Jump to content
norbert123

Jakie oponu caloroczne z platkiem sniegu?

Recommended Posts

Witam

Jakiw polecacie w miare tanie opony caloroczne ze znakiem platku sniegu, czyli wg przepisow traktowane jak zimowki?  Kupilem presa ale jakos wizuale arednio mi sie podobaja - dla zony chce kupic inne...Po za tym halasuja troche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleber Quardraxer 2

Mają 3PMSF (Three-Peak Mountain Snow Flake)

1508405123.jpg

"Symbol alpejski, czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu został wprowadzony w regulaminie 117 EKG ONZ, a następnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego w lipcu 2009 r. Standaryzacja ma na celu zagwarantowanie maksimum bezpieczeństwa kierowcom: oznaczenie 3PMSF można zastosować jedynie w przypadku, gdy opony (zimowe lub całoroczne) spełniają określone normy i z powodzeniem przeszły testy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian WeatherProof mają "śniezynkę" i cena też była dosyć przyzwoita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vredestein quatrac 3

 

Tak myślę że może podwiesić ten wątek które opony mają symbol 3PMSF, bo nie wszyscy producenci to podają

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Vredestein quatrac 3

 

Quatrac 3 to "stara" opona - teraz jest Quatrac 5. W mojej opinii  Quatrac 3 lepiej się zachowywał zimą, ale Quatrac 5 jest cichszy i jakby co mam łańcuchy w bagażniku. 

Żeby nie było - mam jeszcze Quatrac 3 z 2015/2016, zakładane w siepniu (mam 3 komplety do tego samochodu - letnie, zimowe i wielosezonowe). Lepiej się trzymają drogi niż letnie HP, ale deszcz i temperatury niższe. Quatrac 5 ma jedną wadę (dla mnie) - na części autostrad opony wydają dźwięk w postaci syczenia. Alternatywą jest Goodyear 4Seasons. 

 

Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Tak myślę że może podwiesić ten wątek które opony mają symbol 3PMSF, bo nie wszyscy producenci to podają

 

 Od lat wszyscy szanujący się producenci to podają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GY 4S 2gen ktory wygrywa wiekszosc testow lub jest zawsze w czubie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko - zamówiłem sobie wczoraj nowy komplet Nokian Weatherproof (410zł/szt.), ale sklep poinformował mnie, że na stanie mają tylko z 2016 r. więc anulowałem zakup. Znając życie to hurtowania wywaliła im wyższą cenę i nie chcieli stracić kosztem zadowolonego klienta ;]  ale potraktowałem to jako zły omen i poszukałem alternatywy.

 

Do rzeczy: Vredestein QUATRAC 5 (385zł/szt.)- tańsze, opinie dobre.

Widzę jeszcze wspomniane w tym wątku Kleber QUADRAXER 2 (386zł/szt.)

Obie posiadają oznaczenie Three Peak Snowflake więc zakładam, że dadzą radę w śniegu i błocie.

Pytanie: które z powyższych lub jakie do kwoty ~420zł/szt.(215/60/16)

 

Z Nokianów byłem/jestem turbo-zadowolony, nadal świetnie trzymają się drogi, ale wizualnie prezentują się …dyskusyjnie ;]

Edited by camel00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 4 lat mam na aucie Quatrac 3 (wcześniejszy model) i bardzo sobie chwalę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Vredestein przemawia - teoretycznie - lepsze pozycjonowanie firmy (niby Premium) i aktualny konkurs z opcją zwrotu kasy za zakup (zero szans, ale hej… kto nie gra ten nie wygra ;]

Klebery niby są lepsze na deszczu (B vs. C w Vredestein), mają bieżnik bliżej tego w Nokian (sprawdził się) i w testach (pewnie niesponsorowanych) wypadają lepiej niż te wyżej.

