Skocz do zawartości

Pompowtryskiwacze - czy Common Rail


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Być może to pytanie już pojawiło się na tym forum, ale ja jestem za cienki, żeby je znaleźć.

W każdym razie chciałbym się dowiedzieć czym się różni silnik Turbo Diesla produkowany przez VolksWagena z pompowtryskiwaczami od silnika Common Rail - stosowanym w innych silnikach TD innych producentów. Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może to pytanie już pojawiło się na tym forum, ale ja jestem za

> cienki, żeby je znaleźć.

> W każdym razie chciałbym się dowiedzieć czym się różni silnik Turbo

> Diesla produkowany przez VolksWagena z pompowtryskiwaczami od

> silnika Common Rail - stosowanym w innych silnikach TD innych

> producentów. Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z

> nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

użytkuje auto z silnikiem na pompowtryskach i największą jego zaletą jest to że ma niezłego kpoa już od 1500 obr/min. Oczywiście jest to także kwestia turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale wszystkie silniki z CR którymi jeździłem zbierały się dopiero powyżej 2000 tyś obrotów.

Wadą PD są koszty ewentualnych napraw i kultura pracy a raczej jej brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może to pytanie już pojawiło się na tym forum, ale ja jestem za

> cienki, żeby je znaleźć.

> W każdym razie chciałbym się dowiedzieć czym się różni silnik Turbo

> Diesla produkowany przez VolksWagena z pompowtryskiwaczami od

> silnika Common Rail - stosowanym w innych silnikach TD innych

> producentów. Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z

> nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

zdecydowanie cichszy jest CR choć ja wolałbym mieć w swoim aucie PD a nie CR wink.gif lubię dźwięk diesla na PD zlosnik.gif a ekologiczne to teraz muszą być wszystkie diesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W każdym razie chciałbym się dowiedzieć czym się różni silnik Turbo

> Diesla produkowany przez VolksWagena z pompowtryskiwaczami od

> silnika Common Rail - stosowanym w innych silnikach TD innych

> producentów.

Silniki na PD to technika rodem z Zilow z lata 50-60tych prymityw i tyle zas CR to szyna wysokocisnieniowa w technologii poczatku lat 90tych (caly czas mowa o XXwieku wink.gif )

Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z

> nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

Zapas mocy to raczej domena PD (pompowtryskow) ,ekologia chyba na porownywalnym poziomie (dpf) moze z plusem na korzysc mercow z bluetec czy jak to sie zwie, Cichszy --> CR i tylko CR wiem z wlasnego doswiadczenia ,ze nietylko cichszy co i kulturalniejszy w pracy a porownanie mam silnikow od podobnych parametra a mianowicie 1.9TDI w GOlfie V i 1.9JTD w Doblo oba po 105koni no i w golfie jest bardzo glosno a od wibracji silnika jest masaz stop w doblo dopiero przy wyzszych obrotach i na zimno wiem ,ze mam diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a fiaty z jtd sa takie ciche hahaha-to jest wlasnie fanatyzm do marki

Zapraszam do Szczecina smile.gif

Postawimy obok Golfa i Doblo potem wsiadziemy i przejedziemy sie kazdym z autek i kita Ci zmieknie...

A Ty fanatycznie bronisz VAGA smile.gif

A ja fanatycznie bronie CR smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapraszam do Szczecina

> Postawimy obok Golfa i Doblo potem wsiadziemy i przejedziemy sie

> kazdym z autek i kita Ci zmieknie...

> A Ty fanatycznie bronisz VAGA

> A ja fanatycznie bronie CR

ale ja mam 2 CR i VAGa i nie bujam w oblokach z uwielbienia do jakies badziewnej marki

widziales gdzies zebym bronil vaga???? klopoty z czytaniem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja mam 2 CR i VAGa i nie bujam w oblokach z uwielbienia do jakies

> badziewnej marki

No to chyba widzisz roznice miedzy PD a CR bo ja widze i to zasadniczo w doblo nie ma masazu stop...

> widziales gdzies zebym bronil vaga???? klopoty z czytaniem

Ale cie ruszylo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może to pytanie już pojawiło się na tym forum, ale ja jestem za

> cienki, żeby je znaleźć.

> W każdym razie chciałbym się dowiedzieć czym się różni silnik Turbo

> Diesla produkowany przez VolksWagena z pompowtryskiwaczami od

> silnika Common Rail - stosowanym w innych silnikach TD innych

> producentów. Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z

> nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

PD juz za niedługo nie będzie w produkcji bo nie będzie spełniało ostrych norm spalin

CR jest bardziej rozwojowe i te normy spokojnie spełni

Niestety CR jest chyba zdecydowanie bardziej awaryjnym systemem lub jak kto chce bardziej wrażliwym na paliwo

i jednak droższym w naprawie waytogo.gif

a który głosny to nie pisze bo jak ktoś chce cicho to niech se benzyne kupi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CR jest bardziej rozwojowe i te normy spokojnie spełni

Ostatnio czytalem ,ze za rok VAG wypuszcza pierwszy silnik z CR i ma byc to ich najekologiczniejszy silnik w historii.

