ollo Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Witam kolegów, Przeczytałem cały wątek, a że jak niedawno zauważyłem szykuje się wymiana świec i przewodów to prosiłbym bardziej zorientowanych w temacie kolegów o pomoc. Z tego co doczytałem: jak świece to oryginał GM (szukać FLR 8LDCU); jak przewody to BERU. pytanie-są dostępne pasujące do X16XEL? DIS+głęboko osadzone świece [nie wiem czy tak we wszystkich silnikach jest] A jeśli są dostępne to bardzo przydatny byłby model/nr katalogowy. Czy wszystko dobrze zrozumiałem? Ile orientacyjnie na taki zestaw trzeba szykować? Bliżej 100 czy 200 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Obawiam się, że Beru do Twojego silnika mogą mieć kosmiczną cenę... Poszukaj kabli NGK o nr. RC-OP438 Są zdecydowanie tańsze, a jakościowo też nie wypadają źle. Świece GM o podanym powyżej nr. będą również pasować. Taki zestaw będzie kosztował ok 150-200zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marny Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Witam jako żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj odnośnie świec. Chciałem zapytać jakie najlepsze świece do mojego autka panowie by polecili. Poczytałem troszku i w sumie mam do 3 wyboru: 1.GM Wr7Dc (tak polecają w sam naprawiam) 2. Wszedłem na stronę opelshop i tam znowu są tez Wr8dc4 i które wybrać? 3.NGK V line Bpr5es z odstępem elektrod 0,9 4.Beru 14 R-7 DU(tez z sam naprawiam) Z góry dziękuje za porady oraz opinie dotyczące tych świec PS: Jeżeli identyczny wątek pojawił sie na forum to bardzo przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 > Witam jako żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj odnośnie > świec. Dokładnie tak kolega zrobił - ten jedan wątek służy właśnie do pytań o świece i kable > Chciałem zapytać jakie najlepsze świece do mojego autka > panowie by polecili. Poczytałem troszku i w sumie mam do 3 > wyboru: > 1.GM Wr7Dc (tak polecają w sam naprawiam) Prawdopodobnie to świece do Astry przed liftem - sprzed 94 r. > 2. Wszedłem na stronę opelshop i tam znowu są tez Wr8dc4 i które > wybrać? A to prawdopodobnie dwuelektrodowe do poliftowej Astry. > 3.NGK V line Bpr5es z odstępem elektrod 0,9 Ja jeżdzę właśnie na NGK, przesiadłem się z oryginałów GM i nie widzę różnicy Jeśli dobrze pamiętam Astra z 92 r. ma świece na większy klucz (chyba 21 mm) - więc takie jak bym kupił, nieważne czy GM czy NGK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Niespodzianek (przyjemnych) po wymianie ciąg dalszy Do tej pory, nawet na przewodach, kopułce i palcu, nazwijmy ich "oryginalnymi" oraz na tych włoskich wynalazkach EPS i przewodach Kager, które zapodałem rok temu, nie dalo się jechać na dwójce "bez gazu". Czyli zapięta dwójka, noga z gazu, obroty spadają do ok. 950 i auto ma jechać. Niestety były kangurki i poszarpywanie. Próbowałem powalczyć z tym delikatnie przestawiając zapłon ale efekty były nazwijmy to "średnie" Dziś robiłem testa i silnik na drodze 500m nawet nie spróbował się zająknąć. (zaraz dopiszę do mojego porzedniego posta, żeby wszystkie efekty były "w kupie" Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 > Proszę - zrób fotkę starej kopułki - a w szczególności - końcówki na > przewód do cewki Kopułka made in Italy. Na górnym bolcu widać wyraźnie wżery - "krosty". Na dolnym też. Oprocz środkowego wszystkie bolce były wyczyszczone z grubsza przed zrobieniem foty, środkowy w stanie oryginalnym, z tym ze większość białego syfu na nim odpadła podczas transportu Kopułka od srodka. Widać białe narośla na stykach. Zaznaczam, że kopułka była zamontowana na silikon i starałem się aby było szczelnie. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Swego czasu jak kupowałem kopułkę to porównałem Boscha i EPS. Boscha była na oko 2x cięższa i miała mosiężne styki w przeciwieństwie do aluminiowych EPS. Nie muszę chyba wspominać którą wziąłem . Jedynym plusem było to, że Włoszka była połowę tańsza od Niemki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
