Skocz do zawartości

Rozterki zakupowe - po raz n-ty


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, twinsen napisał:

 

Jak nie ma pasów albo jest ciemno i nie widzi krawędzi. A tak to usiłuje za linię brać np. ślady hamowania które w deszczu się błyszczą ;] 

 

U mnie działa ok, Nawet jak widzi tylko jedną stronę. A żółte mają priorytet, wtedy ignoruje białe...

Używałem w PL, nie zauważyłem takich problemów jak masz w VW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

no, ale jakby się tak @twinsen ubrał to niekoniecznie byłby to seks z kobietą :hehe: 

 

Nie uperam się, że z kobietą.

;]

 

Godzinę temu, bergerac napisał:

poza tym, jak się przyzwyczai do marki na pasku, to jest szansa, że z Tiguan będzie bardzo zadowolony.

 

Zauważ, że on ma dziwaczne wymagania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

no to rzeczywiście lipton. Ale dziwię się, że Ci się nie podoba lane assist - IMO to jedna z najlepszych spraw pod katem bezpieczeństwa, chyba, że w Pasku słabo to działa, bo w Insigni działało świetnie :ok: 

 

On jak zwykle trolluje. Akurat w VAGach działa to dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, hefi napisał:

Jeśli jest prawda to co piszesz to niezle guano masz w vw. I pyk skreślony u mnie vw emoji23.pngemoji23.png

 

No zdarzają mu się takie babole że po prostu dziwię się że jeszcze nie było wypadków (a może były? musiałbym zacząć grzebać).

Po prostu kierownica ciągnie by pozostać w pasie który on widzi, podczas gdy Ty wiesz że tam stoi betonowa bariera a żółte linie nie są namalowane poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

Zauważ, że on ma dziwaczne wymagania.

 

Co to znaczy dziwaczne? Żeby mi działały rzeczy w 2020 tak jak działały w 2006 w zwykłym Fiacie który w zasadzie nic poza klimą nie miał?

Te systemy asystujące to jeszcze pikuś. Ale to że nie pamięta wielu nastaw bo VW stwierdza że tak dla mnie będzie bezpieczniej to już jest masakra.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, twinsen napisał:

 

No zdarzają mu się takie babole że po prostu dziwię się że jeszcze nie było wypadków (a może były? musiałbym zacząć grzebać).

Po prostu kierownica ciągnie by pozostać w pasie który on widzi, podczas gdy Ty wiesz że tam stoi betonowa bariera a żółte linie nie są namalowane poprawnie.

Tak Durczoka skończył przed sądem.  Toma wspomagać ,  a nie jechać za nas. Jak jest za dużo linki to się gubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sdss napisał:

Tak Durczoka skończył przed sądem.  Toma wspomagać ,  a nie jechać za nas. Jak jest za dużo linki to się gubi.

 

Zgoda, w 99% przypadków działa to dobrze, ale gdyby mnie nie ciągnęło na barierę to jaki miałoby sens w ogóle wspominanie o tym?

Dlatego by uniknać tego 1% po prostu to wyłączam, albo wkurzam się że zapomniałem, tak samo jak ze start-stop 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

no to rzeczywiście lipton. Ale dziwię się, że Ci się nie podoba lane assist - IMO to jedna z najlepszych spraw pod katem bezpieczeństwa, chyba, że w Pasku słabo to działa, bo w Insigni działało świetnie :ok: 

 

Wersja w Citigo, w porównaniu z tym co mam w Oplu działa tragicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, twinsen napisał:

 

To działa świetnie jak pasy są dobrze namalowane albo jak krawędź jezdni wyraźnie się odznacza. W przypadku remontów robi się ciekawie. Często namalowane tam pasy wzajemnie się nakładają, są niekoniecznie takiego koloru jak system się spodziewa i bywają miejsca, gdzie ten system po prostu próbuje mnie wepchnąć na betonową barierę, a gdy dostaje sprzeczne dane zamiast się wyłączyć - działa dalej. Nie jest to w VAG dobrze dopracowane.

