Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Mogło się coś skrzywić co prowadzi do zmiany geometrii ale mogło się też zwyczajnie skrzywić koło i też może dawać taki efekt.
  3. Czyszczenie rdzy chciałem zrobić "włosami murzyna" i szczotkąnylonową, które skuteczniej usuwają rdzę jak szczotka druciana. Zdaję sobie sprawę że korozji mogę nie zatrzymać, ale chciałem ją jak najbardziej spowolnić. Jaki podkład epoksydowy polecacie? Co położyć na wypiaskowane elementy zawieszenia oraz tarcze kotwiczne?
  4. 2.0x 158 KM Samochód jest tak poprawny, że nie mogę znaleźć powodu, żeby go sprzedać. Poprzednie zmieniałem po roku, ten mam od 4 lat i nie mam pomysłu na następcę. Do wszystkiego co mi się podoba musiałbym dołożyć ze 20k zł, a nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby to zrobić. Spełnia moje 3 podstawowe wymagania - AWD, podniesione zawieszenie, automat. Od momentu w którym doprowadziłem go do zadowalającego mnie stanu, serwis ogranicza się do filtrów, oleju i drobnych pierdół. W skali szkolnej, wszystko robi na "dobry". Nic wybitnie, ale nic też nie przeszkadza na tyle, żeby mnie skutecznie wkurzyć. Pali sporo, nie ma wyciszenia, raz na jakiś czas trzeba coś zrobić; ale ma pancerne zawieszenie, fajne napędy, naprawy są proste. Poza jednym padem alternatora, jeszcze mnie nie zawiódł, a to i tak było szczęście w nieszczęściu, bo tydzień później pojechałem nim w trasę 3k km w 5 dni. Nie wiem ile tam chcesz wydać ani co cię interesuje w samochodach (to jest w sumie kluczowe, czy ma być benzyna, lpg, awd, nisko czy wysoko automat czy manual), ale może rozważ nowszą Imprezę (lanos), CR-V albo RAV4; ew. jakiś Kaszkaj, Outlander albo Lancer. Z nowszych, mniejszych dobre opinie ma też SX4 (poza beznadziejnymi fotelami). Jak dobrze ci się jeździło Civic to może generacja-ufo? Auto jest nie do zatłuczenia, 1.8 jest żwawe i pali mało, jedyny minus to niskie zawieszenie.
  5. Czerwony mógł wjechać, bo nie było aut na rondzie. Czyli oba były przed skrzyżowaniem (kiedy ustalamy pierwszeństwo) zatem pierwszeństwo miał czarny. oczywiście trzeba zachować zdrowy rozsądek
  6. Szukaj innego🙈 mija mi rok z tym modelem w dwóch różnych wersjach i nadal jestem zakochany w jej wyglądzie...no i prostota budowy tego silnika tez jest wspaniała w porównaniu z nowymi dieslami
  7. wawo