igor888 Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam, Mam swoją astrę już 5 lat i jeszcze nie wymieniałem świec. Nie wiem jak dawno wymieniał je poprzedni właściciel. Póki co wszystko jest ok, autko pali za pierwszym razem. Myślicie, że powinienem się zainteresować wymianą świec czy czekać aż padną. Jak w ogóle jest przeciętna żywotność świeć? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 > Mam swoją astrę już 5 lat i jeszcze nie wymieniałem świec. Nie wiem > jak dawno wymieniał je poprzedni właściciel. Póki co wszystko > jest ok, autko pali za pierwszym razem. > Myślicie, że powinienem się zainteresować wymianą świec czy czekać aż > padną. Jak w ogóle jest przeciętna żywotność świeć? różnie zwykle do 60kkm powinny dawać radę na Twoim miejscu zmieniłbym bez zastanawiania, to koszt rzędu <50zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 > różnie > zwykle do 60kkm powinny dawać radę i to nie ma znaczenia czy na gazie czy benzynie? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 > i to nie ma znaczenia czy na gazie czy benzynie? podobno ma da się to nawet fizycznie uzasadnić ale ja u siebie nigdy nie zaobserwowałem, np. 2 kpl. świec NGK jeździły u mnie po ok. 60000km a podobno, Paaanie, świece na gazie to specjalne trza mieć i góra co 15000 wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 > podobno ma > da się to nawet fizycznie uzasadnić > ale ja u siebie nigdy nie zaobserwowałem, np. 2 kpl. świec NGK > jeździły u mnie po ok. 60000km > a podobno, Paaanie, świece na gazie to specjalne trza mieć i góra co > 15000 wymieniać No wlaśnie dokładnie tak jest... Panieee. Jeden gazownik mi powiedzial ze 30tys to juz troche jest ale jak sie nic nie dzieje to po co ruszac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 > No wlaśnie dokładnie tak jest... Panieee. > Jeden gazownik mi powiedzial ze 30tys to juz troche jest ale jak sie > nic nie dzieje to po co ruszac owszem, ale po 60 warto już zmienić, bo to naprawdę niewiele kosztuje w skali kosztów takiego przebiegu no i nie można zapominać o specjalnych przewodach do LPG, płynie chłodzącym do LPG, oraz, co najważniejsze, wycieraczkach i płynie spryskiwacza dedykowanych dla aut z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martins_reporter Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Witam ! 1.Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to jest, że w Instrukcji używania astry są oznaczenia katalogowe świec, które jednakże różnią sie od oznaczeń w OPEL-SHOPIE (nawiasem pisząc podobna sytuacja ma się także z olejem do wspomagania, płynem hamulcowym, olejem do skrzyni biegów). Przecież tu i tam mamy do czynienia z oryginalnymi częściami eksploatacyjnymi? 2. Którą świece wybrać jedno czy dwu-elektrodową (dot. oryg. świec GM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 Moje świece wymienione po 60 kkm . Są to oryginały GM (Bosch) . Zwraca uwagę owalny kształt elektrod środkowych (mało widoczne na zdjęciu) i utleniona podkładka uszczelniająca 4-tej swiecy będąca najpewniej wynikiem poluzowania świecy w czasie eksploatacji mimo dokręcenia prawidłowym momentem 25 Nm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > na dwójce "bez gazu". Czyli zapięta dwójka, noga z gazu, obroty > spadają do ok. 950 i auto ma jechać. Niestety były kangurki i > poszarpywanie. Próbowałem powalczyć z tym delikatnie > przestawiając zapłon ale efekty były nazwijmy to "średnie" Dziś > robiłem