 

W Oplu w przypadku gównianego oznakowania LA się po prostu wyłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

 

W Oplu w przypadku gównianego oznakowania LA się po prostu wyłącza

 

Wiesz całkiem możliwe że to robotnicy drogowi źle wyznaczają pasy żółte. Typowy przykład ze Szwajcarii: przekładka dwóch pasów na pas prawy + awaryjny, wyznaczone nowe, węższe żółte pasy, gdzie z TIRem jedzie się na 30-40 cm. Robią pas lewy. Linia biała idzie dalej prosto, żółta prowadzi najpierw na prawo, a po chwili jest nalepiona obok betonów które oddzielają ruch od remontu. Więc wspaniały pasek ZAWSZE w takiej sytuacji próbuje mnie prowadzić po starej białej linii. Gdybym nie kontrował, wpadłbym na te betony. Jak już jadę żółtymi, to głupieje bo jest kilka linii - z lewej żółta, potem linia pobocza, żółta, żółta i czasami linie poprzeczne kończące bądź zaczynające pas awaryjny. On się wtedy nie wyłącza zawsze, za wszelką cenę próbuje pozostać aktywny. Wg mnie jest zbyt  czuły. Wyłączam to ręcznie i można normalnie w takim remoncie jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, hefi napisał:

No te systemy nie są 100% idealne..@twinsen pewnie ma jedną trasę, na której kamera się gubi i na tym opiera całą swoją opinię.

 

Głównie chodzi mi o remonty, albo jak np. nie zmazano dobrze linii które były poprzednio. Wtedy system głupieje również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, twinsen napisał:

 

Wiesz całkiem możliwe że to robotnicy drogowi źle wyznaczają pasy żółte. Typowy przykład ze Szwajcarii: przekładka dwóch pasów na pas prawy + awaryjny, wyznaczone nowe, węższe żółte pasy, gdzie z TIRem jedzie się na 30-40 cm. Robią pas lewy. Linia biała idzie dalej prosto, żółta prowadzi najpierw na prawo, a po chwili jest nalepiona obok betonów które oddzielają ruch od remontu. Więc wspaniały pasek ZAWSZE w takiej sytuacji próbuje mnie prowadzić po starej białej linii. Gdybym nie kontrował, wpadłbym na te betony. Jak już jadę żółtymi, to głupieje bo jest kilka linii - z lewej żółta, potem linia pobocza, żółta, żółta i czasami linie poprzeczne kończące bądź zaczynające pas awaryjny. On się wtedy nie wyłącza zawsze, za wszelką cenę próbuje pozostać aktywny. Wg mnie jest zbyt  czuły. Wyłączam to ręcznie i można normalnie w takim remoncie jechać.

 

Mnie najbardziej w tej implementacji wkurza że jak jedziesz prosto, trzymasz ręce na kierownicy to VAG co chwilę rzuca ci warningami "Przejmij kierownicę!". Ponoć w MY2021 mają zmienić czujnik i to poprawić, do tego czasu mogliby jednak dać możliwość wyłączenia tego komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

 

Mnie najbardziej w tej implementacji wkurza że jak jedziesz prosto, trzymasz ręce na kierownicy to VAG co chwilę rzuca ci warningami "Przejmij kierownicę!". Ponoć w MY2021 mają zmienić czujnik i to poprawić, do tego czasu mogliby jednak dać możliwość wyłączenia tego komunikatu.

U mnie podobnie. Trzeba co jakiś czas wykonać niepotrzebny ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Mnie najbardziej w tej implementacji wkurza że jak jedziesz prosto, trzymasz ręce na kierownicy to VAG co chwilę rzuca ci warningami "Przejmij kierownicę!". Ponoć w MY2021 mają zmienić czujnik i to poprawić, do tego czasu mogliby jednak dać możliwość wyłączenia tego komunikatu.

 

Tak mam jak nie trzymam "książkowo" ;] Lubię trzymać dołem więc w sumie się nie dziwię ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, twinsen napisał:

 

Nie działa, zapraszam na jazdę testową. Znam miejsca gdzie będzie nas próbował w rzucić do rowu, albo na barierki betonowe ;] 

 

No ale jak są remonty to po prostu to wyłącz. A potem włącz ponownie. U mnie jest do tego guzik na kierownicy. Przydaje się też gdy np. chcesz "wyjrzeć" zza?ciężarówki czy można wyprzedzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

No ale jak są remonty to po prostu to wyłącz. A potem włącz ponownie. U mnie jest do tego guzik na kierownicy. Przydaje się też gdy np. chcesz "wyjrzeć" zza?ciężarówki czy można wyprzedzać.

