Jump to content
rwIcIk

Rok z Tucsonem

Recommended Posts

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, tomy napisał:

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Spodobał nam się

Chodziliśmy po salonach różnych marek i w końcu trafiliśmy do Hyundaia.

Tucson okazał się ładnym autem, z wyposażeniem jakiego oczekiwaliśmy, w przyzwoitej cenie i praktycznie od ręki :ok:

No i po roku nie mam na co narzekać - jest to, czego oczekiwałem - wygodny dziadkowóz ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Co do zmian biegów, to mam porównanie z benzynowym Superbem z dsg - tam to jest bajka ;]

Tu jest styl emerycki, ale też słabowity diesel nie daje efektu. W górę idzie ładnie, szczególnie w trybie sport, ale mały zakres obrotów nie daje poszaleć.

Znów na redukcję w dół trzeba czekać. Podobnie długo trwa zmiana ze wstecznego na pierwszy bieg - nie da się szybko zawrócić na jezdni ;]

Przy ruszaniu na niewielkim gazie długo pracuje na półsprzęgle.

Trzeba się na początku nauczyć zachowania tej skrzyni i potem relaksować się jazdą - ja nie narzekam, a gdy chcę, by auto było zrywniejsze włączam tryb sport. Od biedy można przejść na ręczną zmianę -/+, tyle, że + jest dźwignią do przodu, a - do tyłu :facepalm:

Być może ta skrzynia lepiej zachowuje się z mocniejszym, benzynowym 1,6T.

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, rwIcIk napisał:

 

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamietam, jak przymierzales sie do Tiguana i sam sie wtedy tez nim zainteresowalem, ale szybko tamta wersje wycofali. Ty skonczyles z Tucsonem ja Ateca i chyba nam obu to na dobre wyszlo :) U mnie rok za 2 miesiace minie i pewnie te 20kkm lekko przekrocze.

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. Z tych wszystkich nowych bajerow, ktore teraz mam to AH i ACC sa u mnie na pierwszych miejscach jesli chodzi o uzytecznosc i wspomaganie kierowcy. A, i Full Link, dzieki czemu GM mam na duzym ekranie (przez android auto).

Edited by zinger
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zinger napisał:

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. 

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, rwIcIk napisał:

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, zinger napisał:

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Pewnie :ok:

Ale tym razem nie miałem jeszcze tyle kasy, by wziąć wyższą wersję, a min. wypasu, co chciałem, mam :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.09.2018 o 21:00, rwIcIk napisał:

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

 

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

 

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Kysior napisał:

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

119 zł.

gdybym robił razem z ogólnym przeglądem, kosztowałby 49 zł.

Co do tego, o czym piszesz, to jest to hill hold i występuje ze zwykłym ręcznym - ciśnienie w układzie podtrzymywane jest przez chyba 2 s, by auto nie staczało się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autohold nie działa podobnie, tylko niezależnie od pochylenia? Ja mam i nie słyszę pracy silniczka od ręcznego. Działa IMO jak hill holder, którego u mnie osobno nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎09‎-‎14 o 19:20, rwIcIk napisał:

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, franki napisał:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Myślałem, ale po pierwsze Sportage zbyt młodzieżowy nam się wydał, a po drugie mieli dużo niższy upust dla grup zawodowych.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, franki napisał:

Dobrze wiedzieć o tym upuście

Było 11 %.

Choc teraz, pod koniec roku, i bez przynależności do grup można pewnie tyle uzyskać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.09.2018 o 20:51, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, konradek napisał:

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Musi jakis powiew swiezosci. A czy raz wlaczony zawsze dziala czy za kazdym razem po uruchomieniu musisz wlaczac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, konradek napisał:

za każdym razem po uruchomieniu trzeba włączać

No wlasnie to minus niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie w QQ jest cały czas Autohold, ale za to StartStop trzeba wyłączać za każdym razem...jak jest u was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Pado napisał:

StartStop trzeba wyłączać za każdym razem...jak jest u was?

Po każdym odpaleniu trzeba wyłączać :no:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Pado napisał:

u mnie w QQ jest cały czas Autohold, ale za to StartStop trzeba wyłączać za każdym razem...jak jest u was?

Autohold tez można wyłączyć, ale chyba podobnie jak SS tylko do zgaszenia silnika, potem załączają się oba od nowa 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Edited by Pado
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Pado napisał:

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Jak nie lubisz to wystarczy maly opornik wpisz sobie na allegro start stop skoda/vag w kazdym razie tam to tak rozwiazali. Wpinasz sie do przycisku i zawsze bedzie wylaczony. Mozna tez sprobowac softwarewo ale nie wiem co tam w Renualt wymyslili zeby obsluzyc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.