    Corsa 1.4

    B14 NET czyli pewnie ten "1,4 Turbo" przy 65 kkm pali u mnie ca. 0,2 l ma 7kkm, schodzi koło 0,5+ litra na 15 kkm. Nie ma potrzebny dolewac.
  8. Witam, Po wjechaniu w wyrwę w drodze prawym kołem przestawiła się nieco o pół centymetra kierownica w prawo. Auto nie ściąga, kierownicą nie bije. Czy w takich przypadkach jest opcja że zbieżność mogła się rozregulować czy zawsze świadczy to o jakimś skrzywieniu któregoś z elementów zawieszenia? Ps. Uważajcie na rementownej części "gierkówki" 1 E75 między Piotrkowem a Częstochową. Na prawym pasie wyrwy w drodze w kierunku Katowic.
  9. to co powiedziec o dizlach? bo praktycznie każdy jadący przede mną wydziela taki smród, że zwalniam, bo aż w oczy szczypie. jedynie nówki z salonu nie mają problemu
  10. Dzisiaj osiem godzin w trasie i tylko w miastach stojąc trochę korkach był problem z biegami. Wyższa temperatura może mieć jakiś negatywny wpływ na prace pompki i wysprzęglika?
  11. A Ty zadowolony jesteś z tego auta? Jak pamiętam to masz SG 2.0 125km? Jakoś długo masz chyba to auto EDIT Dobrze pamiętałem, samochody w podobnym czasie kupiliśmy, ja w marcu 2015, Ty w maju 2015
  12. Tak, komputerem chyba w serwisie tacho lub przy legalizacji. Ale na moim przykładzie - 1300€ na Austrii wolałbym zapomnieć włączyć pracę, niż zapomnieć włączyć pauzę 😁 Miałem skoczka, który kończył dzień, zgasił silnik, zakończył (niby) tacho i na mojej karcie (jako drugi byłem zalogowany) leciała praca. Wg kontroli przerypałem cz. pracy O 30h 💪 na nic tlumaczenia, odwołania, itd.. ja po niemiecku, a polizei "is not my business" 🤦‍♂️
  13. 2.0x trzeba delikatnie pochylić i zdjąć pokrywy zaworów. Koszt to świece (u mnie denso vkh22, ale można taniej), uszczelka pokrywy (13272AA140, 13270AA190) i uszczelki pod świece (4x 13293AA051) + robota. Całe szczęście świece wytrzymują długo (nie są narażone na uszkodzenia, warunki zewnętrzne, etc), więc po prostu raz na 80-100k km robisz sobie przegląd luzów zaworowych razem z wymianą świec Część nie (może trochę), ale trzeba mieć mechanika który potrafi myśleć i użyje śrubokręta tam, gdzie inny pieprznie młotkiem. Naprawy bywają upierdliwe, ale konstrukcja jest turbo przemyślana i wszystko wymaga jedynie wiedzy lub wyobraźni. Nigdy siły lub "patentu". Jak coś nie idzie, to znaczy, że zaraz to urwiesz
  14. Joki

    Tu postują marudy.

    W tytule wątku jest literówka. Zjadło jedno: "m" i brakuje ogonka przy: "a".
  15. mrBEAN

    Honda Sports EV

    Honda nie chce brać jeńców Zabawa dopiero się zacznie na dobre Trochę info i trochę wróżb tu: https://www.topspeed.com/cars/honda/2020-honda-sports-ev-ar178827.html
  16. Cezh

    Tu postują marudy.

    Wątek działa.
  17. Jak sterowanie sprzęgłem jest hydrauliczne to obstawiam pompkę przy pedale sprzęgła, ew. wysprzęglik.
  18. ZUBERTO

    Tu postują marudy.

    Rozumiem, że miłośnicy EV, również słowem o nich nie wspomną gdzie indziej niż poza tym kącikiem?
  19. Nie ma sensu wracać do tematu, bo aktualne zasięgi i sieć ładowania zaczynają przyrastać w konkretnym tempie. Na razie EV nie musi wypierać spalinowych całkowicie z obszarów do których się idealnie nadają. Jest taka ładna sentencja: „zrównoważony rozwój”, i właśnie tego jesteśmy świadkami. Choć dynamika zaskoczyła nawet producentów lub w szczególności.
  20. Nie. Odpalasz na benzynie by gaz ogrzac. We wtrysku w fazie ciekłej nie musisz odpalac na lpg.
  21. Regulacja zaworów + komplet rozrządu to 3kpln taniej nikt nie zrobi. Części to nie jest problem. Do ogarnięcia w miarę tanio. natapane Redmi5
  22. A świece? Ile za wymianę świec trzeba zapłacić? Czy do tej czynności nie trzeba przypadkiem wyciągać silnika?
  23. Imho nie jest z tym tak źle. Oczywiście zależy co z czym porównujesz. Sam olej do H6 do skrzyni i silnika będzie kosztował sporo bo jest go tam poprostu dużo. Świece, klocki, koncówki drążków, jakieś uszczelki kosztują normalnie i mój serwis zawsze je miał na półce. Za rozrząd zaplaciłem raz w 2.5i ok 800zł z robocizną, ustawienie zaworów 250zł. Przeglądy zamykałem zwykle w kwocie ok 800zł.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.