Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Jaki masz parownik? Zmieniłem filtr gazu, parownik i blos jest na max maxów - nic nie pomogło. Mogę przyspieszać jak nie wcisnę do podłogi. Jak wcisnę to od razu brak gazu, lambda spada do 0,1 i brak ciągu. Parownik nowiutki emmegas (czy jakoś tak) wersja SUPER (specjalny do T) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Takie to dla Ciebie niby oczywiste a nie zauważyłes chyba, że ja właśnie chcę zmienić boosta i > dlatego mam dylemat, czy odprężyć i mieć spokój na pełnej szmacie kosztem dołu (chyba dołu, > tego nie wiem i dlatego pytam!), czy zostawić CR seryjne i drżeć o UPG i inne skutki negatywne ja bym założył jakąś dobrą uszczelkę pod głowę może kapkę grubsza niż seria (spesso racing takowe do fiatów robi) i został przy boosice który masz, wóz wtedy będzie bardziej uliczny, no chyba ze atakujesz jakieś 1/4 mili z parciem na pudło wtedy jedź z odprężaniem i większym boostem pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Zmieniłem filtr gazu, parownik i blos jest na max maxów - nic nie pomogło. Mogę przyspieszać jak > nie wcisnę do podłogi. Jak wcisnę to od razu brak gazu, lambda spada do 0,1 i brak ciągu. > Parownik nowiutki emmegas (czy jakoś tak) wersja SUPER (specjalny do T) obecne wersje tych parowników mają zmienioną konstrukcje regulaji wysokiego ciśnienia (zmniejszone kanały) ale do turbo w sam raz, proponuje rozebrać parownik od tyłu dostać się do membramy wysokiego ciśnienia (ta mniejsza) i podszlifować trzpień w kształcie wacla powodując większy skok dzwigienki co spowodyje podanie chwilowo większej ilosci gazu przy większym obciążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > A jak parownik i blos już są na max maxów? a to nie wiem pisałeś na unokąciku że "tylko troche rozkręciłeś bo jest duży zapas mocy" no ale juz nieważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > ja bym założył jakąś dobrą uszczelkę pod głowę może kapkę grubsza niż seria (spesso racing takowe > do fiatów robi) i został przy boosice który masz, wóz wtedy będzie bardziej uliczny, no chyba > ze atakujesz jakieś 1/4 mili z parciem na pudło wtedy jedź z odprężaniem i większym boostem > pzdr Nie, żadnych zawodów, tylko codzienna (choć jakże "niecodzienna" ) jazda. Postanowiłem już że nie będę odprężał tylko tak jak mówisz, najwyżej grubszą ciut uszczelkę dam i nie będę bardzo dmuchał. UPG muszę na gwałt zmieniać bo cieknie, leje, chlapie płynem po całym silniku i przy bardzo ostrej szmacie wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia chociaż temperatura nie przekracza 90 stopni aż korek puszcza zaworkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > a to nie wiem pisałeś na unokąciku że "tylko troche rozkręciłeś bo jest duży zapas mocy" no ale juz > nieważne Bo tak było na początku ale potem rozkręciłem. Teraz znowu zakręciłem do zera i o dziwo jest lepiej, choć nie tak jak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > obecne wersje tych parowników mają zmienioną konstrukcje regulaji wysokiego ciśnienia (zmniejszone > kanały) ale do turbo w sam raz, proponuje rozebrać parownik od tyłu dostać się do membramy > wysokiego ciśnienia (ta mniejsza) i podszlifować trzpień w kształcie wacla powodując większy > skok dzwigienki co spowodyje podanie chwilowo większej ilosci gazu przy większym obciążeniu. O mamusiu, nowy parownik muszę maltretować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > O mamusiu, nowy parownik muszę maltretować nie maltretować ale zmolestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > nie maltretować ale zmolestować. No jak nie będzie innego wyjścia to tak zrobię. Na razie zbieram fakty w jedną całość i wychodzi mi takie coś, że przy maxymalnie