testa i silnik na drodze 500m nawet nie spróbował się > zająknąć. Witam, osobiście z tym zjawiskiem walczę od zakupu mojej astry. Między czasie rozebrałem, pół samochodu - efekt jak to piszesz średni. U mnie nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, i nie mam kopułki tylko tzw. Dis. Przewody swego czasu kupuiłem, ale nie zwracałem uwagi na nazwę i wcisneli mi wielkie "g". Świece mam GM. Czytając Twojego posta odnosze wrażenie, że elementem przez który występuje zjawisko "szarpania na dwójce" w przypadku mojego silnika mogą być już tylko przewody. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartosz11 Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 Witam Nadszedł czas wymiany kabli WN na nowe. Nie pytam jakie itd. Pytam o mały kabelek, który wygląda na to, że jest połączony z jednym z kablki WN, a dokładniej mówiąc z tym najkrótszym, czyli "obsługującym" pierwszą świecę od prawej strony. Całość jest zaizolowana taśmą, nie chcę tego rozplątywać wszystkiego, by niczego nie zepsuć, a nowych kabli jeszcze nie mam. Silnik 1.6, a dokładnie X16SZ zagazowany i podejrzewam, że ma to właśnie związek z gazem. Co to za przewodzik, czy zakładająć nowe kable muszę dokonać takiej samej modyfikacji jednego kabla? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 Pytanie do Kolegi Zielika Przewody do silnika X16SZR czyli 1.6 8v ile orientacyjnie kosztują i do tego jakie świece beru czy gm. Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Pytanie do Kolegi Zielika ...Kolega otrzymał odpowiedź na PRIV. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Pytam o mały kabelek, który wygląda na to, że jest połączony z jednym > z kablki WN Pod izolacją jest pewnie spiralnie owinięty wokół kabla WN drucik. Stawiam że to taki prosty czujnik obrotów dla LPG - generuje indukcyjnie impuls przy każdej iskrze z tego kabla WN. Edit: To ja się tu produkuję a w wątku obok wszystko podane na tacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 Witam! Dzis odpalilem autko po 2 tyg. przerwie i przez chwile chodził nie na wszystkie gary . Czy to pierwsze oznaki coby wymienic świece lub/i kable? Kable Jan Mor ok 30tys świece 2 elektrodowe Bosch ok 30 tyś autko na gazie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Twoje spostrzerzenia mogę podzielić jak wymieniłem u siebie DIS'a, > jak również efekt się podwoił po zmianie przepustnicy - jak się > człowiek przyzwyczai do operowania pedałami, to po zmianie na > lepsze - autko wyrywa z miejca z piskiem. Zastanowiło mnie to trochę, zwłaszcza z tą przepustnicą, bo rozbierałem ją ostatnio w swoim 1.6 SZR i wydaje mi się, że raczej tam się nic nie może uszkodzić, poza pęknięciem całej. No chyba, że w swoim masz jakąś sterowaną elektronicznie i tu coś się uszkodziło. No i wymiana DISa - jakie mogą być objawy, że coś z nim nie tak. Co u Ciebie było? > Jak już mówiłem dla GM'a świece robi BOSCH - myślę, że przy następnej > wymianie do kompletu kupisz BERU - i już nie będziesz chciał > zakładać nic innego. Czyli BERU lepsze od GM? Do LPG też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Zastanowiło mnie to trochę, zwłaszcza z tą przepustnicą Moja odpowiedź na post Lelka dotyczyła operowania pedałami gazu oraz sprzęgła. Wymiana przepustnicy polegała na zainstalowaniu takowej z silnika o wyższej pojemności - co również miało wpływ na inne zachowanie samochodu. > No i wymiana DISa - jakie mogą być objawy, że > coś z nim nie tak. Co u Ciebie było? Słaba a później brak iskry na 2 cylindrach oraz bardzo słaba na pozostałych dwóch. > Czyli BERU lepsze od GM? Do LPG też? Myślę, że tak. Szczególnie, że obecnie produkowane części GM jak by to powiedzieć... "zeszły na psy". Oczywiście nie mówię, że np. świece