ppmarian Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km).U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm. Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000kmWysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm. Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000kmWysłane z tel.Właśnie tak to wychodzi - około 1l/1000km. Jazda głownie w trasach, raczej płynna i bez szaleństwa.Taptaraptap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 W dniu 1.01.2021 o 22:07, volf6 napisał: A to nie jest podgrzewane? Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać Miałem problem w partnerze przy dużym mrozie czyli tak pod -20'C Po kilkunastu km wywaliło błąd adblue i niby powinienem zatrzymać auto, olałem i jakoś przejechałem, potem się ociepliło i wróciło do normy To byli w pierwszym półroczu użytkowania auta z adblue Zrobiłem już pewnie z 150kkm z tym wynalazkiem i problemów więcej nie było Dolewam faktycznie ok 1l/1000km i to w 1.5hdi czy 1.5dci Pug miał zbiornik 18l i starczało na 20kkm, duster po 12kkm już wołał ale zbiornik też mniejszy Ja leję z baniaka, ale znajomy dustera zalewa na stacji, co ciekawe schodzi mu dużo szybciej, nawet był na serwisie i niby ok, a zużycie 2x większe Do koparki chłopaki nalali adblue z brudnego baniaka (pewnie po ON) i zaraz wywaliło błąd, więc lepiej pilnować co wlewamy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał: AdBlue - zalety i wady w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA + norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń - podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem - trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech Co prawda nie grupa PSA ale tak Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 14 hours ago, ppmarian said: U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm. Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe. Bańkę kupiłem raz w Aldim. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 13 godzin temu, grogi napisał: W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe. Bańkę kupiłem raz w Aldim. Chyba w trasie ja po mieście potrafiłem po 3 dniach i po 1000km wypalić całe adblue 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 W dniu 4.01.2021 o 21:52, Zbynek napisał: Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km). a ile nastukałeś już km w sumie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 W dniu 5.01.2021 o 11:29, dyniek000 napisał: Co prawda nie grupa PSA ale tak Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Godzinę temu, cezar55 napisał: no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać... Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 34 minuty temu, Camel napisał: Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN to konkretnie, wiadomo duże auto = duża cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 W dniu 6.01.2021 o 17:38, cezar55 napisał: a ile nastukałeś już km w sumie ?? Kupiony przy 72kkm, sprzedany 133kkm. W tym czasie bezobsługowy poza planowanymi przeglądami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2021 W Peugeocie 5008 z silnikiem 2.0HDi po krystalizacji AdBlue (była w 2017r taka noc z -20stC) auto po przejechaniu 2km wywaliło komunikat o problemach z adblue, check engine i ograniczyło obroty silnika do chyba 2500 obr/min. Nie dało się tym jechać, bez rozmrożenia auta w garażu. I nie był to problem z ropą. Silnik zapalał od kopa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 17 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 napiszcie jak ma się teraz ten mocznik przy takich temperaturach, tj -15, -20 st C ?? problemy ?? np. z odpaleniem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 napiszcie jak ma się teraz ten mocznik przy takich temperaturach, tj -15, -20 st C ?? problemy ?? np. z odpaleniem ??W nocy było-16 Auto stoi na dworze. Żadnych problemów Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 17 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 Godzinę temu, cezar55 napisał: napiszcie jak ma się teraz ten mocznik przy takich temperaturach, tj -15, -20 st C ?? problemy ?? np. z odpaleniem ?? zero problemow, dzisiaj stalo z 6h na -14 niewiem kto ci tych glupot nagadal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 18 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 10 godzin temu, PawelWaw napisał: zero problemow, dzisiaj stalo z 6h na -14 niewiem kto ci tych glupot nagadal naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 (edytowane) 54 minuty temu, cezar55 