Skocz do zawartości

Volvo Vision 2020


sdss

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, sdss napisał:

Cóż, aby nie były to początki trendu, choć wątpię aby firmy z D poszły tą drogą.

Jak tak się stanie to MY19 będzie moim ostatnim Volvo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wujekcybul napisał:

Pewnie 5 minut roboty i ogranicznik zdjety. Choc generalnie przy obecnym ruchu to ciezko rozwijac takie predkosci.

180km/h jechałem raptem kilka razy w mojej 15 letniej karierze kierowcy. Komfort podróży średni.

 

Tu bardziej chodzi o zasady- z jakiej paki mam mieć założony kaganiec? A jeśli będę chciał jechać na jakiś tor to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 5 minut roboty i ogranicznik zdjety. Choc generalnie przy obecnym ruchu to ciezko rozwijac takie predkosci.



W EU moze to być łamaniem prawa.


Ale to ma sens, wraz z pakietem Black Box i czytania znaków, vibrajuacego pedału....


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, aby nie były to początki trendu, choć wątpię aby firmy z D poszły tą drogą.
Jak tak się stanie to MY19 będzie moim ostatnim Volvo



Czytając wpisy na wielu forum - dla wielu będzie to ostanie Volvo.

Znów nie rozchodzi się czy będziesz jechał więcej niż 180km/h, tylko czy możesz.


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie niegłupi pomysł. Szczerze powiedziawszy mogą zakładać blokady nawet do 160 km\h, ale na przykład w zamian silnik ma duże przyśpieszenie kosztem V max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie niegłupi pomysł. Szczerze powiedziawszy mogą zakładać blokady nawet do 160 km\h, ale na przykład w zamian silnik ma duże przyśpieszenie kosztem V max.



Jest druga strona tego, nie wiele ‚normalnych’ nie specjalistycznych media pisze.

Otoz ta wizja = koszt, a dokładnie jego obcięcie.

Nagle, zamiast x mm stali będzie można używać x-1, komponenty będą miały inna tolerancje, etc.

Czyli jak zawsze marketing i PR napędzi jaki to dobry pomysł, a Geely schowa masę $$$ do kieszeni.

Świetny pomysł! lud kup. Jeździsz wolniej = jeździsz bezpieczniej . Klepacz aut zadowolony.






Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sowik85 napisał:

180km/h jechałem raptem kilka razy w mojej 15 letniej karierze kierowcy. Komfort podróży średni.

 

Tu bardziej chodzi o zasady- z jakiej paki mam mieć założony kaganiec? A jeśli będę chciał jechać na jakiś tor to co?

To pewnie wsadza jakis GPS co na torze wylaczy. W sumie kto by chcial np takim XC90 jechac na tor? To bedzie zrobione programowo, wiec bez problemu sie zdejmie i nic nie bedzie w kompie widac. Pozostaje kwestia ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, OZI napisał:

 

 


Jest druga strona tego, nie wiele ‚normalnych’ nie specjalistycznych media pisze.

Otoz ta wizja = koszt, a dokładnie jego obcięcie.

Nagle, zamiast x mm stali będzie można używać x-1, komponenty będą miały inna tolerancje, etc.

Czyli jak zawsze marketing i PR napędzi jaki to dobry pomysł, a Geely schowa masę $$$ do kieszeni.

Świetny pomysł! emoji106.png lud kup. Jeździsz wolniej = jeździsz bezpieczniej . Klepacz aut zadowolony.






Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

Bo jeździsz wolniej jezdzisz bezpieczniej :) taka prawda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś wrzucić crash-test auta przy 180km/h oraz przy np. 200km/h?

Dowiemy się czy pasażerowie auta rozbitego przy 180km/h mają jakąkolwiek szansę przeżycia, czy to jednak tylko marketingowa ściema zrobiona po to, żeby udawać "bezpiecznych".

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

Czy mógłby ktoś wrzucić crash-test auta przy 180km/h oraz przy np. 200km/h?

Dowiemy się czy pasażerowie auta rozbitego przy 180km/h mają jakąkolwiek szansę przeżycia, czy to jednak tylko marketingowa ściema zrobiona po to, żeby udawać "bezpiecznych".

;]

Wieksza szansa jest przezycia przy 180 zwlaszcza przy locie koszacym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marcin79 napisał:

Wieksza szansa jest przezycia przy 180 zwlaszcza przy locie koszacym :)

 

Na moje oko to przy prędkościach 100+ właściwie nie ma to już znaczenia. A przy zderzeniu 150+ to zwykle z aut zostają tylko klapy bagażnika.

Równie dobrze można ograniczyć Vmax z 250 do 240 i twierdzić że dzięki temu będzie bezpieczniej. Propaganda i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Ryb napisał:

Czy mógłby ktoś wrzucić crash-test auta przy 180km/h oraz przy np. 200km/h?