 

 

Chodzi o to, że to powinno być na tyle mądre że w razie sprzecznych danych powinno się wyłączać natychmiast, jak autopilot. A nie próbować interweniować.

Poza tym u mnie żeby to wyłączyć potrzebuję kliknąć na kierownicy, potem wybrać to z menu góra/dół, zatwierdzić i dopiero jest wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To działa świetnie jak pasy są dobrze namalowane albo jak krawędź jezdni wyraźnie się odznacza. W przypadku remontów robi się ciekawie. Często namalowane tam pasy wzajemnie się nakładają, są niekoniecznie takiego koloru jak system się spodziewa i bywają miejsca, gdzie ten system po prostu próbuje mnie wepchnąć na betonową barierę, a gdy dostaje sprzeczne dane zamiast się wyłączyć - działa dalej. Nie jest to w VAG dobrze dopracowane.

To jakas masakra. W przypadku kiedy nie ma 100% pewnosci w identyfikacji pasa powinien dezaktywowac system.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bergerac napisał:


To jakas masakra. W przypadku kiedy nie ma 100% pewnosci w identyfikacji pasa powinien dezaktywowac system.
 

 

To poczytaj to:

 

https://shawncreed.com/blog/personal/2018-volkswagen-tiguan-quality-issues.htm

 

;] To coś w rodzaju tego czego ja doświadczam ;] 

 

Cytat

The Tiguan has a “safety” feature (in sarcastic quotes for soon-to-be-obvious reasons) that is intended to keep the vehicle in its lane even if it starts to drift a little bit. It is supposed to provide subtle steering input as necessary in order to ensure the vehicle doesn’t leave its lane. However, as you can see from the video below, my Tiguan intermittently (but frequently) attempts to aggressively steer out of the lane I’m traveling in, often causing me to nearly collide with other vehicles. When this happens, I have to actively wrestle with the steering wheel in order to regain steering control over the vehicle. This is a severe safety issue which Volkswagen is refusing to acknowledge nor do anything about.

 

O, własnie o tym cały czas piszę ;] 

Edytowane przez twinsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz bym powiedzial że gość odwalił całą robotę za mnie. W jego filmiku są sytuacje w których ja byłem, zwłaszcza jak jest ten wydrapany obszar po starej linii. Och, LA w VW uwielbia wtedy traktować to jako główną białą linię ;] O ile drżenie kierownicy mogę wyłączyć, tak przeciwdziałania zjechania z tego "pasa" nie, a w takich sytuacjach nie ma czasu jak Ryb pisze żeby sobie to wyłączać. Po prostu to się już dzieje i trzeba interweniować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

On jak zwykle trolluje. Akurat w VAGach działa to dobrze.

 

Z tego co jeździłem w A4 to raczej średnio. Potrafi odbijać się między liniami. W Volvo jest to ogarnięte znacznie lepiej. Passat testowy też chciał pojechać prosto przez chodnik :).

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sherif napisał:

Z tego co jeździłem w A4 to raczej średnio. Potrafi odbijać się między liniami. W Volvo jest to ogarnięte znacznie lepiej. Passat testowy też chciał pojechać prosto przez chodnik :).

Są dwie opcje LA i adaptacyjne prowadzenie po torze , wtedy się nie odbija.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, sherif napisał:

Z tego co jeździłem w A4 to raczej średnio. Potrafi odbijać się między liniami. W Volvo jest to ogarnięte znacznie lepiej. Passat testowy też chciał pojechać prosto przez chodnik :).

 

W menu można wybrać czy ma odbijać od linii czy aktywnie trzymać środek pasa. I w drugim przypadku jedzie jak po sznurku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, hefi napisał:

Najpierw to trzeba mieć opcje wyboru emoji23.png

 

2 po co komu odbijanie się od linii mode? emoji16.png

 

Jak to po co ? Zagapiłeś się na swoją obsługiwaną dotykiem klimatyzację,  auto się odbije i zapobiegnie zjechaniu na przeciwlegly pas, po którym pędzie TIR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, deszczowyRoman said:

co bedzie ekonomiczniejze? panda III 1.2   LPG czy skoda citigo 1.0 LPG?  Auta z tego samego roku. 🤣

No kur....*#?!