 

Chyba skłaniam się ku Vredestein. Mają większą kostkę na bieżniku. Kleber w porównaniu z Nokian, wyglądają jakby nacinał je ktoś strasznie nieśmiały ;] 

Jeszcze poszukam, może ktoś napisze coś mądrego. W Nokian odpowiadał mi ich "agresywny" charakter, dzięki czemu szły po luźnej nawierzchni jak burza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróżenie o właściwościach jezdnych na podstawie kształtu kostki jest klasycznym wróżeniem z fusów... Jak popatrzysz na bieżnik np. Uniroyal Rainsport, to one po jednak stronie powinny wodę wtłaczać pod oponę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, lnk napisał:

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

 

Zmieniam Nokiany po 4 latach/60k km. Moim zdaniem do dobry Z taką żywotnością mogę żyć ;) 

Mam tylko dylemat co brać. Sklep oddał już kasę, więc mogę zamówić kolejne Nokiany gdzieś indziej, ale korci mnie, żeby jednak spróbować czegoś innego :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Vredesteiny mają przejechane prawie 50kkm /5lat i są jeszcze spoko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.10.2019 o 12:54, franki napisał:

Moje Vredesteiny mają przejechane prawie 50kkm /5lat i są jeszcze spoko

 

Moje Vredestein Quatrac 3 z 2015/2016 zrobiły nie wiem ile (może być z 50kkm, mam jeszcze 2 komplety sezonowych na ten samochodów) i nie są spoko. Bieżnika trochę jest, ale opony są już śliskie. W sumie obecny standard - 3 sezony i do uśpienia. W drugim Quatrac 5, 2 lata i już na wykończeniu (przebieg podobny).  Opony polecam, ale niech nikt się nie spodziewa w dzisiejszych czasach długich przebiegów na oponach, no chyba że to eco-cudo, które słabo się drogi trzymają, ale po 80kkm robią. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, futrzak napisał:

 

 Bieżnika trochę jest, ale opony są już śliskie. 

 

Nie zauważyłem, żeby były śliskie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, franki napisał:

Nie zauważyłem, żeby były śliskie...

 

Cóż, zależy z czym się porównuje... To kolejne Q3 i zachowują się dokładnie  tak samo, ale od 3 roku zaczyna się degradacja przyczepności i nie tyczy to tylko tych opon, a generalnie wszystkich. Producenci zalecają zmianę co max. 5 lat - nie jest to przypadek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam porównanie z letnią Bridgestone Potenza i zimowym Nokianem

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, franki napisał:

Mam porównanie z letnią Bridgestone Potenza

 

Tych opon jest jak mrówków, nie wiadomo które i w jakim wieku. Czego by jednak nie mówił, tutaj nawet stary, wielosezonowy Quatrac 3 wygra.

 

3 minuty temu, franki napisał:

i zimowym Nokianem

 

Jak wyżej. Jeżeli świeże Nokian WRD4 to nie ma o czym dyskutować - Quatrac 3 nawet się nie umywają po kilku latach użytkowania. WRD3 była słabszym przeciwnikiem, a po 3 latach poszły do piachu. Nie wiem jak szybko WRD4 stracą swe właściwości.  

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
... ale od 3 roku zaczyna się degradacja przyczepności i nie tyczy to tylko tych opon, a generalnie wszystkich. Producenci zalecają zmianę co max. 5 lat - nie jest to przypadek. 


Mam zimówki Continental ts830 195/65/15 z 2010 i 2011 i jakoś nie zauważyłem radykalnej zmiany, poza głośnością; dalej mają ponad 6mm bo przejechały tylko około 25kkm, kilka sezonów zimowych a od 3 lat są na stałe w aucie robiącym 2kkm na rok.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kokosz napisał:

Mam zimówki Continental ts830 195/65/15 z 2010 i 2011 i jakoś nie zauważyłem radykalnej zmiany, poza głośnością; dalej mają ponad 6mm bo przejechały tylko około 25kkm, kilka sezonów zimowych a od 3 lat są na stałe w aucie robiącym 2kkm na rok.

