fendt180 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu. Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega? Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje. Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper mega szerokie na srube Jakie macie u siebie? Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu. > Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega? > Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje. > Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper > mega szerokie na srube > Jakie macie u siebie? > Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego Ja mam najzwyklejsze, ale lekka porażka była. Jeden był lewy i potem puścił rurę. Ale teraz już się od dłuższego czasu trzymają. Możesz spróbować zawsze coś firmowego, np. opaski sprężynujące (nie na śrubę, tylko samozaciskowe, nie wiem jak to lepiej nazwać) od jakiejś fury. W VW TDI takie np widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu. > Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega? > Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje. > Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper > mega szerokie na srube > Jakie macie u siebie? > Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego Ja mam zwykłe i dają radę ale kilka razy się odkręci i do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu. Polecam asortyment od tego kolesia jakiś tekst dają radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Polecam asortyment od tego kolesia jakiś tekst > dają radę No chyba tak zrobie i zamowie u mrowczana Tylko ten kolor BTW Dzieki, za diwajsy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > No chyba tak zrobie i zamowie u mrowczana > Tylko ten kolor Dzwoń do gościa bo ma chyba też z nierdzewki? W WST cała corsa jest tym skręcona i są świecące te opaski > BTW > Dzieki, za diwajsy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Dzwoń do gościa bo ma chyba też z nierdzewki? W WST cała corsa jest tym skręcona i są świecące te > opaski Musze szarego pomeczyc zeby sie dowiedzial co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Musze szarego pomeczyc zeby sie dowiedzial co i jak to są opaski od tego gościa, na pewno były oryginalnie świecące, nie były polerowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > powie mi ktoś coś o turbince TB2531? dobre to ? z saba 2.0 185hp... ciezko mi znaleść > charakterystyke turbiny poratuje ktoś ? nikt nic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > nikt nic ? mape masz, to jest z saaba 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 no wlasnie nie mam mapy poprawka 2.3 wczesniejsze info było lipne tylko to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > No chyba tak zrobie i zamowie u mrowczana > Tylko ten kolor > BTW > Dzieki, za diwajsy drooogo jak na allegro. 5zl w castoramie o identycznej budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > no wlasnie nie mam mapy poprawka 2.3 wczesniejsze info było lipne > tylko to zamiennik to TD04HL-15T ja bym brał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > zamiennik to TD04HL-15T ja bym brał po czym wnioskujesz ze to zamiennik tego tb2531?? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > po czym wnioskujesz ze to zamiennik tego tb2531?? : http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=86519&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=86519&start=15 uhmm..... czyli wychodzi faktycznie że to coś jak td04 hym.... lub tyc słabsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > uhmm..... czyli wychodzi faktycznie że to coś jak td04 hym.... powinna bara trzymać do 7krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 hym cieżka sprawa tak czy siak dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Polecam asortyment od tego kolesia jakiś tekst > dają radę Dokładnie takie są u mnie na wsi w agromie w zależności od średnicy kosztują od 5 - 8 zł. Opaski są mega mocne ale mają mały skok (3-4mm) i trzeba dokładnie zmierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > zamiennik to TD04HL-15T ja bym brał To wieksza jak moja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > To wieksza jak moja nic tylko brać i dmuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku 1 2 a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci Alternatywne foty: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku > 1 > 2 > a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami > b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac > c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci foty nie działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku > 1 > 2 > a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami > b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac > c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci pokaż foty bo też mialem sytuację że mi tlok spalilo z pierscieniami, ale stalo sie to zaraz po zmianie kolektora wydechowego i podejrzewam ze to jego wina, stukowe raczej wykluczam bo mam czujnik splania stukowego (osprzet boscha), Nie wiem jak z EGT bo nie mialem czujnika ale mieszanke mialem bogatą (przy doladowaniu afr w granicach 11). Dodam ze na oryginalnym kolektorze zrobilem ponad 2000km i bylo git, zmienilem kolektor i po ok 200km tlok sie spalil, wymienilem tlok i znowu po ok 200km sie wypalil. Dlatego obwiniam kolektor. u mnie tak to wygladalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > pokaż foty bo też mialem sytuację że mi tlok spalilo z pierscieniami, ale stalo sie to zaraz po > zmianie kolektora wydechowego i podejrzewam ze to jego wina, u mnie tak to wygladalo ooo tutaj identycznie, stopilo sie i przykleilo sie do cylindra Alternatywne zdjecia: Tutaj mieszanka niby byla optymalna, ale podleje go wiecej paliwem, aby upewnic sie ze nic sie znow nie stanie. temperatura byla ok 900 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 IMO stukalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > IMO stukalo na gazie zadko do stukowego dochodzi. Podlejemy go mocniej i zobaczymy czy znow poplynie tlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > na gazie zadko do stukowego dochodzi. Podlejemy go mocniej i zobaczymy czy znow poplynie tlok To jest ten parch Tomka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > To jest ten parch Tomka? ano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > na gazie zadko do stukowego dochodzi. Podlejemy go mocniej i zobaczymy czy znow poplynie tlok Jest stuk i jest stuk (choć nie wiem jak z gazem). Jeden jest od za wczesnego zapłonu i wybucha zamiast się rozprężać. Drugi jest samoczynny od nadmiaru ciśnienia, za ubogiej mieszanki itd itp, zanim wogóle zapłon zadziała. 900 stopni to trochę wysoko jak na mój amatorski gust... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 wierz mi mimo ze masz podlane i nie stuka to mozesz miec egt ponad 1100 stopni ...... a jak dla mnie u woj76 było w uj za gorąco ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > wierz mi mimo ze masz podlane i nie stuka to mozesz miec egt ponad 1100 stopni ...... a jak dla > mnie u woj76 było w uj za gorąco ... Też mi się wydaje, że to tylko z temperatury. Stukanie może rozwalić półki ale nie przetobić denko. Powiedzcie mi, czy może egt szaleć przy spokojnej jeździe, kiedy napięcie na sondzie oscyluje albo jest wręcz bogato? Coś mi EGT wariacji dostaje, w sumie od dawna, szczególnie jak jest mróz ale czasami to takie dziwolągi robi, że wymiękam - potrafi nagle z 600 wywalić ponad 1200 ale jak puszczę gaz albo wcisnę do podłogi to się uspokaja ale sa takie duże skoki, że to chyba nie może być prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Też mi się wydaje, że to tylko z temperatury. Stukanie może rozwalić półki ale nie przetobić denko. > Powiedzcie mi, czy może egt szaleć przy spokojnej jeździe, kiedy napięcie na sondzie oscyluje albo > jest wręcz bogato? > Coś mi EGT wariacji dostaje, w sumie od dawna, szczególnie jak jest mróz ale czasami to takie > dziwolągi robi, że wymiękam - potrafi nagle z 600 wywalić ponad 1200 ale jak puszczę gaz albo > wcisnę do podłogi to się uspokaja ale sa takie duże skoki, że to chyba nie może być prawda Uwaga, będę teoretyzował Albo masz coś z podłączeniem EGT nie tak, wibracje, cokolwiek i gdzieś Ci coś zwiera (miałem tak np z czujnikiem temp oleju), albo masz spory problem. A teoretyzowanie, to czy przypadkiem Ci się mieszanka w wydechu nie dopala, znaczy się za późny zapłon, ale do tego były by pewnie efekty audiowizualne. Ja mam przy lekkiej jeździe (cruise w podciśnieniu 120-130km/h) dość relatywnie spore EGT, rzędu 700-730 stopni przy mocno nagrzanym silniku, ale tylko przy closed loopie - lambda utrzymuje 14.7, co jest dość mało paliwa. Jak tylko docisnę trochę, żeby wyjść z closed loopa (ale dalej podciśnienie), EGT leci w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Uwaga, będę teoretyzował Albo masz coś z podłączeniem EGT nie tak, wibracje, cokolwiek i gdzieś > Ci