> Niestety CR jest chyba zdecydowanie bardziej awaryjnym systemem lub

> jak kto chce bardziej wrażliwym na paliwo

> i jednak droższym w naprawie

No niestety frown.gif

> a który głosny to nie pisze bo jak ktoś chce cicho to niech se

> benzyne kupi

waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i niektórzy dla tego klekotu kupują PD lubię dźwięk diesla szkoda

> tylko że go nie mam

Masz przecierz benzynowego Diesla na gaz zlosnik.gif

Przynajmniej ja takie użytkuje w marei cool.gif

Te wtryskiwacze brc troche pykają, prawie jak CR spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwięk jak dzwięk ale wibracje szczególnie w PD to już ciężej polubić

dźwięk i wibracje to główne czynniki, które sprawiły, że zrezygnowałem z zakupu samochodu z silnikiem na PD i kupiłem CR. Do tej pory nie żałuję ok.gif a autko ma o niebo lepszą kulturę pracy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie masz nic merytorycznego do dodania, to stul jadaczkę proszę

> Cię bardzo, nasz Ty "kolego".

to co Ty napisales jest merytoryczne odnosnie tego tematu????

grzeczniej prosze to tak na przyszlosc a kolegow szukaj sobie gdzie indziej jesli masz jakies osobiste problemy.

PS teraz widze ze to fanatyk fiata hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz byly bany??? to przeoczylem

Silent killer palacz.gif

> mysle ze to kolejny topic w ktorym beda sie scierac fanatycy

Temat do dyskusji jest ciekawy, poglądy na wiele spraw czasem skrajnie różne ale to nie znaczy żeby robić tu hydepark oslabiony.gif Tak więc nerwy na wodzy proszę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz byly bany??? to przeoczylem

> mysle ze to kolejny topic w ktorym beda sie scierac fanatycy a

> prawda jest taka ze wszystkie to klekoty a istotne jest tylko

> jak bardzo jest dopracowana konstrukacja auta a co za tym

> wyciszenie wnetrza

to że koncern VAG jest najlepszy na świecie, to widomo nie od dziś. a wszystkie inne wynalazki typu fiat i inne badziwie to do niczego sie nie nadają

grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

żartowałem oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zauwalzylem pompowtryskiwacze - jezdzilem Octavia 1,9 110 PS, silink w nie wyposazony ma bardziej "brutalna" charakterystyke pracy, CR natomiast , w Corolli 2,0 116PS moc rozwija plynniej. Moze powiedziane to bedzie na wyrost ale silnik z CR ma charakrerystke zblizona do silnika benzynowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co zauwalzylem pompowtryskiwacze - jezdzilem Octavia 1,9 110

> PS, silink w nie wyposazony ma bardziej "brutalna"

> charakterystyke pracy, CR natomiast , w Corolli 2,0 116PS moc

> rozwija plynniej. Moze powiedziane to bedzie na wyrost ale

> silnik z CR ma charakrerystke zblizona do silnika benzynowego.

masz dużo racji, tylko jeden szczegół - Octa I 1,9 TDI 110PS nie ma pompowtrysków tylko zwykłą pompe. Na pompowtryskach silniki pracują jeszcze głośniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka cech PD w stosunku do typowych CR:

- lepsze osiągi

- mniejsze zużycie paliwa

- dużo większy potencjał w kwestii podnoszenia mocy

- niska kultura pracy - dźwięk i wibracje

- generalnie duża dostępność części i w miarę tanie naprawy.

- mniej awaryjny

- "brutal" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz dużo racji, tylko jeden szczegół - Octa I 1,9 TDI 110PS nie ma

> pompowtrysków tylko zwykłą pompe. Na pompowtryskach silniki

> pracują jeszcze głośniej

nie tyle głośniej, co inaczej - imho bardziej twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który z silników ma większy "zapas" mocy i który z

> nich jest bardziej ekologiczny i cichszy.

to proste... PD ma większy zapas mocy, natomiast eco i kultura pracy tylko i wyłącznie CR...

zresztą z tego powodu PD niebawem zniknie z oferty vw i pozostanie tylko do użytku agregatów i motopomp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to proste... PD ma większy zapas mocy, natomiast eco i kultura pracy

> tylko i wyłącznie CR...