GM są kiepskie, bo większość ludzi sobie je chwali, ale ja osobiście nie mam do nich zaufania. Z resztą JerryG1 w swoim poście z 12/04/2008 wyraził o nich swoją opinię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Czyli BERU lepsze od GM? Do LPG też? Beru i Bosch robią świece dla GM Zobacz moje świece GM parę wątków wyżej . Nie było z nimi żadnych problemów w czasie eksploatacji , przy wykręcaniu nie rozpadły się jak niektóre Iskry czy NGK . Dlatego następne też są GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > Witam! > Dzis odpalilem autko po 2 tyg. przerwie i przez chwile chodził nie na > wszystkie gary . Czy to pierwsze oznaki coby wymienic świece > lub/i kable? > Kable Jan Mor ok 30tys > świece 2 elektrodowe Bosch ok 30 tyś > autko na gazie Dodam jeszcze że autko po przejściu na gaz gasnie od razu. Dopiero po przejechaniu kilku km i porządnym nagrzaniu silnika przechodzi na lpg nie gasnąć przy tym i już normalnie chodzi. > pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > ostatni ma najmniejszą oporność, bo jest najkrótszy > a sam pomiar oporności niewiele mówi, trzeba sprawdzić, czy na > kablach nie ma przebić a jak sprawdzić oporność tzn.co jak podłaczyć i ustawić na muitimetrze?mam takie cuś jak w załączniku. objawy mam takie że po dłuższym postoju przebiera mi przez jakieś 30 sekund na wolnych obrotach,świece wymieniałem jakieś 15tyś km temu i podejżewam że przewody mówia teraz pa pa Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > a jak sprawdzić oporność tzn.co jak podłaczyć i ustawić na > muitimetrze?mam takie cuś jak w załączniku. Ustawiasz pokrętło na 20k (gdzieś tak koło godz. 12 ), końcówki multimetru przyciskasz do końców kabla WN (do metalowych styków) i sprawdzasz co pokazuje miernik. > objawy mam takie że po dłuższym postoju przebiera mi przez jakieś 30 > sekund A jak się to 'przebieranie' objawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > Ustawiasz pokrętło na 20k (gdzieś tak koło godz. 12 ), końcówki > multimetru przyciskasz do końców kabla WN (do metalowych styków) > i sprawdzasz co pokazuje miernik. rozumim to tak:zdejmuje kabel za świecy,włanczam zapłon ,podłanczam multimetr i patrze co sie dzieje? > A jak się to 'przebieranie' objawia? nierówne obroty,wibracje ,tak jak by na któryś cylinder nie palił Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 Nie, zdejmujesz kabel ze świecy i kopułki. Podłączasz oba końce kabla do multimetru i odczytujesz wynik. Inna sprawa, że taki pomiar nic nie znaczy (nie jest miarodajny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > Nie, zdejmujesz kabel ze świecy i kopułki. Podłączasz oba końce kabla > do multimetru i odczytujesz wynik. > Inna sprawa, że taki pomiar nic nie znaczy (nie jest miarodajny). wiem,ale jakiś poglad na sprawe daje,bede jeszcze próbe wodna robił.A czy oprócz tych dwóch sposobów można je jeszcze inaczej sprawdzić? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Pytanie do Kolegi Zielika > Przewody do silnika X16SZR czyli 1.6 8v ile orientacyjnie kosztują i > do tego jakie świece beru czy gm. > Dzięki za info Też jestem ciekaw jakie to świece Beru do silnika X16SZR? Mozna prosic o info. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Też jestem ciekaw jakie to świece Beru do silnika X16SZR? Takie: Właśnie takie świece od kilku dni jeżdżą w mojej Astrze dzięki koledze zielik'owi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Takie: > Właśnie takie świece od kilku dni jeżdżą w mojej Astrze dzięki > koledze zielik'owi a do X16SZ? są takie same bo szykuje sie do zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 Czy świece BERU - ULTRA X UXF 79 4-elektrodowe też sie nadają do silnika X16SZR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Czy świece BERU - ULTRA X UXF 79 4-elektrodowe też sie nadają do > silnika X16SZR ? Oczywiście. I znakomicie się sprawdzają Jeśli ktoś nie widział to wyglądają tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Oczywiście. I znakomicie się sprawdzają Świetnie, a czy można jeszcze się dowiedzieć w jakiej one są cenie? I czy opłaca się zamieniać NGK V-line 23 na te BERU Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 Witam. Po około 50 tkm wymontowałem świece GM i założyłem polecane przez kol. zielika Beru Chciałem zapytać Sznowne Grono o diagnozę silnika na podstawie wykręconych świec: Silniczek troche stuka i puka, ale jakoś od 3 lat ze mną jeździ. Początkowa diagnoza wskazywał na krzywkę wałka rozrządu, ale po zdjęciu pokrywy okazało się że nie jest tak źle. Co to może być i czy ma związek z wyglądem świec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Chciałem zapytać Sznowne Grono o diagnozę silnika na podstawie > wykręconych świec: Cytat: Quote: Elektroda centralna, izolowana, ma barwę białoszarą, żółtoszarą lub brązowo-rudą. Silnik w dobrym stanie, działa bez zastrzeżeń. Wartoć cieplna świecy dobrana prawidłowo. Skład mieszanki, ustawienie zapłonu i działanie urządzenia rozruchowego (ssanie) prawidłowe. W oleju nie występują dodatki ołowiowe i składniki ulepszające paliwo. Nie zachodzą przeciążenia termiczne silnika. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Cytat: > Pozdroofka http://www.syrena.terramail.pl/swiece/swiece.html dzięki za potwierdzenie, nie byłem pewien,widocznie ilość osadu jest adekwatna do przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > http://www.syrena.terramail.pl/swiece/swiece.html Zobacz na to: http://www.126fan.pl/www/swiece.htm Ktoś od kogoś skopiowal sobie.... Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 Cześć. Dostałem od Ciebie paczuszkę z przewodami i świecami BERU oraz zamówiony smar, wszystko super zapakowane, nóweczki sztuki itd Przy okazji jeszcze raz dziękuję. Przy montażu jednak popełniłem błąd. Wychodzi na to, że jestem ciapa, bo przy tak prostej czynności jak wciskanie kabli WN na świece przy oporze jaki napotkałem przy wciskaniu pierwszego kabla docisnąłem go trochę mocniej i niestety zgiął się on w środku z takim efektem pęknięcia. Wkurzyłem się niesamowicie, że skopałem tak prostą czynność, później rozciąłem dla sprawdzenia stry kabel i okazało się, że w tym miejscu od kabla odchodzi do końcówki taka rurka i ona się właśnie złamała. Niby silnik pracuje tak jak pracował przed wymianą kabli, ale nie jestem pewien, czy tak może zostać, czy np. na dłuższej trasie po rozgrzaniu nie będę miał problemów... I tu pytanie do Was, czy może tak zostać? Zielik, czy możliwe jest dokupienie jednego kabelka tej samej firmy? Nowego kompletu jednak na razie nie będę kupował Zagięcie przedstawia strzałka i kąt na zapożyczonym zdjęciu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > Cześć. Hej a co daja te matalowe oslony na przewody Wczesniej mialem ale kupilem kable janmor na ktrych juz ich nie było pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > Hej a co daja te matalowe oslony na przewody > Wczesniej mialem ale kupilem kable janmor na ktrych juz ich nie było teoretycznie ochrona cieplna miałem i takie, i takie różnic nie zaobserwowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > teoretycznie ochrona cieplna > miałem i takie, i takie > różnic nie zaobserwowałem dokładnie takie samo odczucie u mnie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 Jeśli złamała się z oddzieleniem (a nie tylko zgięła) to w tym miejscu będą wyładowania i po pewnym czasie fajka może się spalić. Sprawdź czy w tym miejscu faja nie grzeje się bardziej