Jump to content

Rok z Tucsonem


rwIcIk

Recommended Posts

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, tomy napisał:

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Spodobał nam się

Chodziliśmy po salonach różnych marek i w końcu trafiliśmy do Hyundaia.

Tucson okazał się ładnym autem, z wyposażeniem jakiego oczekiwaliśmy, w przyzwoitej cenie i praktycznie od ręki :ok:

No i po roku nie mam na co narzekać - jest to, czego oczekiwałem - wygodny dziadkowóz ;]

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Co do zmian biegów, to mam porównanie z benzynowym Superbem z dsg - tam to jest bajka ;]

Tu jest styl emerycki, ale też słabowity diesel nie daje efektu. W górę idzie ładnie, szczególnie w trybie sport, ale mały zakres obrotów nie daje poszaleć.

Znów na redukcję w dół trzeba czekać. Podobnie długo trwa zmiana ze wstecznego na pierwszy bieg - nie da się szybko zawrócić na jezdni ;]

Przy ruszaniu na niewielkim gazie długo pracuje na półsprzęgle.

Trzeba się na początku nauczyć zachowania tej skrzyni i potem relaksować się jazdą - ja nie narzekam, a gdy chcę, by auto było zrywniejsze włączam tryb sport. Od biedy można przejść na ręczną zmianę -/+, tyle, że + jest dźwignią do przodu, a - do tyłu :facepalm:

Być może ta skrzynia lepiej zachowuje się z mocniejszym, benzynowym 1,6T.

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

 

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pamietam, jak przymierzales sie do Tiguana i sam sie wtedy tez nim zainteresowalem, ale szybko tamta wersje wycofali. Ty skonczyles z Tucsonem ja Ateca i chyba nam obu to na dobre wyszlo :) U mnie rok za 2 miesiace minie i pewnie te 20kkm lekko przekrocze.

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. Z tych wszystkich nowych bajerow, ktore teraz mam to AH i ACC sa u mnie na pierwszych miejscach jesli chodzi o uzytecznosc i wspomaganie kierowcy. A, i Full Link, dzieki czemu GM mam na duzym ekranie (przez android auto).

Edited by zinger
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, zinger napisał:

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. 

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, rwIcIk napisał:

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, zinger napisał:

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Pewnie :ok:

Ale tym razem nie miałem jeszcze tyle kasy, by wziąć wyższą wersję, a min. wypasu, co chciałem, mam :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 19.09.2018 o 21:00, rwIcIk napisał:

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

 

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

 

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Kysior napisał:

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

119 zł.

gdybym robił razem z ogólnym przeglądem, kosztowałby 49 zł.

Co do tego, o czym piszesz, to jest to hill hold i występuje ze zwykłym ręcznym - ciśnienie w układzie podtrzymywane jest przez chyba 2 s, by auto nie staczało się.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dnia ‎2018‎-‎09‎-‎14 o 19:20, rwIcIk napisał:

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, franki napisał:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Myślałem, ale po pierwsze Sportage zbyt młodzieżowy nam się wydał, a po drugie mieli dużo niższy upust dla grup zawodowych.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Dnia 19.09.2018 o 20:51, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, konradek napisał:

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Musi jakis powiew swiezosci. A czy raz wlaczony zawsze dziala czy za kazdym razem po uruchomieniu musisz wlaczac?

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Pado napisał:

u mnie w QQ jest cały czas Autohold, ale za to StartStop trzeba wyłączać za każdym razem...jak jest u was?

Autohold tez można wyłączyć, ale chyba podobnie jak SS tylko do zgaszenia silnika, potem załączają się oba od nowa 

Link to comment
Share on other sites

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Edited by Pado
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Pado napisał:

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Jak nie lubisz to wystarczy maly opornik wpisz sobie na allegro start stop skoda/vag w kazdym razie tam to tak rozwiazali. Wpinasz sie do przycisku i zawsze bedzie wylaczony. Mozna tez sprobowac softwarewo ale nie wiem co tam w Renualt wymyslili zeby obsluzyc. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

  • Like 3
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

 

Z ciekawosci, jakie koszty ubezpieczenia w poszczegolnych latach?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.08.2020 o 08:21, rwIcIk napisał:

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

Dosc drogi przeglad to z hamulcami?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, wujek napisał:

Dosc drogi przeglad to z hamulcami?

Obecnie drogo się zrobiło.

15 000 km - wymiana oleju 539,61 zł

30 000 km - przegląd, olej, filtry 1 265,27 zł

45 000 km - wymiana oleju, tarcz i klocków z przodu 2 137,31 zł

60 000 km - przegląd, olej, wszystkie filtry, ozonowanie, przegląd karoserii 1 825,91 zł

Diesel, więc sporo oleju i drogie filtry. Ale i robocizna sporo.

5 lat gwarancji, więc jeżdżę do ASO.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Przypal napisał:

Co to za teoria, że diesel to i drogie filtry? Że jest filtr paliwa do wymiany to już się robi drogo? to ile on kosztuje?

Nie pamiętam, ale coś kole 250 zł.

Oleju też więcej niż w benzynie, a ASO liczy srogo za litr.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Obecnie drogo się zrobiło.

15 000 km - wymiana oleju 539,61 zł

30 000 km - przegląd, olej, filtry 1 265,27 zł

45 000 km - wymiana oleju, tarcz i klocków z przodu 2 137,31 zł

60 000 km - przegląd, olej, wszystkie filtry, ozonowanie, przegląd karoserii 1 825,91 zł

Diesel, więc sporo oleju i drogie filtry. Ale i robocizna sporo.