> zresztą z tego powodu PD niebawem zniknie z oferty vw i pozostanie

> tylko do użytku agregatów i motopomp...

a wszystko przez coraz to bardziej zaostrzone normy emisji spalin

minusem PD niewatpliewie jest brak mozliwosci realizacji dotryskow (CR w ostatniej generacji robi ich 5) - tak waznych dla zielonych ktorzy chcieliby zeby z rury wydechowej wypadaly kwiatki wraz z gorskim powietrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V V od przyszłego roku rezygnuje z pompowtryskiwaczy.Uznali że silniki z nimi osiągneły kres rozwoju.Ale jak przyznają głównie chodzi

o koszty.Nie wiem czemu CR kojarzy się z Fiatem. Pierwszym

samochodem z CR było chyba Audi ale nie jestem pewien ,napewno

jednak nie Fiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o koszty.Nie wiem czemu CR kojarzy się z Fiatem. Pierwszym

> samochodem z CR było chyba Audi ale nie jestem pewien ,napewno

> jednak nie Fiat.

cytujac wikipedie:

"The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD and later on that same year Mercedes-Benz E 320 CDI". A Alfa to do Fiata nalezy jakby nie patrzec. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> V V od przyszłego roku rezygnuje z pompowtryskiwaczy.Uznali że

> silniki z nimi osiągneły kres rozwoju.Ale jak przyznają głównie

> chodzi

> o koszty.Nie wiem czemu CR kojarzy się z Fiatem. Pierwszym

> samochodem z CR było chyba Audi ale nie jestem pewien ,napewno

> jednak nie Fiat.

Pomyliło Ci się chyba z bezpośrednim wtryskiem paliwa w dieslu który to po raz pierwszy został zastosowany w Audi na przełomie lat 80 i 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomyliło Ci się chyba z bezpośrednim wtryskiem paliwa w dieslu który

> to po raz pierwszy został zastosowany w Audi na przełomie lat 80

> i 90.

zeby nie bylo afery to uscisle ze audi zastosowalo pierwszy

raz silnik diesla z bezposrednim wtryskiem w ktorym dawka byla sterowana elektronicznie

bo sam wtrysk bezposredni to idea stara jak swiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zeby nie bylo afery to uscisle ze audi zastosowalo pierwszy

> raz silnik diesla z bezposrednim wtryskiem w ktorym dawka byla

> sterowana elektronicznie

> bo sam wtrysk bezposredni to idea stara jak swiat

Dokladnie kolega ma racje, sam wtrysk bezposredni mozna spotkac w starych kombajnach i sam. ciezarowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zeby nie bylo afery to uscisle ze audi zastosowalo pierwszy

> raz silnik diesla z bezposrednim wtryskiem w ktorym dawka byla

> sterowana elektronicznie

> bo sam wtrysk bezposredni to idea stara jak swiat

to racja, mnie chodziło bardziej o skojarzenie z czymś Audi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kilka cech PD w stosunku do typowych CR:

> - lepsze osiągi

ok.gif

> - mniejsze zużycie paliwa

bezdura zlosnik.gif

> - dużo większy potencjał w kwestii podnoszenia mocy

tuning to zuo zlosnik.gif

> - niska kultura pracy - dźwięk i wibracje

ok.gif

> - generalnie duża dostępność części i w miarę tanie naprawy.

no.gifok.gif

> - mniej awaryjny

bezdura zlosnik.gif

> - "brutal"

icon_eek.gifoink.gifboje_sie.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bezdura

> tuning to zuo

> bezdura

1. PD przy zbliżonej mocy i osiągach ma mniejsze zużycie paliwa niż CR, przynajmniej przy moim stylu jazdy wink.gif

2. Tuning to dobro zlosnik.gif

3. "generalnie duża dostępność części i w miarę tanie naprawy" - naprawdę tak jest w porównaniu z CR - mam porównanie z Mondeo i 407.

4. "mniej awaryjny" - tu też mam porównanie z powyższymi i zdania nie zmienię zlosnik.gif

5. "brutal" - no takie jest PD w porównaniu z CR zlosnik.gif chodzi o sposób rozwijania mocy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. PD przy zbliżonej mocy i osiągach ma mniejsze zużycie paliwa niż

> CR, przynajmniej przy moim stylu jazdy

1.9 tdi w toledo i moje 2.0 w d4d oba 90 kucy moment prawie taki sam generalnie prawi identyczne parametry. U mnie spalanie od 0.5 do 1 w mieście mniej w trasie max do 0.5 na moją korzyść.

> 2. Tuning to dobro

zło grinser006.gif toyota nie chce sie dać sciągnąć do kompa tylko boxy oslabiony.gif

> 3. "generalnie duża dostępność części i w miarę tanie naprawy" -

> naprawdę tak jest w porównaniu z CR - mam porównanie z Mondeo i

> 407.

Ford gówno wort. A peugot i fiat to jego brat zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

(za jakiś rok pogadamy na reazie 3 miechy użytkuje i dopiero 10 kkm pyknęło wiec z rok jeszcze poczekam na opinie wink.gif)

> 4. "mniej awaryjny" - tu też mam porównanie z powyższymi i zdania nie

> zmienię

Ja też zdania nie zmienie: Ford gówno wort. A peugot i fiat to jego brat zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> 5. "brutal" - no takie jest PD w porównaniu z CR chodzi o sposób

> rozwijania mocy

to fakt moim dieselkim jeździ sie jak benzyną, ciągnie w pełnym zakresie praktycznie tak samo nie czuć tego charakterystycznego dla tdi koniecia w plecy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.