wkręconej śrubie w parowniku jest git do 0.4 bar. Przy 0.5 już nie można butnąć w podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > No jak nie będzie innego wyjścia to tak zrobię. > Na razie zbieram fakty w jedną całość i wychodzi mi takie coś, że przy maxymalnie wkręconej śrubie > w parowniku jest git do 0.4 bar. Przy 0.5 już nie można butnąć w podłogę. ja pompowałem 1.1 bara na emmie i wymiatał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > ja pompowałem 1.1 bara na emmie i wymiatał. I nie było żadnych innych problemów z brakami gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmijes Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > No jak nie będzie innego wyjścia to tak zrobię. > Na razie zbieram fakty w jedną całość i wychodzi mi takie coś, że przy maxymalnie wkręconej śrubie > w parowniku jest git do 0.4 bar. Przy 0.5 już nie można butnąć w podłogę. ustaw sobie blosa bo przy blosie nic sie juz na parowniku nie ustawia oprócz rozkrecenia go albo skrecenia zalezne od modelu tu masz pdf i moze faktycznie gwizdek jest za mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > I nie było żadnych innych problemów z brakami gazu? tylko lekka dziura na wysokich biegach przy małych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > ustaw sobie blosa bo przy blosie nic sie juz na parowniku nie ustawia oprócz rozkrecenia go albo > skrecenia zalezne od modelu > tu masz pdf i moze faktycznie gwizdek jest za mały Tak się jeszcze zastanawiam, czy blos do turbo to przypadkiem nie jest tylko utrudnianie sobie życia? Może zmienić go na zwykły mixer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 mikser korzysta z podciśnienia wiec jakbyś chciał zeby silnik zasysał gaz do pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > mikser korzysta z podciśnienia wiec jakbyś chciał zeby silnik zasysał gaz do pracy? A blos zasysa? Czy przypadkiem ciśnienie wytworzone po rozprężeniu gazu nie wypycha go samoczynnie z parownika do dolotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 w przypadku miksera koniecznie jest podciśnienie wystarczy sciągnąć puszke dolotu i juz bedzie problem z jazdą w przypadku instalacji z mikserem. tutaj mała lekturka o blosie klik blos to dość cfane urządzenie i teoretycznie powinno sie sprzwdzic wras ze slimakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > w przypadku miksera koniecznie jest podciśnienie wystarczy sciągnąć puszke dolotu i juz bedzie > problem z jazdą w przypadku instalacji z mikserem. > tutaj mała lekturka o blosie > klik > blos to dość cfane urządzenie i teoretycznie powinno sie sprzwdzic wras ze slimakiem No nie powiem, działa. Teraz całkiem dobrze ale jednak na 4-ce nie mogę dać w podłogę od razu bo się robi ubogo i tak zostaje aż odpuszczę pedał i zacznę dodawać stopniowo, wtedy mogę i do podłogi po jakimś czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 to moze parowmik ma za mala wydajnosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > tak czytam ten watek caly juz ktorys raz z kolei i niemoge znalesc odpowiedzi na moje pytanie. > Zakladajac, ze sterojone bedzie na ecumasterze III z wbudowanym mapsensorem i bedzie zamontowany > blow - jak, lub czym wyregulować żądane ciśnie doladowania? Czy potrzebny bedzie MBC polaczony > z WG? Czy da się to zrobić za pomocą BLOWa? Wiec tak. Wszystko zlozone, brakuje tylko podlaczyc Ecumastera 3 (lezy na razie na stole). Turbina RHB5 najprawdopodobniej z Golfa 1.6D (ile to może dmuchać?). Kolektor wydechowy oryginalny. Intercooler Punto GT. Dolot fi50. Blow Greedy RS style (wiem, chinszczyzny nie powinno sie stosowac). MBC jescze nie zalożony bo zbraklo wężyka. Odpalil normalnie, na wolnych obrotach pracuje bez zmian. Cisnienie jakie mozna uzyskac bez MBC na oryginalnym WG to 0,2 bar. Zrobilem rundke (przypominam ze bez Ecumastera) i czuc ze turbinka ciagnie od 4tyś, nic wielkiego bo to tylko 0,2 bar. Jakiś dziwnych objawów w pracy silnika nie zauwazyle, nie dlawi sie w zadnym zakresie obrotow. Moje 1.2 16V pracuje na osprzecie Boscha (juz kiedys pisalem ze nie tyrkoli). Jak narazie docelowo na MBC bede chcial ustawic 0,4 bar co by nie odprezac gada. I teraz pytanie: 1. Czy przy takim cisnieniu mieszanka jest prawidlowa - nie zastosowalem zadnego sterownika - ecumaster lezy i czeka. 