firmy (niby Premium) i aktualny konkurs z opcją zwrotu kasy za zakup (zero szans, ale hej… kto nie gra ten nie wygra ;]

Klebery niby są lepsze na deszczu (B vs. C w Vredestein), mają bieżnik bliżej tego w Nokian (sprawdził się) i w testach (pewnie niesponsorowanych) wypadają lepiej niż te wyżej.

 

Chyba skłaniam się ku Vredestein. Mają większą kostkę na bieżniku. Kleber w porównaniu z Nokian, wyglądają jakby nacinał je ktoś strasznie nieśmiały ;] 

Jeszcze poszukam, może ktoś napisze coś mądrego. W Nokian odpowiadał mi ich "agresywny" charakter, dzięki czemu szły po luźnej nawierzchni jak burza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróżenie o właściwościach jezdnych na podstawie kształtu kostki jest klasycznym wróżeniem z fusów... Jak popatrzysz na bieżnik np. Uniroyal Rainsport, to one po jednak stronie powinny wodę wtłaczać pod oponę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, lnk napisał:

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

 

Zmieniam Nokiany po 4 latach/60k km. Moim zdaniem do dobry Z taką żywotnością mogę żyć ;) 

Mam tylko dylemat co brać. Sklep oddał już kasę, więc mogę zamówić kolejne Nokiany gdzieś indziej, ale korci mnie, żeby jednak spróbować czegoś innego :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Vredesteiny mają przejechane prawie 50kkm /5lat i są jeszcze spoko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.