niż pozostałe (tylko nie przy pracującym silniku bo może ubić). Jeśli tak to lepiej wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 > Jeśli złamała się z oddzieleniem (a nie tylko zgięła) to w tym > miejscu będą wyładowania i po pewnym czasie fajka może się > spalić. Sprawdź czy w tym miejscu faja nie grzeje się bardziej > niż pozostałe (tylko nie przy pracującym silniku bo może ubić). > Jeśli tak to lepiej wymienić. Złamała się, ale nie wiem jak, częściowo może się ułamała, ale jednak trzyma się dość sztywno. Po około 10 km przejażdżce dziś zaobserwowałem tak: według zdjęcia: Najgorętszy kabel (fajka) 2, później 3, wyraźnie chłodniejsza, ale ciepła właśnie ta złamana 1 i najmniej ciepła 4. Czy może to coś oznaczać? Dodatkowe pytanie o sondę lambda, czy to co oznaczyłem jako L to ona? Jak ją pomierzyć? Jak się wpiąć w kabelki i jakie wartości powinienem otrzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 > Dodatkowe pytanie o sondę lambda, czy to co oznaczyłem jako L to ona? tak to ona > Jak ją pomierzyć? Jak się wpiąć w kabelki i jakie wartości > powinienem otrzymać? było już na forum ale ok- klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 A co drodzy forumowicze sądzą o kablach NGK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Wygląda na to, że na razie trzyma . labi_3 dobre i polecane, ale drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Wygląda na to, że na razie trzyma . Dzięki za podpowiedź. Na naszej stronie znalazłem opis mojego silnika Quote: Silnik X16SZR posiada jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F, czujnik spalania stukowego oraz zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim. No i właśnie zauważyłem, że fajka na 2. i 3. cylindrze jest wyraźnie gorętsza od tej na 1. i 4. Dzisiaj sprawdziłem po przejechaniu 30 km i różnica była wyraźna. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu jednej z cewek, a w konsekwencji całego DISa? Dopytuję tak, bo cały czas walczę z poszarpywaniem przy minimalnym dodaniu gazu i odczuwalnym brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów, pod obciążeniem, silnik czasem się wtedy potrafi zakrztusić, np przy ruszaniu. Na razie wymieniłem świece i przewody, wyczyściłem przepustnicę i wężyki od niej odchodzące, krokowca, obmierzyłem TPSa. Podejrzenie pada jeszcze na: - Zapchany katalizator. W miejscu gdzie jest łączenie wydechu chyba z kolektorem jest jakiś ruchomy przegub i mam to uszkodzone, bo przy ruszaniu, kiedy silnik drgnie słychać popiskiwanie z tego przegubu, tak samo w momencie pierwszego wciśnięcia gazu przy jeździe na biegu. Jest to równoczesne z takim potrójnym szarpnięciem w momencie dotknięcia gazu. Być może jest tam nieszczelność w układzie i przy chwilowym rozszczelnieniu spaliny wydobywają się przez ten nazwijmy to przegub i autko na chwilę ma więcej mocy i stąd te szarpnięcia... Nie wiem czy dobrze kombinuję, nie czuć spalin, hałasować też nie hałasuje bardziej... - DIS, być może ma jakąś usterkę już... Dlatego pytam o temperaturę kabli z jednej i z drugiej cewki. - EGR... - Wyrobiony klin na kole od rozrządu, czytałem, że czasem się to zdarza i zapłon się rozregulowuje (takie właśnie mam objawy jakby zapłon był źle ustawiony, a w moim silniku ręcznie się go nie ustawia) Macie może jeszcze jakieś pomysły? Na wyższych obrotach, tak od 2500 jest OK, auto bez problemu rozpędza się do 160-170 licznikowych, na wysokich obrotach rzędu 50000 nie dusi się, nie przerywa. Na razie nabyłem za 4.80 PLN materiały do zbudowania LED Testera opisanego na stronie, którą kilka postów wyżej podał mi Kolega ejhab i niedługo zabiorę się za mierzenie wszystkiego co tam jest napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.