2. Jezeli przy 0,2 bar mieszanka jest prawidlowa to czy przy 0,4 tez bedzie podobnie. 3. Czy jak zastosuje MBC to turbinka wczesniej bedzie wstawala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > Wiec tak. Wszystko zlozone, brakuje tylko podlaczyc Ecumastera 3 (lezy na razie na stole). Turbina > RHB5 najprawdopodobniej z Golfa 1.6D (ile to może dmuchać?). Kolektor wydechowy oryginalny. > Intercooler Punto GT. Dolot fi50. Blow Greedy RS style (wiem, chinszczyzny nie powinno sie > stosowac). MBC jescze nie zalożony bo zbraklo wężyka. > Odpalil normalnie, na wolnych obrotach pracuje bez zmian. Cisnienie jakie mozna uzyskac bez MBC na > oryginalnym WG to 0,2 bar. Zrobilem rundke (przypominam ze bez Ecumastera) i czuc ze turbinka > ciagnie od 4tyś, nic wielkiego bo to tylko 0,2 bar. Jakiś dziwnych objawów w pracy silnika nie > zauwazyle, nie dlawi sie w zadnym zakresie obrotow. Moje 1.2 16V pracuje na osprzecie Boscha > (juz kiedys pisalem ze nie tyrkoli). > Jak narazie docelowo na MBC bede chcial ustawic 0,4 bar co by nie odprezac gada. > I teraz pytanie: > 1. Czy przy takim cisnieniu mieszanka jest prawidlowa - nie zastosowalem zadnego sterownika - w 1.1 mpi też mieszanka jest dobra do 0.2 bara > ecumaster lezy i czeka. > 2. Jezeli przy 0,2 bar mieszanka jest prawidlowa to czy przy 0,4 tez bedzie podobnie. nie przy 0.4 będzie już ubogo > 3. Czy jak zastosuje MBC to turbinka wczesniej bedzie wstawala? nie, MBC tylko Ci podniesie ciśnienie doładowania. pokaż jaki masz ten kolektor bo widze że chyba w nim leży wina. Albo sprawdź też czy klapka WG nie jest przypadkiem otwarta bo to też może bardzo opóźnić wstawanie turbiny. Powyżej kolega Glaca ma taką samą turbine i jemu dmucha maksa nieco pow 2 tys. Ja mam rhb4 i mi wstaje przy nieco ponad 2 tys a maksa dmucha dopiero od 3 tysięcy. Tragedia żeby taka mała popierdułka tak wysoko ładowała a to właśnie w moim przypadku wine ponosi głównie zbyt pojemny kolektor. A i rhb5 raczej nie jest od diesla 1.6 bo to musiałby być 2.5D żeby chodziła tak jak fabryka nakazuje. Uniaki turbo i punciaki GT miały chyba takie turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > pokaż jaki masz ten kolektor bo widze że chyba w > nim leży wina. tak jest zamontowana (miska juz wyczyszczona i pomalowana ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > tak jest zamontowana (miska juz wyczyszczona i pomalowana ) nisko, będziesz miał grawitacyjny spływ oleju z niej pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > nisko, będziesz miał grawitacyjny spływ oleju z niej > pzdr Splyw jest grawitacyjny, zdjecie pod zlym katem zrobione i turbina na zdjeciu nie ustawiona prawidlowo, to byla tylko przymiarka, w najgorszym przypadku moze troche oleju stac w wezu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > Splyw jest grawitacyjny, zdjecie pod zlym katem zrobione i turbina na zdjeciu nie ustawiona > prawidlowo, to byla tylko przymiarka, w najgorszym przypadku moze troche oleju stac w wezu. No OK, grawitacyjny, ale nad lustro oleju w misce? Bo coś mi się nie widzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > No OK, grawitacyjny, ale nad lustro oleju w misce? Bo coś mi się