coś zwiera (miałem tak np z czujnikiem temp oleju), albo masz spory problem. A > teoretyzowanie, to czy przypadkiem Ci się mieszanka w wydechu nie dopala, znaczy się za późny > zapłon, ale do tego były by pewnie efekty audiowizualne. Ja mam przy lekkiej jeździe (cruise w > podciśnieniu 120-130km/h) dość relatywnie spore EGT, rzędu 700-730 stopni przy mocno nagrzanym > silniku, ale tylko przy closed loopie - lambda utrzymuje 14.7, co jest dość mało paliwa. Jak > tylko docisnę trochę, żeby wyjść z closed loopa (ale dalej podciśnienie), EGT leci w dół. No coś jest na rzeczy ale.... z jednej strony jestem pewien, że egt źle wskazuje czasem bo potrafi tuż po odpaleniu walić poza zakres na wolnych obrotach albo skakać o 400 stopni w ciągu ułamka sekundy i spadać... ale z drugiej strony to co opisywałem dzieje się po przebutowaniu, kiedy chcę dalej jechać spokojnie... to wtedy mi zaczyna rosnąć mimo, że jadę ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h z lekko wciśniętym gazem, kiedy napięcie na sondzie oscyluje... odjęcie lub dodanie gazu i wszystko wraca do normy... może się dopala ale nie dzieje się tak zawsze. Tylko czasem i tylko po ostrym krótkim dociśnięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku > 1 > 2 > a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami > b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac > c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci > Alternatywne foty: ile było dmuchane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 imo to było za ubogo, zapłonem sobie zapewniłeś znośne EGT na kolektorze ale to co się działo nad tłokiem i między pierścieniami zabiło Ci silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > imo to było za ubogo, zapłonem sobie zapewniłeś znośne EGT na kolektorze ale to co się działo nad > tłokiem i między pierścieniami zabiło Ci silnik sie wymieni i podleje wiecej gazem i zobaczymu co bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > sie wymieni i podleje wiecej gazem i zobaczymu co bedzie Wczoraj 1.4 wypluło z siebie 210km/h aż strach pomyśleć co będzie jak dam duży IC, nowe kable WN i popchnę znowu zapłon do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Wczoraj 1.4 wypluło z siebie 210km/h aż strach pomyśleć co będzie jak dam duży IC, nowe kable WN i > popchnę znowu zapłon do przodu tuleja wyskoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turbo_it Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 as you have the compression ratio?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 wsadż dluższa skrzynie bo tera to szkoda piłować na tak wysokich obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > ile było dmuchane ? 1,5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > tuleja wyskoczy gdyby w fire sie dalo tuleje wyciagnac byloby cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > gdyby w fire sie dalo tuleje wyciagnac byloby cacy no niestety w fire to tylko szlif ratuje sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > wsadż dluższa skrzynie bo tera to szkoda piłować na tak wysokich obr To weź znajdź taką skrzynię na grubym wałku pod półosie z wew. przegubami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > To weź znajdź taką skrzynię na grubym wałku pod półosie z wew. przegubami zmień skrzynie i półośki na typowe z uno fire. Tylko, ze nie wiadomo jka będzie w tego wytrzymałością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > zmień skrzynie i półośki na typowe z uno fire. Tylko, ze nie wiadomo jka będzie w tego > wytrzymałością Ale ja teraz tak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Ale ja teraz tak mam o to w czym problem? To nie jest typowa c514?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > o to w czym problem? To nie jest typowa c514?? Nie znam się na oznaczeniach. Wiem, że przy odcince może miałbym blisko 220 ale to już wysokie obroty są a te 2 setki jakoś tak łapie nie wiadomo kiedy Fajnie by było jakby 200 miał przy 5500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Nie znam się na oznaczeniach. Wiem, że przy odcince może miałbym blisko 220 ale to już wysokie > obroty są a te 2 setki jakoś tak łapie nie wiadomo kiedy > Fajnie by było jakby 200 miał przy 5500 ale nie piszemy teraz o prędkościach a o konstrukcji skrzyni i możliwości ewentualnego montażu zamiennika Masz jakieś foto skrzyni z momentu przekładki silnika? Albo podaj VIN na priv to se w EPErze sprawdzę co tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.