Dowiemy się czy pasażerowie auta rozbitego przy 180km/h mają jakąkolwiek szansę przeżycia, czy to jednak tylko marketingowa ściema zrobiona po to, żeby udawać "bezpiecznych".

;]

Ostatnio BMW rozbilo sie przy 230km/h pasazer przezyl kierowcy nogi ucielo ale zyje. Mysle, ze ogranicznik na 230km/h jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

 

 


Czytając wpisy na wielu forum - dla wielu będzie to ostanie Volvo.

Znów nie rozchodzi się czy będziesz jechał więcej niż 180km/h, tylko czy możesz. emoji1782.png

Dokładnie oto chodzi :ok:

 

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

A gdzie ty dajesz te 180 + :)?

No jak gdzie ? W D :) i to mnie często wyprzedzają ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Na moje oko to przy prędkościach 100+ właściwie nie ma to już znaczenia. A przy zderzeniu 150+ to zwykle z aut zostają tylko klapy bagażnika.

Równie dobrze można ograniczyć Vmax z 250 do 240 i twierdzić że dzięki temu będzie bezpieczniej. Propaganda i tyle.

 

Zawsze trzeba odjąć zakladana prędkość która sie wyhamuje :) np z 180 do 150 :)

 

zreszta testy zderzeniowe powinni robic przy 140. Bo tyle jechac.moge legalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcin79 napisał:

Zawsze trzeba odjąć zakladana prędkość która sie wyhamuje :) np z 180 do 150 :)

 

Dalej nie ma znaczenia czy wyhamuje ze 180 do 150 czy z 200 do 180. Wewnątrz tak czy siak nie będzie czego szukać.

 

7 minut temu, Marcin79 napisał:

zreszta testy zderzeniowe powinni robic przy 140. Bo tyle jechac.moge legalnie :)

 

Wygląda na to, że legalnie rozbić możesz się tylko do 50km/h.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ryb napisał:

 

Dalej nie ma znaczenia czy wyhamuje ze 180 do 150 czy z 200 do 180. Wewnątrz tak czy siak nie będzie czego szukać.

 

 

Wygląda na to, że legalnie rozbić możesz się tylko do 50km/h.

;]

Trzeba jakiegos norasa wziac bo jak mam limit do 140 to powinienem mieć takie same  szanse jak przy 50 ....jakims pozwem zbiorowym pachnie :)

 

albo jadąc powyżej 50 km/h auto powinno mi zakomunikować ze przy tej prędkości w razie wypadku nikt k=£÷£× w samochodzie nie przezyje , jedziesz na własną  odpwiedzialnosc

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeździsz wolniej jezdzisz bezpieczniej taka prawda:)



Można dyskutować, ze to prędkość NIE zabija, tylko nagle zatrzymanie



Wiem, należy wyeliminować znaki S T O P !

03cf0af1731cd1ca0ab4fa68c3e9957f.jpg

A poważniej, to tak.


555153ab950f1f1696cec9412a71c264.jpg

To nie prędkość, tylko złe decyzje jakie robimy.
Nie koniecznie wyeliminowanie złych decyzji i danie nam robotów to zmieni.
Zobaczymy, odzywamy czasów ze pierwsze autonomiczne auto zabije przechodnia - ciekawe co wtedy wymyśla?




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś wrzucić crash-test auta przy 180km/h oraz przy np. 200km/h?
Dowiemy się czy pasażerowie auta rozbitego przy 180km/h mają jakąkolwiek szansę przeżycia, czy to jednak tylko marketingowa ściema zrobiona po to, żeby udawać "bezpiecznych".
;]



Ale to jest całkowicie nie brane pod uwagę w tej dyskusji.

Zabierają ci coś czego i tak pewnie nie używasz, ale zabierają. Sama świadomość, ze możesz - daje nam różnice bycia człowiekiem a nie małpa ( w zoo której mówią gdzie ma robić kupę i jak).

Popatrz jak świat się zmienił, zaczyna sie właśnie od takich małych rzeczy a kończy jak w China, prawie co 2-3 km na drogach w China masz robione zdjęcie - czy zresz bułkę, czy palisz, czy masz ręce na kierownicy.

c458b17df9948b32ebd1ff140a00d436.jpg

6a69d3769f19d013ef96b64ecf73f4e3.jpg

Zapomnij o jakiejkolwiek prywatności.
Lubię Shanghai - ale pewnie w dzień maja ok 10,000 moich zdjęć...

Potem nagle okazuje się, ze chcesz sobie gdzieś poleciec, ale twoje punkty społeczne zostały odjęte i cię na samolot nie wpuszcza. Za to ze zezarles bułkę we WŁASNYM aucie ty >|€€|% jeden!

Czyli nagle dochodzimy do marzenia Orwell i... okazuje się ze życia za Adolf czy Stasi nie było takie złe - (pod względem inwigilacji a nie innym żeby było jasne).