5 lat gwarancji, więc jeżdżę do ASO.

Kiedy wymiana oleju w skrzyni ? Może do 10kpln dojść ;]

Link to comment
Share on other sites

Dnia 1.09.2020 o 11:53, rwIcIk napisał:

Obecnie drogo się zrobiło.

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, lnk napisał:

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

Podejrzewam, że i za benzynę i za i30 ceny przeglądów mogą być niższe.

U mnie cenę zrobiły też dodatkowe wymiany oleju i wymiana tarcz i klocków.

Gdyby nie to, wyszłoby 3000 zł.

Link to comment
Share on other sites

Jak auto prywatne i na lata to na wymianach  oleju nie ma co oszczędzać. 

Ja tez mimo że obowiązkowo olej co 30kkm (a zalecane co 15kkm) wymieniam co 15kkm.

Tylko trochę  ze mnie Janusz i olej zgodny z normą przywożę do ASO swój.  3x15kkm wyszło mnie do tej pory trochę ponad 1400zł, niedługo 60kkm i pewno zamknę ten dystans z kosztem serwisu ~1800-1900zł (ale to benzyna i tańsza marka). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lnk napisał:

Jak auto prywatne i na lata to na wymianach  oleju nie ma co oszczędzać. 

Ja tez mimo że obowiązkowo olej co 30kkm (a zalecane co 15kkm) wymieniam co 15kkm.

Tylko trochę  ze mnie Janusz i olej zgodny z normą przywożę do ASO swój.  3x15kkm wyszło mnie do tej pory trochę ponad 1400zł, niedługo 60kkm i pewno zamknę ten dystans z kosztem serwisu ~1800-1900zł (ale to benzyna i tańsza marka). 

 

Mnie 3 przeglady w Oplu (55kkm) kosztowaly 2.3kPLN i materialy byly z ASO.

Teraz sie przesiadam na CX5, wiec pewnie bedzie sporo drozej...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Mnie 3 przeglady w Oplu (55kkm) kosztowaly 2.3kPLN i materialy byly z ASO.

Teraz sie przesiadam na CX5, wiec pewnie bedzie sporo drozej...

W Oplu płaciło się przeważnie < 1000 zł.

Mazda też chyba tania nie jest.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 4.09.2020 o 13:24, lnk napisał:

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

Przegląd po 4-tym roku i30 diesel to zależnie od ASO i zakresu między 1000 a 1400zł.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Pietro_M napisał:

Przegląd po 4-tym roku i30 diesel to zależnie od ASO i zakresu między 1000 a 1400zł.

Czyli doliczają ekstra za SUVa 

Choć odliczając przegląd nadwozia i ozonowanie, to coś kole 1400 by wyszło.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.09.2020 o 10:41, rwIcIk napisał:

Czyli doliczają ekstra za SUVa 

Choć odliczając przegląd nadwozia i ozonowanie, to coś kole 1400 by wyszło.

Ja mam gwarancje na 5 lat w cenie sa przeglady w sumie az dwa :phi:  raz mi dodatkowo wymienili olej po 300km bo stal przez pol roku i na kompie wyskoczylo. W zakresie tych przegladow jest chyba tylko wymiana oleju. Filtry wymienie sam pod blokiem. VAG celuje w mala obslugowosc na gwarancji.

Edited by wujek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, wujek napisał:

Ja mam gwarancje na 5 lat w cenie sa przeglady w sumie az dwa :phi:  raz mi dodatkowo wymienili olej po 300km bo stal przez pol roku i na kompie wyskoczylo. W zakresie tych przegladow jest chyba tylko wymiana oleju. Filtry wymienie sam pod blokiem. VAG celuje w mala obslugowosc na gwarancji.

Akurat Hyundai nie oferował czegoś takiego.

Cena zakupu była dużo niższa od europejskiej, czy japońskiej konkurencji.

Trochę muszą sobie odbić na serwisie ;]

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 4.09.2020 o 13:44, rwIcIk napisał:

Podejrzewam, że i za benzynę i za i30 ceny przeglądów mogą być niższe.

U mnie cenę zrobiły też dodatkowe wymiany oleju i wymiana tarcz i klocków.

Gdyby nie to, wyszłoby 3000 zł.

Ceny sa bardzo podobne ja podobnie placilem za Kile Ceed. Hamulce robilem poza ASO bo tam zdzierali strasznie. Klime raz na gwarancji mi naprawiali to uzupelnili czynnik pozniej z klima nie jezdzilem do ASO. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.08.2020 o 11:12, Maciej__ napisał:

 

Z ciekawosci, jakie koszty ubezpieczenia w poszczegolnych latach?

ps.

Polisa na 4. rok 2455 zł - zniesiona amortyzacja części i utrzymana kwota ubezpieczenia przez cały rok.

Utrata wartości przez 3 lata wg Eurotax do ubezpieczenia - 36%.

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

ps.

Polisa na 4. rok 2455 zł - zniesiona amortyzacja części i utrzymana kwota ubezpieczenia przez cały rok.

Utrata wartości przez 3 lata wg Eurotax do ubezpieczenia - 36%.

 

 

Dzieki, to bardzo przyzwoicie :ok:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.