nie widzi... Zgadza się że jest nisko, Próba polegała na zdjęciu węża z turbiny i sprawdzeniu czy olej się nie cofa z tego węża, trzymając go na poziomie króćca wychodzącego z turbiny. Olej się nie cofał, więc zakładam, że spływ jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmijes Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > No nie powiem, działa. Teraz całkiem dobrze ale jednak na 4-ce nie mogę dać w podłogę od razu bo > się robi ubogo i tak zostaje aż odpuszczę pedał i zacznę dodawać stopniowo, wtedy mogę i do > podłogi po jakimś czasie... po rozmowie z bratem który zakłada instalacje lpg mowił że reduktor ci nie wyrabia a konkretnie ciśnienie w kolektorze jest wieksze od ciśnienia na/z reduktorze i powiedział zebyś podłożył pod którąś (zapomniałem która) membrane podkładke i wtedy wzrośnie ciśnienie i powino być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > po rozmowie z bratem który zakłada instalacje lpg mowił że reduktor ci nie wyrabia a konkretnie > ciśnienie w kolektorze jest wieksze od ciśnienia na/z reduktorze i powiedział zebyś podłożył > pod którąś (zapomniałem która) membrane podkładke i wtedy wzrośnie ciśnienie i powino być Tak coś czułem, że wszystko się do tego parownika sprowadza... sprzedał mi go znajomy właściciel warsztatu, który też zakłada instalacje i zapewniał że powyżej 250 koni... ta... Powinienem mu go po prostu oddać ale, ech nie jestem taki i nie lubię takich konfliktowych sytuacji a wiem że taki zaznajomiony warsztat może się przydać (i przydawał się już do tej pory). Przerobię najwyżej go jeśli się da. Mam schemat to zeskanuję i podpowiecie mi gdzie podłożyć lub zeszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > tak jest zamontowana (miska juz wyczyszczona i pomalowana ) no niestety chyba jest tak jak myślałem. Kolektor wydechowy powinien mieć możliwie jak najmniejszą pojemność, żeby spaliny się nie rozprężały i nie traciły na energii potrzebnej do napędu wirnika turbiny. A tutaj u Ciebie pojemnośc jest dość duża bo kolektor jest długi. Ja mam podobny problem bo też przerobiłem seryjny kolektor i niestety to był błąd Ale dla pewności odkręć DP i sprawdź czy klapka WG jest szczelnie domknięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Cześć mam pytanie co sądzicie o turbo IHI VL5 do silnika 1.2, od razu mówię, że ~130km mnie zadowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Cześć mam pytanie co sądzicie o turbo IHI VL5 do silnika 1.2, od razu mówię, że ~130km mnie > zadowala Nie wiem jaka jest różnica między vl3 a vl5 ale u mnie nominalnie dmucha 0.5 bar i szacuję, że jest chyba lekko ponad 100 koni (porównuję z osiągami uno 1.6 16v 105 koni). Co do wymiarów to pięknie się mieści bo jest mała ale nie puchnie przy 7krpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 VL5 podobno jest z Uno Turbo Racing, jeździła teraz przez dwa lata w Punto GT. Majster porób foty, co gdzie i jak, bo przymierzam się do uturbienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > VL5 podobno jest z Uno Turbo Racing, jeździła teraz przez dwa lata w Punto GT. Majster porób foty, > co gdzie i jak, bo przymierzam się do uturbienia No spróbuję popykać. Na razie wszystko jest zachlapane płynem bo mi sadzi spod UPG ale miałem gdzieś foto z przymiarek na wyjętym silniku 1.0 W sumie wrzucałem to foto już tutaj Na aucie tak (tereaz jest inaczej, bo jest przedłużony dolot, stożek poszedł pod samo nadkole i został oddzielony przegrodą termiczną od silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 ile seryjnie laduje ihi rhb5 ?? bo tak sie zastanawiam, jesli np takie T seryjnie laduje ok 0,6 (wartosc przypadkowa) to za pomoca MBC mozemy podniesc to cisnienie gdyz pozniej bedzie puszczone nadcisnienie do