A Geely, liczy kasę. Pewne forum oceniają - ex paru inżynierów GM i FORD, ze jeśli dobrze skombinuja kalkulacje tolerancji są wstanie uwalić ok 8% kosztu auta przez mniejsza tolerancje w desing.

Teraz, jeśli będą wstanie zastąpić wiele rzeczy systemami elektroniki - mówimy o dalszych 10%.

Już widzę jak Volvo w imie bezpieczeństwa przekazuje to oszczędności dla swoich klientow

Wiem, nie ma znaczenia czy mogę jechać 180km/h dokładnie mówią o 112mph czy nie.
Ma znaczenie, ze mój wybór jest coraz bardziej wszędzie limitowany w imię zielonych, ocieplenia, czy jakiś innyej modnej ostatnio nowej religii.





Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OZI napisał:

A Geely, liczy kasę. Pewne forum oceniają - ex paru inżynierów GM i FORD, ze jeśli dobrze skombinuja kalkulacje tolerancji są wstanie uwalić ok 8% kosztu auta przez mniejsza tolerancje w desing.

 

Ja nie wierzę, że można na tej podstawie wprowadzić jakiekolwiek zmiany materiałowe. Przecież i tak nie projektuje się aut na wypadki z takimi prędkościami. Jedyne na czym mogliby zaoszczędzić to np. opony z niższym indeksem prędkości (co jest bez sensu bo to jest powiązane z indeksem nośności i tak) lub np. zwykłe hamulce zamiast wzmocnionych (co i tak nie ma sensu, bo w najmocniejszych wersjach aut instaluje się lepsze podzespoły zarabiając na nich).

Gdyby ustalili limit na 100km/h - ok, zgoda że niektóre podzespoły nie muszą być liczone na wielkie obciążenia. Ale 180? Tu już ma niewielkie znaczenie czy auto pojedzie 180 czy 220km/h - konstrukcja jest ta sama.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja nie wierzę, że można na tej podstawie wprowadzić jakiekolwiek zmiany materiałowe. Przecież i tak nie projektuje się aut na wypadki z takimi prędkościami. Jedyne na czym mogliby zaoszczędzić to np. opony z niższym indeksem prędkości (co jest bez sensu bo to jest powiązane z indeksem nośności i tak) lub np. zwykłe hamulce zamiast wzmocnionych (co i tak nie ma sensu, bo w najmocniejszych wersjach aut instaluje się lepsze podzespoły zarabiając na nich).
Gdyby ustalili limit na 100km/h - ok, zgoda że niektóre podzespoły nie muszą być liczone na wielkie obciążenia. Ale 180? Tu już ma niewielkie znaczenie czy auto pojedzie 180 czy 220km/h - konstrukcja jest ta sama.
 



Coz szczerze na projektowaniu aut się nie znam.

Ale... na proejktowaniu np systemów power solar od 1998 - sami specjaliści ostatnio na AK pod tym względem - już tak.

Analogicznie, wlasnie siedzę.

84f262910034327c807d749a95259188.jpg


97a4935a0e0c9ad518b36bd7a8a1c6b5.jpg

I tak desing vs koszt, do x kosztuje mnie powiedzmy $100 w materiałach, systemach back up i paru scenariuszach jak to ma działać.


Ale już żeby zrobić x + 10 % wydajności jak chce klient koszt skacze do $200.

Teraz jesli pójdziemy na max co technika daje czyli x +10% + 2% - te ostanie 2% daje mi koszt .... $400

Total na obecna możliwość techniczna $500.

Obcinając tolerancje i ‚capacity’ - do 90% oszczędzam klientowi $400 z $500 - auch!

Jesli dobrze rozumiem, podobnie jest z projektowaniem aut - ale jak mówię ja się na projektowaniu aut nie znam, na ich konsumpcji jak najbardziej


5e7b31bce4ad0c1b75216998487634b4.jpg




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, OZI napisał:

Zabierają ci coś czego i tak pewnie nie używasz, ale zabierają. Sama świadomość, ze możesz - daje nam różnice bycia człowiekiem a nie małpa ( w zoo której mówią gdzie ma robić kupę i jak).

Popatrz jak świat się zmienił, zaczyna sie właśnie od takich małych rzeczy a kończy jak w China, prawie co 2-3 km na drogach w China masz robione zdjęcie - czy zresz bułkę, czy palisz, czy masz ręce na kierownicy.

i bardzo dobrze, może to w końcu ich rozsądku i kultury nauczy :ok:. Potem się mogą brać za Volvo ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bardzo dobrze, może to w końcu ich rozsądku i kultury nauczy :ok:. Potem się mogą brać za Volvo
 


Dalej plują , różnica pewnie taka, ze teraz w środku Volvo tfu Geely


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.