 

 

Wysokość bieżnika nie ma nic do rzeczy, a ja nie zamierzam nikogo przekonywać, że jest źle w porównaniu do nowych opon. Ja o dawna nie mam tak starych opon w samochodach, choć faktem jest, że kiedyś opony dłużej trzymały parametry. Tyle, że "kiedyś" to ciężko precyzyjnie określić, ale pierwsze opony które zrobiły się śliskie dość szybko to były letnie Semperit, gdzieś tak w okolicach 2003. Do pewnego momentu to nie przeszkadza, a później można się naciąć. Na jakich oponach ludzie potrafią jeździć "bo dobry bieżnik" to ja wiem - nawet za radą AK zamiast wyrzucić to sprzedałem parę kompletów już. Sami przyjechali, sami zabrali i nie miałem kłopotów z utylizacją. Opony zazwyczaj w wieku max. 5 lat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
Wysokość bieżnika nie ma nic do rzeczy, a ja nie zamierzam nikogo przekonywać, że jest źle w porównaniu do nowych opon. Ja o dawna nie mam tak starych opon w samochodach, choć faktem jest, że kiedyś opony dłużej trzymały parametry. Tyle, że "kiedyś" to ciężko precyzyjnie określić, ale pierwsze opony które zrobiły się śliskie dość szybko to były letnie Semperit, gdzieś tak w okolicach 2003.... Opony zazwyczaj w wieku max. 5 lat. 


Ja piszę tylko na przykładzie moich continentli, na mokrym czy śniegu dalej trzymają jak należy choć powoli zaczynają lekko hałasować. Autem którym toczę 2kkm na rok nie będę zmieniał gum co 5 lat.

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, kokosz napisał:

Ja piszę tylko na przykładzie moich continentli, na mokrym czy śniegu dalej trzymają jak należy choć powoli zaczynają lekko hałasować. Autem którym toczę 2kkm na rok nie będę zmieniał gum co 5 lat.

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.

 

 

Ja naprawdę nie zamierzam nikogo przekonywać do tego o czy pisałem wcześniej, ale opony po 10 latach to się wyrzuca nie patrząc na nic i wygląd nie ma tutaj nic do rzeczy. Opony nieużywane (bądź bardzo rzadko używane, tak jak w Twoim przypadku) starzeją się jeszcze szybciej. Jazda na takich jak opisałeś jest zwyczajnie niebezpieczna. Ja wiem, że za opony zapłacić trzeba (nawet w takim samochodzie co robi 2kkm rocznie), ale to niestety koszt tzw. bezpiecznej i przewidywalnej eksploatacji. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, kokosz napisał:

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
 

 

Zazdroszczę wiary w przemysł oponiarski. Mi by nerwów nie starczyło żeby na tym jeździć. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Blues napisał:

Zazdroszczę wiary w przemysł oponiarski. Mi by nerwów nie starczyło żeby na tym jeździć. 

 

to zależy gdzie i czym, przejedź się na wioskę i zobacz co ludzie mają na kołach, zwłaszcza w przyczepkach 

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Koonrad napisał:

to zależy gdzie i czym, przejedź się na wioskę i zobacz co ludzie mają na kołach, zwłaszcza w przyczepkach 

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

Daruj, ale nie o takiej jeździe raczej piszemy. Wyskocz z taką oponą gdzieś na trasę, czy obwodnicę miejską...

 

52 minuty temu, Koonrad napisał:

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Spróbuj na tym pojeździć. Owszem, pisałem, że kiedyś dłużej trzymały parametry i "jakość", ale to nie było to co teraz.  Czasy się zmieniły. Stare opony nie potrafiły tego co teraz. 

 

Co do wyglądu - mam do wyrzucenia kompletne koło z  oponą Tersus (przykład https://allegro.pl/oferta/opona-debica-tersus-145-r13-d-178-7413687123) ) - wygląda podobnie, choć już pewnie sporo zjeździła i leży na powietrzu od lat do wyrzucenia. PSZOK kół nie przyjmuje - trzeba oponę zdjąć, a felgę na śmietnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Koonrad napisał:

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Ad.1

A jadący za rolnikiem przyjmie zwierza na szybę...

 

Ad. 2

25-cio letni nieużywany akumulator też będzie wyglądał świetnie... Chcesz go używać?... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Blues napisał:

 

 

Ad. 2

25-cio letni nieużywany akumulator też będzie wyglądał świetnie... Chcesz go używać?... 

 

 

Jak będzie kręcił to czemu czemu nie :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.