Co to za pytanie w ogole?!!?!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiadomo ze Panda! 😄 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to po co ? Zagapiłeś się na swoją obsługiwaną dotykiem klimatyzację,  auto się odbije i zapobiegnie zjechaniu na przeciwlegly pas, po którym pędzie TIR. 

dalej nie wiem w czym różnica jest między tymi dwoma modami Auto ma być w liniach, czy jedziesz nie patrząc, czy na acc, czy cokolwiek.

 A to, że jedne auta słabo sobie radzą a inne lepiej to już wina priducents6i informatyków

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

Ale line assist nie jest od tego. Od tego jest side assist i pre sense. I tak, działa. Próbowałem ostatnio wjechać pod auto, nie spodziewałem się, że przy prędkości, z którą jechałem ktoś będzie jeszcze szybszy. Tylko szarpnelo kierownica i zostało na swoim-moim pasie emoji23.png

Droga jedno pasmowa TIR z przeciwka, czy tam pobocze rów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hefi napisał:

No i do tego wystarczy każdy jeden najprostszy LA. To już ustaliliśmy na początku.emoji106.png
Tylko widzę, że tu idzie już w jakieś rozbijanie tego systemu na atomy

Pewnie tak, jeden odbije auto od linii drugi poinformuje kierowca alarmem. Zdecydowanie wolę nr1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sdss napisał:

Są dwie opcje LA i adaptacyjne prowadzenie po torze , wtedy się nie odbija.

 

Chodzi o jazdę na tempomacie adaptacyjnym i trzymaniem toru jazdy. Nie robi tego drugiego dobrze. Przynajmniej tak było w autach, którymi jeździłem. Kolega który jeździ tym A4 to samo potwierdzał, że to raczej bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

Najpierw to trzeba mieć opcje wyboru emoji23.png

 

Skoro głupi Seat miał, to Passat też musi mieć. IMO Twins tego albo nie znalazł albo trolluje znowu.

 

Godzinę temu, hefi napisał:

2 po co komu odbijanie się od linii mode? emoji16.png

 

 

Jak chcesz sam prowadzić, żeby anioł stróż się nie wtrącał. Wbrew pozorom mi np. pasuje taki tryb. Normalnie nie przeszkadza, a reaguje tylko jak zrobię coś źle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

 

Chodzi o jazdę na tempomacie adaptacyjnym i trzymaniem toru jazdy. Nie robi tego drugiego dobrze. Przynajmniej tak było w autach, którymi jeździłem. Kolega który jeździ tym A4 to samo potwierdzał, że to raczej bajer.

 

Jeździłem kilka dni Seatami Tarraco, zrobiłem ze 2-3kkm z tymi systemami i w większości wypadków działało wyśmienicie (autostrady drogi krajowe, nawet miasto). Gubiło się tylko na drogach o bardzo złej jakości oznakowania ale wtedy po prostu nie działało. Nigdy nie próbowało mnie zabić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Jeździłem kilka dni Seatami Tarraco, zrobiłem ze 2-3kkm z tymi systemami i w większości wypadków działało wyśmienicie (autostrady drogi krajowe, nawet miasto). Gubiło się tylko na drogach o bardzo złej jakości oznakowania ale wtedy po prostu nie działało. Nigdy nie próbowało mnie zabić.

 

Może to różne systemy są, ten w Audi jest z 2019r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak chcesz sam prowadzić, żeby anioł stróż się nie wtrącał. Wbrew pozorom mi np. pasuje taki tryb. Normalnie nie przeszkadza, a reaguje tylko jak zrobię coś źle.
 
Nie wiem
Ja mam jeden guzik działa - nie działa
Nie jeździ po betonach, nie szarpie, po prostu sobie jest. Czy z acc czy bez, działa tak samo. W mieście nieprzydatne bo nie używam kierunkowskazów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sherif napisał:

 

Chodzi o jazdę na tempomacie adaptacyjnym i trzymaniem toru jazdy. Nie robi tego drugiego dobrze. Przynajmniej tak było w autach, którymi jeździłem. Kolega który jeździ tym A4 to samo potwierdzał, że to raczej bajer.

 

A zwykła Kia tak umi...

 

https://streamable.com/mlsnsz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał:

Może to różne systemy są, ten w Audi jest z 2019r.

 

Seaty to były demo jesienią 2019. Czyli mało prawdopodobne, żeby miały jakiś wielki upgrade. Ale działało to naprawdę przyzwoicie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.