WG, a jak obnizyc to doladowanie do np.0,4 ?? MBC tego nie zrobi, mozna zastosowac srube rzymska na wodziku z WG do klapki, ale przez to ciagle powietrze bedzie przelatywac przez T i pozniej bedzie wstawala. Czy nalezy wtedy zastosowac WG z turbiny, ktora oryginalnie ma takie doladowanie czy jak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > ile seryjnie laduje ihi rhb5 ?? bo tak sie zastanawiam, jesli np takie T seryjnie laduje ok 0,6 > (wartosc przypadkowa) to za pomoca MBC mozemy podniesc to cisnienie gdyz pozniej bedzie > puszczone nadcisnienie do WG, a jak obnizyc to doladowanie do np.0,4 ?? MBC tego nie zrobi, > mozna zastosowac srube rzymska na wodziku z WG do klapki, ale przez to ciagle powietrze bedzie > przelatywac przez T i pozniej bedzie wstawala. Czy nalezy wtedy zastosowac WG z turbiny, ktora > oryginalnie ma takie doladowanie czy jak ?? nom k03 miały WG otweirający się na 0.4, czytałem też że grucha WG w jakimś volvie albo saabie (nie pamiętam dokładnie) 2.0 T otwiera się już od 0.2 bar. albo można też zastosować elektroniczny regulator i wysterować go ecumasterm. i To jest wg mnie najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > ile seryjnie laduje ihi rhb5 ?? bo tak sie zastanawiam, jesli np takie T seryjnie laduje ok 0,6 > (wartosc przypadkowa) to za pomoca MBC mozemy podniesc to cisnienie gdyz pozniej bedzie > puszczone nadcisnienie do WG, a jak obnizyc to doladowanie do np.0,4 ?? MBC tego nie zrobi, > mozna zastosowac srube rzymska na wodziku z WG do klapki, ale przez to ciagle powietrze bedzie > przelatywac przez T i pozniej bedzie wstawala. Czy nalezy wtedy zastosowac WG z turbiny, ktora > oryginalnie ma takie doladowanie czy jak ?? Ja to zrobiłem inaczej (za radą Zibiego_UT) Nawierciłem kilka otworków na patyku od WG, wsadziłem sprężynę i zawleczkę. Tym sposobem zmieniam charakterystykę WG - działa idealnie. Kilka postów wyżej masz moje foto na którym to widać. Na minimum tego co nawierciłem było 0.3 a bez sprężyny 0.5 tak więc regulacja była aż nadto precyzyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Ja to zrobiłem inaczej (za radą Zibiego_UT) > Nawierciłem kilka otworków na patyku od WG, wsadziłem sprężynę i zawleczkę. Tym sposobem zmieniam > charakterystykę WG - działa idealnie. > Kilka postów wyżej masz moje foto na którym to widać. > Na minimum tego co nawierciłem było 0.3 a bez sprężyny 0.5 tak więc regulacja była aż nadto > precyzyjna. poka z bliska bo zaciekawiłeś mnie tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > nom k03 miały WG otweirający się na 0.4, czytałem też że grucha WG w jakimś volvie albo saabie > (nie pamiętam dokładnie) 2.0 T otwiera się już od 0.2 bar. albo można też zastosować > elektroniczny regulator i wysterować go ecumasterm. i To jest wg mnie najlepsze rozwiązanie. no wlasnie tez mysle, aby to potem stroic ecumasterem. Kupowales ecumastera 2 z map sensorem czy ecumastera 3 ?? Bo nie wiem czy wersja 3 ma tez map sensor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > poka z bliska bo zaciekawiłeś mnie tym Pyknę foto to wrzucę, na razie zrobiłem filmik jak wstaje turbina. Myślę, że jak na tak skrytykowany kolektor to całkiem przyzwoicie, ale oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie Aha, i proszę się nie nabijać z manometru za 12.50 bo to jest czysto tymczasowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > poka z bliska bo zaciekawiłeś mnie tym Tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > no wlasnie tez mysle, aby to potem stroic ecumasterem. Kupowales ecumastera 2 z map sensorem czy > ecumastera 3 ?? Bo nie wiem czy wersja 3 ma tez map sensor ? trójki chyba też już mają. ja mam ecu 2 bo jak kupowałem to jeszcze nie było tamtych w sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > trójki chyba też już mają. ja mam ecu 2 bo jak kupowałem to jeszcze nie było tamtych w sprzedaży a jak ze strojeniem ? ogarnales wszystko sam czy poczatkowe wystrojenie przekazales komus ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > a jak ze strojeniem ? ogarnales wszystko sam czy poczatkowe wystrojenie przekazales komus ? wszystko robiłem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Pyknę foto to wrzucę, na razie zrobiłem filmik jak wstaje turbina. > Myślę, że jak na tak skrytykowany kolektor to całkiem przyzwoicie, ale oczywiście to tylko moje > subiektywne odczucie > Aha, i proszę się nie nabijać z manometru za 12.50 bo to jest czysto tymczasowe... zrób filmik na piątce albo na czwórce i pociągnij go od 1500rpm bo to troche za szybko a linka możesz dać na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Tak to wygląda ciekawe rozwiązanie ale dalej nie bardzo wiem na jakiej zasadzie to działa... czy tak jak śruba rzymska? bo ja bym chciał zmniejszyć sztywność membrany i dać MBC/EBC tak żeby klapka była szczelnie zamknięta w podciśnieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > no wlasnie tez mysle, aby to potem stroic ecumasterem. Kupowales ecumastera 2 z map sensorem czy > ecumastera 3 ?? Bo nie wiem czy wersja 3 ma tez map sensor ? Ecumaster 3 tez jest z mapsensorem, wlasnie taki lezy u mnie na stole i czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > ciekawe rozwiązanie ale dalej nie bardzo wiem na jakiej zasadzie to działa... czy tak jak śruba > rzymska? bo ja bym chciał zmniejszyć sztywność membrany i dać MBC/EBC tak żeby klapka była > szczelnie zamknięta w podciśnieniu W WG jest sprężyna - ja dałem drugą, która działa przeciwnie do tamtej. Efekt jest taki jakbym zmiękczył tamtą w środku, czyli mówiąc krótko - efekt jest idealny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > zrób filmik na piątce albo na czwórce i pociągnij go od 1500rpm bo to troche za szybko a linka > możesz dać na priv Na 4 albo 5 nie wyrabia mi parownik przy takim depnięciu do podłogi... Poza tym dopiero teraz na filmiku zauważyłem że przy 5krpm spada ciśnienie do 0.4. Na innym filmiku, gdzie pokręciłem do 7 widać, że przy 6 znowu rośnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > Na 4 albo 5 nie wyrabia mi parownik przy takim depnięciu do podłogi... > Poza tym dopiero teraz na filmiku zauważyłem że przy 5krpm spada ciśnienie do 0.4. > Na innym filmiku, gdzie pokręciłem do 7 widać, że przy 6 znowu rośnie kolega z tego forum w uturbionej skodzie felicji też miał podobny problem, że mu ciśnienie spadało ale potem udało mu się to ogarnąć, nie pamiętam dokładnie co to było, wydaje mi się że cos z kompensacją... ale moge Ci dać namiar to sam go spytasz. na tym filmiku silnik za szybko wchodzi na obroty i nie można dokładnie rozeznać kiedy wstaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 > kolega z tego forum w uturbionej skodzie felicji też miał podobny problem, że mu ciśnienie spadało > ale potem udało mu się to ogarnąć, nie pamiętam dokładnie co to było, wydaje mi się że cos z > kompensacją... ale moge Ci dać namiar to sam go spytasz. > na tym filmiku silnik za szybko wchodzi na obroty i nie można dokładnie rozeznać kiedy wstaje No na 2-ce wstaje od razu praktycznie a na wysokich biegach nigdy nie butuje się przy tak małych obrotach więc taki test jest czysto teoretyczny ale zrobię jeśli okiełznam ten gaz. Co do kompensacji to już mam najlepiej jak się da. Gruby waż, w miarę krótki i wpięty w dolot tam gdzie ciśnienie jest największe czyli od razu za sprężarką. Raczej to po prostu za mała wydajność parownika przy pełnym butowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.