napisał: naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu... Faktem jest, ze w niskich temperaturach (poniżej -11,5°C) adblue ulega krystalizacji więc jeśli zbiornik/układ nie ma podgrzewana lub jest ono uszkodzone/zbyt mało wydajne to problemy będą Czyli w tym roku a w zasadzie pierwszy raz od 2 czy 3 lat wczoraj i dziś są odpowiednie warunki na testy i to pewnie nie w całym kraju Był nawet taki wątek z ciężarówkami na ''lodowych szlakach'', że jakaś nowa i to amerykańska stale się psuła i do jazdy w takich arktycznych warunkach się nie nadawała Edytowane 18 Stycznia 2021 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 Było ostatnio -12, gdy nadeszła ta "bestia ze wschodu" i rano jechałem i zero problemu. Mam już przejechane 8 tys. zaś wskaźniki pokazują wciąż >2400 do przejechania. Generalnie nie pamiętam w ogóle że to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 26 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2021 W dniu 25.01.2021 o 08:42, twinsen napisał: Było ostatnio -12, gdy nadeszła ta "bestia ze wschodu" i rano jechałem i zero problemu. Mam już przejechane 8 tys. zaś wskaźniki pokazują wciąż >2400 do przejechania. Generalnie nie pamiętam w ogóle że to jest. to nie jest źle, jak piszą... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2021 9 godzin temu, cezar55 napisał: to nie jest źle, jak piszą... Chyba jak się trafi ze wszystkim. Ja mam teraz pod sobą dwa nowe MAN-y. Jeden ma 8 000km - raz był problem z wypalaniem DPF ale ciepło było i jakoś poszło. Drugi 2 000km teraz stoi na serwisie. Jak przycisnęło około -17 w nocy to następnego dnia rano: po przejechaniu kilkaset metrów wywalił błąd silnika na pomarańczowo, za chwile zaczął wypalać PDF-a, po chwili wywalił błąd silnika na czerwono i ograniczył moc. Wypalanie z „klawisza” na postoju nic nie dało. Najprawdopodobniej właśnie adblue zamarzło. Samochody tankujemy na „własnej stacji” także jakby była lewizna to wszystkie by stanęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) W dniu 1.01.2021 o 23:01, MarcG napisał: Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. Na Leclerku są z węża. Właśnie zbliża mi się drugie tankowanie i na pewno tam pojadę. Do tej pory zero kłopotów. Peugeot Partner 2020 1.5 BlueHDI 130KM. Edytowane 3 Lutego 2021 przez Zuraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał(a): AdBlue - zalety i wady w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA + norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń - podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem - trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech przerobilem kilka diesli z adblue i dpf i w żadnym nie miałem problemów (fakt ze auta od nowości u mnie) - Kazdy ponad 200kkm z czego 3 ostatnie miały dodatkowo podnoszona moc. W żadnym nie odnotowałem żadnych problemów. Fakt ze robię 70-80% w trasie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 W dniu 5.01.2021 o 08:18, ppmarian napisał(a): U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm. Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km Wysłane z tel. podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz___F Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 W dniu 5.11.2022 o 14:50, Chorzyn napisał(a): podobnie To po co ciągle ze sobą 10 baniek 20 litrowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 5 minut temu, Łukasz___F napisał(a): To po co ciągle ze sobą 10 baniek 20 litrowych? bo tanio kupuje i drogo dystrybuuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 W dniu 5.11.2022 o 14:49, Chorzyn napisał(a): przerobilem kilka diesli z adblue i dpf i w żadnym nie miałem problemów (fakt ze auta od nowości u mnie) - Kazdy ponad 200kkm z czego 3 ostatnie miały dodatkowo podnoszona moc. W żadnym nie odnotowałem żadnych problemów. Fakt ze robię 70-80% w trasie I czekałeś rok, żeby móc to napisać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 9 godzin temu, Mike_wwl napisał(a): I czekałeś rok, żeby móc to napisać nie, watek odkopal jakis swiezak, tylko po to, zeby zareklamowac swoj serwis, ktory usuwa adblue ale zli moderatorzy usuneli post 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 mam japonskiego diesla z DPF i AdBlue. Dolewam Adblue raz na 2lata (roczne przebiegi rzędu 12tys). Problemów póki co nie ma. Najfajniejsza jest mina kumpli jak wsadzam palec w końcówkę wydechu, przejeżdżam nim po ściankach i wyciągam czyściutki palec. Znaczy DPF coś tam faktycznie daje AdBlue pewnie też. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.